Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Unifon
2.9
927 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Unifon opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
927 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#16
Dårlig
Unifon er rangert
#16 av 22 mobilselskaper
50%
Bra
50% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 927 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
414
52
16
31
414
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Unifon
Unifon har 927 verifiserte omtaler på Bytt.no

Useriøst firma

Omtale av  Skuffet

Ble fortalt av deres selger at min forrige operatør var kjøpt opp av dere og fikk spørsmål om jeg ville fortsette hos dere. I og med jeg var veldig fornøyd med den forrige takket jeg ja. Det viser seg i etterkant at dette ikke stemmer og hvis ikke dere sletter meg som kunde nå blir jeg sittende igjen med bruddgebyr på 2x4 abonnement. Har sendt dere Mail om at dette kommer til å bli fakturert dere + timesbetaling for heft å plunder da dere heller ikke har gjort eller svart på Mail siste måneden. Så folk får gjøre som de vil, men jeg skal ikke ha no med dere å gjøre. God sommer

Svar fra Unifon
30.06.2020 13:26

Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du har den opplevelsen hos oss. Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle tidligere Phonect-kunder. Vi stiller også ytterligere strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Slike saker løser vi alltid opp i og håndterer fortløpende. Håper vi får mulighet til å forbedre inntrykket du har fått av Phonect, nå Unifon. Send meg gjerne en mail på [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fornøyd kunde

Omtale av  Fredrik D. H

Meget fornøyd med både support, pris og dekning. Kan trygt anbefale Unifon:)

Svar fra Unifon
26.06.2020 14:22

Hei Fredrik. Så hyggelig å høre, fornøyde kunder er viktig for oss! Takk for din anbefaling og for at du tok deg tid til å gi oss din tilbakemelding. Vennlig hilsen Anita/Unifon

4G/internett fungerer ikke mens jeg prater i tlf..

Omtale av  Conrad

Nettet funker ikke mens man prater i tlf. Har veldig dårlig signaler ofte midt i Oslo.. ikke særlig fornøyd med dette mobilselskapet.

Svar fra Unifon
26.06.2020 14:21

Hei Conrad, Takk for din tilbakemelding. Vi gjerne vite hvilket områder dette dreier seg om og undersøke om det ligger feil eller trenger oppgradering. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected], oppgi ditt telefonnummer i mail så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Keiserens nye klær

Omtale av  Halvdan

Vi koblet dessverre ikke at dette var Phonect i ny drakt. Fremgangsmåten til selskapet er imidlertid den samme. Villedende og oppsøkende salg, lyssky virksomhet og uærlige selgere. Vi ble lovet at prisen ikke skulle kunne stige på to år, men det ble ikke kommunisert at det også var en bindingstid i denne perioden. Med ett var ikke supertilbudet like attraktivt. Vi ble klar over bindingstiden et par dager etter avtaleinngåelse, og selv om det er over en uke til portering av nummer nekter selskapet å annullere avtalen på tross av brudd på opplysningsplikten. Alternativet vi fikk var å betale 3000 eks mva pr nummer for å bryte avtalen. Styr for guds skyld unna denne operatøren!

Svar fra Unifon
26.06.2020 14:21

Hei Halvdan, Takk for din henvendelse til oss. Vi er glade for at du tok kontakt, slik at vi fikk løst saken din på en god måte. Ønsker deg en riktig god helg og god sommer! Vennlig hilsen Anita/Unifon

Lurer små enkeltmannsforetak

Omtale av  Laila

Flinke selgere lurer naive eiere i små firmaer. Jeg var helt ærlig på at jeg hadde enkeltmannsforetak som ikke var i aktivitet, og at jeg var fulltidsstudent. Likevel ble jeg overbevist av en flink selger til å bli kjøpt ut av et annet bedriftsabonnement. Senere ser jeg at jeg ikke burde latt meg rive med. Det såkalte utkjøpet viste seg å i realiteten være kreditteringer av kommende fakturaer, slik at jeg måtte betale utkjøpet fra tidligere firma på 3750,- selv. Deretter skulle Phonect kredittere mine fakturaer etter faktura nummer to. Dermed havnet summen på over 4000,-. Dette er mye penger for en student. Likevel: Jeg burde ha lest den lille teksten i nesten usynlige linken i e-posten. Det som i ettertid skjer, er at kreditteringen gjelder for 179,-, ikke 199,-. Jeg aner ikke hvordan de stipulerer dette beløpet. Det fører iallfall til at de kan fakturere meg hver måned. Dette tar de kr 29,- i administrasjonsgebyr for å gjøre. Dermed ender jeg opp med månedlige fakturaer på 61,25 kroner med moms fram til summen på 3750,- er "brukt" opp. Dette medfører nok en kostnad på 1286,-. Jeg får forhøyet puls bare jeg ser navnet Phonect/Unifon i nettbanken. Summene er ikke mye for mange, men de er mye for en student. Jeg vil på det sterkeste anbefale å ikke gjøre avtale med dette firmaet. Denne måten å både rekruttere kunder og villede mennesker på oppleves som useriøst. Dessuten er det vondt å føle seg lurt.

Svar fra Unifon
26.06.2020 14:21

Hei Laila, Takk for din tilbakemelding. Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle tidligere Phonect-kunder. Blant annet er svartid på kundeservice redusert til 30 sekunder og responstid på e-post ligger nå på under 24 timer. Vi stiller også ytterligere strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Slike saker løser vi alltid opp i og håndterer fortløpende. Ellers er det slik at bruddgebyr på kr 3000 er vanlig hos de aller fleste operatørene som leverer bedriftsabonnement. Det er i tillegg vanlig at man oppgir priser eksklusiv merverdiavgift når man opererer mot bedriftssegmentet. Håper vi får mulighet til å forbedre inntrykket du har fått av Phonect, nå Unifon. Send meg gjerne en mail på [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Hold dere unna av Unifon (tidligere navn Phonect)

Omtale av  Pablo M

I juni 2020 Phonect endret navnet sitt til Unifon. Slike selskaper har ingen fremtid. Les erfaringene om Phonect her slik at du kan lese hva andre skriver om dette selskapet. -Saken har jeg sendt rett til Brukerklagenemnda. -Telefonselgere opplyser ikke om 2 år bindingstid! -De tar opp samtale før du samtykker. -De krever kr. 3000 per abonnement hvis du bytter mobiltelefon leverandør før bindingsperiode. -De oppgir prisen uten MVA. Husk på at avtaler som er knyttet til ditt enkeltmannforetak har ingen angrefrist. *** Hold deg unna!***

Svar fra Unifon
23.06.2020 10:21

Takk for din tilbakemelding. Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle tidligere Phonect-kunder. Blant annet er svartid på kundeservice redusert til 30 sekunder og responstid på e-post ligger nå på under 24 timer. Vi stiller også ytterligere strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Slike saker løser vi alltid opp i og håndterer fortløpende. Ellers er det slik at bruddgebyr på kr 3000 er vanlig hos de aller fleste operatørene som leverer bedriftsabonnement. Det er i tillegg vanlig at man oppgir priser eksklusiv merverdiavgift når man opererer mot bedriftssegmentet. Vi håper at du ved en senere anledning gir oss en mulighet til å forbedre inntrykket du har fått av Phonect, nå Unifon. Vennlig hilsen Anita/Unifon

God service og pris

Omtale av  Thomas

Veldig god kundeservice. Mye data for pengene. 😀😀

Svar fra Unifon
14.06.2020 20:30

Hei Thomas, Så fint å høre at du er fornøyd! Tusen takk for din tilbakemelding. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Unifon har 927 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Unifon mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR