ice opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg ble fakturert for et fakturagebyr til tross for å ha efaktura aktivert i nettbank og på "min side" hos Ice. Dette skjedde første gang tilbake i april. Egentlig var mitt første møte (tilbake i april) med kundeservice helt fantastisk. Da ble det beklagd for dette, og kundebehandleren uttrykte det nærmest som en selvfølge at jeg ikke skulle betale dette. Det ble kreditert for og jeg fikk også en gratis mnd som følge av manglende informasjon fra deres side om overføring fra Nicemobil til Ice. Denne opplevelsen og service skulle derimot vise seg å være et unikum og sjelden vare hos dem. Da jeg mottok en ny efaktura med fakturagebyr (igjen) og tok kontakt med kundeservice ble jeg møtt av en lite serviceinnstilt kundebehandler som var mer opptatt av å pushe mobilabonnement til resterende personer i husstanden min enn å faktisk ivareta og møte meg som daværende kunde hos dem. Det endte med at jeg måtte betale fakturagebyret, til tross for at de ved det forrige tilfellet (i april) kreditere beløpet uten problemer. Dette forsvarte kundebehandleren nå sist med (sitat fra samtalen): "Hva tidligere kunde behandler gjør eller forholder seg til varierer, jeg justert for 8kr". Når kundeservicen varierer så mye, anser jeg det som et lite reliabelt og profesjonelt selskap. Jeg opplevde ikke å bli møtt eller hørt, men mer som en "stepping stone" til en potensiell ny kunde som personer i min husstand. Jeg har derfor valgt å bytte mobilabonnement, og ser på min opplevelse med Ice som negativ. De hadde mulighet til å redde seg inn igjen og bevare meg som kunde, slik de gjorde i april, men etter å ikke bli hørt og å bli møtt på en likegyldig måte av kundebehandler velger jeg å bytte fra Ice og fraråde abonnement hos dem. Dersom du likevel velger å gå for Ice, så følg med på fakuraene dine. De fakturerer for fakturagebyr til tross for at du har huket av for efaktura både i nettbank og på "min side". I tillegg dersom du skulle ta kontakt med kundeservice vet du aldri hva du får. Du kan få en helt fantastisk kundebehandler som ser deg og imøtekommer deg, eller en som nærmest ikke anerkjenner deg. Det er opp til deg om du ønsker et stabilt og trygt mobilabonnement med god kundeservice, eller et selskap som fakturer for ting du ikke har bedt om og med en enorm variasjon i kundeservice. Det er ditt valg.
Hei, Kim. Dette var leit å høre. Alle våre kundebehandlere skal opptre profesjonelt og behandle kundene våre med respekt. Vi får ikke hjulpet deg her, men send oss gjerne en henvendelse med litt mer informasjon til [email protected], så skal vi se nærmere på hva vi har registrert for deg. Pass for øvrig på at du har aktivert tjenesten 'Alltid eFaktura' i nettbanken, og at du har samme e-postadresse registrert hos oss som i nettbanken. 🙂Mvh. Anne, ice.no
Mannen min når landet i Tyrkia fikk same melding fra Ice som han kan bruke på same måte mobilen som hjem, same melding fikk i Spania også. Etter 2 dager i Tyrkia fikk han melding som han må betale kr 2500 for forbrukt. Når ringte jeg de å spør hva skjer. Svarte de meg når de skrev likt brukt de tenkte at det fungere på same måte som hjem men det koster... Nå vi sitte igjen med en enorm regning bare fordi de kan ikke sende en ok formulert sms.!!
Hei, Erika Dette var leit å høre. 😟Vi får dessverre ikke hjulpet dere her, men be send oss gjerne en henvendelse med litt informasjon til [email protected], så skal vi se nærmere på dette. Legg da ved skjermbilde av meldingen som din mann mottok etter at han ankom Tyrkia. Mvh. Anne ice.no
Mye trøbbel etter at Ice gikk over fra Telia til Telenor som alternativt nett. Ser meg oppriktig lei av å måtte slå av og på flymodus i hjemmet flere ganger daglig for å få tilbake dekningen, og dette på en ett år gammel iPhone med eSIM. Med andre ord bør det ikke ha noe med telefonen å gjøre. Billig, ja, men upålitelig!
Hei, Olav 🙂 Dette var leit å høre. 😟Jeg får dessverre ikke hjulpet deg her, men send oss gjerne en henvendelse med litt mer informasjon til [email protected], så skal vi se nærmere på saken din. Mvh. Anne ice.no
Bra pris og kundeservice. Får med netflix med på kjøpet på den dyreste abo.
Hei, Pietro 🙂 Tusen takk for en kjempehyggelig tilbakemelding. Det setter vi stor pris på! 😀 Mvh. Anne ice.no
Ble desverre bytta til ice etter nice ble borte. Rot fra første mnd! Første regninga hadde de med papirgebyr, noe de ikke skal på første regning. Kontakta dem å fikk beskjed at jeg måtte ordne avtalegiro så ble papirgebyret borte. har nå efaktura, avtalegiro, se efaktura i vipps og motta efaktura fra bedrifter i vipps. får ikke regninga i vipps Å FREMDELES PAPIRGEBYR! STYR UNNA FOLKENS!
Ann L! Det er leit at du får papirfaktura når du skal ha eFaktura. Du er velkommen til å kontakte oss på [email protected] slik at vi kan hjelpe deg. Ha en fin dag! Mvh. Julie
Ikke fornøyd. Første dagene så mistet jeg dekning og internett. Fikk hjelp på chatten til feilsøking. Dette hjelpte en stund, men nå skjer det igjen. Flymodus av og på fikser det vistnok. Tenker på å skifte leverandør.
Hei Ronny! Så leit å høre at du har hatt dekningproblemer, det skal selvfølgelig ikke være nødvendig å sette telefonen på flymodus hele tiden for at den skal fungere. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på 21 00 00 00 så de kan hjelpe deg å løse problemet. Ønsker deg en fin dag! Mvh Stine ice.no
Jeg har opplevd flere ganger at mobildekningen er dårligere enn andre operatører. Har prøvd å ringe kundeservice og ventetiden har vært 1-2 timer de dagene jeg har prøvd å komme igjennom. Også chat-tjenesten tar lang tid før man får svar, og når en da endelig får en beskjed så er plutselig samtalen avsluttet. Jeg velger nå og gå over til et annet selskap fordi dekning og kundeservice er for dårlig.
Hei Julie! Så leit å høre at du har hatt problemer med å få tak i oss. Vi har hatt stor pågang den siste tiden og har dessverre derfor ikke klart å besvare dere kunder så fort som vi ønsker. Beklager ulempene dette har medført! Ønsker deg en fin dag! Mvh Stine ice.no
Billigere enn telenor. Myyye Billigere. Men med litt svakere nett
Hei Jan O! Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding, dette setter vi stor pris på! Ønsker deg en fin dag! Mvh Stine ice.no
Ice leverer et produkt som konkurrerer på pris og service
Hei Roald! Tusen takk for en veldig hyggelig tilbakemelding, dette setter vi stor pris på! Ønsker deg en flott dag! Mvh Stine ice.no
Mister dekningen hver gang jeg går ut av huset. Dette begynte etter at ICE byttet til Telenor. Min kone har samme problem. Har meldt fra til ICE, og de kommer kun med fjas. Får ikke dekning tilbake før jeg slår på og av flightmode. Om jeg ikke husker dette kan jeg gå timer uten dekning. Leser jo at mange andre har akkurat samme problem, og ICE later som om dette ikke er et generelt problem. Helt latterlig dårlig av ICE.
Hei, Leif Så trist å høre at du opplever problemer med dekningen din. Av det du skriver, kan det virke som du ikke har en telefon som støtter 4G-Tale. Og nå som 2G-nettet er stengt ned vil det ikke fungere å ringe eller motta samtaler med mindre man har en telefon som støtter 4G-Tale /VoLTE. Om du klikker deg inn på linken nedenfor, kan du sjekke om telefonen din støtter 4G-Tale/VoLTE. https://www.ice.no/produkt/4g-tale/ Bla deg ned og velg den første nedtrekksmenyen hvor det står "Hvilke telefoner støtter ice 4G-tale?" Sjekk om du finner telefonen din i listen. Ta også gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 21 00 00 00 eller på chat på ice.no, slik at vi kan sjekke for deg. Og eventuelt hjelpe deg med riktige innstillinger på telefonen. Mvh. Kristine ice.no
Har hatt mobilt bredbånd 400gb 5g i 2år nå. Har hatt 16gb 5g mobilabb også i 2 år. I Sandefjord stabilt 5g hele tiden.
Hei, Gunnar Så godt å høre at du er fornøyd ❤️ Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Mvh. Kristine ice.no
Dårlig dekning der jeg bor. Litt data for pengene ved familiepakke.
Hei, Petri! Det er veldig leit at dekningen er dårlig hos deg. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] så skal vi hjelpe deg. Mvh. Julie ice.no
Kan gå hele dager uten dekning uten å vite det. Telefonen rapporterer fult signal.
Hei, Robert. Dette ønsker vi å finne ut av så kontakt oss gjerne på [email protected]. I mellomtiden kan du sjekke at dataroaming er påslått og nettverksvalg er automatisk. Hvis dataroaming ikke er påslått kan det påvirke mobilsignalene. Ønsker deg en god helg! Mvh. Julie ice.no
Har hatt Ice barneabonnement til min datter siden jul nå. 1gb gratis. Det er det verste søppelet jeg har vært borti. Data har ikke fungert 90% av tiden. Når jeg kontakter Ice skylder de på at det er feil type smartklokke. Men guess what, akkurat samme driten om jeg setter simkortet i Samsung telefon. Det er vel gratis fordi det ikke er verdt en eneste krone. Hadde forøvrig abonnement fra Ice for noen år siden. Elendig dekning så jeg byttet fort. Styr unna Ice!
Hei, Jim Leit å høre at dette er din erfaring med iceJunior. iceJunior fungerer kun med 4G/5G og har man en enhet som kanskje går på 2G eller 3G vil det dessverre ikke fungere. Nå vet ikke jeg om dette var årsaken hos dere, men dette er noe vi har erfart kan by på problemer. Har du fortsatt abonnementet hos oss vil jeg anbefale deg å ta kontakt med kundeservice for hjelp. Mvh Mia ice.no
Etter overgangen av sekundær nett til Telenor så har det bare vært problemer. Dekning detter ut flere ganger i uken, og kan ikke stoles på. Kundeservice mente først det var feil med telefonen, men de samme problemene er det på ny telefon også. Får ikke lenger svar på klager heller, så det virker som de har gitt helt opp. Rart ikke myndighetene kommer på banen og utsteder skyhøye gebyrer. Det er vel det eneste som hjelper.
Hei, Andre Leit å høre at du har hatt en slik erfaring, det beklager jeg for. Det har dessverre oppstått uforutsette utfordringer etter migrering til Telenor, og dette har berørt noen kunder ja. Jeg vet ikke hva som er gjort i ditt tilfelle, men håper det har løst seg eller blir løst. Mvh Mia ice.no
Helt umulig og få tak i de på kundeservice. Over en time telefonkø, over 50 minutt på chatt kø. Ingen angrerettskjema tilgjengelig verken på mail på bekreftelse på abonnement. Og ikke via nettsiden deres!
Hei, Oliver Vi opplever noe pågang på kundeservice og forstår det er leit å vente lenge i kø. Hvis man ikke ønsker å vente er det mulig å takke ja til å bli ringt tilbake når det er din tur. Angrerettskjema får man tilsendt med produktet man bestiller, ellers er det også mulig å sende oss en e-post: https://www.ice.no/kundeservice/kontakt-oss/kontaktskjema/ Mvh Mia ice.no