Meny

Fjordkraft omtaler og erfaringer

1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
100
av 104 innen
strømselskap
13%
anbefaler
Fjordkraft

"Prøver å lure deg med jukseforsikringen "trippelgaranti""

Omtale om Fjordkraft skrevet av Ola for 29.09.2020 10.14

Fjordkraft har totalt 356 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Prøver å lure deg med jukseforsikringen "trippelgaranti""
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi byttet avtale over telefon uten at det ble nevnt noe som helst om "trippelgaranti". Men i SMSen vi uheldigvis aksepterte var den lagt til som betingelse "som avtalt" - uten at dette var avtalt over telefon. Forsikringen har svært høy pris sett i lys av sine meget marginale dekninger. Vi kan vel bare tenke oss at de på telefonen skammer seg over å måtte pushe dette jukseproduktet, derfor ble det ikke nevnt. Det er vår feil at vi ikke sjekket betingelsene, men som godtroende nordmenn er vi ikke vant til at trauste strømselskap prøver å lure seg til ekstra penger på denne måten. Du burde unngå Fjordkraft for å straffe uærlig praksis, slik oppførsel skal ikke lønne seg.

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08.26
Hei Ola, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Så leit å høre at du ikke fikk tilstrekkelig informasjon om Trippelgaranti i samtalen med oss. Hvis du ikke allerede har gjort det vil jeg oppfordre deg til å ta kontakt med vår kundeservice, slik at vi kan ta en skikkelig kikk på dette sammen med deg. Det er svært viktig for oss at våre selgere oppgir korrekt informasjon i sine samtaler.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Bytt.no
"Prøver å lure deg med jukseforsikringen "trippelgaranti"" skrev Ola om Fjordkraft

Har du en tilsvarende erfaring med Fjordkraft?
Gjør som Ola og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fjordkraft du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde 2-3år ca .reagerte idag da nabo sier hun bet 500 i md hos lyse og jeg bet 1099. Har gjort d hele sommeren uten å bruke like mye strøm.og i vinter 1400i mnd 😫komme til å gå videre m dette . Har forbruk denne mnd f eks på 100 jr og nettleie ca 450. Blir 550 rundt regnet mens jeg bet 1099 . Her er noe galt.og jeg får til innkjøpspris .tøys og svindel..de skylder meg mye penger nå vet jeg .tatt kontakt m to andre lev idag for seriøst tilbud

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08.25
Hei Grete, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Ettersom jeg ikke vet hvem du eller hvilken type strømavtale du har blir det svært vankelig å gi deg et godt svar på denne henvendelsen. Det kan høres ut som du har tilleggstjenesten "Full Kontroll" (https://www.fjordkraft.no/strom/stromregning/full-kontroll/), men dette vet jeg jo ikke sikkert. Jeg håper du har tatt (eller vil ta) kontakt med vår kundeservice slik at vi har kunnet ta en kikk på dette for deg, for det kan høres ut som dette kanskje bunner ut i en misforståelse.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forferdelig selskap"
3 syns denne omtalen er nyttig

Inngikk strømavtale med Fjordkraft gjennom Power-tilbud. Selgerne forsikret meg om at Fjordkraft hadde prismatch (noe som også står på hjemmesiden), det vil si at de skal kunne matche prisen dersom en annen strømleverandør hadde lavere pris. Dette stemte overhodet ikke. Fjordkraft har gjennom Power-avtale dobbel påslag på øre/kwh og dobbelt fastbeløp ift. andre strømleverandører. De kunne ikke matche prisen når jeg tok kontakt, i tillegg var det lagt på alle tilleggsprodukter som hverken var informert om eller avtalt. Ba om å få fjernet tilleggsproduktene, dette ble kun gjort delvis. Ønsket selvfølgelig å bytte strømselskap, og ble selvfølgelig bedt om å tilbakebetale tilbudet, selv om hele avtalen ble inngått på feil premisser. Porterte også mobilabonnementet fra Fjordkraft den 1. i måneden, og måtte betale for hele måneden viste det seg, uten noe mer forklaring av kundesenteret. Alt i alt et forferdelig selskap med rot og ingen integritet, som kun er opptatt av inntjening, ikke kundetilfredshet.

Svar fra Fjordkraft
25.09.2020 13.34
Hei Maria, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Vi beklager at du har hatt en såpass dårlig opplevelse som kunde hos oss – slik skal det ikke være.

Hvis man bestiller strømavtale via Power vil man alltid få med seg et skjema som forklarer både strømavtalen og eventuelle tilleggstjenester som Full Kontroll og Trippelgaranti. Vi anbefaler alltid at man setter seg inn i avtalen man blir tilbudt, og om den passer til eget bruk og ønsker. Når man velger å takke ja til et av disse tilbudene får man en SMS som man må svare på for å godkjenne avtalen. I denne SMSen er det også tydelig linket til avtalevilkårene. Ingenting er skjult, ettersom alt står forklart i disse vilkårene.

Alle avtaler som er inngått hos Power har bindingstid grunnet rabatten, men den eneste konsekvensen ved å bryte bindingstiden er at man må tilbakebetale rabatten som man fikk. Grunnet bindingstiden vil man heller ikke kunne bruke Prismatch før bindingstiden er over.

Jeg håper dette var oppklarende, og ønsker deg en god dag.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Bjørn O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Mye rot"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg synes det er mye rot. Bestilte solceller, fikk bekreftelse på mail og at jeg nå hadde solcelle avtsle. Så ble det helt stille i over en måned, da sender jeg mail med spørsmål om fremdrift. Da får jeg etter noen dager mail om at de har sendt meg 5 sms men til feil telefon nummer. Oppgir så riktig nummer på mail, men får ikke svar. Purrer opp etter ett par uker på telefon og etter nok ett par dager får jeg så den nødvendige sms. Solsellene blir så raskt montert av montører som bestillt fra fjordkraft, men når jeg sjekker hvilken avtale jeg har ser jeg at dette ikke er den solstrøm avtalen jeg har bestilt og fått bekreftet Jeg prøver så å ordne dette med å bestille ny avtale, men får til da etter noen dager til svar at det ikke kan la seg gjøre da jeg ikke har kombinasjonsmåler, de anbefaler meg å ta kontakt med montør. Da kontakter jeg netteier som sier at måleren ikke må byttes, de trenger kun melding fra fjordkraft. Etter en krass mail til fjordkraft og purring på telefon greide de faktisk å få meg på riktig avtale, 6 måneder etter jeg bestillte den og 2 uker etter montering og idriftsettelse. Selvfølgelig ikke med tilbakevirkende kraft til idriftsettelses tidspunktet som man burde forvente. Nå blir det bytte kraftleverandør for slikt rot og ansvarsfraskrivelse finner jeg meg ikke i. Noe positivt til slutt: Alle kunderådgiver jeg har vert i kontakt med har vert hyggelige og forståelsesfulle men de greier ikke å rydde opp.

Svar fra Fjordkraft
07.10.2020 13.18
Hei Bjørn, og takk skal du ha for tilbakemeldingen din. Det er veldig leit å høre at vi ikke har greid å leve opp til forventningene dine rundt kjøpet av solceller og den tilhørende strømavtalen. Jeg har meldt dette videre til de som jobber med solceller hos oss, og vi skal ta lærdom av dette. Så mye frem og tilbake skal det rett og slett ikke være, og det beklager vi. Jeg greide ikke finne ut hva du er ut fra informasjonen her på Bytt.no, ellers hadde vi tatt kontakt med deg personlig.

Jeg ønsker deg en god uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Beathe C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi fikk tilbud om å tegne avtale om fast pris, og skulle få en spesiell kampanjepris de første 6 månedene. Jeg reagerte på at det var ekstremt billig, og vi tok kontakt to ganger for å sjekke om dette stemte. Fikk da til svar at det var kampanjepris, og at alt var i orden. Like før de seks månedene var over, fikk vi brev om at prisen fremover ville bli på 1200 kroner. To uker etter det, fikk vi beskjed om at det var gjort en feil, og at vi hadde betalt 7000 for lite. De måtte derfor trekke 1000 kroner ekstra til det var tilbakebetalt. Deres feil, og vi fikk svi. Kunne ikke si opp avtalen uten å betale det vi skyldte dem. Dette er mafiavirksomhet, så vær advart. Hold dere langt unna dette useriøse svindelselskapet!

Svar fra Fjordkraft
25.09.2020 13.29
Hei Beathe, og takk for tilbakemeldingen. Siden jeg bare har fornavnet ditt greier jeg heller ikke å lete opp kundebildet ditt, så her har jeg dessverre ikke noe innsyn i hva som kan ha skjedd. Men jeg tolker deg dithen at du har hatt Full Kontroll. Full Kontroll er ikke en strømavtale, men en betalingstjeneste du bestiller i tillegg til den avtalen du allerede har for å jevne ut strømutgiftene gjennom året. Vi beregner beløpet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker - forventet årsforbruk delt på 12. Det betyr at hvis det viser seg at du bruker mer strøm enn forventet vil vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig. Siden jeg ikke vet om du har bestilt strømavtalen din på nett, via butikk, via selger på stand e.l. så jeg blir nødt til å svare generelt. Hvis man bestiller strømavtalen via Power eller via en av våre selgere på stand, vil man alltid få med seg et skjema som forklarer både strømavtalen og eventuelle tilleggstjenester som Full Kontroll. Hvis man bestiller strømavtalen på nettet vil Full Kontroll ligge som en avkrysningsboks der man selv kan velge å legge til eller fjerne tjenestene. Dette er ikke noe vi legger på strømavtalene uten å opplyse kunden om det i forkant.

Dette er med andre ord ikke en fastprisavtale, men en betalingstjeneste som tar de forventede årlige strømutgiftene dine og deler de på 12. Hvis strømforbruket ditt øker i forhold til forventningene, må også det månedlige beløpet oppjusteres, slik at totalsummen i løpet av året blir riktig. Du kan lese mer om Full Kontroll her: https://www.fjordkraft.no/privat/full-kontroll/

Noen ganger kan økningen i månedsbeløp komme av en reell økning i strømforbruk. Andre ganger ser vi at strømkunden ikke har lest av måleren sin på svært lang tid, og at de dermed ser en dramatisk oppjustering av månedsbeløpet sitt når dette gjøres - fordi man plutselig har et reelt forbruk å basere seg på. Det har også skjedd at nettselskapet til kunden har meldt inn feil strømforbruk til oss, slik at oppjusteringen skjer basert på feil tallgrunnlag. Hva som har skjedd i ditt tilfelle er det dessverre umulig for meg å si, siden jeg ikke vet hvem du er.

Jeg håper dette var oppklarende. Hvis du ønsker hjelp av oss til å se nærmere på denne saken vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft har totalt 356 omtaler på Bytt.no
Fjordkraft strømpriser
SJEKK OM FJORDKRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fjordkraft leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Fjordkraft Spotpris Web
Timespot - Fjordkraft
356 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
244 kr
14,64 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spot Web
Innkjøpspris - Fjordkraft
356 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
277 kr
16,63 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Innkjøpspris
Innkjøpspris - Fjordkraft
356 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
355 kr
21,27 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Enkel Spotpris
Innkjøpspris - Fjordkraft
356 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
363 kr
21,75 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spotpris Online
Innkjøpspris - Fjordkraft
356 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
365 kr
21,87 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Garantistrøm
Andre prismodeller - Fjordkraft
356 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
371 kr
22,24 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Spotpris
Timespot - Fjordkraft
356 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
379 kr
22,75 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Eurobonus-avtalen
Innkjøpspris - Fjordkraft
356 omtaler
Etterskuddsvis betaling
90 dager bindingstid
Ingen betalingskrav
391 kr
23,47 øre/kWt
Detaljer
Les mer
PowerSpot
Innkjøpspris - Fjordkraft
356 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
391 kr
23,47 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Topp 3
Andre prismodeller - Fjordkraft
356 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
402 kr
24,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Industri Energi Topp 3 Garanti
Andre prismodeller - Fjordkraft
356 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
402 kr
24,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Garantert Fornøyd
Andre prismodeller - Fjordkraft
356 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
463 kr
27,80 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Elbil-avtalen
Andre prismodeller - Fjordkraft
356 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
500 kr
29,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Forutsigbar
Andre prismodeller - Fjordkraft
356 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
667 kr
39,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Flytende Strøm
Andre prismodeller - Fjordkraft
356 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
832 kr
49,93 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR