Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
Fjordkraft
2.2
1 317 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Negativ trend

Fjordkraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 317 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 317 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
154
98
127
731
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 317 verifiserte omtaler på Bytt.no

Fjord kraft lurer deg!

Omtale av  Lisa K. S

Vær solidarisk og bytt til annet selskap. Strømmen er dyr, det vet vi. Jeg har blitt lurt med, helt uvitende 10 ganger høyere strøm pris en nødvendig. F*** Fjordkraft

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:41

Hei Lisa. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bør ikke bli kunde hos dette liksom gode firmaet

Omtale av  Simon

Det er viktig å tjene penger, men det går an å tjene penger redelig. Vær redelig! Vær ærlig med pensjonister og de som har lite fra før av!

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:41

Hei Simon. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Slett kundebehandling

Omtale av  Svein O

Føler meg svindlet over oktober 2022 fakturaen. Skiftet til spotpris i oppsigelsestiden. Skiftet leverandør, det anbefaler jeg alle......

Fjordkraft svikter enorm kundemasse

Omtale av  Kay E

Fjordkraft har nå bevist lurt store deler av kundemassen ved å ikke gi de en tydelig informasjon om denne uheldige kombinasjonen av strømavtale og strømstøtte. Etter 2,5 time i telefonkø kommer jeg til en lite imøtekommende kundebehandler som mener Fjordkraft ikke har gjort noe galt, og at dette kunne jeg som kunde lest meg til selv. Juridisk sikkert korrekt, men i strid med god folkeskikk. De har visst potensialet for en slik situasjon, og har varslet dette nøyaktig tidsnok og så skjult/lite direkte at ventetiden på support sier vel noe om hvor dårlig kundene opplever dette. Håper mange bytter strømleverandør, slik at Fjordkraft lærer seg at ærlighet varer lengst. Jeg har byttet og kommer ikke tilbake.

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:41

Hei Kay. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Kunde behandling. Dårlig/ elendig tilbakemelding

Omtale av  Inge V

Har forsøkt å ringe, men det er 2 timer venting. Har sendt mailer men har ikke fått tilbakemelding

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:40

Hei Inge. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Svindel på høyt nivå

Omtale av  Carina

Fikk en regning på 5600kr, noe som er langt over det normale her. Vi har pleid å få rundt 900-2000kr. Vi byttet tvert, dem vi byttet til sa at vi lå på 1500kr som dem så på linjen sin. Og dem konfronterte det med fjordkraft, og når vi byttet så gikk det et par timer og da ringte fjordkraft og sa dem hadde gjort en feil. (Noe som vi spurte om tidligere på dagen om dem hadde gjort, og da fikk vi svar at det ikke var noe feil på regninga). For noe lureri! Styr unna

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:40

Hei Carina. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Skammelig

Omtale av  Monika

Har fått en vannvittig strømregning,etter å ha inngått en avtale som ble anbefalt av selger. Kjempeskuffet. Har også byttet strømleverandør.

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:40

Hei Monika og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Sender deg litt informasjon om variabel strømavtaler og hva som skjedde med faktura for oktober. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Du som har variabelavtale skal ha mottatt et eget varsel med ny og lavere pris. Den nye prisen gjelder allerede fra 14. november. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Fjordkraft har 1 317 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR