Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
Fjordkraft
2.2
1 312 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Negativ trend

Fjordkraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 312 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 311 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
97
127
727
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 311 verifiserte omtaler på Bytt.no

Forferdelig

Omtale av  Flua

Å lure kundene med Garanti pris uten avtale det er det versteman gjør som Fjord kraft gjorde med oss.

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:12

Hei. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Røveri på høylys dag, ligg unna !!

Omtale av  Pm

Har hatt Fjordkraft i flere år, og det har vært greit nok. Var derimot dum nok til å akseptere Stabil Strømpris etter anbefaling fra Fjordkraft. Da gikk strømregningen rett i taket. I utdrag fra e-post for oktober regning nedenfor forteller Fjorkraft at jeg er en idiot. Nå er Fjordkraft historie for min del. ``Vi vet at mange har fått en høyere regning for oktober enn de har forventet. Kort fortalt skyldes det at spotprisen på strøm har vært langt lavere enn forventet. Det har ført til at prisen på avtalen din har vært høyere enn spotprisen. Ettersom strømstøtten beregnes ut ifra spotprisen er også støtten lavere enn den tidligere har vært. Ettersom strømstøtten beregnes ut ifra spotprisen er også støtten lavere enn den tidligere har vært.``

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:12

Hei. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Dårlig avtale, dårlig kundeservice.

Omtale av  Even

Dårlig selskap fra ende til annen. Har etter prismatch avtalen min mor hadde bare satt den automatisk over til varial avtale. Min mor er ikke den beste på teknologi så har bare betalt når hun har fått regningen og den har ikke vært noe unormalt høy pga strømstøtte osv. Når hun da får regning på 10000 fordi de har gått på en smell og forventer at kunder som ikke har sett på avtalene skal betale for den smellen. Elendig selskap.

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:12

Hei Even. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Faktura er helt umulig å forstå er på 60 linjer med + og -

Omtale av  Anders

Virker som tåkelegging på pris når di sender ut faktura for 1 måned på over 60 linjer med + og minus summer

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:12

Hei Anders, takk for tilbakemeldingen din. Det hender at tidligere strømforbruk må korrigeres, fordi forbruket man har betalt for ikke har vært helt riktig. Da kan fakturaen ende opp med mange linjer som korrigerer tidligere forbruk, og nye linjer som viser ditt "nye" og riktige forbruk. Dette kan blant annet skyldes at strømmåleren din ikke har blitt lest av automatisk, og at forbruket ditt har blitt estimert. Jeg forstår at dette kan bli uoversiktlig, og jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med kundesenteret vårt for å få hjelp til å forstå fakturaen. Det er absolutt ikke meningen å forvirre eller tåkelegge, og jeg er sikker på at det er en logisk forklaring på hvorfor fakturaen har blitt som den har blitt. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Uredelige

Omtale av  Marie

Har ikke ord for hvor dårlig de behandler sine kunder. Man må passe på som en smed for ikke å bli lurt av denne virksomheten. En ting er sikkert; ikke stol på at de gir deg en god avtale til tross for langt kundeforhold.

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:12

Hei, Marie. Takk for tilbakemeldingen din. Det er utrolig kjedelig å se at du åpenbart har hatt en dårlig opplevelse med kundeforholdet ditt. Vi ønsker jo ikke å lure noen, men uten å vite akkurat hvilken avtale du har hatt med oss, og hva du er misfornøyd med, kan jeg ikke annet enn å oppfordre deg til å ta kontakt med kundesenteret vårt. Vi ønsker svært gjerne å finne gode løsninger på hva enn du trenger hjelp til, og jeg håper du gir oss en sjanse til å rette opp i inntrykket ditt. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Kjeltringstreker.................

Omtale av  Trond F

Ba om å få beste strømprisavtale, men de ga oss det beste tilbudet for seg selv. Vi var enig om spotavtale, men ble kort tid etter lagt over til forutsigbar pris som for november ble meldt inn til 495.00 øre/kwh og månedlig fastbeløp 39.00 kr/mnd. Riktignok kom det en korrigering idag at fastprisen er nedjustert til Ny pris fra 14.11.2022 blir 339 øre per kwh. Dett er jo ren svindel når de vet at spotprisen nå er 39 øre/kwh og er fortsatt nedadgående, altså en diff på mer enn på 3kr./kwh. Her er det bare å bytte leverandør. :(

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:09

Hei Trond, takk for tilbakemeldingen din. I oktober i år har dessverre ikke en variabel strømavtale, slik du har hatt, vært det beste alternativet. Med en slik avtale er prisen kjøpt inn på forhånd til en sikret pris, og dette var en dårlig kombinasjon med den store prisnedgangen vi fikk på spotprisen sist måned. Fjordkraft tjener ikke noe mer på en slik avtale, siden vi har kjøpt inn strømmen på forhånd til den prisen som var forventet på forhånd. Når forventningen ikke treffer betyr ikke det økt fortjeneste for Fjordkraft, men dette er en mager trøst når man betaler en svært høy pris selv som kunde. Det er verdt å nevne at den forutsigbare avtalen din har hatt en bedre pris enn spotpris flere måneder så langt i år. Siden strømstøtten fra staten tar utgangspunkt i spotprisen har du i disse månedene fått en større bit av fakturaen dekket av strømstøtten, enn en kunde med spotpris. Slik prisene har vært de siste 2 månedene er spotpris absolutt et bedre alternativ, husk at du også får spotpris-avtaler hos oss i Fjordkraft. I tillegg kan man spare 2% av det man betaler for strømmen måned for måned som Trumf-bonus (ikke inkludert strømstøtte eller nettleie). Med vennlig hilsen Fjordkraft

Styr unna

Omtale av  Hermann

Forandrer både avtale og vilkår uten å presisere dette godt nok, får bare beskjed om at sånn er det, ikke spm hva en selv vil gjøre. Forandrer da til noe de skor seg på

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:09

Hei Hermann, takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding. Så kjedelig å se at du ikke er fornøyd med opplevelsen din. Det er riktig at blant annet pris på avtalene våre kan endre seg, dette varsles alltid 14 dager i forveien. Siden 01.11.2022 har faktisk denne varslingsfristen blitt økt til 30 dager, som gir deg som kunde enda bedre tid til å bestemme deg for hva du skal gjøre om avtalen din får ny pris. Så lenge man ikke har bindingstid eller oppsigelsestid på avtalen sin så står man fritt til å endre strømavtalen sin når som helst. Vi tar med oss tilbakemeldingen din om at dette burde vært presisert bedre, det er absolutt ikke vår intensjon å skjule det. Vi håper du kan gi oss en sjanse til å rette opp i inntrykket ditt, ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt om du er interessert i å få et nytt tilbud. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 311 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR