Chilimobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Chili mobil er det mobilabonnementet du får mest for pengene når det kommer til antall gigabyte data pr måned. De bruker Telia dekning, som fungerer ok. Rask 4G. Kundeservicen har vært helt middels for min del, nå har jeg ikke hatt behov for kundeservice på lenge, alt fungerer som det skal. Appen er ikke den beste, men går fint an å bytte mellom 25gb og fri data f.eks, noe jeg selv har gjort enkelte måneder. Alt i alt, fornøyd.
Trudde chilli mobil sko bli et bra Abonnent. Men etter jeg byttet til de, så ble plutselig dataforbruket høyere. Men du får mye data til en god pris. Men derfor jeg ble forbannet å byttet til et annet selskap, er at de plutselig sko sende meg et nytt SIM-kort, er jo greit det, men de avsluttet det gamle SIM-kortet med en gang, og jeg fikk aldri et nytt SIM-kort i posten. Ringte kundeservice, tar evighet å komme gjennom, de kunne ikke aktivere det gamle SIM-kortet igjen, men de skulle sende et nytt igjen. Jeg måtte låne kontant kort av ungene imens, jeg ventet 4 uker, og enda ikke fått noe SIM-kort. Så aldri mer chilli mobil.
Veldig fornøyd med Fri Data abonnementet til Chili. Gjør det mulig å ha internett hvor som helst, uten at man trenger å være redd for en enorm regning hvis datamengden plutselig skulle bli stor en dag. Merker ikke særlig til sperren som kommer på etter 5 GB. 5 GB om dagen er uansett nok, med forbehold om at man ikke skal laste ned store filer. Tok toget fra Bergen - Oslo, og hadde god dekning hele veien. Hver gang jeg har kontaktet dem, har jeg også fått god hjelp. Føler Chili har fått mye tyn, som ikke nødvendigvis har feste i virkeligheten.
Særdeles fornøyd med abonnementet hos Chili. Fri data for en forholdsvis fin sum i måneden. Finner nok ikke et mer konkurransedyktig abonnement enn dette.
ChiliMobil «glemmer» ofte å skru opp hastigheten etter ett døgn når man har brukt over 5 GB om dagen. Ingen avslag i prisen etter å ha gått en halv måned med lavere hastighet enn det skulle være. Dårlige dekningsforhold her oppe i Nord-Norge der Telenor klarer å levere både dekning og 4G.
De bruker Telias nettverk som etter min mening er det beste i Norge. Vi behøver leverandører som tør drive de norske prisene nedover som desidert er de høyeste i Europa. Skulle ønske det kom flere slike konkurrenter.
Et greit abonnement, dessverre senker de hastigheten ned til 3mps etter 5gb bruk.
1000 GB for 399! Fungerer supert, kjempe dekning og god service!
Har hatt chilimobil med fri data siden mars i år og må si meg ekstremt fornøyd med valget. Ser at andre her inne sitter med negative erfaringer jeg selv ikke har erfart. Bruker ofte mobilen som hotspot for min laptop og kan fint bruke denne til gaming uten store problemer.
Chilimobil veldig raskt til å sende regning til innkasso. Sælæret til inkassoselskapet er meget høy.
Dårlig kundebehandling. Blir som regel avvist med et uforstående svar. Sure kundebehandlere, med lite kunnskap.
Dette er den verste mobiloperatøren jeg har vært borti. Jeg benyttet meg av angreretten og fikk skriftlig beskjed om at alt var i orden, men regningene kom månedlig. I tillegg bruker de over tre uker (21 dager!) på å besvare en henvendelse. Virkelig? Jeg hadde skriftlig og muntlig kontakt med Chilimobil etter hver regning i fem måneder der de etter hver samtale sa at nå skulle alt være i orden. Etter et halvt år var regningen gått til inkasso! Dette er høyst inkompetente mennesker som ikke burde drevet en servicevirksomhet!
Jeg er veldig fornøyd med Chili. Jeg fikk god hjelp av kundeservice, og nettsiden var veldig brukervennlig. Prisene er veldig gode.
1. Vi byttet over til Chili på en tirsdag i juli. Vi sa vi skal på ferie på mandag i tre uker og trenger SIM-kortet så snart som mulig. Kortet kom ikke før vi måtte reise. Vi var uten SIM-kort i mobilen og uten telefonservice i ferien. 2. Da vi kom hjem fra ferie ventet SIM-kortet i posten. Endelig var vi klare til å kunne bruke telefonen. Vi merket at dekningen var av/på og datt ut ganske ofte. Vi trodde det var bare oss. 3. I dag skulle jeg inn på MinSide og chatte med kundeservice. Chilimobil har ikke Chat!? Lever vi i steinalderen? Ringe kundeservice og vente i kø i evigheter? Hm. Så ringte jeg for å finne ut at de er stengt til mandag kl.09. Det er jo fredag idag? Så korte åpningstider? Man-Fre kl.09-17? Etter at jeg tittet på noen meldinger her, skjønner jeg at vi ikke er alene om å ha fått dårlig dekning. Og at vi ikke er alene om å tro at det går treigt med å bruke apper på telefonen. Overfakturering har jeg aldri tenkt på? Det var mest naturlig å ha tillit til selskapet. 4. Nå har jeg sjekket regningene våre. Jepp, vi var fakturert for de tre ukene i ferien uten SIM-kort. Neste faktura viser til at til tross for fri tale, fri sms, fri bruk i EØS/EU ble jeg fakturert både for å ha ringt til 1stk 5-sifret nr (kr 4,63) og sendte 1 SMS til en venn i Nederland (kr 1,39). (Jeg kan bare se eget bruk på MinSide, men lurer litt hva de andre ble fakturert for). Er det mulig? Tar jeg feil? Betyr ikke FRI bruk = gratis bruk? Om Chili ikke ønsker å holde det de lover, bør de ikke love gratis bruk. Ledelsen i selskapet bør gjøre en realistisk lønnsomhetsanalyse før de tilbyr grønne skoger. De bør lese gjennom lovverket om falsk markedsføring også. I tillegg ville de ha nytte av å delta på et kurs i business Etikk.
Etter knapt en uke må hele familien bytte. Ekstremt dårlig nett, funker ikke i utmark eller utenfor Norge (var en hel helg i Sverige uten dekning). Jeg gir de 2, da kundeservices er ekstremt bra og null vente tid. Men pri på linjene til Telia må seriøst fikses. Kunder på jobben fleiper med meg, kona klager og barna er sure. Ikke bare bare nei.
Etter mye styr med Chili Mobil så bytter vi til noe som funker. - Utilgjengelig kundeservice - Rot med levering av SIM-kort - Feil faktura en del ganger - Sluttoppgjøret førte til at vi må betale 2/3 Vil du unngå problemer så ikke velg dette selskapet :)