Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 309 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fjordkraft opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 309 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig kundeveiledning, elendige priser

Omtale av  Sven P. H

Har ikke satt meg ordentlig inn i hvordan strømstøtten fungerer. Har hatt en såkalt forutsigbar strømpris etter at jeg skiftet bolig. Registrerer at Fjordkraft setter opp prisen raskt og en nedgang i pris går sent. Forutsigbar strømpris betyr at det er helt sikkert at strømmen er grisedyr, så den bør egentlig hete grisedyr forutsigbar strømpris. Betaler bare ca 5,6 kr/ kWh i oktober. Alle som ønsker en slik gunstig pris bør kontakte Fjordkraft!

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:06

Hei Sven. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Vi hadde feil strømavtale!

Omtale av  Øivind W

Vanskelig og forstå fakturaene. Dessuten burde Fjordkraft vært flinkere til informasjon vedrørende strømavtale. Spesielt i tiden hvor strømutgiftene ble mye høyere.

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:06

Hei Øivind. Takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Du er alltid velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice som kan forklare eventuelle spørsmål du har til faktura eller strømavtaler. Har du samtykket til å motta nyhetsbrevet vårt? Her sender vi en del informasjon rundt, strømavtaler, strømsparetips med mer. Siden jeg ikke vet hvem du er kan jeg ikke undersøke dette for deg, men håper du kan ta kontakt med oss, for eksempel på facebook så kan vi hjelpe deg å svare på de spørsmålene du skulle ha. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.

Alt for dyrt!!!!

Omtale av  Inga

Veldig dårlig strømavtale, mye i månedsavgift, og mye påslag. De legger også til trippelgaranti, noe man ikke trenger i det hele tatt.

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:06

Hei, Inga. Takk for tilbakemeldingen din, så kjedelig å se at du ikke er fornøyd med avtalen din. Jeg vil oppfordre deg til å ta en titt på strømavtalene vi tilbyr på fjordkraft.no, her kan du sammenligne alle avtalene vi tilbyr, og finne den beste avtalen for deg. Husk at man også får 2% Trumf-bonus for det man betaler for strømmen til Fjordkraft hver måned (ikke inkludert strømstøtte og nettleie). Med vennlig hilsen Fjordkraft

Variabel strømprisavtale føles som lureri

Omtale av  Uoppmerksom

Variabel strømpris hos Fjordkraft virker svært ugunstig for forbruker og som rent lureri. Ekstremt dyrt. Liten sikring for forbruker men dyrt og prisdiktering fra Fjordkraft.. Prisen endres med 14 dagers varsel til for vår del en utdatert e-post (selvforskyldt) Uforståelig forklaring fra kundeservice på hvorfor variabel strømpris i oktober er mer enn dobbelt av spot.

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:06

Hei, så kjedelig å se at du har hatt en dårlig opplevelse med strømavtalen din. Oktober var dessverre en dårlig måned for variable strømavtaler, og jeg forstår godt at du ikke er fornøyd med den prisen du endte opp med å betale. Siden du ikke er fornøyd med forklaringen du fikk fra kundesenteret vårt angående den store forskjellen i pris skal jeg forsøke å forklare det her. Strømavtalen du har hatt fungerer på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper strøm frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Om du ser tilbake på tidligere fakturaer så kan du se at du fikk mer ut av strømstøtten, siden din sikringspris lå godt under den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde. Dette gjorde at du betalte mindre for selve strømmen enn markedsprisen, men fikk like mye strømstøtte som noen med en spotpris under disse periodene. Da vi sikret prisen for oktober var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Strømstøtten som staten tildeler oss via netteieren er basert på den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde, ikke din avtalte pris. Håper du gir oss en sjanse til å rette opp i inntrykket, husk at du også får spotpris-avtale hos oss i Fjordkraft. Du kan bruke Fjordkraft-appen til å følge med på hva spotprisen koster time for time, slik at du har anledning til å tilpasse deg strømprisene om du ønsker det. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Enkelt og greit

Omtale av  Birgit

Prisen som dukker opp her stemmer ikke med min spotavtale. Mitt påslag er langt lavere 0,79, så dermed blir ikke sammenligningen reel. Jeg har lavt påslag og lav mnd pris (alt er relativt i disse dager selvfølgelig). God oversikt i app både på kostnader og forbruk, også historisk (selvom appen periodisk har vært noe ustabil). Liker å ha innsyn i morgendagens priser så jeg kan planlegge strømbruk Veldig hyggelig, effektiv og hjelpsom kundeservice, når man har problemer eller ønsker endringer.

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:05

Hei Birgit og tusen takk for at du tar deg tid til å skrive til oss, vi setter veldig pris på det. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Blir vi lurt?

Omtale av  Per L

Har Lofavør avtale med prisgaranti. I dag er spotprisen under 1,40. Jeg betaler 4,95.... Dette var en tilsynelatende gunstig avtale en periode, men Fjordkraft har oppjustert summen på garantipris i takt med økte priser. Dette er ikke greit i forhold til inngått avtale. I tillegg er de ekstremt sene med å justere ned prisen når spottprisen faller. Kjenner meg lurt!

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:05

Hei Per. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Trippelgarantien er svindel, sjekk hele avtalen din

Omtale av  Camilla S

Du må være sykmeldt i mer enn 30 dager. Du betaler dessuten 1,50 kr per dag etter 30 dager. Sjekk også om du har "Norsk vann" til 1 kr til pr dag. Jeg skal bytte umiddelbart bare bindingen er over. Jeg kommer ikke til å benytte meg av dette selskapet i fremtiden da jeg mener det er villendende hva de tilbyr og hva du får.

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:05

Hei Camilla. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR