Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
SMB Mobil
3.4
466 verifiserte omtaler

SMB Mobil omtaler og erfaringer

Positiv trend

SMB Mobil opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.4
Middels
466 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#10
Middels
SMB Mobil er rangert
#10 av 22 mobilselskaper
56%
Bra
56% anbefaler SMB Mobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 466 omtaler om SMB Mobil

FILTRER OMTALER
201
68
5
10
182
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om SMB Mobil
SMB Mobil har 466 verifiserte omtaler på Bytt.no

Lureri ved telefonsalg

Omtale av  Tone F

Jeg ble oppringt av selger 03.08.2023 som klarte å selge meg et abonnement med begrunnelse at dette var billigere enn det private Telenor-abonnementet jeg hadde fra før. Det ble ikke oppgitt at prisen var eks MVA i selgerens innsalg, ei heller at det er en bindingstid på 36 MÅNEDER. Med MVA er prisen ikke billigere enn det privateTelenor-abonnementet jeg har fra før. Når selger leser opp hele avtalen per telefon, forventer man at denne viktige infoen skal komme med. Selgeren ba meg svare JA på en melding som ble sendt, noe jeg var dum nok til å gjøre mens jeg snakket med han på telefonen. Jeg ble veldig overrasket og forbanna da jeg så i meldingen jeg hadde svart JA på hva som faktisk var avtalt. Dette ble ikke oppgitt av selger da han leste opp avtalen på telefon. Informasjonen var dermed både mangelfull og misvisende. Jeg forsøkte å ringe opp igjen selger med en gang for å kansellere, men kom bare til en automatisk svarer. Ringte så til kundeservice og sa at jeg ikke aksepterte avtalen og ville kansellere den med det samme, med ovennevnte begrunnelse. Kundebehandler sa at han ikke hadde myndighet til å kansellere avtalen og at det ikke er angrefrist siden det er snakk om et bedriftsabonnement. Dette ble det heller ikke opplyst om av selger. Kundebehandleren sa at han skulle legge inn en reklamasjon og at behandlingstiden var 4-5 dager. Jeg har ventet på tilbakemelding på denne reklamasjonen, men nå nettopp tikket det inn en velkomstmelding fra SMB mobil. Jeg mener meg lurt med misvisende informasjon og vil ikke akseptere at dere ikke kansellerer abonnementet. Jeg ga klar beskjed innen 5 minutter etter at selgeren hadde lagt på telefonen. Dette er uakseptabel fremgangsmåte, og jeg kommer til å kontakte forbrukerombudet og alle mulige kanaler for å klage på dette. Jeg har sendt en e-post til SMB med krav om at abonnementet avsluttes med det samme, uten kostnader for meg, og forventer at dette kravet aksepteres.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SMB Mobil?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Svindel nevner ikke binding

Omtale av  Ole

Her er det en utrolig sleip selger. Han lover en pris og nevner ikke at det er eks mva. Jeg sier spesefikt at jeg ikke ønsker binding og selgeren betrygger meg at det ikke er binding og prisgaranti i 36.mnd. Det som skjer er at jeg har binding, prisen er eks mva. Jeg meldte i fra til kundeservicen og de fraskriver seg all ansvar og er frekke. Så jeg må betale 3.000 kr for å kommeg ut av dette svindel selskapet, styr unna for noen folk.

Lureri

Omtale av  Knut

Selger utgir seg for å være fra Telenor. Prisene blir ikke oppgitt korrekt, altså uten mva. Avtaletid legges frem som om det ikke er bindingstid. Dette fører til manglende troverdighet. Jeg kansellerte bestillingen 5 minutter etter at jeg først hadde takket ja. Snakket her med en hyggelig kundebehandler (selgeren var for øvrig også hyggelig, bare ikke helt ærlig). Det er uproblematisk å stoppe inngått avtale når den ikke er iverksatt. Alle potensielle kunder anbefales å lese nøye gjennom avtalen før SMS med "JA" sendes. Her kan det sikkert være mer informasjon som ikke blir lagt frem.

Svar fra SMB Mobil
10.08.2023 12:39

Hei Knut, Først og fremst vil jeg si beklager hvis en av våre selgere ga feilaktige opplysninger ved å utgi seg for å være fra Telenor. Dette er alvorlig og helt i strid med våre retningslinjer og verdier. Vi tar dette på største alvor og dette følges opp internt. Når det gjelder prisene, er de oppgitt eks. mva ettersom det er snakk om en bedriftsavtale. Dette skal kommuniseres klart og tydelig i samtale med selger, samt i SMS som sendes før avtaleinngåelse. Vi beklager dersom selger ikke har vært tydelig på dette. Jeg er glad for at avbestillingen gikk smidig, og at du hadde en positiv opplevelse med vår kundebehandler. Dersom du har flere spørsmål eller ønsker å diskutere saken videre, er du velkommen til å kontakte oss direkte på [email protected]. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Useriøst - grenser til svindel.

Omtale av  Even

Hevder i samtalen at smb mobil er 100% eid av telenor og er opprettet for å kunne gi kunden et bedre tilbud. Et kjapt søk på Proff viser at det er rein løgn. Finnes ikke spor av telenor i eierskapet. Eierskapet til smb mobil as er spredd på flere "consulting", "Invest" og "Holding" selskaper. Tilbudet deres har også hele 36 mndr bindingstid. Helt uakseptabelt !

Svar fra SMB Mobil
10.08.2023 12:31

Hei Even, Slik skal det absolutt ikke være og vi tar det på største alvor dersom selger har påstått at vi er eid av Telenor. SMB Mobil AS er en selvstendig mobiloperatør, men vi benytter Telenors nett for å sikre god dekning. Angående bindingstid, så er det en vanlig praksis i bedriftsavtaler. Dette skal imidlertid avtales med selger og fremkomme i sms som må bekreftes før avtaleinngåelse. Jeg ønsker veldig gjerne at du sender meg en e-post til [email protected] med ditt telefonnummer og en kort oppsummering av saken, så kan jeg få sett nærmere på dette. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Rysta over SMB

Omtale av  Berit

Lover månads pris på 199, men fakturerer deg en høyere sum. Forteller at du kun er lovet gitt pris ikke at det er bindingstid og bruddgebyr. Og alle prisene blir oppgitt uten avgifter og mva, heilt til fakturaene kjem... Nei styr langt unna.. lover og lyger.. eg er skuffa..

Svar fra SMB Mobil
10.08.2023 12:27

Hei Berit, Jeg beklager å høre om din negative opplevelse. Prisene vi diskuterer er eks mva ettersom det er bedriftsabonnement, og eventuell bindingstid skal være tydelig kommunisert i samtale med selger. Informasjon om priser eks mva og bindingstid skal også stå i sms som blir sendt før avtaleinngåelse. Vi ønsker selvsagt å beholde deg som kunde og jeg håper derfor du kan sende meg en e-post til [email protected] med en liten oppsummering av saken. Så håper jeg vi kan finne en god løsning for deg. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Pushy selger utgir seg for å være fra telenor

Omtale av  Håkon

Jeg ble oppringt fra en selger som henviser til tidligere tilbud jeg fikk fra Telenor da fibernettet i bygården var nede i en uke. Han gir uttrykk for å ringe fra Telenor, noe som da gir rett på 50gb gratis datapakke hvis internett er nede. Dette gir forutsetning for at det kan være interessant for meg å bytte. Jeg har sovende enkeltmannsforetak som han vil overføre mitt personlige nummer til, uten å opplyse om at da vil mva komme på toppen av de 299. Han sender sms som bes svares på under samtalen uten mulighet for å lese seg opp på vilkårene. Jeg spurte om bindingstid, og fikk opplyst at det var ingen bindingstid (jeg spesifiserte at det ikke var noe bindingstid på 3 år, og han svarte nei). Jeg oppfattet først etter å ha svart ja på sms at dette ikke var Telenor, så jeg har kontaktet kundeservice om å kansellere/reversere abonnementsbyttet. Dette er aggresiv og mangelfull markedsføring, og det er tydelig at dette er systematisk og at forbruker

Svar fra SMB Mobil
10.08.2023 12:22

Hei Håkon, Slik skal det absolutt ikke være. Jeg forstår at du allerede har vært i kontakt med oss og jeg regner med at denne saken er løst. Hvis ikke ønsker jeg gjerne at du sender meg en e-post til [email protected] med ditt telefonnummer og kort oppsummering av saken slik at jeg kan se nærmere på det. Mvh Birgitte SMB Mobil

Lureri

Omtale av  Hallstein

Tar kontakt via enkeltpersonsforetaket mitt og prøver å selge inn mobilabonnement. Lyver når jeg spør om det er en bedriftsavtale eller personavtale (sier det er en personavtale, men sender e-post hvor det står bedriftsavtale etterpå). Unngår å nevne at pristilbud er eks. mva. og gjør så godt de kan for å presse på for å få meg til å bekrefte avtalen på sms før jeg har fått tid til å lese gjennom vilkårene (hinter om at prisen kan gå opp). i tillegg er det 36mnd bindingstid (3 år!) Helt sinnsykt at de kan holde på slik. Anbefales ikke.

Svar fra SMB Mobil
27.07.2023 14:12

Hei Hallstein, Takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager hvis du har opplevd misforståelser eller feilinformasjon i forbindelse med samtalen med en av våre selgere. Vi tilbyr bedriftsabonnement, noe som skal være klart kommunisert under samtalen. Prisene vi oppgir er eksklusive mva, og dette skal også fremgå tydelig både i selgersamtalen og i SMS`en som sendes ut før avtaleinngåelsen. Når det gjelder avtaletid, er dette en vanlig praksis i bedriftsavtaler. Som kunde gir dette deg en prisgaranti gjennom hele avtaleperioden på fastprisabonnementet. Dersom det er avtaletid så skal dette også være tydelig informert om i samtalen med selger, samt at det står i SMS`en som må bekreftes for avtaleinngåelse. Jeg ønsker å se nærmere på saken din. Hvis du kan, send meg gjerne en e-post til [email protected] med ditt telefonnummer og en kort beskrivelse av hendelsesforløpet, så skal jeg undersøke dette videre. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

SMB Mobil har 466 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til SMB Mobil mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR