NextGenTel Mobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Vårt firma inngikk avtale på mobiltelefoni med NextGenTel via TelecomGruppen i Stavanger. Etter dette ble alt bare rot. Dekningen skulle være nøyaktig lik som Netcom/Telia, men våre ansatte opplever stadige utfall, brudd i samtaler, intet nettverk. Sentralbordløsningen fungerer IKKE som beskrevet. Selgeren fortalte heller ikke at det nærmest er umulig å komme seg ut av avtalen uten å bli ribbet økonomisk. I tillegg til bruddgebyr, skal NextGenTel ha seg betalt for 3 måneders avgift etter at vi har flyttet ut. Dersom man er språkforsker, kan man riktignok se dette ut fra avtalevilkårene, men jeg har aldri opplevd maken!!! Anbefaler alle å holde seg langt borte fra både NextGenTel, og cowboyselgerene i TelecomGruppen. Bare svindel og fanteri alt sammen.
Bestilte bredbånd i mai av Nextgentel. De lovet/antydet 10-15 mb linje. Når det var installert så fikk jeg ca. 6,5-7 mb. Dette var ikke bra, men det fungerte en stund. Når linjen begynner å lage problemer så får jeg høre at linjen inn til meg ikke var anbefalt med hastighet over 2 mb for å være stabil. Dette viste Nextgentel allerede når jeg bestilte og overstyrte hastigheten på linjen inn til meg. Å få kontakt med Nextgentel har mange ganger vært forferdelig tidkrevende og vanskelig. Jeg kansellerte kontrakten til slutt etter avtale med Nextgentel uten at jeg skulle få gebyr. Men det fikk jeg etter en tid likevel..? Det virker som om ingen har kontroll på noe hos Nextgentel, men det som fungerer svært godt er utsendelsen av faktura. Når jeg leser på Google, og facebook om andre sin erfaring av dette firmaet så virker det som Nextgentel har drevet med lureri i årevis og kommet unna med dette. Sjekk selv Nextgentel sin egen facebookside med kommentarer fra egne brukere. Styr unna dette firmaet. Anbefales ikke.
Fakturere galt; flere ganger har de fakturert galt, og vi har alle gangene fått medhold i klagene våre. Surrer mye med internet tjenesten, gebyrer, oppe-tid osv. Roter veldig med retur av utstyr som er ødelagt. Har fått masse purringer på allerede innlever utstyr. Mye problem med dette selskapet, anbefales ikke!
Forferdelig kundeservice, verste jeg har opplevd. Umulig å si opp abonnementet, umulig å åpne abonnement etter at det ble sperret (måtte gjennom Kredinor, som forøvrig også nekter å svare eller hjelpe meg), dårlig dekning, ekstremt høye priser på ting jeg ikke engang aner at jeg hadde brukt.
Ingenting spesielt med abonnementet, men ekstremt vanskelig å komme i kontakt med kundeservice. De bruker f.eks om lag tre uker på å svare på forespørsler via min side. NB. Oppsigelsestiden er også ut måneden etter at du byttet leverandør. Dvs at om du bytter til ny leverandør 1. August må du betale fullt abonnement til NextGenTel ut september.
Ble lurt inn gjennom Telecomgruppen med lokkepriser, viser seg så at de har oppgitt helt andre avtalevilkår til NextGentel. Har tatt 7 måneder og 100- talls mailer å NÅ frem til noen som tar tak desverre. Har også måtte følge opp inkassobyrå på tross av lovnader om at dette skal fikses. Rimelige abonnement, men ikke i nærheten av verdt det! Har også problem med dekning, inngående samtaler, utgående, opptatt og "nettverk opptatt" til stadighet. Har dessverre lite godt å si om disse.
NextGenTel har ikke klart å overføre tlf nr fra Telenor til tross for at jeg har fått tilsendt to SIM kort. Har sittet tilsammen ca 2 timer i telefonen med kundeservice uten å komme igjennom. Har ikke mottatt noen beklagelse for elendig leveranse evne og kundeservice. Jeg kan selvfølgelig dokumentere elendigheten. Jeg vil ikke anbefale NextGenTel for noen.