Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 309 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Negativ trend

Fjordkraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 309 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Styr unna

Omtale av  Tom

Kundebehandling står til stryk. Som ny kunde blir en svindlet direkte på første faktura.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:50

Hei Tom og takk for tilbakemeldingen. Vi beklager dette, det er ikke slike kundeopplevelser vi ønsker våre kunder skal ha og vi er takknemlig for at du melder fra om dette. Siden jeg ikke vet hvem du er, kan jeg ikke svare opp hva som er skjedd i ditt tilfelle. Beklager igjen - det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen hos oss. Ønsker deg en fin dag.

Enkelt og greit

Omtale av  Hin

Sjekket med Bytt.no, vi har tydeligvis en god avtale og pris. Enkel og informativ app.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:50

Hei og tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Forferdelig

Omtale av  Hamo

Det er ikke noe som er bra.For dyrt strøm. Tjener seg rike på stakkars mennesker. Folk friser men ingen bryr seg om dette.

Får dårlige avtaler.

Omtale av  Reidun

Får forskjellige typer avtale som er best for meg. Spørs hvem du snakker med når jeg ringer.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:50

Hei og takk for tilbakemeldingen din. Det finnes ulike avtaler med ulike egenskaper som passer for ulike kunders behov. Vi etterstreber at kundene skal få samme kundeopplevelse uansett kunderådgiveren de snakker med. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Dårlige greier

Omtale av  Per C. N

Elendig, elendig og alldeles for dyrt - stadige dårlige unnskyldninger for å forklare prisoppgangen

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:50

Hei Per og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Strømavtale

Omtale av  Inge

Jeg har i dag avtale på maks 99 øre som opphører 31.12.21. Håper dere kan gi meg en ny og god avtale fra 1.1.22. Har vert veldig fornøyd med stabil strøm leveranse .

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:50

Hei og tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Vi hjelper deg gjerne å velge ny avtale om du ønsker å bytte. Ta gjerne kontakt med oss så tar vi en samtale og finner sammen en god avtale til deg. Det er også mulig å endre avtale Fjordkraft.no Min Side. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Avtale fra Fjordkraft må trimmes hvert år

Omtale av  Jon

Strømmavtalen må trimmes hvert år. Da slipper en "Justering av priser" som det formuleres så fint med. Får en dette, til slipper en alle påslag som ellers blir "trimmet" opp ofte hvert halvår. Passer en på dette greier en å få vekk alle påslag!

tilbakemelding

Omtale av  Arne K

jeg har ikke fast månedlig avgift og heller ikke påslag strøm - undersøkelsen var uinteressant for meg. kun spotpris .

Stabil og trygg

Omtale av  Frode S

Rask og god service pluss stabile priser gjennom 1år

Helt perfekt.

Omtale av  Tone

Kjempe fornøyd. Har ikke noe problemer med strømleverandør.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Rot ater rot

Omtale av  Roban

Frekk kunde service rett og slet nesevise Skrev at appen ble stadig borte det gjelder også Pris app pr kw fikk til svar (Er det strømmen som blir borte?)

Flott leverandør med godt tilbud

Omtale av  Richard

Bestillte garantistrøm...og er veldig fornøyd med den.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:26

Heisann, Richard! Tusen takk for fin tilbakemelding, så kjekt at du er fornøyd. Husk at du enkelt kan sammenligne strømavtalene våre på Min Side, slik at du alltid har oversikt hvilke alternativer du har. Jeg vil også tipse deg om å bruke appen om du ikke allerede gjør det, der kan du nå se hvor mye strømmen du har brukt så langt i måneden har kostet deg. Da blir det mye enklere å ha oversikten over hvor mye strøm en bruker, og hva det faktisk koster. Håper du har en fortreffelig dag videre!

Foretningsmodell basert på å villede kunder

Omtale av  Ola H

Jeg inngikk en avtale med fjordkraft som kalles garantistrøm. I de skriftlige vilkårene for avtalen står det at: "Garantistrøm gir kunden et pristak for strømprisen i en definert periode som varsles på kundes Minside og til kundens registrerte e-postadresse, eller på annen egnet måte." Jeg har cirka hver måned mottatt varsel om endret pris på strøm, og det jeg trodde var pristaket viste seg å være en fast pris. Dette fant jeg tilfeldig ut da jeg sjekket hva jeg betalte det siste halvåret (da størmmen har vært dyr). For at noe skal kunne kalles et pristak må det være mulig å betale mindre enn det som er taket, ellers er det snakk om en fast pris. I en periode i høst med store svigninger i markedet for strøm og økning i prisen endte jeg med å betale 1/3 mer enn jeg ville ha gjort med spotpris. Avtalen jeg trodde skulle lønne seg som en garanti mot høye strømregninger i slike tider viste seg å garantere for høyere utgifter også når prisene var høye. Jeg har snakket med kundebehandler som viser null forståelse for at jeg føler meg villedet. Endringer i strømpriser oppgis på epost, sant nok, men da det er oppgitt at det skal være et pristak i avtalevilkårene misforstås strømprisen som pristak. Dette virker å være en bevisst strategi fra fjordkraft sin side, og de kunne iallefall inrømmet at dette er uklart.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:26

Hei, Ola! Først og fremst må vi bare beklage at du ikke har fått god nok informasjon om strømavtalen din. Med en variabel strømavtale er det strømleverandøren som setter strømprisen for deg, i motsetning til spotprisen som følger markedsprisen time for time. Det er riktig at Garantistrøm i noen perioder har hatt en pristak, slik det fremkommer av vilkårene. Pristakene har vært aktive i "definerte perioder", for eksempel på vinteren. Hensikten med en variabel strømavtale som Garantistrøm er at den skal være et alternativ til spotpris, som gir mer forutsigbarhet. Kunder med Garantistrøm har kommet svært godt ut av spesielt november og desember 2021 sammenlignet med spotpris, rett og slett fordi avtalen bruker 14 dager på å øke i pris fra vi varsler det. Spotprisen skjøt i været i november/desember, mens Garantistrøm sikret en mot akkurat dette i en periode. Det er allikevel som du sier perioder hvor man absolutt ville fått en bedre pris med spotpris. Man har som kunde full frihet til å endre strømavtalen sin fortløpende, og dette kan man gjøre selv via Min Side, eller ved å ta kontakt med kundesenteret vårt. Det er synd å se at du har hatt en dårlig opplevelse med ditt kundeforhold hos oss, og vi håper du kan gi oss en ny sjanse i fremtiden til å rette opp i dette. Tilbakemeldingen din tar vi uansett med oss, takk for at du tok deg tid til å gi oss en så grundig tilbakemelding. Ønsker deg en riktig fin dag videre!

Full kontroll, Fjordkraft

Omtale av  Hilde W

God kundebehandling, kjempefin app. Viser også spotpris time for time.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:26

Heisann! Så kjekt å lese denne flotte tilbakemelding fra deg, tusen takk for at du tok deg tid til det! Slike tilbakemeldinger gir oss masse energi og motivasjon til å fortsette den jobben vi gjør. Jeg vil forresten tipse deg om å aktivere Trumf-sparing på strømmen din om du ikke allerede har gjort det, det kan gjøres via Min Side på nettsidene. En nyhet i appen er at du nå også kan se hvor mye strømmen du har brukt så langt i måneden faktisk har kostet deg, slik at du har full oversikt over hva du betaler for strømmen dag for dag. Ha en fortreffelig dag videre, Hilde!

LO-favør spotpris med "Full kontroll" og Trumf-bonus

Omtale av  Håvard

Jeg er LO-medlem og har spotpris via de. I tillegg bruker jeg "Full kontroll" som gir meg lik strømregning hele året. For det betaler jeg 59kr ekstra, men gir meg heller ikke "strømsjokk" i disse tider. En fin bonus er at jeg få Trumf-bonus på forbruket mitt. Så selv om det finnes billigere strømavtaler, så er det lite å spare for meg, i min bolig.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:50

Hei og tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Lureri

Omtale av  Garantert M

Byttet til spotpris fra garantert fornøyd 1. November Fikk faktura med omregning til spotpris for et helt år tilbake. Fikk bekreftelse at det var byttet til spotpris men appen sier noe annet. Simulerte ny bestilling for p sjekke prisrn nå for garantert fornøyd. Da fikk vi epost om at vi fortsatt har garantert fornøyd som avtale. Umulig å få kontakt telefonisj.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:50

Hei og takk for tilbakemeldingen. Dette er ikke slik det skal være og vi er takknemlig for at du melder fra om dette. Siden jeg ikke vet hvem du er, kan jeg ikke svare opp hva som er skjedd i ditt tilfelle, men om du opplever at feilen ikke er rettet enda vil vi anbefale deg å sende oss en epost slik at vi kan hjelpe deg å undersøke saken videre. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR