Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
Fjordkraft
2.2
1 317 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Negativ trend

Fjordkraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 317 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 317 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
154
98
127
731
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 317 verifiserte omtaler på Bytt.no

Vanskelig å få tak i....

Omtale av  Jans

Det er vanskelige å komme igjennom på kundeservice. Lange ventetider den siste tiden. Chat har de stengt ned. Snart skal de slutte med prismatch. Det er synd da prismatchmulighet og resten av Fjordkraft virket som en bra løsning. Om ikke de kommer opp med en billigere egen løsning for å erstatte prismatch, da kommer mange til å bytte leverandør. For Fjordkraft sine egne priser er dyrere enn andre leverandører.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:56

Hei Tusen takk for tilbakemelding. Slik prismatch fungerte bidro det til at kortvarige negative påslag og lokketilbud oppfattes som bransjestandard, og i tillegg brukte det uforholdsmessig mye ressurser på å opprettholde et tilbud til de ivrigste prisjegerne. Det er svært viktig for oss å sikre at alle våre kunder klarer å komme i kontakt med oss når de trenger oss, og disse ressursene ønsker vi å bruke til å øke tilgjengeligheten for kunder med andre henvendelser, og til å utvikle tjenester i Fjordkraft-universet. Vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bra levrandør

Omtale av  Oddvar O

Vi synes vi har bra avtale med en levrandør vi har brukt de siste snart 5 år

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:56

Hei Tusen takk for din tilbakemelding. Det setter vi pris på. Vennlig hilsen Fjordkraft

Tragisk

Omtale av  Blæææææh

Fikk et godt tilbud, men det har dem jaggu gjort om nå etter 7 dager inn som ny abonnement. Får ikke tak i kundeservice så kan ikke forhandle. Bare og holde seg vekke. Skulle gitt null stjerner men fant ikke det alternativet. Skammelig!!!

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:56

Hei Dette må vi bare beklage. Det har vært en ekstrem situasjon i markedet den siste tiden. Prisene har svingt mye, og det har vært et uforutsigbart marked. Derfor har noen opplevd at prisen har endret seg etter at avtalen har trådd i kraft. Vennlig hilsen Fjordkraft

Kundeservis 😕😕😕

Omtale av  Jan

Har prøvd å få kontakt med kundeservis på tef 3 hele dager og sent en mail Ingen respons ps kommer til å siiopp

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:56

Hei Vi beklager at du ikke har kommet igjennom til oss da du ønsket å snakke med oss. Det har vært en enorm pågang til vårt kundesenter den siste tiden. Det er mange som har hatt et ønske om å snakke med oss. Vi er vært veldig klar over lange ventetider, og har gjort mange tiltak for at vi skal kunne svare alle som ønsker å komme i kontakt med oss raskest mulig. Vennlig hilsen Fjordkraft

De gir deg en pris og fakturer en helt annen

Omtale av  Bjørn E. S

Når du tegner en avtale med fastbeløp på 39.- og påslag på 5.45 øre og på fakturaen er det 59.- i fastbeløp og 10.45 i påslag. Da driver dere med tyveri. Ungå for all del denne leverandøren, det finnes mange andre seriøse leverandører

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:55

Hei Dette må vi bare beklage. Om det har vært endringer i pris så har vi sendt deg et varsel i henhold til Trygg Strømhandel på sms eller e-post. Trygg strømhandel er en sertifiseringsordning for strømleverandører som setter en rekke til krav til salg av strøm og informasjon til strømkundene. Formålet med sertifiseringsforordningen Trygg Strømhandel er å sikre god kvalitet i arbeidet med salg av strøm. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter så kan vi se på hva som har skjedd. Vennlig hilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fjerner mulighet for prismatch

Omtale av  Lise

Anbefaler å styre unna etter at de tar vekk mulighet for prismatch fra 01.01.2022, de begrunner dette blandt annet med: « Gjennom prismatch har vi ofte blitt utfordret på å matche tilbud som er kortsiktige og vanskelige å etterprøve. Vi ønsker å tilby strømavtaler som i stedet gir deg som kunde en god pris over tid». Dette er etter min mening bare tull, og de tenker ikke på deg som kunde når de skriver dette, de tar fra forbrukerne muligheter til å kunne få rimeligere strøm. Dette gjør de kun for å slippe å tape penger selv, ettersom mange nå er bevisst på strømmen sin og benytter prismatch i større grad. Skulle ønske fjordkraft heller bare kunne vært ærlig med kundene sine og si det som det er. Selv hadde jeg planer om å gå fra Norges energi og over til Fjordkraft, men etter annonseringen av at dere stopper med prismatch blir svorka neste å bytte til.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:55

Hei, Lise Tusen takk for tilbakemelding. Fjordkraft har etter en grundig vurdering kommet frem til at prismatch slik den ble benyttet så bidro den til at kortvarige negative påslag i stadig større grad ble oppfattet som en ny standard i strømbransjen, og skapte en urealistisk forventning om hva strøm faktisk må koste. Henvendelser om prismatch er også den største enkeltårsaken til at kunder tar kontakt med vårt kundesenter. Det fører til lengre ventetid for å komme i kontakt med oss for kunder med andre henvendelser, noe som oppleves ekstra utfordrende ved inngangen til en krevende strøm-vinter. Vennlig hilsen Fjordkraft

Useriøs drittleverandør

Omtale av  Torgrim V

De bekreftet at jeg var ny kunde 04/12. 10/12 fikk jeg sms at dette allikevel IKKE var tilfelle grunnet en teknisk feil. Det gikk altså en hel uke før de fikk hue ut av ræva og informerte meg som kunde. Har etter dette gjort utallige forsøk å ringe de men de svarer ikke pr tlf. De svarer heller ikke pr mail. Jeg bytter og HÅPER VIRKELIG de ringer tilbake.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:55

Hei Dette må vi bare beklage. Her har vi hatt en teknisk feil som har gjort at du ikke ble kunde hos oss. At det tok en uke før vi fikk informert deg er vi enige i at er for lang ventetid. Det har vært en ekstremsituasjon i strømmarkedet den siste tiden, noe som dessverre har ført til lang ventetid til vårt kundesenter. Vi har jobbet med tiltak for å redusere vår ventetid til kundesenteret og svarer deg så snart vi har mulighet. Vi ønsker å ha deg som kunde og håper du vil gi oss en sjanse. Vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 317 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR