Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mars 2025
ice
3.3
4 056 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Ingen trend

ice har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
4 056 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#8
Dårlig
ice er rangert
#8 av 12 mobiloperatører
50%
Middels
50% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 4 056 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 449
527
347
422
1 311
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Tusen takk Ice - nå er det slutt

Omtale av  Bjørn W

Tusen takk til ICE. Etter en ubehagelig samtale med en kvinnelig saksbehandler hos ICE har jeg undersøkt markedet hos konkurrerende mobilselskap. Som kunde forventer jeg et minimum av service og oppførsel fra representanter for ICE. Jeg har hatt et forhold til ICE i mange år men nå er det slutt. Ser at det er mange andre selskap som kan gi bedre betingelser. Derfor er det ikke vanskelig for meg å velge vekk ICE. Anbefaler også andre til å undersøke alternative selskap. Jeg ser ingen grunn til å kaste bort penger til mobil avtale med ICE.

Svar fra ice
17.03.2025 13:35

Hei, Bjørn Dette var leit å høre. Jeg får dessverre ikke hjulpet deg her, men send gjerne en e-post med litt informasjon til [email protected], så skal vi se nærmere på saken din. :) Mvh. Anne ice.no

Ice-omtale gitt av nordmann - fyller 75 år i mars.

Omtale av  Anton A. R

De to jentene og jeg har vært Ice-kunder lenge. Grunnen til at jeg ikke ga topp-karakter til Ice er at samtaler mellom Norge og Liberia er for dyrt. Jeg er på lang-besøk der hos min kone.

Svar fra ice
17.03.2025 13:39

Hei, Anton Takk for en hyggelig og konstruktiv tilbakemelding. Vi jobber kontinuerlig med å få på plass gode avtaler med utenlandske aktører, men det er dessverre ikke alle steder vi har klart å få god avtale med. For Liberia har vi ikke en god avtale, dessverre. :'( Mvh. Anne ice.no

Min erfaring med mobiloperatøren Ice: En advarsel til andre

Omtale av  Martin L

Min erfaring med mobiloperatøren Ice: En advarsel til andre Som kunde hos Ice har jeg dessverre opplevd betydelige problemer etter deres nylige migrering til Telenor-nettverket. Ice unnlot å informere sine kunder om at man ville trenge spesifikke telefonmodeller eller programvare for å kunne fortsette å motta og sende samtaler og SMS. Denne mangel på kommunikasjon resulterte i at linjen og nettverkstjenestene ble kuttet for flere hundre, om ikke tusen, kunder. Personlig opplevde jeg dette som ekstremt utfordrende, da jeg er under behandling for alvorlig kreft, hvor det meste av kommunikasjonen med helsepersonell og familie er avhengig av mobilnettverket. Isolasjonen jeg opplevde uten tilgang til mobilkommunikasjon, var en svært belastende situasjon som medførte bekymring både for meg og mine nærmeste. Kundeservice hos Ice tilbød ingen løsning på problemet, bortsett fra å foreslå at jeg skulle kjøpe en ny mobiltelefon via deres tjenester, som støttet deres plattform. Jeg måtte gå flere dager uten mulighet til å kommunisere, noe som er fullstendig uakseptabelt under slike omstendigheter. Denne erfaringen har ført til at jeg har avsluttet mitt kundeforhold med Ice og byttet til en annen leverandør. Jeg kommer aktivt til å fraråde andre å bruke deres tjenester, da jeg opplever at Ice er en upålitelig operatør som ikke setter sine kunders behov først. Ice har vist en fundamental mangel på profesjonalitet og ansvarlighet, og jeg kan på ingen måte anbefale dem som leverandør.

Svar fra ice
17.03.2025 12:57

Hei, Martin Dette var leit å høre. Vi ble dessverre tatt litt på senga av de problemene som oppsto i forbindelse med overgangen fra Telia til Telenor som samarbeidspartner. Vi har personlig vært i kontakt med de av kundene våre som vi fanget opp at sannsynligvis hadde telefoner som ikke ville takle overgangen, men her har vi rett og slett ikke klart å fange opp alle. Det beklager vi på det sterkeste. Vi håper du har funnet deg til rette hos din nye operatør, og vi er lei oss for at du fikk en slik opplevelse hos oss. Vær også oppmerksom på at 2G-nettet fases ut også hos våre konkurrenter, så pass på at du oppgraderer telefonen din i tide til å fange opp eventuelle problemer i forkant hos din nye operatør. Mvh. Anne ice.no

Dårlig informering og lav båndbreddeinklusivitet

Omtale av  Theo

Kutter meg av mobilnettet uten forvarsel, fordi de skiftet til Telenor-nettet, som tydeligvis er inkompatibelt med mobilen min. Ingen løsning.

Svar fra ice
14.03.2025 15:55

Hei, Theo Jeg forstår at du ikke er fornøyd med det, men vi skal selvfølgelig hjelpe deg. Kundeservice er tilgjengelig på chat på ice.no, 21 00 00 00 eller [email protected]. Vi anbefaler at du går gjennom sjekklisten som du finner i linken under: https://www.ice.no/dekning/nasjonal-gjesting/ Mvh. Julie ice.no

Dårlig service ved feil i nettet

Omtale av  Finn

De legger ikke ut info om sine driftsproblemer på deres hjemmesider, selv om de har en egen side for driftsmeldinger. De ber deg ringe hvis du har problemer med å ringe - javel? Sist jeg ringte (når nettet fungerte igjen) var det 40min ventetid på kundeservice.

Svar fra ice
12.03.2025 14:49

Hei, Finn Det er veldig leit at du måtte vente lenge på svar fra oss. Noen ganger er det lenger ventetid enn normalt, dessverre. Det stemmer at vi har en egen side for driftsmeldinger her: https://www.ice.no/driftsmeldinger/ Vi takker for din tilbakemelding angående manglende oppdateringer der og vi tar dette videre. Mvh. Julie ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Styr unna disse. Tull å tøys. Oseriøse

Omtale av  Am M. O. B. A

Utrolig dårlig nety' vilseleder kunder til å tegne ubruklige avtaler på telefon' imens helt annet på papir. En omgang med forbrukerrådet venter oss her da jeg nekter å betaøe 7500 i bruddgebyret når vi byttet leverandør.

Svar fra ice
11.03.2025 15:48

Hei! Det er leit at du ikke er fornøyd med vår kundeservice og slik skal det absolutt ikke være. Du er velkommen til å kontakte oss på [email protected]. Håper vi hører fra deg. Mvh. Julie ice.no

Bad experience with ICE.

Omtale av  Ralph

Bad experience with ICE. Denne ble lagt ut i trustpilot 03. mars 2025 for Lyse Tele men den hører hjemme her. Jeg er ikke kunde hos ICE men mottar fakturaer og purringer via SMS (ice.no) til mitt telefon-nummer hos MyCall. Og det ser ut som spam eller svindel.. Det går senare til inkasso via Visma Amili. Ingen verifiserer korrekt telefon-nummer eller navn på kunde. Hvordan er det mulig å bruke ett abonnement i ICE som genererer fakturaer som belastes ett annet mobil-nummer som ikke tilhører ICE?. Totalt ute av kontroll eller svindel? --- Visma Amili inkasso beklager feilen og skal ordne opp og kontakte ICE. Men idag 10.03.2025 fortsetter ICE å sende SMS angående nye gebyrer og inkasso. ---ICE publiserer mye info om spam på nettet, f.eks - de siste ukene har svært mange nordmenn mottatt en SMS der de oppfordres til å trykke på en ondsinnet lenke. ---ICE sender selve ut SMS med oppfordringer å ge ut betalingsinformasjon - til personer som ikke er kunder! Og hverken ICE eller Visma inkasso har konsent at lagre eller bruke min private informasjon! ICE eller Lyse Tele kan ikke rekommenderes

Svar fra ice
11.03.2025 15:46

Hei, Ralph Forstår veldig godt at du ikke er fornøyd og vi må finne en løsning. Ta kontakt med oss på [email protected] så skal vi hjelpe deg. Mvh. Julie ice.no

Bruddgebyr

Omtale av  Stian

Lite fleksibel håndtering + fullstendig mangel på informasjon om svært høye bruddgebyrer, etter to års abonnement der hele familien var koblet på.

Svar fra ice
08.03.2025 14:15

Hei Stian Beklager dette, men info om abonnement ligger åpent i vår Ice app og på Mine sider for kundene. Der vil info om evt bindingstid ligge. Er man usikker, kan man kontakte oss på vårt kundesenter, epost eller chat for infomasjon. Mvh ICE

Enkel og grei!

Omtale av  Seif D

Ice er enkelt og bruke samtidig som du får god service og oversikt

Svar fra ice
04.03.2025 11:42

Hei, Seif! Takk for super tilbakemelding! Det er flott å høre at du er fornøyd med ice. 😊 Mvh Jonas ice.no

God pris, men fikk følelsen av å bli forsøkt lurt

Omtale av  Kjetil R

Jeg er i utgangspunktet fornøyd med prisen, men jeg valgte et prøveabonnement på 3 mnd der ice etter endt prøvetid automatisk velger det abonnementet som passer for meg basert på forbruk. Da tiden nærmet seg sjekket jeg hva jeg hadde brukt og (ca 1,5GB per måned) Abonnementet som passet for meg var altså 3GB per måned. Når ice da gir meg et abonnement med 6GB per måned får jeg følelsen av at de prøver å lure meg. Synd!

Svar fra ice
03.03.2025 15:09

Hei, Kjetil! Nå får vi ikke sjekket abonnementet ditt herfra, men kan svare generelt at vi har 2 GB som minste abonnement og etter det har vi 6 GB. Vi hadde 3 GB tidligere, men i oktober var det noen endringer med abonnement og månedpris på en rekke abonnement. Du er velkommen til å kontakte oss på [email protected] hvis du har ytterligere spørsmål 😊 Mvh. Julie ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Styr unna, de prøver å lure deg!

Omtale av  William S

De solgte mobilabonoment over telefonsamtale og unnlot å oppgi mva avgift på månedesprisen for abonnementet. I tillegg la de på 24mnd bindingstid. Sitter nå med et dyrere abonnement med 2 års binding.

Svar fra ice
03.03.2025 15:04

Hei, William! Det er veldig leit at du ikke fikk riktig informasjon fra oss. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] slik at vi kan se på saken din. Ha en god dag! Mvh. Julie ice.no

Kjører sitt eget løp

Omtale av  Ellen

De har vært veldig vanskelige å få til å endre abb

Svar fra ice
27.02.2025 10:58

Hei Ellen Dette var kjedelig. Det skal være enkelt å gjøre dette via vår app. Hvis du ønsker hjelp, kontakt vårt kundesenter på tlf 21 00 00 00. Mvh Ice

Bra service

Omtale av  Arnar

Godt tilbud og service, men har ikke Apple Watch Sim

Never regretted so much. Terrible Service, Ripoff Price

Omtale av  Nathan

Never regretted so much. Terrible Service, Ripoff Price. They are champion in producing false invoices & charge you for services that they have never provided.

Svar fra ice
26.02.2025 18:00

Hei, Nathan🙂So sorry you had a bad experience with us. I can't help you here on the public wall, but please contact our customer center at 21 00 00 00 or via Chat on ice.no so we can look at your invoice. Mvh Yvonne ice.no

Ice er den beste leverandøren av mobile tjenester jeg vet om

Omtale av  Kjell K

Det jeg kan si er for min del og mine behov er det fungere ice veldig bra 👍

Svar fra ice
17.02.2025 13:54

Hei Kjell K. Takk for hyggelig tilbakemelding. Så bra at du er fornøyd.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

styr unna det er bare lureri

Omtale av  Tekin T

For omtrent to måneder siden byttet jeg og datteren min til ICE. Selgeren sa at det ikke var noen forskjell fra vår forrige operatør, fordi ICE bruker Telenors nettverk. Han sa dette til oss og ga oss en rabatt på 2000 kroner på telefonen vi kjøpte, og dermed overførte vi abonnementene våre til ICE. Etter at vi fikk SIM-kortene, måtte vi vente i to dager på at de skulle bli aktivert. De klarte ikke å finne en løsning, og en hel dag var jeg uten telefon. Senere klarte de å aktivere abonnementet, men iMessage og FaceTime fungerte ikke. Til slutt fikk vi telefonen til å virke. Vi måtte dra tilbake og hente nye SIM-kort, og etter mye om og men fikk vi det til å fungere. Men det er nå problemene virkelig begynner! Jeg bor i Solbergelva, et ganske sentralt område, men telefonen har nesten ingen dekning inne i huset mitt. Hvis jeg vil snakke i telefonen, må jeg gå ut på balkongen eller stå ved vinduet. Når jeg ringer noen, blir samtalen stadig avbrutt eller bare brytes helt. Jeg har ringt kundeservice ti ganger. De ser at det er et problem, men sier at jeg må vente til jeg blir overført til Telenors nettverk. De anbefaler også at jeg bruker WiFi-samtaler. Men hvorfor skal jeg bruke WiFi-samtaler når jeg betaler for mobildekning? Etter en måned med denne frustrasjonen klarte jeg ikke mer og ville bytte tilbake til Telenor. Det var ingen gebyr for å flytte mitt abonnement tilbake, men de sa at jeg måtte betale en straffeavgift hvis jeg flyttet datterens abonnement. Men jeg kan jo ikke engang bruke telefonen ordentlig! Ingenting de lovet har vist seg å være sant, så hvorfor skal jeg straffes med en avgift? Jeg har ikke internettdekning inne i huset mitt, jeg kan ikke snakke med datteren min, og hvis noen skal ringe meg, må jeg legge telefonen ved vinduet for å få signal. Og så skal jeg i tillegg betale en straffeavgift? Jeg forteller dette til alle: Hvis du ikke vil ha hodebry og problemer, hold deg langt unna ICE! Ikke la deg lure av prisene. Selv om de ga meg abonnementet gratis, ville jeg aldri brukt det igjen. Selv om det kostet 50 kroner mindre, bør du ikke bruke det, fordi problemene du vil oppleve er helt utrolig frustrerende. Jeg føler meg virkelig dårlig for at jeg gikk over til denne operatøren. Nå har jeg byttet tilbake til min gamle operatør, og alt fungerer perfekt. Endelig kan jeg sitte i sofaen og snakke i telefonen uten problemer. Jeg anbefaler virkelig ikke ICE til noen – hold dere unna! Det er helt uakseptabelt at jeg nå må betale en avgift for å bytte datterens abonnement tilbake til en operatør som faktisk fungerer.

Svar fra ice
17.02.2025 10:53

Hei Tekin T. Det er leit å høre at ice sine tjenester ikke fungerte tilfredsstillende hos deg. Det er dessverre lite vi kan hjelpe deg med her på Bytt.no, da vi ikke kan uttale oss om private saker på grunn av personvern.

Har tilegnet profilen
ice deltar på Bytt.no

ice har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
ice besvarer omtaler

ice har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
ice ønsker tilbakemeldinger

ice benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR