Meny

Tide Forsikring omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
15
av 29 innen
forsikringsselskap
50%
anbefaler
Tide Forsikring

"Dårlig kundebehandling!"

Omtale om Tide Forsikring skrevet av Andreas for 24.01.2020 13.19

Tide Forsikring har totalt 461 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tide Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ingen svarer på telefon. Dette er et gjentagende problem. Har ikke hatt skade og er veldig glad for det. Blir å bytte selskap!

Bytt.no
"Dårlig kundebehandling!" skrev Andreas om Tide Forsikring

Har du en tilsvarende erfaring med Tide Forsikring?
Gjør som Andreas og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Tide Forsikring du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Litt stor økning på forsikringen for hvert år"
1 syns denne omtalen er nyttig

Økning på 3-5000 per år er litt mye så pass på, men etter noen telefoner så ordner det seg til det bedre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Søppelpost"

Vanskelig da fakturaene kommer i søppelpost på Mail.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Høy prisstigning og lite proff min side"
3 syns denne omtalen er nyttig

Startet med gode priser som økte veldig raskt senere. Finner ikke vilkår i mine sider da jeg har en bedriftsforsikring. De klarer ikke lage to kontoer med samme personnummer.

Per G. S. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Økning av premie på 56 % fra første til andre forsikringsår"
5 syns denne omtalen er nyttig

Min mor på 88 år endret alle forsikringene på hus, hytte, innbo, pluss reiseforsikring fra Tryg til Tide og fikk redusert forsikringspremie med 5000 kroner for 2019. 16. desember 2019 kommer fornyelsen av forsikringsavtalen kun på email hvor premieøkningen var på hele 11 304 kroner som utgør 56 %. Ingen skade eller andre endringer på forutsetningene hadde inntrådt under forsikringsåret. Da min mor ikke har datamaskin med e-mail og er nesten døv og blind er hun avhengig at jeg som sønn som bor i utlandet logger meg inn på hennes e-mailkonto ved visse mellomrom. Da Tide kun hadde sendt fornyelsen på email og ikke i posten og jeg var bortreist over jul og nyåret ble ikke fornyelsen mottatt før 13. januar 2020 da jeg gikk inn og sjekket min mors e-mailkonto på nettet. Jeg har søkt representanten/kontaktpersonen for Tide som etablerte forsikringen for 2019 på telefon, men får bare automatmelding om at han er ikke tilgjengelig. Personlig synes jeg dette er så grovt at det kan sammenlignes med bondefangeri. Saken skal følges opp herfra hvor jeg vil forlange en forklaring på denne ekstreme forhøyningen. Om Tide ikke endrer premiebeløpene til akseptabelt nivå vil de anmeldes til forsikringsklagenemda da dette ikke kan være en seriøs måte å "fange" nye kunder på for så å "kline til" med en ekstrem økning av premiene når første avtaleåret er over. Også at en fornyelse IKKE sendes ut som normal brevpost er anmerkningverd.

Tide Forsikring har totalt 461 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR