Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 309 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fjordkraft opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 309 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no

Stabil strømpris sør, meget dårlig avtale

Omtale av  Didrik

Fjordkraft Stabil strøm pris ser ut som en meget dårlig avtale. I juridisk forstand er kanskje ikke svindel, men i beste fall sterk villendene og mye unødvendig risiko på kundene, minimal risiko for Fjordkraft. Det er synd at Norges største strømselskap, med Folketrygd fondet på eiersiden, driver sånn, særlig når man tenker på de har mange sårbare kunder. Det er også selvdestruktivt i den forstand at det undergraver tilliten kundene har til selskapet, det setter hele bransjen i dårlig lys, og heller bensin på bålet til de som mener at vi ikke trenger strøm selskapene. Som ihuga tilhenger av et fritt marked er dette bare trist. Har hjulpet en 80+ minstepensjonist med å se på strøm regningen. Dette er en person som ikke er på nett eller bruker email. Har Fjord kraft Stabil/Stabil sør avtale, ser ut til være nesten den samme avtalen som idag ligger på forsiden til Fjordkraft, men nå kalt Forutsigbar strømpris. Denne avtalen er hverken forutsigbar eller stabil, og rådyr. For perioden januar tom oktober har prisen forandret seg 11 ganger, og gjennomsnittlig fakturert strømpris er nesten 40% høyere enn spotprisen (den som brukes for beregning av strømstøtten). Det sikkert litt forskjellige måter å regne på, men man får nok ca samme svar uansett hvorledes man ser på det. Når man tar hensyn til strømstøtten så ser ut som om kunden har betalt nærmere 70% mer enn hva det ville kostet med en spotpris avtale. Hvis man ikke tar med katastrofe måneden oktober, så var tallene hhv ca 15% og 26 %. Særlig når man tar hensyn til strømstøtten så er det meget stor risiko for kunden, og sannsynligvis mye større risiko enn spotpris avtale (slik som i oktober). Det står det ingenting om. Det er ikke klart hvorledes Fjordkraft setter prisen, deres største insentiv er vel sannsynligvis å ha minimal risiko, og kunden betaler allikevel. Det ser ut til at noen tjener godt på denne avtalen, og det er i hvert fall ikke kunden (kanskje noen skulle gå litt dypere her, ´Follow the money´). Ringte kunde service, hyggelig og hjelpsom person, men var veldig vag på hva strømavtalen egentlig gikk ut på, måtte pushe ganske hardt før jeg fikk noen litt klarere svar. Til slutt lovet de å sende meg en email med statistikk for hvorledes prisen hadde vært for denne avtalen siste 12 månedene i forhold til spotpris. Fikk email, men uten statistikken, men de skrev at de ´sterkt anbefalte´ å bytte avtale (interessant at selv egen kundeservice ikke går god for avtalen). Spørsmålet er vel også hva slags selskap Fjordkraft/Elmera er og hvilke verdier står de for, spesielt i forhold til kundene. Ikke at jeg tror de andre er så mye bedre, kanskje med noen hederlige unntak. Som et relativt stort børsnotert selskap så har de presumptivt en kompetent ledelse, gode kontroll rutiner og risiko styring. Mao er det rimelig å anta at denne avtalen og prissikringen ikke er noe ´arbeidsuhell´, men en bevisst måte å prøve å utnytte kundene, spesielt de som ikke har forutsetninger for å forstå avtalen og som har tillit til Fjordkraft og telefonselgere. Pågående selgere fra Fjordkraft ringer med jevne mellomrom. Hyggelig prat når man har tid, men det skremmende hva de får seg til å si og mangel på kompetanse når man spør litt dypere spørsmål. Kanskje det trengs litt kvalitetssikring. Spørsmålet er vel også hvilken selvjustis/selvkontroll det er i bransjen, og er det en bransje standard/sertifisering og hvem som representer kunden ?

Svar fra Fjordkraft
29.11.2022 08:13

Hei Didrik. Så utrolig leit å høre at dere har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i dette tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvilken kunde det gjelder kan jeg heller ikke ta kontakt, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

ei skam

Omtale av  Asbjørn

Dårleg informasjon. dei skulle rådd alle husstandar til spotpris/ innkjøpspris etter straumstøtta kom på plass. Idiotar er leiinga der. Trur dei vanlege folk er spekulantar slik leiinga og styret er i Fjordkraft.

Svar fra Fjordkraft
29.11.2022 08:13

Hei Asbjørn. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fikk raske og greie svar da jeg skulle vege ny leverandør.

Omtale av  Frode J

Ryddig og greit å forholde seg til. Har god avtale for pensjonister og fagorganiserte. Grei hjemmeside for å følge forbruk.

Svar fra Fjordkraft
29.11.2022 08:13

Hei Frode og tusen takk for at du tar deg tid til å skrive til oss, vi setter veldig pris på det. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.

Variabel avtale

Omtale av  Seb

Direkte svindel de driver med i variabel avtale, prisendringer vises i faktura og kan lett dobbles midt i måneden. Uakseptabelt. Fikk regning på nesten 8000kr en måned der spotpris hadde gitt 1700kr... Vet ikke hvordan de bestemmer variabel prisen men det er iværtfall ikke noe moral i bildet. Bytter selskap og kommer aldri tilbake.

Svar fra Fjordkraft
29.11.2022 08:13

Hei. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Strømavtalen du har hatt fungerer på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper strøm frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Om du ser tilbake på tidligere fakturaer så kan du se at du fikk mer ut av strømstøtten, siden din sikringspris lå godt under den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde. Dette gjorde at du betalte mindre for selve strømmen enn markedsprisen, men fikk like mye strømstøtte som noen med en spotpris under disse periodene. Da vi sikret prisen for oktober var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Strømstøtten som staten tildeler oss via netteieren er basert på den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde, ikke din avtalte pris. Dette er grunnen til at din faktura er så stor og du har fått mindre ut av strømstøtten i motsetning til tidligere perioder. Løsningen for deg fremover er å bytte til en spotpris-avtale som da følger det lave strømmarkedet time for time, og å bruke appen vår som er verktøy til å følge med om strømprisene skulle øke igjen. Om spotprisen øker mye på kort tid kan det være lurt å vurdere å bytte tilbake til en variabel strømavtale i en periode. Bytte av strømavtale kan gjøres på Min Side på fjordkraft.no Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Misfornøyd med priser og informasjon

Omtale av  Per T

Får ikke råd og informasjon selv om det siden har vist seg at avtalen Fjordkraft viser seg å være svært gunstig for Fjordkraft og tilsvarende ugunstig for,kunden. Det virker også som om Fjordkraft bruker billigere mobilabonnement for å lokke nye kunder.

Svar fra Fjordkraft
29.11.2022 08:13

Hei Per. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Elendig avtale

Omtale av  Elisabeth

Fjordkraft sin pris pr i dag er over alle støvleskaft i forhold til spotpris. Styr unna

Svar fra Fjordkraft
29.11.2022 08:13

Hei Elisabeth. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Forandret vår avtale uten noe beskjed.

Omtale av  Rolf J

Fra kr. 2000.- til kr. 9300 i oktober. Brukt litt mer strøm, men de har lagt inn ny avtale vi alrig har hørt om.

Svar fra Fjordkraft
29.11.2022 08:13

Hei Rolf og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Kan informere at vi ikke kan endre avtalen din uten ditt samtykke. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR