Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Unifon
2.9
926 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Unifon opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
926 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#16
Dårlig
Unifon er rangert
#16 av 22 mobilselskaper
50%
Bra
50% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 923 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
413
51
16
31
412
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Unifon
Unifon har 923 verifiserte omtaler på Bytt.no

Utgav seg for å være underleverandør av Telenor

Omtale av  Arnt J

Utgav seg å være underleverandør av Telenor da de tok kontakt pr telefon. Ikke opplysning om lang bindinstid. Ikke tilsendt angrettskjema.

Svar fra Unifon
03.05.2023 11:53

Hei Arnt, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Den siste tids hendelser har ført til en grundig gjennomgang med alle som leverer salgstjenester til oss. Dette har resultert i en innskjerping og en avvikling av samarbeidet med selgere vi mener ikke har opptrådt ryddig. Dette dreier seg altså om et tillitsbrudd overfor både den aktuelle kunde og mot Unifon. Kunder som er forledet/lurt får naturligvis anledning til å avslutte avtalen med oss helt kostnadsfritt. Ta kontakt dersom dette gjelder deg. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Topp service!

Omtale av  Arnt F. S. K. S. A

Funskjonell brukervennlighet til fornuftig pris. Topp kundeservice!

Svar fra Unifon
03.05.2023 14:40

Hei Arnt, Takk for at du tok deg tid til å gi din omtale. Vi setter pris på dine fine ord, og skal sørge for at du blir godt ivaretatt som kunde fremover også. Ønsker deg en fin dag! Hilsen Emilie Unifon AS

Styr unna, dette er svindel.

Omtale av  Ot

Ble lovet samme betingelser som jeg hadde i et annet abonnement. Dette stemte ikke. Flere skjulte kostnader. Selv om abonnementet i utgangspunktet skulle være billigere er regningene større. Når man prøver å bytte abonnement så viser det seg at de har oppsigelsestid på 3 måneder. Jeg fikk beskjed om at det var ingen bindingstid av selger og at jeg var fritt til å bytte hvis jeg ikke ble fornøyd. Når de blir konfrontert med dette så sier de at de har ingen bindingstid men oppsigelsestid, som de vist nok ikke trenger å opplyse om. SVINDEL!

Svar fra Unifon
03.05.2023 11:53

Hei, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Den siste tids hendelser har ført til en grundig gjennomgang med alle som leverer salgstjenester til oss. Dette har resultert i en innskjerping og en avvikling av samarbeidet med selgere vi mener ikke har opptrådt ryddig. Dette dreier seg altså om et tillitsbrudd overfor både den aktuelle kunde og mot Unifon. Kunder som er forledet/lurt får naturligvis anledning til å avslutte avtalen med oss helt kostnadsfritt. Ta kontakt dersom dette gjelder deg. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Useriøse

Omtale av  Håkon M

Jeg og min kone har fått tilbud, kona takket ja, hun angret skriftlig etter 4 dager til selger men kommer ikke ut av avtalen. Se egen FB side over flere hundre personer som har blitt svindlet. Du finner også mange lidelseshistorier ved å google. Har du et enkeltmannsforetak må du bytte telefonnummer for å slippe unna.

Svar fra Unifon
03.05.2023 11:52

Hei Håkon, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Den siste tids hendelser har ført til en grundig gjennomgang med alle som leverer salgstjenester til oss. Dette har resultert i en innskjerping og en avvikling av samarbeidet med selgere vi mener ikke har opptrådt ryddig. Dette dreier seg altså om et tillitsbrudd overfor både den aktuelle kunde og mot Unifon. Kunder som er forledet/lurt får naturligvis anledning til å avslutte avtalen med oss helt kostnadsfritt. Ta kontakt dersom dette gjelder deg. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Unngå!

Omtale av  Andy

Jeg hadde lenge tenkt å skifte tilbake til Telenor. Så ringer det en dag en selger fra Unifon. Han tilbyr noe jeg syns er en god deal. Han sier de er en underleverandør fra Telenor. Det er ingen bindingstid og de skulle dekke bruddgebyret mitt hos Telia. 150gb, 2 sim for 399kr i mnd. Dette hørtes jo bare supert ut! Men så... Jeg sender regningen fra Telia til Unifon og får i svar tilbake at jeg må binde meg i 24mnd om de skal dekke denne. Dette fikk meg til å reagere og jeg begynte å søke litt på nett. På nett finner jeg personer med samme opplevelse som meg. Folk som sier at de utgir seg for å være en underleverandør av Telenor for å gjøre et salg. Jeg tar ansvar for at jeg ikke hadde lest kontrakten fullstendig, men når deres selger gir meg informasjon per telefon, så regner jeg med at den informasjonen stemmer. I dette tilfellet var det mye som ikke stemte. 1: Unifon sa de var en underleverandør av Telenor - dette er feil. Jeg valgte følgelig å benytte meg av Unifon ettersom de sa de var en underleverandør av Telenor, fordi jeg lenge hadde tenkt å begynne å bruke dem igjen. Jeg kontaktet Telenor, og de kunne forklare at Unifon slett ikke er en underleverandør av dem. 2: Unifon skulle dekke bruddgebyret - i ettertid sier Unifon at de kun gjør dette dersom jeg går inn i en bindingstid på 24 mnd. Per telefon med Unifon var det slett ikke snakk om å binde seg i 24mnd. At de skulle dekke bruddgebyret hos Telia var også en av grunnene til at jeg valgte Unifon. 3: Jeg fikk heller ingen informasjon om at det var 4mnd oppsigelsestid. Deres selger informerte meg om at det ikke var noen bindingstid, og lot være å opplyse om oppsigelsestiden. Jeg tok imot tilbudet og gjorde en avtale med dere basert på feilaktig informasjon og tilbakeholdelse av informasjon. Hadde de vært ærlig med alt av informasjon, så skulle jeg fremdeles har vært kunde hos de, siden 399kr i måneden ikke er en ille pris for 150gb og 2 sim kort.

Svar fra Unifon
15.02.2023 12:41

Hei Andy, Dette ser vi svært alvorlig på. Alle selgere for Unifon har klare retningslinjer de skal forholde seg til. Blant annet skal det selvsagt komme tydelig at det er bedriftsabonnement fra Unifon, vi ikke ønsker å villede kundene våre. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene i saken. Gjerne send meg navn og nummer til [email protected] dersom du ønsker vi skal ta en gjennomgang av dette sammen med deg. Ønsker deg en fin dag Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Feilaktig opplysninger og fakturering

Omtale av  Carl H

Selger ga uttrykk for at jeg kunne spare masse på å bytte til Unifon. 449,- pr mnd pluss mva. Deres største abb med mye data. Første faktura kommer. Kr 919,- pluss mva. Så kommer det mer viktigste punktet; 24 januar. Purring. 27 januar Inkassovarsel 31 januar Sperrevarsel med 1 døgns frist 31 januar betales krav med beløp tilsvarende sperrevarsel. Til tross for dette blir det lagt til et forsinkelsesgebyr på kr 420,- grunnet forsinket innbetaling forrige mnd.

Svar fra Unifon
03.05.2023 16:11

Hei Carl, Det er trist å høre at du sitter igjen med en negativ opplevelse etter overgangen til Unifon. Faste kostnader faktureres forskuddsvis èn måned, og første faktura er derfor noe høyere. Trafikk og andre variable kostnader faktureres etterskuddsvis. Ved uteblitt betaling av faktura innen forfall, påløper det forsinkelsesgebyr. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ta gjerne kontakt med oss på 05015 eller [email protected] så vi kan ta en gjennomgang av saken. Hilsen Emilie Unifon AS

Lurt trill rundt!!!!

Omtale av  Helle

Ble ringt opp da vi har et enkeltmannsforetak. Personen sier de er et underselskap av Telenor, noe Telenor avkrefter! Først gor de oss priser uten mva så vi blir nesten lurt der til å tro at dette er veldig billig. Så trygger han oss med at det ikke er binding. Vi sier etter mye om og men at vi kan prøve i en mnd og se, siden det ikke er binding. Svarer JA på mld mens vi prater med han, da han ville ha svar med en gang. Vi leser da ikke lenken som sendes med, man tror jo ikke at man blir lurt. Etter litt undersøkelser, ser vi at det ikke vil bli billigere å bytte til Unifon, vi hadde 5 nr som skulle overføres der eier av enkeltmansforetaket ikke er juridisk eier. Så jeg ( juridisk eier) får Mail om at jeg må bekrefte at nr skal overføres til Unifon. Jeg bekrefter ikke dette, men ringte noen dager etter mailen kom og sa at vi ikke ønsket å bli kunder hos dem. Dette er da 15 dager etter de ringte første gang. Fikk da beskjed om at det var greit og at alt var i orden. MEN.. så kommer det en Mail, der det står at det er 4 måneder oppsigelsestid så jeg må betale for 5 abonnement i 4 mnd. Dette ble vi ikke informert om, noe jeg mener er av stor vesentlig betydning! Dette har vi rett og slett ikke råd til. Vi spurte flere ganger om det var binding og at vi kunne prøve en mnd, han valgte å ikke nevne oppsigelsestid med et ord! Vi er rett og slett blitt skikkelig lurt, på mange måter.

Svar fra Unifon
07.02.2023 15:46

Hei Helle, Vi tar det veldig alvorlig dersom det er gitt opplysninger som ikke stemmer i forbindelse med innsalg. Det skal komme frem at man ringer fra Unifon, og nei vi er ikke underselskap av Telenor. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected], viktig du får med navn og nummer så skal vi se på saken for deg. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Unifon har 923 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Unifon mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR