Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
SMB Mobil
3.4
466 verifiserte omtaler

SMB Mobil omtaler og erfaringer

Positiv trend

SMB Mobil opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.4
Middels
466 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#10
Middels
SMB Mobil er rangert
#10 av 22 mobilselskaper
56%
Bra
56% anbefaler SMB Mobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 466 omtaler om SMB Mobil

FILTRER OMTALER
201
68
5
10
182
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om SMB Mobil
SMB Mobil har 466 verifiserte omtaler på Bytt.no

Luring av en selger

Omtale av  Ola

Ringte og fremsto som om han kom fra Telenor. Hadde et godt tilbud, men sa ingenting om 36 mnd bindingstid. En strategi de alle bruker, selv om de svarer her på flere kommentarer at de ikke bevisst gjør det.

Svar fra SMB Mobil
07.11.2023 09:45

Hei Ola, Takk for din tilbakemelding. Vi beklager hvis kommunikasjonen ikke var tydelig om våre tilbud og vilkår. Vi skal ikke fremstå som at vi ringer fra Telenor, og alle vilkår, inkludert eventuell avtaletid, skal kommuniseres tydelig av våre selgere i tillegg til at det skal stå i SMS som sendes før avtaleinngåelse. Jeg ønsker gjerne at du tar kontakt med oss direkte på [email protected], med en kort oppsummering og telefonnummer slik at vi kan se på saken din. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SMB Mobil?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

IKKE LA DEG LURE. Useriøst telefonsalg med skitne metoder.

Omtale av  Ingunn A

Jeg ble oppringt av ei dame som fremstilte det som at hun ringte på vegne av Telenor Bedrift, og hun fortalte meg at jeg hadde «krav på» et oppgradert abonnement. Jeg ante tidlig ugler i mosen, og stilte flere oppfølgingsspørsmål. Hun fortalte blant annet at det ikke var bindingstid og at dette var et tilbud for de med enkeltpersonsforetak - som om det var Telenor som ville gi meg dette. Ikke ett ord om pris. Plutselig sa hun at hun nå hadde sendt meg en SMS som jeg måtte svare JA på. Dette var en bekreftelses-SMS som ønsket meg velkommen i SMB Mobil AS. Jeg sa til henne at jeg ikke hadde takket ja til tilbudet hennes, og la på. Jeg sendte så SMB Mobil en mail hvor jeg redegjorde for saken. De svarte at dette var en «misforståelse i salgsfasen» og annulerte «salget». Dette var virkelig ikke noen misforståelse - jeg ble forsøkt lurt. Dette er svindel, og de bruker skitne triks for at du skal binde deg til en kontrakt du må betale dyrt for å komme ut av. Hadde dette vært en seriøs bedrift ville de ikke drevet på denne måten.

Svar fra SMB Mobil
07.11.2023 09:42

Hei Ingunn, Takk for din tilbakemelding. Det du beskriver er ikke i tråd med våre retningslinjer eller den måten vi ønsker at våre kunder skal møte SMB Mobil. Vi tar anklager om villedende salgspraksis svært alvorlig og vi beklager på det sterkeste at du følte deg forsøkt lurt. Jeg er glad for å høre at saken din ble annulert umiddelbart etter at du tok kontakt, men jeg forstår at dette ikke nødvendigvis oppveier den opprinnelige frustrasjonen. Vi ønsker å forsikre deg og alle våre kunder om at vi kontinuerlig jobber med å forbedre vår kommunikasjon og salgsprosesser for å sikre at slike hendelser ikke inntreffer. Vår intensjon er å være en transparent og pålitelig leverandør. Vi setter pris på at du lot oss rette opp i misforståelsen og ønsker å gjøre det klart at det står fritt for alle å ta opp slike saker med oss direkte. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

SMB ryddet opp.

Omtale av  Tore

Som mage andre føler jeg at selger lurte meg, noe han kanskje ikke gjorde, bare unnlot å fortelle alt. Ga meg god pris, men fortalte ikke at MVA kom i tillegg og 36 mnd. bindingstid med kr. 4500,- for brudd gebyr. Men SMB skal ha at de ryddet opp. Etter å ha sendt inn skriftlig klage og argumentert for hvorfor jeg følte meg lurt, fikk jeg positiv tilbakemelding. De har fjernet avtale tid og jeg slipper brudd gebyr. Takk skal dere ha.

Svar fra SMB Mobil
07.11.2023 09:38

Hei Tore, Takk for din tilbakemelding! Det er aldri vår intensjon å lure våre kunder, og vi beklager oppriktig at all nødvendig informasjon ikke ble kommunisert tydelig nok i utgangspunktet. Det er godt å høre at vi kunne rydde opp og komme til en løsning som føles rettferdig for deg. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Ny lovende tjenesteleverandør

Omtale av  Terje

Rask respons og imøtekommende med konkurransedyktig tilbud. Svarte godt over forventning.

Svar fra SMB Mobil
07.11.2023 09:36

Hei Terje, Tusen takk for de positive ordene! Vi er glade for å høre at du er fornøyd med vår service og at vi kunne møte – og til og med overgå – dine forventninger. Vi jobber kontinuerlig for å tilby våre kunder de beste tilbudene og den raskeste responsen, så din tilbakemelding er veldig oppmuntrende. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Føler meg lurt !!!

Omtale av  Inger

Det forferdelige er at selger ikke gav meg de opplysningene han skulle. For. eksempel at det var 36 månders bindingstid. Det er ingen andre som har så lang bindingstid. Jeg også trodde det var telenord som ville gi meg et bedre tilbud. Og prisen var jo ikke enestående som selger skiltet med, han hadde jo ikke tatt med momsen. Så nå sitter jeg med et dyrt abonnement som jeg må slite med i tre år. Ikke vet jeg om det er dekning der jeg bor heller. Når selger leser opp betingelsene har dere kanskje alt på det rene, for som kunde oppfatter du ikke alt som blir sagt i stort tempo. Og dere gadd heller ikke svare meg når jeg angret. I stedet kom det en høy rekning på over 5000,- kroner, snakk om om å gå i baret.

Svar fra SMB Mobil
03.11.2023 15:11

Hei Inger, Takk for din tilbakemelding. Jeg beklager at du har hatt en negativ erfaring med vår selger. Det er aldri vår intensjon at våre selgere skal fremstå som representanter for en annen operatør, som Telenor, og det er alvorlig for oss hvis dette har skjedd. Videre skal vi gi til tydelig informasjon om våre priser og avtaletider. Dette inkluderer å opplyse om priser eksklusiv moms og eventuelle avtaletider. Denne informasjonen skal gis både i samtale med selger og stå i SMS som bekreftes ved avtaleinngåelse. Hvis disse trinnene ikke har blitt fulgt korrekt, så har det skjedd en feil fra vår side. Alle våre kunder skal ha full Telenor-dekning. Jeg ønsker gjerne å få tatt en gjennomgang av saken. Vennligst kontakt oss på [email protected], så vi kan finne en rettferdig løsning og forhåpentligvis gjenopprette din tillit til oss. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Svindlere. Pass på!

Omtale av  Jan T

Ble oppringt hos selger og fortalt at de ringer fra Telenor, noe som ikke stemmer. De forsøker å fange tilfeldige eiere av ENK inn i en bundet 3 års kontrakt for bedrifter, hvor du da sier vekk dine forbrukerrettigheter det øyeblikket du godtar tilbudet. I tillegg er den oppgitte prisen før mva, så abonnementet blir sannsynligvis dyrere enn det var. I I tillegg til alt dette får kontaktpersonen som ringte deg myndighet til å begå endringer i ditt abonnement når som helst, uten at du har noe du skulle sagt. Ren svindel. Dersom du signerte dette tilbudet bør du si det opp snarest. Gebyret du da får bør du bestride, siden de driver med svindel.

Svar fra SMB Mobil
07.11.2023 09:35

Hei Jan, Takk for tilbakemeldingen din. Våre selgere skal aldri fremstå som om de ringer fra Telenor. Vi er en selvstendig mobiloperatør, men benytter oss av Telenor sin dekning. Vi tar anklager om villedende salg alvorlig og vil gjerne se nærmere på denne saken. Informasjon om avtaletid, mobiloperatør og priser eks mva skal opplyses i samtale med selger i tillegg til at det fremgår av vår SMS som sendes i forkant av avtaleinngåelse. Enhver endring i abonnementet krever kundens samtykke, og våre kunder skal alltid ha full kontroll. Vennligst kontakt oss på [email protected] med detaljer, så kan vi se på saken din. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Trodde det var Telenor som ville hjelpe meg med å få ned prisen på mine abbonnement der

Omtale av  Tommy

Trodde virkelig det var Telenor som ville hjelpe meg med å få ned prisen på mine abbonnement der hos dem. Seinere enn mitt i samtalen gikk det plutselig opp for meg at dette ikke var Telenor. Så satt jeg i saksa. Ble ikke fortalt om noe bruddgebyr heller; og hva jeg nå gjør i forhold til Telenor.

Svar fra SMB Mobil
03.11.2023 15:02

Hei Tommy, Takk for din henvendelse. Vi skal aldri gi inntrykk av at vi er Telenor, og dette tar vi veldig alvorlig. Vi er en selvstendig operatør som benytter Telenors nett, og dette skal alltid kommuniseres av våre selgere. Jeg beklager dersom du har fått feilinformasjon i salgsfasen og jeg ønsker gjerne å se nærmere på denne saken og samtidig hjelpe deg videre. Send oss gjerne en e-post til [email protected]. Så skal vi gjøre vårt beste for å løse situasjonen på en tilfredsstillende måte. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

SMB Mobil har 466 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til SMB Mobil mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR