For en stund tilbake ble jeg kontaktet av en dørselger som ønsket å få meg over på en mer gunstig avtale. "Garantert Fornøyd" het det. Kanskje litt naiv, men godtroende om selskapet jeg har i mange å vært kunde hos. Dette har resultert i at bare siste år har jeg betalt mer enn 10.000,- med bakgrunn i differansen. Selvfølgelig får du en presentasjon av kundeservice om at sikkerhet koster osv, men historien viser jo at når sikkerheten koster alt for mye... da hører du ikke noe fra en omtenksom selger som vil deg vel. Ber du om dokumentasjon for å finne virkelig differanse, nekter dem å gi deg historiske tall i bakgrunn om at det selskapet ikke har mulighet til å bruke tid på dette.. Det skjønner jeg godt når det er snakk om en slik differanse. Tenk om noen fant ut av det. Ta en titt på denne saken. Beskriver nok hva mange havner i etter å ha hatt en hyggelig provisjonsselger på døra som bare vil deg vel. https://www.nettavisen.no/okonomi/stromgigantens-lokkepris---definitivt-en-darlig-deal/3423985648.html Prøv å klag på "garatert fornøyd" da... lykke til med deg......

Har du en tilsvarende erfaring med Fjordkraft?
Gjør som Bjørnar og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fjordkraft du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
De ringer og ringer. innrømmer selv at de lar det ringe i 20 sek før de lar det gå til neste. Rekker å ringe en gang hos meg i arbeidstid. Når jeg ber dem fjerne meg fra lista ler de rått. Burde vært nektet å selge noen ting.

Dårlig info fra selskapet. Jeg forventer at selskapet som et minimum sender en mail eller melding om faktura.

Jeg byttet til Fjordkraft i august/september 2019 da jeg og en kompis flyttet til Bergen. Vi ville ha et lokalt strømselskap, og Fjordkraft viste seg også å være rimelige. De første tre månedene gikk fint - j#%elskapet begynte i november da jeg ble dobbelfakturert; både på Vipps og i papirfaktura, med forskjellige KID numre. Jeg ringte de og prøvde å få løst dette, men den elendige kundeservicen deres kunne ikke fikse det. Etter flere purringer, og fare for inkassokrav, ble jeg *tvunget* til å betale den andre regningen. Greit nok, shit happens tenkte jeg. Men neida. I januar har de også funnet ut at de skal dobbelfakturere meg. Samme prosedyre - jeg ringte kundeservice, de fikk ikke fikset det, regningen gikk til purring og deretter innkasso: jeg ble tvunget til å betale den. Etter dette sa jeg opp abonnementet pronto. Deretter fakturerte de meg igjen - for en måned jeg ikke hadde de som strømleverandør. Dette var i Februar 2020, og i skrivende stund er det Juni. Samme prosedyre, igjen. Denne regningen gikk faktisk til inkasso, og jeg ble igjen tvunget til å betale den. Jeg har prøvd i to måneder nå og få fikset dette, med kundeservice. Det frister fryktelig å navngi de i kundeservice jeg har snakket med, men jeg tror de har mer enn nok med å takle sin egen inkompetanse. De i kundeservice sa flere ganger at de skulle "ringe opp igjen" men gang etter gang ringte de aldri. Jeg ville ikke anbefalt Fjordkraft til selveste Judas engang, og insisterer på det sterkeste at du ALDRI verver deg som kunde der. Kundeservicen er lite serviceinnstilt, elendig kompetanse/problemløsing, datasystemene er sannsynligvis kodet og lokalisert på en potet, og dobbelfaktureringer forekommer hyppig.

Ble oppringt av Fjordkraft som ville at samboer skulle si opp abonnementet og at jeg skulle tegne nytt og bedre abonnement. Jeg var ikke veldig interessert da dette bare virket unødvendig. Etter mye overtalelse og løfte om gratis måned gikk jeg med på det. Jeg spurte minst fire ganger om de var helt sikker på dette med gratis måned og om de garanterte at det ikke kom regning første måned. Gjett hva som skjedde; det ble den dyreste måneden noen sinne. Betalte over 4000kr totalt denne mnd. Bor i en liten leilighet der prisen aldri har vært på det nivået. Veldig ubeleilig, spesielt siden jeg var permittert. Det ble doble regninger, ikke noe gratis. Skulle lyttet til Magefølelsen og ikke takket ja til "tilbudet". Har ringt og klaget, men får bare dårlige unnskyldninger og de påstår fortsatt at jeg har fått en gratis måned, men bare på en måte. Bytter nok leverandør asap.
