Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
SMB Mobil
2.9
373 verifiserte omtaler

SMB Mobil omtaler og erfaringer

Nøytral trend

SMB Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
373 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#14
Dårlig
SMB Mobil er rangert
#14 av 22 mobilselskaper
46%
Middels
46% anbefaler SMB Mobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 367 omtaler om SMB Mobil

FILTRER OMTALER
142
34
3
10
178
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om SMB Mobil
SMB Mobil har 367 verifiserte omtaler på Bytt.no

Utgir seg for å være Telenor.

Omtale av  Ørjan K

Selskapet utgir seg for å være Telenor. Informerer ingenting om et hinsides oppsigelses gebyr. Alle priser er pluss moms, informer heller ikke om dette. Kunden blir låst fast til en elendig operatør med dårlig kundeservice og en dårlig app

Svar fra SMB Mobil
19.12.2023 08:45

Hei Ørjan, Takk for at du deler din erfaring med oss. Vi beklager hvis det har vært noen misforståelser. Det er viktig for oss å presisere at vi aldri skal utgi oss for å være en annen operatør. Når det gjelder prising og avtaletid for våre bedriftsabonnementer, skal det alltid informeres om at prisene er eksklusiv mva ettersom det er bedriftsabonnement og om eventuell avtaletid, både i samtale med selgeren og i den bekreftende SMS-en som sendes før avtaleinngåelse. Dersom dette ikke har vært din erfaring, ønsker vi å rette opp i dette og sikre at våre kommunikasjonsstandarder følges. Vi er også lei oss for å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice og app. Vi ønsker å forbedre oss på disse områdene og setter pris på mer spesifikk tilbakemelding. Vennligst ta kontakt med oss på [email protected] for å diskutere dette nærmere. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SMB Mobil?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Uetiske svindlere!

Omtale av  Thomas

Hva er dette for en fremgangsmåte for å skaffe seg nye kunder? De sier at jeg har KRAV på lavere regning fordi jeg har et enkeltmannsforetak. Jeg er kunde hos Talkmore, og jeg spør om der ringer derfra? Får til svar at det er samme nettleverandør (Telenor) og bla bla bla. Dette er en svært uetisk og frekk måte å prøve å stjele kunder fra andre selskaper! Burde vært anmeldt for svindel!

Svar fra SMB Mobil
19.12.2023 08:39

Hei Thomas, Takk for at du tar deg tid til å gi oss denne tilbakemeldingen. Vi beklager dersom vår kommunikasjon har gitt et feilaktig inntrykk. Det er ikke vår hensikt å villede eller forvirre potensielle kunder om vår identitet eller våre tilbud. Vår praksis skal være å gi klar og ærlig informasjon om våre tjenester og hvordan vi skiller oss fra andre tilbydere. Det er viktig for oss at potensielle kunder forstår at vi er en selvstendig operatør, selv om vi benytter Telenors nett. Vi tar din tilbakemelding på alvor og vil bruke den til å forbedre våre metoder og kommunikasjon. Hvis du er villig, vil vi sette pris på å høre mer om din spesifikke interaksjon med vår representant. Dette kan hjelpe oss å forstå og forbedre vår kundekommunikasjon. Vennligst kontakt oss på [email protected] for en videre dialog. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Ennå en som er svindlet.

Omtale av  Ove K

I november ble jeg oppringt av Telenor som ville tilby meg mobil abonnement. Jeg ble spurt om jeg vill oppgi hvilken leverandør jeg har og hva jeg betaler, noe jeg gjorde, Teleia og 399.- pr- måned. Oppringende selger sier etter å ha hørt hvilke datamengde jeg har at det kan han ikke matche og vi avslutter samtalen. Dette viser seg ikke å være Telenor med SMB mobil når jeg sjekker opp nærmere. Og hvorfor sjekker jeg nærmere? En uke senere får jeg en ny oppringing, denne gang fra Telia hvor selger vet jeg har Telia og hvilken pris jeg betaler. Han tilbyr lavere pris hvis jeg går over til bedriftsabonnement hvor jeg takker ja til. Jeg er overbevist at det er Telia jeg snakker med og kobler på dette tidspunkt ikke til samtalen fra Telenor en uke tidligere omtalt først her. Jeg blir pent bedt om å svare JA på en sms jeg mottar mens samtalen pågår som skal bekrefte at jeg hat fått sms med nye priser. Tror fortsatt dette er Telia. Først når jeg får brev en uke senere med nytt simkort og velkommen til SMB Mobil går opp for meg at jeg jeg blitt rundlurt, regelrett svindlet. Jeg fikk stoppet porting til SMB Mobil via mail til SMB Mobil, ville ha vært krise om så skjedde da jeg også har Telia sim kort i trådløs ruter til bruk i mitt enkeltpersonforetak. Siden jeg snakket med Telia består ruter sim kort som før. SMB Mobil har svart på min mail at det tilkommer avbruddsgebyr noe jeg ikke aksepterer. Har ikke fått endelig svar her men bedt SMB Mobil ringe meg. Det har de foreløpig ikke gjort. SMB Mobil sier de er et seriøst selskap, min tillitt har de de ikke. Salgsmodell hvor selger utgir seg for konkurende selskap kan ikke kalles seriøst. Kommer til å forfølge saken til alle mulige instanser med søksmål som siste.

Svar fra SMB Mobil
18.01.2024 08:50

Hei Ove, Takk for din tilbakemelding. Slik skal vi selvsagt ikke ha det. Selgere skal aldri utgi seg for å være en annen operatør i salgssamtale. Når det gjelder avbruddsgebyret og din forespørsel om kontakt, ønsker vi å sørge for at alt håndteres korrekt og rettferdig. Hvis saken din ikke allerede er løst, ber jeg deg om å kontakte meg på [email protected] med detaljene, så vi kan gi deg den nødvendige oppfølgingen. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Uproblematisk

Omtale av  Rolf

Berre gode erfaringa med SMB, greitt abonnement og god pris

Svar fra SMB Mobil
18.01.2024 08:52

Hei Rolf, Takk for din fine tilbakemelding! Det er supert å høre at du har bare gode erfaringer med oss og at du er fornøyd med abonnementet og prisen vår. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Tvilsom og uetisk salgsmetode

Omtale av  Kommer A. T. Å. B. K

Ikke tydelig nok informasjon på telefon om bl.a. at priser er uten MVA, at det kommer bruddgebyr, at det er 3 års bindingstid, at det faktisk ikke er Telia som ringer. Inngår avtale med kunder om å skifte abbonement uten å sjekke at den som ringer er juridisk eier til de nummer som skal flyttes. Dette kommer etter at kontrakt er inngått. Alt står i den skriftlige kontrakten, men med "haste-prosess" der kontrakt inngås via SMS uten angrerett er dette i nærheten av det meningsmann vil kalle "svindelmetoder". Forsøk på å komme seg ut av situasjonen gjennom nye telefonsamtaler snakkes bort. Firmaet selv hevder bare å gjort alt juridisk riktig. Men hvor er etikken? Å henvise tilbake til samtaler (som tydeligvis er tatt opp) uten å opplyse om at de tas opp er heller ikke innafor god forretningsetikk. STYR UNNA DETTE FIRMAET!!!

Svar fra SMB Mobil
16.01.2024 15:14

Hei, Takk for at du deler din opplevelse med oss. Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med vårt selskap. Det skal alltid fremkomme både i samtale med selger og i sms som sendes før avtaleinngåelse om det er avtaletid på abonnementet, at priser er eks mva og at det er SMB Mobil AS som er mobiloperatør. Dersom dette ikke er tilfellet vil det være avvik i våre prosesser. Jeg vil gjerne se nærmere på din sak. Kan du ta kontakt med oss på [email protected] med en kort oppsummering av din erfaring og telefonnummeret ditt? Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Billig, enkelt og rask dekning.

Omtale av  Patty

Er veldig fornøyd med kundeservice og med abonnementet mitt.

Svar fra SMB Mobil
16.01.2024 15:46

Hei Patty, Takk for den positive omtalen! Vi er glade for å høre at du er fornøyd med kundeservice og abonnementet! Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

LEGG NED DETTE USERIØSE SELSKAPET

Omtale av  Bent

Hvordan kan et firma få opptre så uetisk og uten konsekvenser. De lyver på telefonen med avtaletid og oppsigelse. STYR LANGT UNNA om du ikke ønsker å gi bort 4-5 tusen kr til de uten å få noe igjen… Umulig å ringe kundeservice. De du treffer på epost er arrogante og frekke.

Svar fra SMB Mobil
18.01.2024 08:58

Hei Bent, Takk for at du tok deg tid til å gi oss denne tilbakemeldingen. Vi beklager sterkt at du har hatt en negativ opplevelse og føler at du har blitt feilinformert av oss. Slik ønsker vi ikke å ha det. Det er viktig for oss å klargjøre at vår intensjon alltid er å gi nøyaktig og ærlig informasjon om våre tjenester, inkludert avtaletid. Vår kundeservice har telefontid fra kl. 8 til 16 og har vanligvis kort ventetid. Vi har et sterkt fokus på å god kundeservice, så det er selvsagt ikke bra å høre at du har opplevd vår kundeservice som arrogant og frekk. Fint hvis du tar kontakt med oss på [email protected] med en liten oppsummering, så vi kan undersøke denne saken. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil

SMB Mobil har 367 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til SMB Mobil mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR