Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mars 2025
SMB Mobil
3.9
1 206 verifiserte omtaler

SMB Mobil omtaler og erfaringer

Ingen trend

SMB Mobil har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.9
Bra
1 206 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#5
Middels
SMB Mobil er rangert
#5 av 10 bedriftsoperatører
70%
Bra
70% anbefaler SMB Mobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 1 206 omtaler om SMB Mobil

FILTRER OMTALER
605
260
29
15
297
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SMB Mobil?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Om du hater tiden og pengene dine.

Omtale av  Jon S

Jeg hater heldigvis fritiden min og har kjempegod tid til å sitte å krangle om fakturaer og gebyrer ingen vet hva betyr med ``kundeservice`` gjengen til SMB mobil. jeg hater også å ha for god råd, så jeg er svært fornøyd. men om du ikke elsker å krangle og diskutere med en vegg, og liker å kunne ha råd til mat i hus, så passer dessverre ikke dette abonnementet for deg.

Svar fra SMB Mobil
11.05.2023 09:40

Hei Jon S, Takk for din tilbakemelding. Vi beklager hvis du har hatt en negativ opplevelse med vår kundeservice. Kunden sin opplevelse er alltid vår første prioritering, og vi jobber hele tiden med å bli bedre. Jeg vil gjerne undersøke nærmere hva som har skjedd i din sak og hvordan vi kan hjelpe deg videre. Ber om at du sender en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken, og et mobilnummer eller organisasjonsnummer slik at det blir enklere for meg å søke deg opp i systemene. Mvh Birgitte SMB Mobil

Elendig informasjon

Omtale av  William

Fra jeg ble oppringt, til avtalen ville avbrytes virker det som hele intensjonen er at man skal bli feilinformert om avtaletid og høyt bruddgebyr slik at de kan tjene på folk som ønsker å bytte før avtalen er gått ut. Ringte etter en uke for å si opp avtalen. Fordi jeg mener jeg ikke var godt nokk informert om at prisene var eks mva, og at det var 5000 i bruddgebyr blandt annet. Da sier hun jeg prater med at de skal sjekke det opp, får mail om at det ikke går. For så å sende meg ett krav på 5661,- uten å skrive hva det gjelder. Jeg ringer opp å finner ut at de da har sendt ut ett bruddgebyr uten i verken informere meg, eller at jeg har bedt om at det skal gjøres.

Svar fra SMB Mobil
11.05.2023 09:23

Hei William, Takk for din tilbakemelding. Det er trist å lese at du har dette inntrykket av oss. Vår visjon er å bygge det beste mobilselskapet for mindre bedrifter. Vi gir de samme fordelene som de store mobilselskapene, til en pris som passer mindre bedrifter godt. Jeg undersøker gjerne saken for deg hvis du sender en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken. Hvis du også inkluderer mobilnummer eller organisasjonsnummer, vil det være lettere for meg å finne deg i systemene våre. Mvh Birgitte SMB Mobil

Vær obs på sleipe priser!

Omtale av  Emil

Priser er oppgitt uten MVA, så er ikke faktisk sikkert at du sparer noe særlig på å bytte. Dette er ganske sleipt, i kombinasjon med at "3-årig prislås", eller hva de kalte det, minner veldig mye om 3-årig bindingstid. Vær obs!

Svar fra SMB Mobil
26.04.2023 13:48

Hei Emil Takk for din tilbakemelding. Vi tilbyr kun bedriftsabonnement, så om du har nummeret ditt registrert på deg privat idag er det forståelig at prisen ble noe misvisende. Ved å inngå en avtale med 36 måneders avtaletid får du også en prisgaranti som vil si at vi ikke kan sette opp prisen din i løpet av den perioden. Både at prisene er oppgitt eks mva og om det er avtaletid er spesifisert i SMS-en som må besvares for å bekrefte bestillingen, og i ordreoppsummeringen som blir sendt på e-post. Dette skal også alltid bli nevnt i oppsummeringen av samtalen da selger går gjennom avtalen muntlig for å sjekke at alt av informasjon stemmer. Mvh Charlotte SMB Mobil

Minner om svindel.

Omtale av  Yngvar

Ble akkurat oppringt av selger fra dette selskapet som snakket usant fra første setning. Jeg hadde overhode ingen avtale om at han skulle ringe meg, eller at jeg skal bytte mobilselskap. Markedsføring som minner om svindel og jeg anbefaler andre å styre unna dette selskapet. Lite trolig at denne type markedsføring er lovlig.

Svar fra SMB Mobil
26.04.2023 13:15

Hei Yngvar Takk for din tilbakemelding. Det er trist å lese at du har hatt en negativ opplevelse. Hvis du har fått feilinformasjon vil jeg be deg om at du sender meg en e-post til [email protected] med hva du mener er usant. Det vil gjøre at det blir lettere for oss å ta tak i dette raskt. Mvh Charlotte SMB Mobil

Tåkepratende selger

Omtale av  Ketil

Jeg hadde akkurat en overivrig selger på tråden som mente jeg hadde krav på 40-50% rabatt. Han presentere seg på en måte som gjorde at jeg forsto det som om han ringte fra hovedkontoret til Telenor. Jeg måtte spørre flere ganger for at han skulle svare tydelig på hvor han ringte fra. På spørsmål om binding og brudd svarte han at det selvfølgelig ikke var snakk om slikt. 3 sek på Google viser at bruddgebyret er enormt. Ren svindel!

Svar fra SMB Mobil
26.04.2023 12:39

Hei Ketil Takk for din tilbakemelding. Det er trist å høre at du har fått inntrykk av at vi ringte fra Telenor, og dette er noe vi tar svært alvorlig. Vi jobber hele tiden med forbedre oss, og ville satt pris på om du sendte en e-post til [email protected] med telefonnummeret ditt og tidspunktet du ble ringt, og gjerne en liten oppsummering. Da kan jeg få undersøkt dette nærmere. Når det gjelder dette med binding og brudd så tilbyr vi ulike typer abonnement. Vi har abonnement uten avtaletid, abonnement med en avtaletid på 24 måneder og abonnement med en avtaletid på 36 måneder. Hvis du har et abonnement uten avtaletid, vil du ikke pådra deg et bruddgebyr ved en eventuell oppsigelse. Mvh Charlotte SMB Mobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Selger lyver?

Omtale av  Emil

Ble oppringt og det reklameres med reduksjon på 40% av prisen. Sjekket deretter bytt.no før jeg byttet, og hvor det nevnes av flere et bruddgebyr på 5700. Ved senere samtale med selger stiller vedkommende seg uforstående til at et slikt gebyr eksisterer. Stoler ikke på. Mottok aldri kontrakt da jeg aldri sa ja, men antar det vil stå et slikt gebyr der.

Svar fra SMB Mobil
24.04.2023 09:42

Hei Emil, Takk for din tilbakemelding. Vi ønsker å informere deg om våre avtalevilkår for ulike abonnementstyper. For våre abonnement uten avtaletid har vi en standard oppsigelsestid, og man står fritt til å være kunde ut oppsigelsestiden. For abonnement med 24 måneders avtaletid vil det påløpe et bruddgebyr på 3000,- eks. mva. dersom man velger å bytte til en annen operatør. For abonnement med 36 måneders avtaletid vil det påløpe et bruddgebyr på 4500,- eks. mva. dersom man velger å bytte til en annen operatør. Dersom man velger å bytte til en annen operatør før avtaletiden har utløpt, vil man pådra seg bruddgebyret som følge av brudd på avtalen. Hvis du for eksempel fikk et tilbud uten avtaletid, vil altså bruddgebyret på 4500,- ikke gjelde for deg. Jeg håper du kan sende en e-post til [email protected] med ditt telefonnummer og tidspunktet du ble oppringt, slik at vi kan undersøke saken nærmere. Mvh Charlotte SMB Mobil

På grensen til svindel

Omtale av  Jan R. O

Ble oppringt og overtalt til å bytte leverandør. Hyggelig og hjelpsom selger, og hyggelige folk på kundeservice. Overraskelsen kom med første faktura hvor det da viste seg at prisene de hadde oppgitt var eks mva. Dette ble mildt sagt underkommunisert av selger. Byttet så abb tilbake til gammel leverandør, da kom overraskelse nr 2 med 5700 i bruddgebyr. Når jeg går tilbake og sjekker kontrakt etc ser jeg jo at disse tingene står oppgitt litt nede i betingelsene, så de har det juridiske på det tørre, men spekulerer jo veldig i at folk ikke leser hele avtalen, og unngår å nevne dette ved kontakt.

Svar fra SMB Mobil
05.04.2023 12:38

Hei Jan R. O Takk for tilbakemeldingen din. Jeg beklager at det ikke ble kommunisert tydelig nok til deg at prisene som ble oppgitt var eksklusive mva. Vår praksis er å alltid informere våre kunder om dette i oppsummeringen, ordrebekreftelsen og i SMS-en som sendes ut og må bekreftes. Jeg vil også påpeke at bruddgebyret du ble belastet med er en standard avgift som er oppgitt i avtalevilkårene og ordrebekreftelsen, men vi forstår at dette kan ha kommet som en overraskelse for deg. Vi tar tilbakemeldingen din til etterretning og vil se på hvordan vi kan gjøre det tydeligere for våre kunder. Send gjerne en oppsummering av saken til [email protected] hvis du ønsker at vi undersøker saken din nærmere. Mvh Charlotte SMB Mobil

Dårlig selgertaktikk

Omtale av  Knut L

Leste under her at «Det er uakseptabelt at du skulle få inntrykk av at vi ringer fra et annet selskap, og vi ønsker å gjøre alt vi kan for å rette opp i denne situasjonen. For å hjelpe oss med å finne ut hva som gikk galt og for å kunne ta de nødvendige tiltakene, vil vi be deg om å sende en e-post til [email protected] med informasjon om datoen og klokkeslettet for samtalen, samt ditt telefonnummer. Dette vil hjelpe oss med å behandle saken.» Trodde selv det var Telenor som ringte. Da jeg fikk sms hvor jeg skulle godkjenne dette så jeg at det ikke er det. Dessuten er prisen eks. MVA. I min bransje er jeg ikke mva-reg og prisen vil dermed bli dårligere enn hva jeg hadde fra før. Veldig pågående selger, den første gangen de ringte var vedkommende så masete at jeg la på. Også da trodde jeg selger var fra Telenor. Jeg styrer unna!

Svar fra SMB Mobil
05.04.2023 12:35

Hei Knut L, Takk for tilbakemeldingen din. Vi er lei oss for at du har hatt en negativ opplevelse med vår selger. Det er uheldig at du har fått inntrykk av at vi ringte fra et annet selskap. Vi tilbyr kun bedriftsabonnement, og det skal informeres om at bestillingen er gjort hos SMB Mobil AS og at priser er oppgitt eks mva i oppsummeringen av samtalen, samt at dette kommer frem i SMS og ordrebekreftelse. Vi hadde satt pris på om du ville hjelpe oss med å identifisere hva som gikk galt, og vi vil gjerne be deg også om å sende en e-post til [email protected] med informasjon om datoen og klokkeslettet for samtalen, samt ditt telefonnummer da jeg ikke kan se å ha mottatt e-post fra deg allerede. Mvh Charlotte SMB Mobil

Styr unna. Dette er svindel

Omtale av  Steinar B

Fikk telefon fra en hyggelig mann som jeg fikk inntrykk av ringte fra Telenor. Jeg fikk gode priser som viste seg å være eks mva. De opererte altså med en høyere pris enn jeg hadde fra før. Nå krever de meg for et bruddgebyr fordi jeg har sagt opp avtalen. Rein svindel! Kommer ikke til å gi meg før de trekker kravet.

Svar fra SMB Mobil
05.04.2023 12:10

Hei Steinar B, Takk for din tilbakemelding. Så trist å høre at det ikke kom tydelig nok frem at vi ringte fra SMB Mobil, slik skal det absolutt ikke være. Som standard skal selgeren informere om at prisene er oppgitt eks mva da man har fått et bedriftsabonnement i oppsummeringen. Dette er også spesifisert i ordrebekreftelse og SMS-en som sendes ut og må bekreftes. Send meg en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken, så ser jeg gjerne nærmere på den for deg. Mvh Birgitte SMB Mobil

Fornøyd kunde !

Omtale av  Guttorm T. B

Blei kunde i januar i år. Alt fungerar som det skal. MVH Guttorm

Svar fra SMB Mobil
21.03.2023 08:32

Hei Guttorm T.B, Takk for din tilbakemelding. Det er flott å høre at alt fungerer som det skal. Vi er glade for å vite at du er tilfreds, og vi vil fortsette å jobbe hardt for å sikre at våre kunder får den beste opplevelsen mulig. Mvh Charlotte SMB Mobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Trist at dere ikke har lært kundebehandling.

Omtale av  Helge

Tenker SMB Mobil bør endre sin aggressive taktikk til opplysende og tydelig informasjon. Det et nytt selskap ikke trenger, er å bruke pengene sine på useriøse tilbydere. Jeg fikk forespeilet en helt annen deal enn hva som ble realiteten. Til alle dere som blir oppringt.IKKE INNGÅ AVTALE MED DETTE SELSKAPET. De ER IKKE et Telenorselskap, men bruker samme nett som Telenor.

Svar fra SMB Mobil
14.03.2023 13:43

Hei Helge, Takk for din tilbakemelding. Det er svært beklagelig at dette er inntrykket du fikk av oss. Jeg ønsker gjerne at du sender en e-post til [email protected] slik at jeg kan undersøke dette for deg, da du skriver at du fikk forespeilet en annen deal enn hva som ble realiteten. Vi er en selvstendig operatør med full Telenordekning og full hastighet. Mvh Charlotte SMB Mobil

De unnlot å informere om alt tuklet som bytting innebærer.

Omtale av  Storm

E-post server smpt-feil, ingen hjelp på hjemmeside/ app. Umulig å sende. Nettbank på mobil datt ut, tok dager å få betalt og komme inn på altinn mm. Tvillingtelefon ute av drift i flere dager. Ikke telefon i det hele tatt i ett døgn da byttet foregikk.

Svar fra SMB Mobil
14.03.2023 13:27

Hei Storm, Takk for din tilbakemelding. Jeg sender dette videre internt slik at vi kan vurdere å oppdatere informasjonen og veiledningene på vår hjemmeside. Hvis du fortsatt opplever problemer ønsker jeg gjerne at du sender en e-post til meg på [email protected]. Da kan jeg undersøke saken din nærmere. Mvh Charlotte SMB Mobil

Trodde samtalen kom fra Telenor

Omtale av  Vidar

Ble oppringt av en som etter min oppfatning kom fra Telenor. Han kunne forbedre mobilabonnementet mitt og gikk gjennom alle fordelene. Da han spurte om mailadressen min ble jeg mistenksom for Telenor har den. Da han på direkte spørsmål avkreftet at han var fra Telenor avsluttet jeg samtalen.

Svar fra SMB Mobil
03.03.2023 08:33

Hei Vidar, Tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager virkelig at du hadde en negativ opplevelse med vårt selskap, og vil forsikre deg om at vi tar denne saken svært alvorlig. Det er uakseptabelt at du skulle få inntrykk av at vi ringer fra et annet selskap, og vi ønsker å gjøre alt vi kan for å rette opp i denne situasjonen. For å hjelpe oss med å finne ut hva som gikk galt og for å kunne ta de nødvendige tiltakene, vil vi be deg om å sende en e-post til [email protected] med informasjon om datoen og klokkeslettet for samtalen, samt ditt telefonnummer. Dette vil hjelpe oss med å behandle saken. Håper på å høre fra deg. Mvh Charlotte SMB Mobil

Villedende salgsframstøt

Omtale av  Nils B

* gir uttrykk for å ringe fra Talkmore * prisene er oppgitt uten mva. * bindingstid på 36 mnd. * har du svart JA, har du ingen angrerett. Koster 4500+ mva for å kansellere!!!

Svar fra SMB Mobil
03.03.2023 08:31

Hei Nils B, Takk for tilbakemeldingen din. Vi i SMB Mobil ønsker å opprettholde vårt omdømme som en pålitelig og profesjonell leverandør av mobile tjenester, og det er derfor beklagelig å høre at opplevelsen din ikke var tilfredsstillende. Vi tilbyr fleksible abonnementsalternativer: abonnement uten avtaletid, abonnement med 24 måneders avtaletid og abonnement med 36 måneders avtaletid, for å imøtekomme behovene til våre kunder. Selv om det dessverre ikke er angrerett for næringsdrivende, ønsker vi å understreke at vi er åpne for å undersøke saker der det er nødvendig og vil gjøre vårt ytterste for å finne den beste løsningen. For å hjelpe oss med å finne ut hva som gikk galt og for å kunne ta de nødvendige tiltakene, vil jeg be deg om å sende en e-post til [email protected] med informasjon om datoen og klokkeslettet for samtalen, samt ditt telefonnummer. Dette vil hjelpe oss med å behandle saken. Mvh Charlotte SMB Mobil

Frekk stil

Omtale av  Bergenser

Ble som mange andre her nesten lurt av SMB. Vedkommende ringte og sa han var fra Telenor, og hadde bedre tilbud enn det jeg har. Når han ramset om tilbudet og sa jeg skulle svare ja på sms forstod jeg at dette ikke var Telenor. Jeg spurte han om han jobbet for Telenor og da sa han at han jobbet for SMB. Jeg sa at jeg sier ikke ja til noe jeg ikke kjenner til og vil undersøke saken. Etter å ha lest innleggene her inne er glad jeg ikke sa ja, og kommer ikke til binde meg til selskaper som prøver å lure folk. Hvis dette selskapet ønsker å bli tatt seriøst, bør de si at de ringer fra SMB med en gang og ikke oppgi seg for å være fra et annet selskap.

Svar fra SMB Mobil
15.02.2023 09:24

Hei Bergenser Takk for din tilbakemelding. Veldig trist at dette er opplevelsen du sitter igjen med. Dette tar vi svært alvorlig og ønsker ikke at det skal fremstå som at vi ringer fra noen annen operatør enn SMB Mobil. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med tidspunktet du ble ringt, hvilket nummer som ringte, og gjerne ditt kontaktnummer og firmanavn. Da blir det lettere for oss å undersøke dette. Mvh Charlotte SMB Mobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

De forleder deg og du tror de snakker om noe annet

Omtale av  Eva

De tar veldig godt betalt for å bytte abonnement. Abonnements prisene de snakker om er uten mva. Det koster ingenting andre steder å bytte abonnement Mulig de har det juridiske på plass, men ingen liker å føle seg forledet. Da får man bare negative kunder

Svar fra SMB Mobil
15.02.2023 09:23

Hei Eva Takk for din tilbakemelding. Så trist at dette er opplevelsen du sitter igjen med. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] slik at vi kan se på avtalen din sammen med deg. Mvh Charlotte SMB Mobil

Har tilegnet profilen
SMB Mobil deltar på Bytt.no

SMB Mobil har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
SMB Mobil besvarer omtaler

SMB Mobil har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
SMB Mobil ønsker tilbakemeldinger

SMB Mobil benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR