Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Agva har vært inne å kredittsjekket meg, og det uten at jeg er kunde. Jeg ringte kundeservice for å høre hva dette var. Damen sa at jeg hadde bestilt på nettet. Det har jeg ikke. Jeg har sjekket selskapet som jeg har gjort med flere. Jeg har lagt igjen et tlfnr. for at jeg ønsker at selskapene skal ringe meg for å slå av en prat, men ikke Agva. De tok dette for god fisk og bare reg. at jeg ville bytte til dem. Jeg spurte om Agva har hatt kont. med meg på SMS eller E-mail og der var svaret nei. Jeg ba dem slette mitt navn, noe som damen sa at det hadde hun allerede gjort. Jeg spurte igjen om hvorfor kreditt sjekk og hvorfor de mente at jeg ville bli kunde der. Damen i andre enden, la på røret. Dette er en kundeservice som Agva kan være stolt over. Jeg kommer til å informere mine venner og familie om at de skal holde seg langt unna Agva. FB er en fin ting. Agva kraft er også der.
Generelt om våre rutiner for kredittsjekk: Det skjer ikke en automatisk kredittsjekk på våre nettsider. Prosedyren er at når anleggsinfo er utfylt, vilkår er godkjent og den grønne bestillingsknappen er trykket på får vi info inn i vårt system. Den inneholder signatur i form av nøyaktig tidspunkt og IP adresse. Først da blir det foretatt en kredittsjekk.
Bestilte strøm (fastprisavtale 2 mnd.) på nettsidene hvor prisen var opplyst å være 29,80 pr. kWt. Får en "ordrebekreftelse" på epost hvor man kun blir sendt til Agvas nettside. Ingen pris opplyst og ikke noe om fra hvilket tidspunkt avtalen gjelder. Sendte en epost til kundeservice og ba om en skikkelig ordrebekreftelse som ikke blir besvart. Ringte kundeservice i dag og blir fortalt at prisen er 39,80 pr. kWt! Hun påsto at prisen ble endret 11. september, men den var IKKE endret da jeg bestilte strøm - jeg sto jo inne på nettsiden deres og sjekket prisen. Skjønner nå hvorfor jeg ikke fikk svar på eposten min, angrefristen gikk ut i går... Har lagt inn påminnelse i kalenderen om å si opp abonnementet innen to måneder...
Det er linket både til avtalen og selve ordrebekreftelsen i mail som kommer etter bestillingen. Det er helt korrekt at prisen på grunn av de økte innkjøpsprisene ble hevet, men det gjelder selvfølgelig kun nye kunder. Det er altså fastprisen på bestillingstidspunktet som er gjeldende for avtalen. Send meg gjerne bestillingsbekreftelsen du fikk på epost så kan vi dobbeltsjekke at du har fått korrekt pris. [email protected]
Spotpris kampanje.. billigst av alle og lett at få. Etter en måned overføres du til annen avtale uten annen varsel en det som var i kontrakten din, «det med småt» som du sikkert ikke leste. Denne avtale har en gjennomsnitt pris, ikke en reel dagspris som du tror. I tilleg kommer der påslag, miljøavgift og «andre» tilleg som er regionsbasert (?!). Du tenkte at det ble så her: 50 øre/kWh (dagspris på Nordpool) + 8,9 øre/kWh påslag. Altså 59 øre/kWh, That’s it. Hvis 1000 kWh i september så koster dette 590 kr. totalt. Men her kommer regningen: 91 øre/kWh! Halla! 910 kr., en merutgift på 320 kr. På et år er det lett 4000 kr. ekstra! Boom! Fjordkraft (eks.): 50 øre/kWh + 6,9 øre/kWh + 39 kr/mnd.. (1000 kWh = 570) + 39 = 609 kr. De er grei med klager, regninger, kundesiden og de er transparente. Dette var bryllupet som alle bestevenner og familie advarede meg imot.
Pris på Spot i August er fra LOS 65,84 øre /KWt med påslag, fra dere var prisen i samme tidsrom 80,74. Det er jo lureri. Jeg ringte inn den 24/9-18 og ba om en forklaring på prisforskjellen, det ente med at kundebehandleren ble meget sint da hun ikke kunne finne en forklaring, hun bare brøt sammen med meg. Jeg skiftet til et mer seriøst selskap, forbrukerne hos dere burde følge fakturaen nøyere, jeg er meget skuffet over deres forretningsmoral.
Byttet til Agva 11 september, for meg selv og min svigerdatter. Jeg mottok bekreftelse på mail ang strømbyttet, men det gjorde IKKE hun. I dag, 10 dager senere, så ringte jeg kundeservice for å sjekke om de hadde registrert henne også. Fikk snakke med ei sur dame på kundeservice for å etterlyse mailen som bekreftet bytte. Det var tydeligvis ett ork for dama å sjekke opp, men hun gjorde det etter hun fikk opplysningene hun trengte. Hun sa de hadde sendt mail, og jeg svarte at det ikke var mottatt noe mail, og at det var derfor jeg ringte. Mailen er iallefall sendt fikk jeg til svar. Ikke noe tilbud om hun skulle sende den på nytt, for den mailen var sendt.... Ferdig med det... Dette resulterte i at jeg i dag har sendt 2 stk angreskjemaer, på mitt strømbytte, og min svigerdatter's strømbytte. Dårlig kundebehandling av kundeservice førte til tap av 2 nye strømabbonenter, 4 dager før Agva skulle begynne å levere strøm til oss. Dårlig kundeservice FØR dere i det hele tatt har begynt å levere strøm, det må være ett dårlig sjakktrekk eller?
Billig lokkepris på fast strøm, bytter så automatisk til markedes høyeste spotpris. Sender så regning med forhåndsbetaling hvor de dobler estimert forbruk i forhold til tidligere. Overøser nettavisene med artikler som ser ut som redaksjonelle artikler, som er ren reklame. Hvorfor advarer ikke nøytrale(?) strømanmeldere om denne svindelen, og fortsetter med å liste Agva på topp som billigste avtale? Trodde ikke det eksisterte den type svindel blant strømleverandører, og sjekket derfor ikke så nøye som vanlig før jeg gikk på limpinnen.
Manglende ordrebekreftelse eller annen bekreftelse bortsett ifra det som fremkom på siden etter bestilling på nett. Hadde forventet å få betingelser, ordrebekreftelse samt angrerettsskjema på mail etter bestilling. Visste ikke at bestillingen faktisk var gått igjennom før jeg plutselig fikk en telefon fra Fjordkraft om hva de måtte gjøre for å få meg tilbake som kunde. -men jeg valgte Agva uansett siden jeg har vært missfornøyd med Fjordkrafts kundeservice.
Bra så langt. God oppfølging og igangsetting. Hadde vært kjekt om de kunne fanget opp at jeg har hytte også😊😂
Savner mine sider, og vil gjerne se forbruket mitt til enhver tid, og prisen
Takk for nyttig innspill. Vi minner om at du når som helst er velkommen til å kontakte vår kundeservice om det er noen data du trenger i tillegg til at forbruk og pris selvfølgelig er tydelig spesifisert i fakturaen.
Jeg hadde strømforbruk på 303 kwh ca.400 kr TIL BETALING, men så hadde de sent meg strømregning på nesten 3000 kroner. og utrolig nok prøvde de å bortforklare svindlerforsøket med å si at det hadde blitt laget en betalingsavtale på forskudd...og utrolig nok prøvde de å si at denne avtalen ble laget uten noe form for bevis av mitt samtykke FOR DET HADDE JEG NEMLIG IKKE SKREVET ELLER SAGT! DETTE ER ET SVINDELSELSKAP UTEN LIKE! HOLD DERE LAANGT UNNA! TOK KONTAKT MED FORBRUKER/VENN VED MIN SIDE OG FIKK MED SEG DA DE LA PÅ RØRET I DET JEG SKULLE FORKLARE HVOR UTROLIG SLEMT DET VAR I PRØVE Å LURE GODE KUNDER ! OG DET MED ET KONTROLLERT SPRÅKBRUK OG STEMME!
Det ser ut til at du blander to forskjellige perioder. Vi ser i notatene at du har fått tilbud om å endre til en annen tariff og det står vi selvfølgelig ved. Jeg kan hjelpe deg om du sender en mail til [email protected] .
Veldig fornøyd helt til nå. Fikk en uforståelig regning,men etter en samtale med en meget hyggelig dame på kundeservice ble det rettet opp,så jeg regner med at ting blir bra nå og da har jeg ingenting å klage på. Fortsetter det sånn så blir jeg en trofast kunde. Kunne kanskje bli litt flinkere med å informere.
Hei Frank, så bra at det ble ordnet opp i. Vi håper du fortsetter å være fornøyd!
Oppdaget tilfeldig vis idag at august fakturaen var ca 3.5 ganger høyere enn normalt! Ringte og ble fortalt at de nå hadde en ny "ordning", de mente det var gunstig for kundene, å kun betale annenhver mnd! Dvs. de forskuddterer neste mnd basert på historisk forbruk av aktuell mnd. For oss kunder blir det dermed nesten umulig å sammenligne leverandører, samt at de får inn pengene langt tidligere enn avtalt - useriøst!
Hei, Her høres det ut til at vi har vært for dårlige med kommunikasjonen for disse opplysningene stemmer ikke. Ta gjerne kontakt med meg direkte om det er noe jeg kan hjelpe deg med: [email protected]
Jeg kontaktet Agva for å få vite hvorfor de har gitt meg en ny type avregning på strøm uten at jeg hadde fått beskjed om jeg ønsket det på forhånd. Det ble ikke beklaget, bare bekreftet av ansatt, jeg fikk snakke med. Videre ønsket jeg å få vite om den nye avtalen, som jeg ikke hadde bedt om, ville lønne seg for meg el. ikke. Det kunne vedkommende ikke svare meg på! Jeg fikk beskjed om å sende en mail.... Lite tillitsvekkende kundeservice! Skal jeg ha en strømleverandør, Agva, som jeg føler er ute etter å lure meg?
Hei, jeg kjenner ikke detaljene i saken din. Men vi er absolutt ikke ute etter å lure noen, vi ønsker jo kunder i lang tid. Ta kontakt igjen så vil vi helt sikkert kunne hjelpe deg med en avtale som er bedre for dine behov. Jeg beklager om du ikke ble møtt på en ønskelig måte, sånn skal det selvfølgelig ikke være.
Hei! Jeg lurer hvordan fikk jeg regning under ferie og synes det var for mye fordi det var bare kjøleskap som vært koblet ....pluss Skagerrak da koster mig ca 500 nok sammen fast jeg ikke brukt noe på 5 uker!!!! Er det nokon svar på dette????
Hei, vi får forbruket ditt direkte fra netteier. Dette innebærer at om du tror det er noe feil i dette må du kontakte netteier som har ansvaret for at måleutstyret ditt fungerer.
Jeg har ikke fått noen varsel om å betale en forskuddsregning som er nesten 3x høyere enn en hva avregningen for august tilsier. Da er ikke avregningen for august tatt med engang!! Dette nekter jeg å godta! Etter rapporteringen fra Elskling.no er prisen på kw. fra Agva for August kr. 58.75 (m. moms). Jeg ser hva forbruket mitt er for august på regningen fra Hafslund og regner selv ut hvor mye jeg skal betale til Agva for august. Betaler dette (det er fult lovlig) og bytter leverandør med en gang til en med etterskuddsbetaling og som viser respekt for kundene sine.
Siste faktura på 75 øre/kWh. Langt unna det som blir forespeilet på strøm.no, strompris.no og elskling.no, og absolutt ikke så billig som de gir seg ut for å være. Forstår at strømmen er dyr for tiden, men prisen fremstår ikke som konkurransedyktig.