Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
Fjordkraft
2.2
1 312 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Negativ trend

Fjordkraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 312 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 312 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
98
127
727
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 312 verifiserte omtaler på Bytt.no

Endrer avtalevilkår - svindel

Omtale av  Hans C

Fjordkraft endrer avtalevilkårene uten å opplyse deg om dette via SMS, brev eller e-post slik de er pliktig til iht markedsføringsloven. De opplyser om dette kun dersom du skulle logget deg inn på Min Side. Mange kunder lever i den tro at de har en gunstig spotpris avtale, siden det var dette de opprettet. Fjordkraft endrer så avtalen etter en stund med nye betingelser (les: dyrere) og endrer gjerne navnet på avtalen også. Eksempelvis kunne jeg ikke oppspore min nåværende utdaterte dyrere spotprisavtale på hjemmesiden til Fjordkraft. Jeg spurte også Fjordkraft om de kunne vise til varsling for hver endring de hadde gjort de siste 2 årene. Da la vedkommende på røret. Det er ikke mulig å endre avtale via Min Side.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:25

Hei, Hans! Det er synd å lese at du har hatt en dårlig opplevelse, dette skulle gjerne både du og vi vært foruten. Det stemmer at endringer tidligere ble varslet på Min Side, man kunne i tillegg skru på epost- eller SMS-varsling om man ønsket dette. Siden starten av 2021 har vi endret på dette, slik at alle kunder får enten en epost eller en SMS, i tillegg til at endringen varsles på Min Side. Alle varsler som er sendt har vært i henhold til de avtalevilkårene man har hatt som kunde i Fjordkraft, men løsningen med at man får SMS og/eller epost er absolutt enklere å forholde seg til, sammenlignet med den oversikten man har på Min Side. Varslingene du etterspurte fra vårt kundesenter skal du naturligvis få dersom du ønsker det, ikke nøl med å ta kontakt med oss igjen om du ennå ikke har fått det. Vi må bare beklage at du har hatt en dårlig opplevelse, og håper du gir oss en sjanse til å rette opp i inntrykket. Jeg vil forresten nevne at det for noen måneder siden ble enda enklere å bytte strømavtale. Man har alltid kunne gjøre dette via nettsidene våre, men ikke akkurat på Min Side. Dette er nå fullt mulig å gjøre på Min Side slik du etterspurte. Vi setter pris på denne tilbakemeldingen, og skal gjøre alt vi kan for å sørge for at du og alle andre som tar kontakt med oss får en bedre opplevelse enn dette. Ønsker deg en riktig fin dag videre!

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

ikke så bra dem holder ikke seg til avtalen jeg hadde uten å si noe om hva den nye innhold

Omtale av  Jt

ikke med den nye avtalen jeg fikk nå dem fortalte ikke alt i den nye kampanjeprisen var en varial pris på en 114 kunne den komme opp i fra 147 som dem sa til meg var den nye pirisen

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:25

Heisann! Basert på det du skriver ser det ut som du har fått strømavtalen Garantistrøm. Dette er en variabel avtale hvor vi setter strømprisen for deg basert på markedsprisen, og vi kan endre prisen opp eller ned for å følge markedet. Alle prisendringer blir varslet minst 14 dager i forveien, slik at du alltid vet hvilken pris du betaler for strømmen du bruker. Det virker også som at du ikke har fått all den informasjonen du trengte knyttet til denne avtalen, det er selvfølgelig kjedelig om det er tilfellet. Vi er opptatt av at all informasjon skal være lett tilgjengelig for deg, men dette viser jo at vi stadig kan bli bedre. Vi vil uansett takke deg for at du tok deg tid til denne tilbakemeldingen. Ønsker deg en flott dag videre!

Godt fornøyd med Fjordkraft

Omtale av  Jan

Jeg har strømavtale med Fjordkraft. Spotpris. Er fornøyd med at de har prismatch, og dette har jeg benyttet meg av noen ganger. Akkurat nå er det ikke så mange bedre avtaler å velge mellom, derfor avventer jeg prismatch bytte til det dukker opp noe som er interessant

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:25

Hei, Jan! Så kjekt å høre at du er fornøyd. Som du sikkert har fått med deg tilbyr vi ikke lenger Prismatch, men du skal allikevel være trygg på at du får god verdi for pengene hos Fjordkraft. Basert på det du skriver virker det som du er opptatt av både strømforbruk og prisen du betaler, jeg vil derfor tipse deg om å vurdere Spot med Forvaltning, som vi nylig lanserte for alle våre private strømkunder. Med denne avtalen betaler du spotpris slik du har gjort før, i tillegg til at våre forvaltere forsøker å spare penger for deg i tillegg. Avtalen har svært gode resultater å vise til det siste året, forhåpentligvis kan vi levere gode resultater også i fremtiden. Ikke glem at du også får 2% av strømkostnaden din som Trumf-bonus helt gratis, dette kan enkelt aktiveres på Min Side. Håper du har en strålende dag videre!

Totally Dishonest

Omtale av  Mrs R

We had our electricity from Fjordkraft and when we moved house we changed supplier. I did not give Fjordkraft the address of the new house or of the meter but I got a phone call from the new supplier a few days after moving telling me that Fjordkraft had taken over as supplier!!! I am still trying to get Fjordkraft to explain how they got the address and meter number and why they think they could just take over without my written or oral consent. Very bad behaviour and in my opinion very dishonest.

Fornøyd kunde hos Fjordkraft.

Omtale av  Chimchim

God erfaring med Fjordkraft, både på strøm og mobil. Bra oversikt når det gjelder mine avtaler.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:45

Hei, Så kjekt å høre at du er fornøyd med fjordkraft, på strøm og mobil - vi setter også stor pris på at du tar deg tid til å komme med tilbakemelding til oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen, oss i Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Ryddig kommunikasjon

Omtale av  Olav

Gode erfaringer så langt, men prisene kunne vært lavere

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:25

Hei, Olav! Takk for tilbakemelding, så kjekt at du er fornøyd så langt. Prisene de siste månedene har vært svært høye, og vi skulle gjerne vært dem foruten. Du som kunde skal allikevel være trygg på at du får den hjelpen du trenger til å velge riktig strømavtale for deg, så om du er i tvil vil jeg anbefale deg å besøke nettsidene våre for å se hvilke muligheter du har. Kundesenteret vårt er også åpen alle hverdager for å bistå deg om du trenger mer veiledning, og ikke minst får du god informasjon om både forbruk og kostnader på strømmen din i Fjordkraft-appen. Håper du finner en god løsning, og at du har en strålende dag videre!

Uoversiktlig

Omtale av  Tor T

Innser at min "garantistrøm" og "full kontroll" er en heller kostbar affære. Oppfordrer Fjordkraft til mer åpenhet rundt bestilling av strømavtale. Det må da være mer enn nok for dem å tjene i dette markedet uansett...

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:25

Hei, Tor! Så synd å høre at du ikke er fornøyd med avtalen din. Garantistrøm-avtalen du har hatt har vist seg svært lukrativ for kundene våre gjennom de siste vintermånedene, hvor strømprisen har vært svært uforutsigbar. Med Garantistrøm vet man prisen på strømmen man bruker 14 dager frem i tid, slik at man unngår de høye pristoppene vi har opplevd i vinter. Full Kontroll er også en strålende tjeneste for de som ønsker mer forutsigbarhet knyttet til utgiftene sine hver måned. Tjenesten er helt valgfri, og om du tåler at strømfakturaene er høyere på vinteren enn på sommeren, er tjenesten kanskje ikke helt riktig for akkurat deg. Den kan enkelt bestilles og avbestilles via Min Side på våre nettsider. Om du er i tvil på hva som er riktig strømavtale for deg vil jeg anbefale deg å ta kontakt med vårt kundesenter, hvor du får gode råd og veiledning for å finne den løsningen som passer for akkurat deg. Ønsker deg en flott dag videre!

Fjordkraft har 1 312 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR