Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Agva har, uten å informere kundene, estimert både forbruk og kwh pris. Endte med å faktureres 4 ganger så mye som vi skulle, uten forklaring og uten unnskyldning. I media har de sagt at de tok utgangspunkt i et gjennomsnittlig forbruk, men grunnlaget på fakturaen var et forbruk som var mye høyere enn vi noen gang har hatt. Dette er ikke første gang agva forsøker å lure kundene. Elendig firma, ville holdt meg langt unna. Dessuten tar de masse penger for e-faktura, som ikke koster dem noen ting. Appen er også dårlig
Vanskelig å få kontakt med kundeservice må sende mail
Da jeg skulle være kunde hos Agva, fikk jeg bra tilbud.Men,. etter et år forandret de våres avtale "uten min vite". De sier de har sendt en "e-mail", som egentlig var en reklame e-post, med masse annet. Det stemmer at med SMÅ BOKSTAVER ble det skrevet at min strømavtale forandres. Så, begynte jeg å få "rare regninger", for høyt strømforbruk som overhodet ikke stemte med forbruket osv. Jeg snakket med selskapet og de sa at jeg har ikke rett å klage - siden jeg "bruker mindre strøm i år enn i fjor"!!?
Hvis alle i Norge ga meg 1 krone så ville jeg fått 5,4 millioner på kontoen, det er dette som er forretningsmodellen Agva bygger sin virksomhet på tydeligvis. D.v.s. at de lurer inn små beløp og eller ekstra kWt timer på fakturaen som ikke er all verden for deg, men når Agva gjør dette mot alle sine kunder så er det mange millioner Agva får urettmessig inn på sin konto. Jeg inngikk en strømavtale med Agva i januar i år som heter Agva spot 12 og den så bra ut den, det var en spotprisavtale -1,85 øre. Det syntes jeg var en bra deal men så kom den første fakturaen, og her skal jeg vise dere hvilken strategi de tydeligvis bruker for å lure penger ut av sine kundene sine helt bevist. Først kommer den faktiske spotprisen (det Agva betaler for strømmen) og så kommer den kWt prisen Agva har fakturert meg. Faktisk pris først. (det Agva betaler for strømmen) Januar 175,79 Det jeg betalte til Agva 179,26 Februar. 150,79 150,21 Mars. 233,78 231,01 April. 217,36 214,72 Mai. 206,65 204,68 Juni. 233,34 236,57 Juli. 328,47 331,07 August. 543,11 547,47 Sept. 448,28 457,08 Her ser dere at jeg har betalt riktig pris kun tre ganger på de siste ni fakturaene i henhold til avtalen som jeg har med de, resten er de "små" beløpene Agva har lagt på som du kanskje ikke legger merke til, men det gjør Agva i all høyeste grad og svindler sine kunder for millioner av kroner på denne måten. Er ikke dette straffbart ? At bare jeg blir lurt har jeg ingen tro på.
I august fikk regning på kr. 2900 for 700kWt Klaget og fikk kr 900 tilbake, den nye faktura viser at jeg har brukt under 500kWt.
Blev kunde for 2 år siden når de lå på topp på pris. Uten å bli spurt har de plutselig byttet til forskuddsbetaling uten mitt samtykke og skyhøy faktura i forhold til våres forbruk.. Byttet til Vibb nå og er kjempefornøyd men venter fortsatt på penger igjen fra halvannen måned med forskudd.. Håper de gir meg god rente for pengene eg lånt de..
Kan ikke anbefales lenger. Variable pris skulle gi stabil og forutsigbarhet for strømregningen. Dessverre har de gjennomført hyppige og store prisøkninger fra august, samt innførte ett månedsgebyr fra september. På de snart syv årene jeg har blitt melket som kunde, har de aldri satt prisen ned... 29. August - Prisendring Grunnet fortsatte økninger i strømprisen prisendres din avtale fra 12. sep 2022 til 799 øre/kWt. Heldigvis har staten etablert strømstøtte, noe du vil få på din faktura i fra netteier. 19. August - Prisendring Grunnet fortsatte økninger i strømprisen prisendres din avtale fra 2. sep 2022 til 499 øre/kWt. I NO2 (Sør/vest) endres prisen til 689 øre/kWt. 15.august - Prisendring Grunnet økninger i strømprisen prisendres din avtale fra 1. sep 2022 til 389 øre/kWt + 49,-/mnd. I NO2 (Sør/vest) endres prisen til 489 øre/kWt + 49,-/mnd. 14 juni - Prisendring Grunnet fortsatte økninger i strømprisen i NO2 prisendres din avtale fra 1. aug 2022 til 349 øre per kWt.
For august mottok jeg en faktura hvor månedsforbruket var betydelig høyere enn det jeg fikk oppgitt fra nettselskapet. Ringte kundeservice og klaget. Fikk etterpå nedjustert til riktig forbruk. De øvrige månedene har alt vært riktig, men det som skjedde, var jo "en ripe i lakken".
Jeg har vært Agva kunde i nesten 2 år nå, å plutselig nå i mai begynte de med A-konto, mnd gebyr (49;) og efaktura gebyr (59;) uten noe varsel!! Jeg er sjokkert over hva jeg nå går igjennom av mine fakturaer. Jeg betalte 2 fakturaer til sammen på nesten 4000; i september når jeg hadde 135 kwh i september. Regningene er a-konto 01.07 - 01.11 der de beregner min kwh på over 500 kwh pr mnd når jeg tidligere måneder har ligget på 250 - 150... Dette er jo rett og slett RAN hvor man kan gå og klage på dette?? Kan man anmelde de for svindel??
Jeg hadde lenge spotpris som fungerte greit nok. Byttet til variabel pris avtale etter at Agva selv tok kontakt, med lovnad om at prisen skulle ligge kun litt over spotprisen til tider, men med en garanti mot de største toppene. 1,5 mnd senere (12. sept) skrudde agva opp prisen til 799 øre/kWh, som den ble liggende på resten av september. til sammenligning lå spotprisen på i snitt 358 øre/kWh. Kun en dag i løpet av september var timesmiddlet pris over 600 øre/kWh, og det var snakk om noen få timer. I løpet av september har timesmiddlede prisen aldri vært over 799. Prisøkningen ble vissnok varslet som en del av et nyhetsbrev de sender ut (mistenkelig likt spam). Jeg har vanskelig for å skjønne at Agva kan rettferdiggjøre et slik prishopp og mener dette bryter markant med det jeg ble forespeilet når jeg sa ja til å skifte avtale. Jeg er skuffet over Agva og kommer ikke til å bruke de igjen. Moralen er vel, følg godt med hvis du alikevel velger Agva som strømleverandør.
Anbefales ikke. Elendig kundeservice og svært dårlig oversikt på faktura. Helt umulig å holde oversikt over times pris på strøm.
Dette er såååå utenkelig at jeg ikke vet hva jeg skal skrive..... Kjenner meg igjen i alle erfaringene som er nevnt her. Byttet til Agva for ikke så lenge siden, snart blir det en deltids jobb å følge med på markedet og bytte selskap hele tiden. Jeg har betalt 10104 kr bare i september (for et husholdning med 3 personer og sparing av strøm døgnet rundt) 😞 😥😡
De fakturerer estimert forbruk. De har ikke faktureringsavtale med Elvia, noe som innebærer at en må betale hele fakturaen før en får tilbake strømstøtten.
Dårlige betingelser når du er over kampanjeperioden. Forskuddsbetaling med altfor høye anslag, noe som gjør at de i praksis bruker kundene som bank. Utilgjengelig kundeservice. Rotete faktura. Alt i alt, en stor skuffelse, hold deg unna!
Hadde variabel spot. Så lenge etter denne prisvarslingen jeg skulle få om det økte i pris. Den var bakt inn i et nyhetsbrev og kom bare på mail. Ikke mulig å finne ut hvilken pris jeg hadde på nettsiden. Plutselig var den 799kr kW mot snitt spotpris den måneden på rett over 400øre... Svindel.. De verver deg for å satse på du ikke får med deg stigningen.
Jeg ble sjokkert da jeg skjønte at det kom 2 fakturaer samme måned (01/09 og 25/09), som oversteg maksverdien på avtalegiroen ved banken. Hvordan kan dere endre betalingsdatoen for faktura uten å varsle meg? Dette var veldig respektløs og betydde at betalingen av den andre fakturaen ikke kunne gjøres på datoen og den ble betalt en dag for sent, noe dere helt sikkert vil belaste meg for dette. Jeg synes det er total mangel på respekt for klienten å starte med en ny avtale som jeg ikke har bedt om og ikke har gitt samtykke til. Jeg har allerede bedt om å bytte til en annen leverandør fordi deres måter å håndtere deres service på er uklare og jeg følte meg lurt. Jeg håper jeg kan få pengene jeg betalte i forskud i en avtale som jeg bare "ble informert" om i din mail 16/05.