SMB Mobil opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Ble lovet fri tale, sms og data, likt telenor sitt ubegrenset abbonement. MEN det som det ikke sto skrevet noe om var at de «tok seg rettigheten» til å fakturere ekstra viss du bruker over så så mye taletid. Skulle hatt regninger på estimert 1197,- frem til nå, har byttet fra dette og betalt totalt 7637,-. Svindel
Ble oppringt, fortalt at de kunne konkurrere med prisen fra Telenor, blir så fortalt at prisen ligger hele 50kr under det jeg tidligere betalte. Som jeg var klar til å høre. Forteller meg ikke om 36mnd bindingstid, forteller meg ikke at dette er ekskludert mva, sier jeg må bare skrive "JA" på melding jeg får fra dem (ettersom jeg hadde 1% strøm på mobilen). Leser gjennom meldingen dagen etter, å finner ut at jeg nå betaler 50kr mer enn det tidligere abonnementet, med en bindingstid av 36mnd. Ikke bare lyger dem for at mann skal si ja, men også binder deg til en løgn i 3 år. Helt utrolig, aldri bruk denne tjenesten. Hva de sier på telefonen, og hva realiteten er er vidt forskjellige. Håper du er en av de hellige som ser dette før du svarer "JA".
Er veldig fornøyd med dekningen. Prisen er også veldig bra.
Svindel! Styr unna, de oppererer med falske betingelser. En selger ringte meg, sa de ikke hadde bindingstid og at jeg fikk 750,- i rabatt i hvilken som helst telenor butikk. Ingen av delene stemmer. Nå mener de at jeg skal betale de 4500 pga kontraktsbrudd, men avtalen ble inngått på falske premisser så jeg har sendt en anneldelse.
Blir oppringt fra en selger som sier at han ringer meg tilbake igjen siden vi har snakket sammen tidligere, og han har funnet en billigere løsning for meg. Dette stemmer bare ikke, for jeg snakker konsekvent ikke med selgere. Løgn er ikke greit, uansett hva.
God fornøyd, god pris, mange andre som har ring, ingen matcher pris. God dekni g med telenor. Anbefales.
Rask og god hjelp. God service og priser. Veldig fornøyd etter jeg byttet til de.
Lav pris og god dekning. Mye data for pengene. God kundeservice
Like bra dekning som Telenor, men MYE billigere! Bra kundeservice 😃
God og hyggelig service. Fin avtale med nok data i forhold til andre selskaper. Absolutt konkurransedyktige priser. Raske til å svare på henvendelser og gode på å finne løsninger som passer.
Fungerer helt greit og koster ikke skjorta. Oversiktlige faktura.
Rent lureri, men ikke rent mel i posen. Hold dere unna! Ble lokket og lurt til et nytt mobileabbonent. Jeg var skeptisk, men fikk muntlig bekreftelse på at de vilkårene de oppga gjaldt. De betrygget meg også med at samtalen ble tatt opp - så det var min ekstra sikkerhet. Da jeg fikk første faktura og oppdaget bedrageriet kontaktet jeg de, og da var de direkte ufine. Da jeg viste til at samtalen var tatt opp, så sa de at det opptaket var foreldet. Nå må jeg velge å betale dyrt månedsabonnement eller betale meg ut av avtalen med SMB. De lever av svindel.
Her er det bare å styre så langt unna som mulig. Disse føyer seg i gruppen av andre svindlere som kjører samme taktikk. Utydelig når dem sier hvem som ringer og nevner Telenor tydelig i introduksjonen. Åpenbart for å skape tillit. Disse ringer såpass ofte at jeg vet å spørre om prisen og om dette er med eller uten moms. Før du spør spesifikt om dette så blir det ikke nevnt. Vil forøvrig også nevne siste møte med disse folkene hvor jeg nevnte min nåværende operatør og jeg ble satt på høytaler i gutterommet hvor det ble fnising og latterliggjøring av dette selskapet. Nydelig salgsteknikk gutta! Har du bedrift eller enkeltpersonsforetak (spesielt dette!) STYR UNNA. LANGT UNNA. dette kommer til og koste deg fryktelig mange kroner med abbonementskost, antakelige fakturagebyr og det berømmelige bruddgebyret når du innser at du har blitt lurt.
Svindel! Jeg ble kontaktet av en selger som ville selge meg abonement fra SMB mobil. Han kunne love full telenordekning, og den samme pakken jeg hadde med min nåværende leverandør, men til en mye lavere pris. Jeg ba han sende meg informasjon på email, noe han ikke kunne gjøre, men han bekreftet at han hadde gitt meg all informasjonen som var viktig å vite. Jeg fikk en sms på mobilen, han ba meg bekrefte denne. Da jeg ikke fikk gjort det med en gang fordi jeg måtte stelle med en nyfødt, så ringte han opp igjen, utålmodig og sa at jeg måtte bekrefte JA, og jeg måtte gjøre det nå. Han forsikret meg om at han hadde gitt meg all informasjonen jeg trengte. Med selgeren på røret sendte jeg JA. Jeg følte meg presset til å inngå en avtale som jeg ikke hadde fått sett godt nok på. Første faktura kommer, og det viser seg at det ikke stemmer at abonementet er billigere enn det jeg hadde fra før. Det er dyrere, fordi MVA er lagt på i tillegg. Jeg har drevet forretning i mange år, og vet at når man henvender seg til bedrifter så er vanligvis ikke MVA inkludert i prisen. Men det som IKKE er greit, er å si at prisen er lavere enn det jeg hadde fra før, der MVA var inkludert. Dette regnestykket går ikke opp og jeg føler meg lurt og svindlet. Når du tar kontakt med SMB mobil, så møter du total ansvarsfraskrivelse og en nedlatende tone. Det virker som at hele bedriftsmodellen deres baserer seg på at folk skal la seg lure, og betale bruddgebyr på kr 4700,- for å komme seg ut av en elendig avtale. Styr unna!
eller kanskje et gruppesøksmål? hva sier du? Vi tapte for mye penger til disse svindlerne. Jeg falt for det i går. da jeg sa at jeg måtte lese mailen sa hun at jeg kunne gjøre det senere og nå må jeg svare raskt på tekstmeldingen fordi hun allerede er innlogget i systemet og jeg må svare raskt…
Dette firmaet spekulerer i å ringe opp sovende enkeltmannsforetak og lokke med billige abonnementer som viser seg å bli langt dyrere i praksis. Vil du avslutte må du ut med 4500 kroner. De kommer ut av det fordi man signerer på at man er bedrift, og dermed fraskriver seg alle forbrukerrettigheter. Skjønner ikke at deres telefonselgere ikke skammer seg heftig. Alle er herved advart. Forbrukermyndighetene har mottatt hauger av klager på dem de siste årene.