Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 309 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fjordkraft opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 309 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no

Svindel

Omtale av  Beathe C

Vi fikk tilbud om å tegne avtale om fast pris, og skulle få en spesiell kampanjepris de første 6 månedene. Jeg reagerte på at det var ekstremt billig, og vi tok kontakt to ganger for å sjekke om dette stemte. Fikk da til svar at det var kampanjepris, og at alt var i orden. Like før de seks månedene var over, fikk vi brev om at prisen fremover ville bli på 1200 kroner. To uker etter det, fikk vi beskjed om at det var gjort en feil, og at vi hadde betalt 7000 for lite. De måtte derfor trekke 1000 kroner ekstra til det var tilbakebetalt. Deres feil, og vi fikk svi. Kunne ikke si opp avtalen uten å betale det vi skyldte dem. Dette er mafiavirksomhet, så vær advart. Hold dere langt unna dette useriøse svindelselskapet!

Svar fra Fjordkraft
25.09.2020 13:29

Hei Beathe, og takk for tilbakemeldingen. Siden jeg bare har fornavnet ditt greier jeg heller ikke å lete opp kundebildet ditt, så her har jeg dessverre ikke noe innsyn i hva som kan ha skjedd. Men jeg tolker deg dithen at du har hatt Full Kontroll. Full Kontroll er ikke en strømavtale, men en betalingstjeneste du bestiller i tillegg til den avtalen du allerede har for å jevne ut strømutgiftene gjennom året. Vi beregner beløpet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker - forventet årsforbruk delt på 12. Det betyr at hvis det viser seg at du bruker mer strøm enn forventet vil vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig. Siden jeg ikke vet om du har bestilt strømavtalen din på nett, via butikk, via selger på stand e.l. så jeg blir nødt til å svare generelt. Hvis man bestiller strømavtalen via Power eller via en av våre selgere på stand, vil man alltid få med seg et skjema som forklarer både strømavtalen og eventuelle tilleggstjenester som Full Kontroll. Hvis man bestiller strømavtalen på nettet vil Full Kontroll ligge som en avkrysningsboks der man selv kan velge å legge til eller fjerne tjenestene. Dette er ikke noe vi legger på strømavtalene uten å opplyse kunden om det i forkant. Dette er med andre ord ikke en fastprisavtale, men en betalingstjeneste som tar de forventede årlige strømutgiftene dine og deler de på 12. Hvis strømforbruket ditt øker i forhold til forventningene, må også det månedlige beløpet oppjusteres, slik at totalsummen i løpet av året blir riktig. Du kan lese mer om Full Kontroll her: https://www.fjordkraft.no/privat/full-kontroll/ Noen ganger kan økningen i månedsbeløp komme av en reell økning i strømforbruk. Andre ganger ser vi at strømkunden ikke har lest av måleren sin på svært lang tid, og at de dermed ser en dramatisk oppjustering av månedsbeløpet sitt når dette gjøres - fordi man plutselig har et reelt forbruk å basere seg på. Det har også skjedd at nettselskapet til kunden har meldt inn feil strømforbruk til oss, slik at oppjusteringen skjer basert på feil tallgrunnlag. Hva som har skjedd i ditt tilfelle er det dessverre umulig for meg å si, siden jeg ikke vet hvem du er. Jeg håper dette var oppklarende. Hvis du ønsker hjelp av oss til å se nærmere på denne saken vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Svindel

Omtale av  Jørgen

Jeg har hatt fjordkraft i over 2 år, men så fant jeg ut at de hadde sendt meg regninger med mitt navn og adresse med strøm regningen for en annen kunde i flere måner. Da tenkte jeg at det har vært en feil i systemet dere som ingen oppdaget, som kan skje de beste. Men når jeg tar kontakt med dem for å ordne opp i dette sier de at dette får jeg ordne opp i selv med den personen som jeg har nå betalt flere tusen kroner i strømregninger for. De gir meg ikke engang navnet på personen. Jeg snakker med dem frem og tilbake på epost men de nekter å hjelpe meg. Fikk heldigvis hjelp av banke min til å finne ut hvem denne personen var og måtte ordne en avtale med denne personen selv. kort fortalt: De gjør store feil med betalinger som kunden må finne ut av selv og nekter å hjelpe om du spør dem.

Svar fra Fjordkraft
29.09.2020 13:40

Hei Jørgen, og takk for tilbakemeldingen din. Jeg beklager at det tok litt tid å få svar fra oss, men jeg har prøvd å finne deg i systemene våre slik at vi kunne kontakte deg. Dessverre greide jeg ikke å finne deg. Jeg har vært i kontkakt med vår klagebehandler, og han synes det høres svært rart ut at vi ikke har greid å løse dette på en bedre måte for deg. Han sa også at han gjerne vil ta en kikk på denne saken på nytt for deg. Jeg håper du har lyst til å kontakte oss en siste gang, og referere til denne utvekslingen på bytt.no, slik at vi kan ta en ny gjennomgang av det som har skjedd. Ønsker deg en god uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Prøvd og bestille strøm i 3 uker nå

Omtale av  Sven A

Bestilte strøm avtale for første gang og da var det litt forarbeid den første uka, men de 2 siste ukene har jeg nesten daglig kontaktet kundeservice grunnet at jeg ikke har fått noe epost eller SMS om noe som helst. Ikke for jeg logget inn. Og de sier det de mangler målernr som de har fått 6 ganger nå. Og at det er en intern feil som vil bli utbedret neste dag... ja 3 uker for å skaffe en strømavtale

Svar fra Fjordkraft
25.09.2020 13:28

Hei Sven, her er det ikke annet å gjøre enn å beklage. Slik skal det rett og slett ikke være, dette skal være en svært enkel prosess for deg som kunde. Jeg håper alt er i orden nå – hvis ikke må du ikke nøle med å kontakte oss på telefon, chat eller Facebook. Ønsker deg en god uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Binder meg til avtale uten min tillatelse

Omtale av  Hikmati

Har aldri vært kunde hos dem. Etter at jeg flyttet valgte jeg en strøm avtale hos annen leverandør. Fikk mail om at jeg har sluttet avtale hos fjordkraft og må betale brudgebyr. Mild sagt så er dette selskapet svindler og skandale!! Tyveri!

Svar fra Fjordkraft
25.09.2020 13:27

Hei Hikmati, og takk for tilbakemeldingen. Dette høres veldig rart ut, og jeg vil oppfordre deg på det sterkeste til å ta kontakt med oss slik at vi kan undersøke hva det er som har skjedd her. Jeg kan forsikre deg om at vi ikke oppretter avtaler på personer uten deres viten og samtykke, så her er vi veldig interesserte i å finne ut av hva som har skjedd. Du kan kontakte oss alle hverdager fra 8 til 20 på telefon, chat eller Facebook. Jeg håper vi hører fra deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Elendig kundeservise

Omtale av  Kari H

Dette er et skikkelig drittselskap, med elendig kundeservise, om du i det hele tatt får svar på din henvendelse. Og mens du går der og venter på svar, sørger de for å plusse på forsinkelsesrenter og purregebyrer. Noe som ikke er lov når man er i konflikt? Unngå for sll del denne spinndyre leverandøren

Svar fra Fjordkraft
25.09.2020 13:26

Hei Kari H, og takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg dessverre heller ingen forutsetninger for å kunne si hva det er som har skjedd i denne situasjonen. Men det høres uansett ut som vi ikke har greid å leve opp til dine forventninger til oss, og det beklager vi. Jeg håper du tar kontakt med oss f.eks på chat eller Facebook slik at kan se nærmere på hva det er som har skjedd her, og eskalere saken din til vår klagebehandler hvis dette ikke allerede har skjedd. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Uhøflig selger på døra fra Fjordkraft

Omtale av  Steffen

Masse info, overkjører åpenbart med manus lagret i hodet så jeg ikke skal komme til. Jeg lar vedkommende få snakke og men jeg er ikke villig til å inngå en avtale på stående fot uten å få tenke meg om. Det gjelder stort sett alt her i livet. Når det ikke blir respektert og jeg i tillegg får en viktig tlf midt i samtalen jeg må ta i mitt hjem, forventer jeg at en selger forholder seg høflig og på avstand. Jeg sier gjentatte ganger nei, eller høflig at jeg forstår dette en en «særavtale på døra» men at jeg ikke ønsker å skrive under på noe nå. Selger blir fornærmet og det er kun jeg som ønsker vedkommende en god dag videre. Sier arrogant takk og går Hvordan tror Fjordkraft at gode kundeforhold opprettes? Tror dere jeg ønsker å bli kunde nå, med dette inntrykket av selskapet? Nei takk :) ha en fin dag!

Svar fra Fjordkraft
26.08.2020 16:04

Hei Steffen, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Dette er ikke slik våre selgere skal oppføre seg i møte med potensielle kunder, og vi tar slike tilbakemeldinger på høyeste alvor. Jeg håper du vil kontakte vår kundeservice på f.eks chat eller Facebook og fortelle oss når og hvor dette fant sted, slik at vi kan ta dette videre med vår salgsavdeling. Ønsker deg en fortsatt fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Prismatch fungerer ikke lengre - de har endret vilkårene

Omtale av  Ståle I

Når strømmen koster 5 øre og en leverandør tilbyr påslag på minus 30 øre , så "tjener" man altså 25øre pr KwT....(ser da bort fra nettleien). Har fungert fint i flere måneder - men nå nekter FK meg dette. Prisen kan aldri bli negativ påstår de.... - men det er jo mange som gir slike tilbud nå !!! De påstår at en feil i systemene hos dem har gjort at jeg har fått slik negativt påslag før.

Svar fra Fjordkraft
26.08.2020 16:04

Hei Ståle! Det stemmer som du sier, vi Prismatcher ikke avtaler med negativ pris. All informasjon om Prismatch finner man her: https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/ . Det er leit å høre at du ikke lenger vil være kunde hos oss, og jeg håper vi greier å overbevise deg om å komme tilbake til oss ved et senere tidspunkt. Ønsker deg uansett en flott uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR