Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 309 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fjordkraft opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 309 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Endret avtale

Omtale av  Karl E. J

Etter ett år utgår avtalen min. Da ser jeg meg om etter ny avtale. Enkelt og greit !

Svar fra Fjordkraft
15.08.2023 13:12

Hei! Takk for din tilbakemelding. Det er alltid lurt å sjekke strømavtalen sin en gang i året, uansett hvor en er kunde. Om du er organisert i fagforening eller bolig byggerlag o.l, kan du gjerne ta kontakt med oss for å se om vi har en avtale der å tilby deg :) Ønsker deg en god dag :) Med vennlighilsen Fjordkraft

FJORDKRAFT RANER KUNDER

Omtale av  Jarle

Inngikk en avtale "Forutsigbar" med lovnad om at den hadde slått markedet i lang tid. Ingen bindingstid eller oppsigelsestid. Resultatet etter 8 måneder er mye høyere regninger enn konkurentene, og når jeg ønsker å si opp avtalen får jeg beskjed om at det koster mange tusen å bytte avtale/leverandør. Ved nettsøk om denne avtalen, ser jeg at selv Forbrukerrådet sier at Fjordkraft er FORBRUKEFIENDTILIG. HOLD DERE UNNA FJORDKRAFT!

Svar fra Fjordkraft
15.08.2023 13:00

Hei! Takk for din tilbakemelding. Strømavtalen du har hatt fungerte på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper strøm frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Om du ser tilbake på tidligere fakturaer så kan du se at du fikk mer ut av strømstøtten, siden din sikringspris lå godt under den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde. Dette gjorde at du betalte mindre for selve strømmen enn markedsprisen, men fikk like mye strømstøtte som noen med en spotpris under disse periodene. Da vi sikret prisen for enkelte periode var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Strømstøtten som staten tildeler oss via netteieren er basert på den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde, ikke din avtalte pris. Dette er grunnen til at din faktura er så stor og du har fått mindre ut av strømstøtten i motsetning til tidligere perioder. Løsningen fremover er å bytte til en spotpris-avtale som da følger det lave strømmarkedet time for time, og å bruke en app/nettside som er verktøy til å følge med om strømprisene skulle øke igjen. Om du ønsker å gå nærmere inn på din sak, så ta gjerne kontakt med oss :) Ha en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft.

uakseptabelt

Omtale av  Richard

Fjordkraft sier selv opp avtalen de ikke er fornøyd med. Dette er ikke akseptabelt !!

Svar fra Fjordkraft
15.08.2023 11:51

Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi kan ikke se enkelt saker her, ta gjerne kontakt med oss så kan vi se nærmere på din sak. Dersom en avtale endres blir det sendt ut informasjon til kunden i forkant etter vilkårene. Ønsker deg en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft.

Nå har vi gjort strøm enklere og billigere.

Omtale av  Tom

Når jeg går inn på appen får jeg nesten alltid beskjed om enklere og billigere strøm. Det tar veldig lang tid og sjeldent jeg kommer inn og ser forbruk, puls og hva strømprisen er akkurat nå, altså den siden som er mest interresant for meg. Hvorfor? Mvh Tom

Svar fra Fjordkraft
15.08.2023 11:49

Hei! Takk for din tilbakemelding. Det hender så klart at det kan være rusk i maskineriet, men appen skal fungere raskt og gi deg informasjonen du trenger på kort tid. Kan du ikke ta kontakt med oss så kan vi se på saken din? Ha en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft

Styr unna Fjordkraft!

Omtale av  Tord

Hva er det som gjør at mange nordmenn er så naive og lettlurte? Fjordkraft hadde for et par år siden over 700 000 kunder og var derved Norges største strømselskap. Etter omtalene jeg leser her på Bytt.no og egne erfaringer så er dette helt uforståelig! Er det all markedsføringen og agressive selgere som lurer folk til å bli kunde hos Fjordkraft? Selskapet er langt fra billigst og har en elendig kundeservice. En god spotprisavtale skal kun bestå av strømpris og maks. kr. 49 i fast månedsavgift (finnes flere billigere). Fjordkraft tar i tillegg til månedsprisen på 49 kr. også et påslag på 4,9 øre pr. kwt. Påslaget høres lite ut men utgjør kr. 1225 i året ved et forbruk på 25 000 kwt. I tillegg må en regne med at de har lagt på div tillegg enten på egenhånd eller lurt kundene til å gå med på å betale for strømforsikring med 2 kr pr. dag og noe de kaller for Norsk Vannkraft med 11,9 øre pr. kwt. Flere jeg kjenner har betalt for slike tulle-tillegg som utgjør flere tusen kr. i året, i lengre tid uten å være klar over det. Jeg har en klar anbefaling : Styr unna Fjordkraft!

Svar fra Fjordkraft
15.08.2023 11:37

Hei! Takk for din tilbakemelding. Beklager for at du har dette inntrykket og opplevelsen av oss. Vi jobber alltid for å bli bedre både når det kommer til app, konkurranse dyktige avtaler, organsiasjonsavtaler og levere god kundeservice. Ønsker deg en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Fornøyd

Omtale av  Håvard D. L

Alt fungerte som det skulle og som forventet i app osv, men ser at prisen er noe høy.

Helt greit

Omtale av  Aleks

Prisen virker grei. Fin app Lett å se hva man betaler for. Estimerer ganske riktig i appen.

Svar fra Fjordkraft
15.08.2023 11:31

Hei! Takk for hyggelig tilbakemelding, flott å lese at du liker appen vår :) Ønsker deg en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft.

Full kontroll - nei takk

Omtale av  Laila

Har hatt full kontroll gjennom Fjordkraft. Skal nå si opp. Viser seg at jeg har negativ saldo på kr 15000,- 🥵

Svar fra Fjordkraft
15.08.2023 11:30

Hei! Takk for din tilbakemelding. Forutsigbar betaling er en betalingsløsning hvor du betaler inn et fastbeløp i måned basert på ditt forventende årsforbruk også trekker vi ditt faktiske forbruk fra din innbetaling. I noen måneder, typisk vinter halvåret, vil en bruke mer strøm og nettleie enn det fastbeløpet dekker, dette skaper en minussaldo. På sommerhalvåret er prisene lavere, vi bruker mindre strøm og mer av det fastbeløpet du betaler inn går til å dekke saldo, slik at saldo går mot null og evt pluss til vinteren. Du kan alltid se din saldo på faktura side 1. Vi kan ikke se enkelt saker her, om du ønsker å se nærmere på din sak så ta kontakt med oss. Ønsker deg en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft.

Mistet all tro... Anbefales ikke. Styr unna.

Omtale av  Thomas

Ble kunde 19 des. Hadde da tibber og ble lei av å forskuddtere for strøm. Selger ville gi meg ett bedrift abm på strøm, på ett foretak som ikke er i drift, og på en annen adresse enn der jeg bor. Ble enig om att jeg ville ha strøm privat, og på riktig adresse. Og med riktig målerid. Dette skulle selger ordne. Jeg måtte bare bekrefte med ok på avtalen. Fikk en sms att første regning var forfalt, og faktura adressen var feil. Sto self på bedrift og en helt annen adresse enn der jeg bor. Prøvde flere timer å få kontakt å få byttet om på adresse og abm. Sendte Mail med null respons. Byttet vekk fra fjordkraft den 26 januar. Fikk for ca en mnd siden ny sms att faktura har forfalt, og vennligst betalt 11400kr prøvde igjen å få tak i dem, og fikk til slutt tak i en som sendte meg en faktura kopi. Og utsatt regningen forde jeg lurte på h a dette var for noe tull. Jeg skulle ikke vært på bedrift uansett, og fikk bruddgebyr... Etter flere samtaler og blitt lovet svar om hva som skjer blir jeg møtt av en så tungrodd system som ikke kan uttale seg om noen verdens ting. Det var laget en sak på dette, men får ikke gjort noe mer. Forfall er i dag. Så får bare betale det gebyret, og advare alle mot fjordkraft. Så 1,5 mnd kunde kom på nesten 30k så anbefales på det sterkeste ikke… og er du kunde. Bytt før du også sitter i saksa, for det er null hjelp å få på det elendige kundemottaket…

Svar fra Fjordkraft
15.08.2023 11:26

Hei! Takk for din tilbakemelding. Beklager for at du har hatt en slik opplevelse med oss. Vi kan dessverre ikke se enkelt saker her inne, så det anbefales at du tar kontakt med oss så vi kan se på saken din sammen og finne en løsning. Ønsker deg en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft

Ble lovet spot pris fikk garantistrøm

Omtale av  Ole K. S

Ble lovet spot uten påslag og fikk garantistrøm istedet men tok en stund før jeg oppdaget feilen

Svar fra Fjordkraft
15.08.2023 11:18

Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi kan dessverre ikke se enkelt saker her, anbefale deg å ta kontakt med oss så vi kan se på saken din sammen. Ha en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Fornøyd med Fjordkraft!

Omtale av  Heidi

Hyggelig med trippelgarqnti når man blir syk. Synes appendiks er svært god pgså.

Svar fra Fjordkraft
15.08.2023 11:15

Hei! Takk for din tilbakemelding :) Trippelgaranti/ strømforsikring kommer godt med når skaden skjer, så veldig bra at du er fornøyd med den. Ønsker deg en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft

Norges største svindlere på strøm

Omtale av  Hans J. B

ikke tro ett ord på det telefonselgere fra fjordkraft sier, endte opp med dobbel strømregning. bestilte Agrol 70 forutsigbar, denne skulle ha 0 påslag og en ren spottpris avtale og sikringsdelen var gratis, endte opp med regning på over 100 000 kr ekstra på gårdsbruket. Ingen løsning fra Fjordkraft, de sendte det bare rett til Innkasso

Svar fra Fjordkraft
15.08.2023 10:52

Hei! Takk for din tilbakemelding. Beklagt for at du har hatt en slik opplevelse med oss, vi kan dessverre ikke se enkelt saker her, men at gjerne kontakt med oss om du vil vi skal se nærmere på saken din. Ha en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft.

Skjult avtale med megler

Omtale av  Max

Bestilt avtale med talkmore strøm til overtagelsesdato. Får beskjed av megler om å komme ned og signere papirer for å få nøkkel v/overtagelse. Får ingen informasjon fra selger om at jeg da signerer for leilighet, og at Fjordkraft skal levere strømmen til denne. Får til gjengjeld en vesentlig dårligere avtale enn det Talkmore leverte, uten å bli informert om dette i forkant. Fikk også beskjed av Fjordkraft at de hadde oppsigelsestid på strømavtalen. Sleipt, svindel, useriøst.

Svar fra Fjordkraft
27.06.2023 15:10

Hei! Takk for din tilbakemelding. Her høres det ut som det er skrevet under strømavtale med oss under overtakelsesprotokollen. Kan ikke du ta kontakt med oss så vi får gå nærmere inn på din sak. Ha en god dag. Medvennlig hilsen Fjordkraft Ha en god dag. Medvennlig hilsen Fjordkraft

Svar på spørsmål til fjordkraft.

Omtale av  Trond E

Uklare svar.Hyggelige kundebehandlere,men vanskelig å få forklaring på e-poster mottatt fra fjordkraft

Svar fra Fjordkraft
27.06.2023 09:18

Hei, takk for tilbakemeldingen. Vi setter pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Siden jeg ikke vet hvem du er kan jeg ikke ta kontakt for å undersøke saken videre, men ta gjerne kontakte med oss på telefon eller via facebook så kan vi kontakte deg for å løse saken. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Fjordkraft

Hold deg unna

Omtale av  Tob

Elendig tjeneste og kundeservice. fikk ekstreme regninger etter de hadde satt oss over på en annen avtale uten godkjenning.

Svar fra Fjordkraft
27.06.2023 15:16

Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi kan ikke se kundeforhold eller saker via her, anbefaler at du tar kontakt med oss så vi kan se på saken din. Ha en god dag. Medvennlig hilsen Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Flytter abbonemang uten samtykke

Omtale av  Oddgeir

Flyttet begge strømavtalene mine, enda eg gav utrykkelig beskjed om at eg ville berre flytte 1 avtale, da eg hadde veldig god avtale med gudbransdal energi. Etterpå er dei nesten umulig å komme i kontakt med og, 14 dager etterpå så er fortsatt feil avtale flyttet.

Svar fra Fjordkraft
27.06.2023 15:33

Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi beklager for din opplevelse med oss. Anbefaler at du ringe oss så snart du kan om du ikke har fått svar på saken din. Det er raskt å komme igjennom til oss nå. Ha en god dag. Medvennlig hilsen Fjordkraft.

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR