Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 307 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fjordkraft opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 307 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 307 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
724
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Prissjekk

Omtale av  Atle

Godt og ryddig selskap som holder oss kunder orientert. Som kunde får vi en rekke fordeler hos andre selskaper. Godt fornøyd kunde.

Svar fra Fjordkraft
02.10.2023 10:07

Hei! Takk for din tilbakemelding. Kjekt å lese at du er fornøyd med oss og at du holder deg oppdatert på fordelsprogrammet vårt :) Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Lurer kunder in I avtaler !! Styr unna!

Omtale av  Emma

Ikke stole på hva de sier i tlf når de selger deg div avtaler. Risken er at du svarer ja på den smsen de vill at du svarer på fort, i tru på at det er den avtalen dere pratet om i tlf men er en helt annen!! Skulle sette samme avtale vi hadde, før vi monterte flere målare i et stort bygg, men her har selgern satt noe heeelt annet å defensivt ikke opplyst om noe i nærheten av hva den avtalen " virke forutsigbar" innebærer..å heller ikke brydd seg en d**tt om at den avtalen heller ikke passer på sånne målare vi har (som skrives på leietagere når de flytter in) så nå når nye sku overta får vi fakturer på nærmere 50 000 i det de kaller oppgjørsgebyr/bruddgebyr å noe sikkringsgreier..bare lureri! Gikk igjenom gamle fakturer da jeg nå oppdaget dette, å ser de tatt flere tusen ekstre på tidligere fakturer å pga den Forutsigbaravtalen de luret in (skulle være virke aktiv)..å nå skall ha enda mer når målerne skrives over på leietagere..(ene tilogmed til en av våre andre bedrifter) er i sjokk hvor frekke fjordkraft kan være etter så mange år som kunder både privat å med flere bedrifter å målare!! Ser fler under her også blitt lurt av falske selgere å avtaler som kun fjordkraft tjener på! Fler som blitt lurt på denne Forutsigbar avtalen å.. Å svaret fra fjordkraft her er det samme å bare bullsh**.. "ta kontakt..ikke sån vi skall være..vi ordner opp..bla bla bla" Kundeservice er lik null, ingen tar ansvar når du prøver få dem å ordne opp, du sendes runt å svar fra flere folk med null ansvar eller opprydding i sikte..I mitt tilfelle finner de ikke det opptaket fra salget heller, som de sa de sku finne.. der de hørt at dette er lureri å avtalen var noe annet.. blir forbrukerrådet neste!! Å hold allrede på fjerner alle avtaler vi å våre bedrifter har med fjordkraft.. ALDRIG MER!! STYR UNNA!

Svar fra Fjordkraft
27.09.2023 14:28

Hei! Takk for din tilbakemelding. At du har hatt en slik opplevelse med oss er ikke bra og ikke slik vi ønsker at en skal ha det. Det er fremdeles slik at vi ikke kan se enkelt saker her, så om du ønsker å at vi ser nærmere på saken din, så må vi anbefale deg å ta kontakt med oss. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Verste kundeservice jeg noen gang har opplevd!

Omtale av  Mikael G

Verste kundeservice jeg noen gang har opplevd! Hvordan kan et stort selskap som Fjordkraft ha så dårlig kundeservice når et lite selskap som Elkompis jeg kan nå direkte på telefon eller chat. Hos Fjordkraft er det en ventetid på rundt 45 minutter når du ringer eller ca 3 dager når du sender mail. Bør dere i Fjordkraft ikke ansette flere med tanke på alle abonnentene eller er det slik at dere mister kunder så derfor har dere ikke nok bemanning? Det er en av grunnene til at jeg sluttet i Fjordkraft.

Svar fra Fjordkraft
27.09.2023 14:31

Hei! Takk for din tilbakemelding. Ikke bra at du har en slik opplevelse med oss. Nå vet jeg ikke om du refererer til tidligere periode når prisene vår høye eller om du tenker på ventetiden nå nylig. De siste ukene har vi har svar tid på rundt 30 sekunder når det kommer til telefon og en dag når det kommer til epost. Vi holder stengt i helgene, så da vil det oppstå lenger ventetid på epost. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Som forventet

Omtale av  Trygve G

Leverer som forventet. Ikke noe plusser eller minuser.

Svar fra Fjordkraft
27.09.2023 14:36

Hei! Takk for din tilbakemelding. Fint og ærlig svar det der :) Vi ønsker så klart å ha flere plusser, så om du har forbedringsforslag tar vi alltid i mot det. Ha en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Lever kun av uopplyste kunder, ganger prisen med ikke 2, men 20.

Omtale av  Antisvindler

Etter å ha satt meg grundig inn i markedet, og etter selv å ha vært kunde hos fjordkraft de siste 4-5 årene, fikk jeg bakoversveis når jeg forstår hva jeg faktisk har betalt sammenlignet med andre tilbydere. Ja, jeg kunne selv oppdaget at avtalen var gammel og ekstremt dårlig, men forventet at fjordkraft ville selv ta tak i dette, og ikke la meg betale 20x vanlig pris på fastprisavtale i årevis uten å gi meg beskjed. Jeg jobber selv i et selskap som solgte fjordkraft-avtaler, men valgte å sette meg dypere inn i dette da ledelsen ba oss beklage til alle tidligere kunder som vi har hjulpet med å tegne avtale hos Fjordkraft. Forstår at alle skal tjene penger, men det finnes grenser for hva som er etisk ok og ikke, når man ikke bare dobler, men som sagt tyve-dobler prisen sammenlignet med hva som er fornuftig sett i konkurrenters priser. Jeg forstår det ikke er vits å ta opp dette med fjordkraft, og kommer heller ei til å gjøre det, men det riktige å gjøre er å advare andre om hva slags kynikere som holder på innen bransen, og be folk lese litt før de tegner nye avtaler, og da spesielt hos fjordkraft.

Svar fra Fjordkraft
02.10.2023 12:11

Hei! Takk for din tilbakemelding. Strømavtalene våre sammenlignes med ligende avtaler på markedet, avtaler som ble laget i feks 2017 sammenligner seg med andre avtaler fra 2017 hos andre leverandører osv. En variabel avtale sammenligner seg med variable avtaler hos de andre leverandørene. Vil tro at det du mener med fastprisavtale egentlig er en variabel avtale, en avtale som endrer pris med forvarsling til kundene, da vi ikke har hatt noe fastprisavtale som varer i flere år. Kunder som har hatt variabel avtale når spotprisen gikk ned i fjor, fikk varslinger i november og hver måned etter det om hvordan markedet var samt å sjekke avtalen sin. Vi har også ringt ut til kunder som har hatt variabel avtale for å gå igjennom å se om det er en annen avtale som kan passe bedre slik markedet er nå, da har også hovedfokuset vårt vært de eldre. Det er også viktig å vite at de som har hatt variabel avtale har lagt flere måneder under spotprisen, så de har blitt skjermet for høyepriser i perioder pga avtalen bruker tid på å endre pris. Vi jobber alltid med å være konkurranse dyktige på pris, men vi anbefaler uavhengig av hvilken strømleverandør en har at en sjekker avtalen sin 1 gang i året. Skulle det være å prisendringer på avtalene våres, sendes det ut varsling på min side + ønsket varslingskanal i god tid før endring. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Lurer kundene - gir feil opplysninger - ikke mulig å sjekke/kontrollere strømprisene

Omtale av  K

Unngå Spotpris m/forvaltning - ikke mulig å kontrollere strømprisen, er ikke sikker på om det egentlig er en spotpris!

Svar fra Fjordkraft
27.09.2023 14:48

Hei! Takk for din tilbakemelding. I Fjordkraft appen kan du følge med på spotprisen time for time og derav planlegge ditt forbruk. Spotpris med forvaltning er en spotpris avtale i bunn. Du vil se en egen linje på fakturaen din med din gjennomsnittlige spotpris den måneden, denne er basert på strømpris og ditt forbruk time for time. Forvaltningsbiten hander om at det sitter forvaltere som har som mål å kutte de høyeste pristoppene i markedet når de kommer. Dette er en langsiktig avtale, på min side eller i appen kan du se hvordan resultatene på avtalen har påvirket deg i kroner. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Ved lav strømpris så tar Fjordkraft fortjenesten.

Omtale av  Helje

For juli fikk jeg ett tillegg på 9,88 øre. For august ett tillegg på 9,08 øre. Lav strømpris fungerer ikke for strøm med forvaltning.

Svar fra Fjordkraft
27.09.2023 14:51

Hei! Takk for din tilbakemelding. Spotpris med forvaltning er en langsiktig avtale. Spot med forvaltning har som mål å kutte de høyeste pristoppene. Over tid har dette vist seg å være lønnsomt for kundene våre. Med spotprisen menes månedsgjennomsnittet for spotprisen på Nord Pool, inkl. mva. Avtalens påslag og månedsbeløp kommer i tillegg. Resultater for 2023 Måned Endring i spotpris Januar -8,29 øre/kWh Februar -7,46 øre/kWh Mars -4,61 øre/kWh April +2,40 øre/kWh Mai +1,24 øre/kWh Juni +3,27 øre/kWh Juli +9,88 øre/kWh August +9,08 øre/kWh Resultater for 2022 Måned Endring i spotpris Januar -48,59 øre/kWh Februar -45,88 øre/kWh Mars -25,33 øre/kWh April -20,27 øre/kWh Mai -74,23 øre/kWh Juni -82,62 øre/kWh Juli -35,23 øre/kWh August -83,24 øre/kWh September -55,29 øre/kWh Oktober -10,63 øre/kWh November -10,13 øre/kWh Desember -15,16 øre/kWh Historiske resultater er ingen garanti for fremtidig gevinst. Resultat beregnes etter månedens utløp. De kundene som har hatt denne avtalen over tid har spart på å ha denne avtalen til tross for at den ikke har gått i minus hver måned. Inne på min side kan du se hvordan resultatene har påvirket deg. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Ikke den billigste strømleverandøren

Omtale av  Runar

Jeg har generelt sett vært fornøyd med Fjordkraft som strømleverandør og mobil, men en liten sammenligning av spotprisavtaler i markedet viser at Fjordkraft på ingen måte er billigst. Fjordkraft endret for en stund siden sine fakturavilkår, hvor de nå har forfallsdato 6 dager etter at fakturaen ble sendt ut. Dette betyr at Fjordkraft noen måneder har forfall på sine fakturaer før den 20. i måneden. Jeg kontaktet Fjordkraft for å få en fast forfallsdato tidligst den 20. i hver måned. Dette skulle Fjordkraft ordne, men det kunne ta litt tid før det trådte i kraft. ????? Jeg kontaktet Fjordkraft etter en måned da ingen ting hadde skjedd. Jeg fikk først nå vite at Fjordkraft tar et gebyr på 59,- kr/mnd for fast forfallsdato. ??? Frekkheten lenge leve!! Jeg ba om at de glemmer mitt ønske om fast forfallsdato. NB! Jeg har alltid betalt punktlig, også til Fjordkraft. Jeg vurderer å bytte til en annen strømleverandør.

Svar fra Fjordkraft
27.09.2023 14:44

Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi sitter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive om oss. Stemmer at vi endret faktura vilkårene våre til forfall 10 dager etter produksjonsdag og til nøds har 7 dager i vilkårene dersom faktura blir laget sent i måneden. Tidligere når vi hadde fast forfall var dette en tjeneste som kostet 59 kr i mnd. Generelt vil vi anbefale å kontakte din strømleverandør en gang i året, på lik linje som med et forsikringsselskap. Da det kan være nye avtalers om kommer, spesielt når markedet er mye liv i (feks. høye spotpriser). Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har alt men Prisnivået stiger

Omtale av  Pottimor

De leverer gode løsninger; med felles regning med strøm levrandør på hjemstedet. MEN nå er de steget i pris og ligger kr. 1000 over billigste sept. 2023

Svar fra Fjordkraft
02.10.2023 10:15

Hei! Takk for din tilbakemelding. Kjekt å lese at du er fornøyd med våre gode løsninger og gjennomfakturering. Det er svært viktig at vi får slike tilbakemeldinger slik at vi kan bli bedre og tilpasse oss kunder så mye som mulig. Kan ikke se hvilken avtale du ligger på her, men vil anbefale deg at du tar kontakt med oss slik at vi kan sjekke hvilken avtale du har og evt om det er noen organisasjonsavtale som du kan ha :) Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

dyrt å dårlig, styr unna

Omtale av  Lars I

ble lovet gull å grønneskoger, men endte med mye dyrer regning en jeg kunne fårestille meg, er gått tilbake til tibber, og og regningen er redusert med over 100%, hadde strøm med forvaltning, styr unna hele fjordkraft trasig kundeservice, som prater å prater, og er rimelig frekk, og prøver å holde deg som kunde ved å komme med dårlige argumenter. jeg blir aldri mere å bruke dette svindel selskapet mere, å kommer til å advare folk mot dette

Svar fra Fjordkraft
06.09.2023 11:09

Hei! Takk for din tilbakemelding. Spot med forvaltning er en langsiktig avtale, som har som mål å kutte de høyeste toppene i markedet når prisene går opp, samtidig som at du følger spotprisen. Vi kan ikke lov at sikringsresultatene alltid går i minus, men over tid har kunder spart på denne avtalen. Avtalen har også svært gode resultater de siste årene som du kan se her : https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/spot-med-forvaltning Vi jobber hele tiden med å forbedre oss så tilbakemeldinger er viktig. Det er trist at du har hatt denne opplevelsen med oss og kundeservice. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Bare bra.

Omtale av  Jon R

Ikke noe å klage på. Har tilbud på det meste, også mobil. Det viktigste er at dei har solkonto kwh mot kwh og avtale med agrol som er landets beste avtale. Samlet sett ingen over.

Svar fra Fjordkraft
06.09.2023 10:55

Hei! Takk for din tilbakemelding. Kjekt å lese at du er fornøyd med tilbud fra oss, benytter deg av solkonto og ikke minst organisasjonsavtalen til agrol :) Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Veldig skuffende, føler oss skikkelig lurt

Omtale av  Elisabeth

Da min mann inngikk avtale m Fjordkraft ga han klart uttrykk til selger at han ikke ønsket noe bindingstid, dette bekreftet selger flere ganger at det ikke var noe binding. Vi takket derfor ja til å bli kunder, vi er selvstendig næringsdrivende og takket da ja til forvaltningsavtale, noe vi ALDRI skulle gjort! Da vi etter en tid investerte i solcelleanlegg, valgte vi å bytte strømleverandør og regnet med dette gikk greit uten noe merkostnad, da vi var lovet at det ikke var noen binding. Vi sa opp, og etter noe måneder får vi sjokk regning på 44000 kr. Dette begrunner de med at når vi hadde forvaltningsavtale så hadde de kjøpt opp strøm til oss, som de regnet med vi skulle bruke, og vi måtte da betale for denne selv oM vi ikke brukte den. Strømmen var også dyr pr kwh, noe de begrunner i at de kjøote strømmen når den var dyr. Vi er bare i sjokk, komner ingen vei, de svarer elendig på mail og pr telefon, lang svartid, bare beklager men trekker ikke regningen tilbake. Sender purring og inkasso, som gjør at vi ikke tør annet enn å betale. Noen som har et godt råd, hva vi gjør videre, vurdere media og event advokat. Styr unns Fjordkraft og forvaltningsavtale på strøm, LURERI!!

Svar fra Fjordkraft
28.08.2023 11:54

Hei! Takk for din henvendelse. Først og fremst beklager vi for at dere har hatt denne opplevelsen med oss. Vi kan dessverre ikke se enkelt saker her. Vi anbefaler at din mann tar kontakt med oss slik at vi kan gå inn på saken og finne en løsning. Skulle dere vært informert om at det ikke er noe bindingstid, så er det klart at dere ikke skal ha det. Da må vi rydde opp i det. Ønsker deg en god dag. Med Vennlig hilsen Fjordkraft

Prøvde å lure til seg bruddgebyr.

Omtale av  Strømshopper

Jeg hadde avtalen spotpris med forvaltning, men da opp denne 19.04 og hadde da bindingstid til 18.07. Jeg bestilte da en annen strømleverandør ifra 19.07. Da jeg fikk regning ifra Fjordkraft hadde de lagt på et bruddgebyr på 500,- kr. Jeg ringte de, men de hevdet fortsatt at jeg hadde brutt avtalen. Da sa jeg at jeg satt å så på mailen der datoene stod, da lurte de på om jeg kunne sende mailen. Jeg sendte da mail og fikk svar dagen etter at bruddgebyret var feilfakturert.. Hvis de gjør dette med 500 kunder og 20 betaler gebyret tar de inn mange kroner urettmessig. Til dere andre som sier opp avtalen, sjekk fakturaen deres og ta vare på mailer dere får med datoer.

Svar fra Fjordkraft
22.08.2023 09:11

Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi kan ikke se enkelt saker her, så vi kan ikke se hva som har skjedd i din sak. Det er 3 måneder oppsigelsestid, dersom den holdes skal en så klart ikke ha bruddgebyr og systemet skal ikke generere det. Ønsker deg en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft

Dyrt og uoversiktlig

Omtale av  Sondre N. A

Dyre avtaler. Dårlig service. Holder ikke det de lover. Kundeservicen har også altfor korte opningstider. Dårlig system for bytting.

Svar fra Fjordkraft
22.08.2023 09:14

Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi jobber alltid med å forbedre oss og da er det viktig med tilbakemeldinger. Når det er sagt så beklager vi for at du har denne opplevelsen av oss. Ha en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft.

For dyr selv med LO Favør Spotpris

Omtale av  Svein A. F

Nå har jeg bytta til en strømleverandør med endelig 0 i både Fastdel og Påslag pr md og kunden kan selv velge om man vil ha en avtale inkl smarte funksjoner, men da til 39kr/md.

Svar fra Fjordkraft
18.08.2023 15:26

Hei! Takk for din tilbakemelding. LO Favør spotpris er en svært konkurransedyktig avtale hvor du får full tilgang i appen vår, fordelser hos ulike samarbeidspartnere, smartlading, billigere mobil abonnement og god kundeservice. Du står så klart fritt til å velge hvor du ønsker å være kunde :) Ønsker deg en god dag Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Uoversiktelig app og avtale

Omtale av  Egil

Spotpris med forvaltning er et dårlig valg. Avtalen tar ikke utgangspunkt i en reell spotpris, og summen av forvaltningsresultatet har vist at de faller dårligere ut en mange andre strømtilbydere. I tillegg har de en lite stabil og uoversiktelig app. Styr unna!

Svar fra Fjordkraft
15.08.2023 13:15

Hei! Takk for din tilbakemelding. Avtalen følger spotprisen i markedet time for time. Spotprisen er lik for alle strømleverandører i Norge. Dersom våre forvaltere oppnår en bedre pris enn spotprisen forrige måned, får du fradrag på strømregningen. Noen måneder kan prisen bli høyere enn spotprisen, men aldri mer enn 12,5 øre/kWh over. Påslag og fastbeløp kommer i tillegg, mva er inkludert. Strømavtalen følger spotpris og den spotprisen du ser på faktura er din gjennomsnittlige spotpris basert på når og hvor mye i forbruk du har hatt. Ta gjerne kontakt med oss så kan vi forklare avtalen for deg. Ønsker deg en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft.

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR