Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
Fjordkraft
2.2
1 312 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Negativ trend

Fjordkraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 312 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 312 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
98
127
727
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 312 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig kundeservice

Omtale av  Kristin

2 timers ventetid i tlf for så å få beskjed som at klager må sendes skriftlig. Har selvfølgelig byttet strømleverandør!

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:37

Hei Kristin. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Konkurs med variabel garantistrøm

Omtale av  Odd

Vi har hatt variabel garantistrøm som gjorde oss til fant. Nå har vi byttet til Lo favør spotpris . Hilsen Odd L.

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:37

Hei Odd og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Sender deg litt informasjon angående variabel strømavtale. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Du som har varabelavtale skal ha mottatt et eget varsel med ny og lavere pris. Den nye prisen gjelder allerede fra 14. november. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Hold unna Fjordkraft

Omtale av  Kunde1

Fjordkraft forandrer avtaler uten informasjon. Styr unna eller bytt de. Flere har lavere spot priser uten påslag. Elendig service!

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:37

Hei. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Svindel og ran av trofaste kunder

Omtale av  Lage

Takk for meg. Jeg skal aldrig noensinne ha noe med dette selskapet å gjøre. De har lurinført en avtale der jeg som intetandende kunde besitter tidenes høyeste strømregning. Vi har hatt høy tiltro til de som vår strømleverandør. Og att de vil gi oss den beste strømavtalen. Profittjegerne i dette selskapet har virkelig ordnet seg sin profitt og sine bonuser. Den vanlige kunde blør.

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:37

Hei. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Prisen

Omtale av  Bjørn

Brukt nesten samme som forrige regn. Men nå 3g så dyrt!!!!

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:37

Hei Bjørn, takk for tilbakemeldingen din. Det er dessverre flere kunder som har opplevd en stor økning i strømkostnadene sine de siste månedene, dette påvirker i stor grad de kundene som har hatt en strømavtale med en forhåndsbestemt pris. En såkalt variabel avtale er en strømavtale hvor vi som strømleverandør kjøper inn strøm på forhånd, til en sikret pris. Strømmen for blant annet oktober og november i år ble kjøpt inn da strømmen var betydelig dyrere, og det var forventet at strømmen ville fortsette å være dyr gjennom hele høsten. Når oktober kom ble strømmen derimot betraktelig billigere, noe som førte til at strømstøtten fra staten også ble kraftig redusert. Om man ønsker å være tettere tilknyttet strømstøtten man får fra staten kan det være tryggere å heller ha en spotpris-avtale, men da risikerer man også at strømprisen kan dobles fra en dag til den neste. Mitt beste tips er uansett å bruke Fjordkraft-appen til å følge med på hva strømprisene er, og eventuelt endre på strømavtalen sin via fjordkraft.no om man ser det kan være noe å spare. Husk at variable avtaler nå har et krav om minst 30 dagers forvarsel ved prisøkninger, som gjør at man beholder sin avtalte pris i minst 30 dager. Dette kan være svært gunstig dersom prisen for strøm skulle bli drastisk dyrere i løpet av kort tid. Da beholder den variable avtalen sin gamle pris lengre. Håper du gir oss en mulighet til å rette opp i inntrykket ditt, ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt om du trenger råd og veiledning fremover. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Variabel pris skandale!

Omtale av  Pelle

Takk Fjordkraft! Takk Fjordkraft for at dere gav mine foreldre som er minstepensjonister en strømregning på 8000 kr for oktober måned. (På et forbruk på ca 1400 kWh) Takk Fjordkraft for at dere har vært så flinke til å opplyse om at strømstøtten ikke vil gjelde for prisen dere sitter på den variable strømprisen på fakturaen. (Den har de nå forstått settes på spotpris) Takk Fjordkraft for at jeg fikk lov å vente 2 timer i telefonkø hos dere. Håper dere kan unne dere noe ekstra fint til jul for de 8000 kr dere får fra mine kjære foreldre. Jeg syns dere er kjempeflink!

Kontakt

Omtale av  Anne

Har prøvd å ringe kundeservice nå siden forrige onsdag (4 dager) men oppnår ikke kontakt. Dette er for dårlig! Forrige uke fikk jeg beskjed om at det var 1 times ventetid, nå har den økt til 2 timer. Har vært kunde i mange år og har tidligere hatt spotprisavtale. Ser nå at denne er omgjort til Stabil strømpris uten min godkjenning. Fikk en regning nå på nesten 3 ganger pris i fht september. Lureri kaller man sånn!!

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:37

Hei Anne, takk for tilbakemeldingen din. Kundesenteret vårt har dessverre opplevd unormalt mye pågang de siste ukene, som har ført til lange ventetider. Vi må bare beklage at det har vært vanskelig å nå oss, jeg kan anbefale deg å heller sende oss en e-post om ventetiden på telefon er lang. Om du har fått en annen avtale enn du opprinnelig bestilte er det naturligvis en feil vi vil rette opp i, vi kan ikke endre strømavtalen til kundene våre uten at man selv godkjenner denne endringen. Det er ofte en naturlig forklaring på at man har den avtalen man har, dette er jeg helt sikker på at kundesenteret vårt vil finne ut av med deg. Håper du gir oss en sjanse til å se på dette sammen med deg, så vi kan finne en god løsning på dette. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 312 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR