Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Agva Kraft
2.1
2 114 verifiserte omtaler

Agva Kraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.1
Dårlig
2 114 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#86
Forferdelig
Agva Kraft er rangert
#86 av 88 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Agva Kraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 114 omtaler om Agva Kraft

FILTRER OMTALER
654
308
121
135
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Agva Kraft
Agva Kraft har 2 114 verifiserte omtaler på Bytt.no

Svindel med liten skrift

Omtale av  Kjartan T

Fikk tilbud på avtale, men trakk meg etter 14 dager pga mye omtale om svindelpriser. Fikk da faktura på årsgebyr på 1000 kroner, til tross for at jeg hadde gitt beskjed innen angrefrist. Sendte skriftelig klage på faktura, fikk da et svar bare med uthevet tekst fra den "lille skriften" at det var årsgebyr, ingen annen begrunnelse. Snakket med forbrukerombudet om saken og de var klar på at jeg hadde full rett til p angre på et slikt tilbud. Sendte ny skriftelig tilbakemelding til agva, fikk ingen svar, men et inkassovarsel i posten. Hold dere langt unna Agva, dette er et selskap som livnærer seg på å lure kunder med lokketilbud og elendig kundeservice. Mvh, Kjartan T

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Agva Kraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Lokkepriser

Omtale av  Torstein O. H

Etter en måned eller to gikk den fantastiske prisen jeg fikk på elskling.no opp til det dobbelte. Tviler på at jeg blir lenge som kunde her.

Svar fra Agva Kraft
17.06.2019 11:58

Hei Torstein, du har tydeligvis fått et velkomsttilbud der vi sponser strømmen første måneden. Dette gjør vi helt uten bindingstid for at du skal bli kjent med oss. Etter den sponsede perioden går prisen opp, men det er fortsatt gode konkurransedyktige betingelser. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice om du vil se om vi har et produkt som passer bedre for ditt forbruksmønster.

Elendig kundeservice

Omtale av  Tinh

Som utleier gjorde jeg ny leieboer en tjeneste ved å tegne ny avtale med agva i en mellomfase siden leieboers inn/ut-flyttingsdato ikke var synkron fra forrige bolig. Bestiller på elskling.no, blir oppringt av en kundebehandler, og forklarer alt i klar tekst, at LEIEBOER skal ta over abonnement når hun flytter inn. Det var ikke noe problem sa vedkommende. Da stoler man på det. Men neida. et halvt år etterpå dukker det fortsatt opp fakturakrav/innkasso til huseier. To ganger har jeg ringt inn og forklart saken, det samme gjorde leieboer, men INGEN hos Agva har klart å endre på eierforholdet. Hva skal man kalle dette??? Hvis det finnes karakter 0, så kvalifiserer Agva til dette.

Svar fra Agva Kraft
17.06.2019 13:18

hei Tinh, Dette høres ikke bra ut. Ta gjerne kontakt med meg hvis saken fortsatt er uløst så skal jeg ordne det umiddelbart: [email protected]

Dårlig kundeservice

Omtale av  Yngvar M. H

Etter å ha ungått lure-avtalene på toppen testet jeg ut en ren avtale uten «feller» men der dukker så klart papirfaktura gebyret opp. De ville såklart ikke kreditere meg for det, noe selv DnB gjorde den gang de sendte uten samtykke. Bye bye Agva. Aldri mer. Virker foresten litt suspekt at «ekte» brukere gir en stjerne mens brukere som ikke virker «ekte» gir topp karakter. Prøver å finne noe positivt men klarer ikke. Selv årene før jeg ble kunde ble jeg oppringt sent på kvelden i ny og ne og jeg måtte strengt be dem om å fjerne meg fra ringelista. Håper jeg nå er under lista «no point trying...» eller «irriterende og plagsom kunde» Peace n love

Svar fra Agva Kraft
17.06.2019 11:57

Hei Yngvar, vi har et papirgebyr siden det er både enklere, mer kostnadseffektivt og miljøvennlig med automatiserte løsninger. Dersom du skifter over til efaktura skal vi ikke være vanskelige med å stryke gebyret på forrige faktura! Hvis du likevel ønsker å skifte selskap er det fint om du sender meg nummeret ditt på [email protected] så vi kan stryke deg av lista om det er det du ønsker.

Holder ikke avtaler og du får ingen bekreftelse på inngått avtale på telefon

Omtale av  Rune

Bestilte Agva kraft spot med negativt påslag som ikke skulle ha noen utløpsdato på når det negative påslaget skulle gå ut så lenge en opprettet avtalegiro/efaktura hos de når en mottok første regningen noe som viste seg å ikke vare 1 mnd engang, men jeg fikk iallefall en epost som sa at om 14 dager så økte prisene noe som da er innefor lovmessig, men dette er vist noe de spekulerer i da dette skjedde tidligere for en annen kunde jeg har snakket med. De spurte om jeg ikke ville prøve Telinet energi og jeg satt da å så på en avtale fra Telinet som ga negativt påslag på en spotavtale hos Telinet. Denne skulle jeg få, men selv om jeg bestilte avtalen så skjedde det ikke noe, men da jeg ikke ville betale de høye prisene de innførte etter 14 dager så bestilte jeg et annet selskap til å levere strømmen min og da ringte de meg etter nesten 10 dager og sa det var skjedd en feil og at de nå skulle fikse avtalen min, men da var jeg allerede på vei over til annen leverandør og de ga meg feil avtale... Så styr unna både Agva kraft og Telinet energi og ikke gjør muntlige avtaler med de selv om de påstår at det ikke er noe problem

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Triksing med kunder

Omtale av  Ivar E. W

Fikk tilbud om superspot avtale. Første rekning var lav og helt flott. Det jeg hadde oversett, var at det innen 1 mnd krevdes oppretting av avtalegiro. Dette ville vært til fordel både for meg som kunde og strømleverandør. Resultatet ble at neste rekning ble nesten dobbelt så stor. Jeg ble uten noen form for varsel flyttet til noe som het Agva Kraft spot. Det var i vilkårene sagt at prisendring ville varsles med 2 ukers varsel. Jeg fikk intet varsel. Ved klage fikk jeg opplyst at jeg hadde brutt kontrakten ved å ikke inngå avtalegiro, og at det ikke forelå prisendring!! Jeg hadde fått nok av Agva Kraft og byttet leverandør! P. S. Ser nå på Internett at firmaet legger på et gebyr på kr. 79,- pr mnd for ikke inngått avtalegiro! Så kanskje det nytter å klage. Lurer på hvor mange som har latt seg lure. Jeg er for alltid ferdig med Agva Kraft!

Svar fra Agva Kraft
11.06.2019 14:03

Enkelte avtaler stiller krav til efaktura/avtalegiro, men om du ikke skulle rekke å opprette det innen fristen så fikser vi det om du tar kontakt. Det er ingen binding på disse avtalene og det er som du sier en fordel for begge parter om disse tjenestene automatiseres. Vi kan også stryke gebyret om du bare har blitt litt forsinket.

Null kontroll

Omtale av  Øyvind

Har opprettet avtalegiro med dem, men har ikke betalt på 4 måneder. Har tatt kontakt flere ganger, mest på mail fordi de er så utilgjengelige. Ringte dem også og sa de skulle ordne opp i det. Er ikke ordnet opp til dags dato. Kjekt å ha gratis strøm da.

Svar fra Agva Kraft
11.06.2019 14:03

Hei Øyvind, vi har ikke kø nå, så bare å ringe. Du kan også sende meg en mail direkte, så skal jeg se på saken: [email protected]

Agva Kraft har 2 114 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Agva Kraft mener

Agva Kraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR