Allente TV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Var bedre når det var delt viasat og kanal digital fikk svar på to tlf jeg har hatt med dem og det skulle være greit men nå vil de ha mere penger.
Vært Canal digital kunde over et 10 år. Strålende fornøyd! Så kommer det her Allente, nå å skriver en beskjed på tv`n at vi må bytte dekoder nå før 2 mai, for denne vi har hatt i ca 2 år med de, slutter å virke i mai 2022. Jaha .? Såpass. Bestiller ny, kobler på, altså kødder de med oss eller hva? Dårligste boksen jeg noen gang i mitt liv har sett. Tenkte ja denne blir helt rå, får en oppgradert Twe boks… neida. Trykker på neste kanal, da blir det sort skjerm i 2 sek før du får sett no. Var ikke sånn i på 80 tallet en gang. Rart oppsett på alt i menyen, tar man opp flere opptak, å går over grensa der, får ikke beskjed om å slette et program , neida tok ikke opp noen ting den. Ser på et program å skal se hva som er på de andre kanalene ja da får du sett det som går å neste … så hva som begynner etter det nei da må du inn på tv arkiv. Nei helt j***i. Hvorfor lage noe som er dårligere enn hva det var. Vi er helt satt ut. Ringte være se god denne får dere i retur. Ferdig. Ringte Riks tv faktisk, som nå er bra. Var ikke det. Den servicen. Styr unna Allente de har gravd sin egen grav.
Har hatt problemer med Allente fra start. For som de fleste andre beskjed om å slå av og resette utstyret. Men er nok heller at dekoderen ikke er sterk nok til å drive tjenesten. Skal ikke være nødvendig å kjøpe tilleggsutstyr for å kunne takle dette. Brukervennligheten er helt forferdelig. Det er store lag (opptil flere sekunder) før dekoderen responder på fjernkontrollen. Samme gjelder å navigere seg i de forkjellige menyene inne i appen. Bruker man flere apper eller veklser mellom dem, så vil alt stå å henge. Tegn på at det ikke er nok RAM til å drive dette, som igjen fører til at man må slå av alt og begynne på nytt nok en gang. Hastigheten på nettet vårt er 100mpbs opp og ned som burde være mer enn nok, men samsvarer ikke med dekoderen.
Jeg har hatt One Place dekoder en stund men nå ble jeg dritt lei den og gikk over til den gamle 5720 dekoderen igjen. Jeg har og to smart dekodere som jeg er veldig fornøyd med, men One Place kan de få billig av meg . Skjønner med ikke på Allente at de kan selge til kundene sin så lite bruker vennlig dekoder. Utover det er jeg veldig fornøyd med Allente parabol.
Først møtte jeg en kundebehandler Han kunne ingenting.verken om dekoder eller kundebehandling.så møtte jeg en ny.han kunne mye mere,både om dekoder og kundebehandling.men jeg er snart 80,og slet veldig med å følge hans istrukser.men til slutt tror jeg jeg klarte det.!! Kvelden forhåpentligvis reddet for kona!
Da jeg oppdaget at mnd.prisen hadde steget i Januar ringte jeg kundeservice og klagde på prisen, han beklage og gå meg en mnd.gratis abonnemente, ok, jeg godtok d. Men da jeg fikk fiber på hytta, og skulle si opp, da fikk jeg beskjed om at, å nei d går ikke du kan ikke si opp før 01.02.2023, du har godtatt ny avtale, som vi har sendt på mailen din. Den der høvelen hadde bare laget ny avtale med meg uten å informere meg, fy f... for noen kjeltringer, og ikke nok med det, di sendte mailen til min Kone, og der går slike emailer rett i spam boksen. Så påstår dem at jeg har godtatt ny avtale, da jeg ikke har sendt inn angre skjema. Jeg har aldri bedt om noe nyansettelser avtale. Men jeg skal krige vidre med dem, jeg kommer ikke til å gi meg. Til dere alle som leser dette , styr langt unna alt som har med Vallente å gjøre, jeg har vært kunde i over 20 år,da Viasat styrte, og nå blir jeg behandlet som en dritt, som dem kan melke penger av..😈
Ringte 4 ganger 12.04. Måtte vente i 26 min og så la de på. Prøvde igjen 3 ganger av 19 minutter uten å få kontakt.
Allente må være den verste kundeservice, kundebehandling jeg noengang har vært ute for. Har fått en tuner som ikke virker på kanalarkiv, filmleie etc etc, har snakket med dem, chattet, mail siden slutten av mars, absolutt ingenting skjer, loverog lyger hele tiden. Fullstendig ubrukelig. STYR UNNA
Den siste deokoderen fra dere er helt tragisk! Tenk og gå fra den gode dere hadde med Canal Digital til den søpla av en android boks. Den er så utrolig dårlig på alle mulig måter så går ikke forklare engang, vet ikke hvor jeg skulle begynt.
Sort skjerm ,bilde e og lyd forsvinner blir bedt om å tilbakestille men til ingen nytte
Har oneplace dekoder med harddisk. Vi har klaget på denne fra første stund. Det hakker og blinker og vi må resette den gang på gang. Hva er det disse Allente folkene holder på med? Hvis dem ikke kan lage skikkelig utstyr så ikke selg det.nå er det to dager på rad med blinking, pån igjenn å resette. Er det noen som har hatt samme problem? Eller er det noen som vet om en dekoder som virker?
Etter fibermontasje fra Homenet (so funker), skulle dekoder fra Allente idriftsettes. Intet virket, umulig å få kontakt med kundeservice (ingen respons fra teknisk avdeling på over en uke) Slik vil jeg ikke ha det og har sagt opp (om de leser oppsigelse da) Styr unna.
Dette er den dårligste dekoderen jeg har hatt, hatt den i en uke,måtte restarte alt på nytt..kan ikke forstå at dem tar disse tilbake å vi for nye..kundeservice er hjelpsomme..men hjelper lite da dekoderen er bare tull..alderig hatt en så dårlig dekoder.
Traff en selger som fortalte oss at vi MÅTTE ha allente for og se engelsk fotball til høsten. Hvorfor stole påen selger kan man jo tenke, men vi hadde jo ingen grunn til å tro at han løy... I ettertid ser vi at det kun var Viaplay som skulle til og det hadde vi jo allerede. Når boksen kom og ble innstallert var kvaliteten på bildet elendig. Folk som gestikulerte med hendene fikk litt mange fingre/hender og å se fotball var som å se en omgang fotball hvor alle spillere hadde fem par bein og spillte med fem fotballer. Ganske krise. IKKE GÅ FOR ALLENTE!
En kundeservice hinsides. Får ikke løst noen ting. Forskjellig svar fra forskjellige kundebehandlere. Vet tydligvis ikke hva de driver med.
Ringte de for å si opp Discovery. Dette ble ikke fjernet på neste faktura, så jeg ringte deretter igjen og de krediterte det. Fakturaen påstår de at jeg endret til Discovery+sport og de mener at jeg endret dette selv. Vil ikke anbefale Allente videre da det virker som de har null kontroll på fakturering. Det er også helt ekstremt hvor dårlig den TV-boksen man får fungerer. Ja, den ser pen ut, men det hakker hele tiden.