Meny

Fjordkraft omtaler og erfaringer

1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
97
av 102 innen
strømselskap
13%
anbefaler
Fjordkraft

"Garantert fornøyd ... not"

Omtale om Fjordkraft skrevet av Bjørnar for 24.06.2020 13.12

Fjordkraft har totalt 335 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Garantert fornøyd ... not"
1 syns denne omtalen er nyttig

For en stund tilbake ble jeg kontaktet av en dørselger som ønsket å få meg over på en mer gunstig avtale. "Garantert Fornøyd" het det. Kanskje litt naiv, men godtroende om selskapet jeg har i mange å vært kunde hos. Dette har resultert i at bare siste år har jeg betalt mer enn 10.000,- med bakgrunn i differansen. Selvfølgelig får du en presentasjon av kundeservice om at sikkerhet koster osv, men historien viser jo at når sikkerheten koster alt for mye... da hører du ikke noe fra en omtenksom selger som vil deg vel. Ber du om dokumentasjon for å finne virkelig differanse, nekter dem å gi deg historiske tall i bakgrunn om at det selskapet ikke har mulighet til å bruke tid på dette.. Det skjønner jeg godt når det er snakk om en slik differanse. Tenk om noen fant ut av det. Ta en titt på denne saken. Beskriver nok hva mange havner i etter å ha hatt en hyggelig provisjonsselger på døra som bare vil deg vel. https://www.nettavisen.no/okonomi/stromgigantens-lokkepris---definitivt-en-darlig-deal/3423985648.html Prøv å klag på "garatert fornøyd" da... lykke til med deg......

Svar fra Fjordkraft
13.07.2020 12.00
Hei Bjørnar, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med tiden du har vært kunde hos oss. Vi anbefaler alltid at man setter seg inn i avtalen man blir tilbudt, og om den passer til eget bruk og ønsker. Garantert Fornøyd (https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/garantert-fornoeyd/) er en variabel avtale, og denne typen avtaler gir større forutsigbarhet for hvordan strømprisene blir fremover. Prisen fastsettes for en kortere periode, vanligvis 14 dager, slik at du slipper å oppleve hyppige prissvingninger. Dette føles trygt for noen, mens andre heller ønsker en spotprisavtale som hele tiden følger svingningene i markedet. Her oppfordrer vi til å velge det man selv foretrekker.

Vi beklager at vi ikke har greid å leve opp til forventningene dine. Ønsker deg en god uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Bytt.no
"Garantert fornøyd ... not" skrev Bjørnar om Fjordkraft

Har du en tilsvarende erfaring med Fjordkraft?
Gjør som Bjørnar og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fjordkraft du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Telefonterror"

De ringer og ringer. innrømmer selv at de lar det ringe i 20 sek før de lar det gå til neste. Rekker å ringe en gang hos meg i arbeidstid. Når jeg ber dem fjerne meg fra lista ler de rått. Burde vært nektet å selge noen ting.

Svar fra Fjordkraft
13.07.2020 09.07
Hei Tubbi, og takk for tilbakemeldingen. Dette høres virkelig ikke bra ut. Jeg vil oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice, slik at vi kan undersøke denne hendelsen nærmere. Dette er ikke slik våre selgere skal opptre. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Jeg vil bytte energiselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig info fra selskapet. Jeg forventer at selskapet som et minimum sender en mail eller melding om faktura.

Svar fra Fjordkraft
23.06.2020 10.22
Hei Ola N, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. På generelt grunnlag kan du velge mellom å motta faktura per post, e-post eller eFaktura. Sistnevnte kan opprettes når du betaler din første faktura, eller via Min Side før du mottar den.
Ved e-postfaktura mottar du fakturakopi på oppgitt e-postadresse. Jeg får dessverre ikke sjekket akkurat din sak ettersom jeg ikke har noe informasjon om kundeforholdet her, men hvis du tar kontakt med vårt kundesenter skal vi selvsagt se på det. Ønsker deg en riktig så fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dobbelfakturering, elendig kundeservice, helt på grensa til svindel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til Fjordkraft i august/september 2019 da jeg og en kompis flyttet til Bergen. Vi ville ha et lokalt strømselskap, og Fjordkraft viste seg også å være rimelige. De første tre månedene gikk fint - j#%elskapet begynte i november da jeg ble dobbelfakturert; både på Vipps og i papirfaktura, med forskjellige KID numre. Jeg ringte de og prøvde å få løst dette, men den elendige kundeservicen deres kunne ikke fikse det. Etter flere purringer, og fare for inkassokrav, ble jeg *tvunget* til å betale den andre regningen. Greit nok, shit happens tenkte jeg. Men neida. I januar har de også funnet ut at de skal dobbelfakturere meg. Samme prosedyre - jeg ringte kundeservice, de fikk ikke fikset det, regningen gikk til purring og deretter innkasso: jeg ble tvunget til å betale den. Etter dette sa jeg opp abonnementet pronto. Deretter fakturerte de meg igjen - for en måned jeg ikke hadde de som strømleverandør. Dette var i Februar 2020, og i skrivende stund er det Juni. Samme prosedyre, igjen. Denne regningen gikk faktisk til inkasso, og jeg ble igjen tvunget til å betale den. Jeg har prøvd i to måneder nå og få fikset dette, med kundeservice. Det frister fryktelig å navngi de i kundeservice jeg har snakket med, men jeg tror de har mer enn nok med å takle sin egen inkompetanse. De i kundeservice sa flere ganger at de skulle "ringe opp igjen" men gang etter gang ringte de aldri. Jeg ville ikke anbefalt Fjordkraft til selveste Judas engang, og insisterer på det sterkeste at du ALDRI verver deg som kunde der. Kundeservicen er lite serviceinnstilt, elendig kompetanse/problemløsing, datasystemene er sannsynligvis kodet og lokalisert på en potet, og dobbelfaktureringer forekommer hyppig.

Svar fra Fjordkraft
23.06.2020 10.16
Hei Torbjørn og takk for at du tar deg tid til å gi en oss en tilbakemelding. Dette er en sak vi må få sett på, og jeg har tatt den videre med klagerådgiver i Fjordkraft. Han vil ta saken opp oppfølging og påse at du får et skikkelig svar, og undersøke hva som kan være årsaken til dette. Du skal selvsagt ikke måtte betale doble faktura, og så få purring på dette i tillegg. Ettersom jeg bare har ditt fornavn å gå på, ber jeg om at du sender oss en e-post til firmapost@fjordkraft.no, med kontaktinformasjon så vi kan se på din sak. Han følger med på innboksen der og tar kontakt med deg. Jeg beklager så mye for at dette ikke ble løst i første omgang, sånn skal det selvsagt ikke være. Skulle det oppstå andre spørsmål eller om det er noe mer vi kan hjelpe deg med, er det bare å ta kontakt på telefon 23006100. Ønsker deg en riktig så fin dag videre, og nok en gang, takk for din tilbakemelding. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Løgn, lureri og dårlig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av Fjordkraft som ville at samboer skulle si opp abonnementet og at jeg skulle tegne nytt og bedre abonnement. Jeg var ikke veldig interessert da dette bare virket unødvendig. Etter mye overtalelse og løfte om gratis måned gikk jeg med på det. Jeg spurte minst fire ganger om de var helt sikker på dette med gratis måned og om de garanterte at det ikke kom regning første måned. Gjett hva som skjedde; det ble den dyreste måneden noen sinne. Betalte over 4000kr totalt denne mnd. Bor i en liten leilighet der prisen aldri har vært på det nivået. Veldig ubeleilig, spesielt siden jeg var permittert. Det ble doble regninger, ikke noe gratis. Skulle lyttet til Magefølelsen og ikke takket ja til "tilbudet". Har ringt og klaget, men får bare dårlige unnskyldninger og de påstår fortsatt at jeg har fått en gratis måned, men bare på en måte. Bytter nok leverandør asap.

Svar fra Fjordkraft
23.06.2020 10.15
Hei og takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Det er lei å høre at du føler deg lurt. Ble du lovet en måned gratis strøm ved bytte, skal du selvsagt få denne. Her bør vi nok ta en kikk på hva som har skjedd da du oppgir at du bor i en mindre leilighet. Det skal veldig mye strømbruk til før faktura blir på over 4.000 kroner. Siden det ikke står oppgitt noe kontaktinformasjon her så blir det vanskelig å kommentere hva som har gått galt i ditt tilfelle. Ber derfor om at du kontakter oss på telefon 23006100 så skal vi selvsagt finne ut hva som har gått galt. Det eneste du skal betale for ved gratis strøm er nettleie som alltid kommer ved siden av strømmen på dine faktura. Denne går til lokale netteier, og er ikke noe vi tar betalt for. Vi har også utvidede fullmakter til å hjelpe med å dele opp faktura nå for tiden. Så hvis det av en eller annen årsak skulle stemme at faktura er på så mye, skal vi selvsagt kunne hjelpe med å dele den opp for deg. Ønsker deg en riktig så fin dag videre, og nok en gang takk for din tilbakemelding. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft har totalt 335 omtaler på Bytt.no
Fjordkraft strømpriser
SJEKK OM FJORDKRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fjordkraft leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Fjordkraft Spotpris Web
Timespot - Fjordkraft
335 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
30 kr
1,77 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spot Web
Innkjøpspris - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
63 kr
3,76 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Innkjøpspris
Innkjøpspris - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
140 kr
8,40 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Enkel Spotpris
Innkjøpspris - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
148 kr
8,88 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spotpris Online
Innkjøpspris - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
150 kr
9,00 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Eurobonus-avtalen
Innkjøpspris - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
90 dager bindingstid
Ingen betalingskrav
177 kr
10,60 øre/kWt
Detaljer
Les mer
PowerSpot
Innkjøpspris - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
177 kr
10,60 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Industri Energi Topp 3 Garanti
Andre prismodeller - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
236 kr
14,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Topp 3
Andre prismodeller - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
286 kr
17,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Garantistrøm
Andre prismodeller - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
287 kr
17,24 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Elbil-avtalen
Andre prismodeller - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
333 kr
19,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Forutsigbar
Andre prismodeller - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
417 kr
24,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Flytende Strøm
Andre prismodeller - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
549 kr
32,93 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR