Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 309 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fjordkraft opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 309 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no

De gir deg en pris og fakturer en helt annen

Omtale av  Bjørn E. S

Når du tegner en avtale med fastbeløp på 39.- og påslag på 5.45 øre og på fakturaen er det 59.- i fastbeløp og 10.45 i påslag. Da driver dere med tyveri. Ungå for all del denne leverandøren, det finnes mange andre seriøse leverandører

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:55

Hei Dette må vi bare beklage. Om det har vært endringer i pris så har vi sendt deg et varsel i henhold til Trygg Strømhandel på sms eller e-post. Trygg strømhandel er en sertifiseringsordning for strømleverandører som setter en rekke til krav til salg av strøm og informasjon til strømkundene. Formålet med sertifiseringsforordningen Trygg Strømhandel er å sikre god kvalitet i arbeidet med salg av strøm. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter så kan vi se på hva som har skjedd. Vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fjerner mulighet for prismatch

Omtale av  Lise

Anbefaler å styre unna etter at de tar vekk mulighet for prismatch fra 01.01.2022, de begrunner dette blandt annet med: « Gjennom prismatch har vi ofte blitt utfordret på å matche tilbud som er kortsiktige og vanskelige å etterprøve. Vi ønsker å tilby strømavtaler som i stedet gir deg som kunde en god pris over tid». Dette er etter min mening bare tull, og de tenker ikke på deg som kunde når de skriver dette, de tar fra forbrukerne muligheter til å kunne få rimeligere strøm. Dette gjør de kun for å slippe å tape penger selv, ettersom mange nå er bevisst på strømmen sin og benytter prismatch i større grad. Skulle ønske fjordkraft heller bare kunne vært ærlig med kundene sine og si det som det er. Selv hadde jeg planer om å gå fra Norges energi og over til Fjordkraft, men etter annonseringen av at dere stopper med prismatch blir svorka neste å bytte til.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:55

Hei, Lise Tusen takk for tilbakemelding. Fjordkraft har etter en grundig vurdering kommet frem til at prismatch slik den ble benyttet så bidro den til at kortvarige negative påslag i stadig større grad ble oppfattet som en ny standard i strømbransjen, og skapte en urealistisk forventning om hva strøm faktisk må koste. Henvendelser om prismatch er også den største enkeltårsaken til at kunder tar kontakt med vårt kundesenter. Det fører til lengre ventetid for å komme i kontakt med oss for kunder med andre henvendelser, noe som oppleves ekstra utfordrende ved inngangen til en krevende strøm-vinter. Vennlig hilsen Fjordkraft

Useriøs drittleverandør

Omtale av  Torgrim V

De bekreftet at jeg var ny kunde 04/12. 10/12 fikk jeg sms at dette allikevel IKKE var tilfelle grunnet en teknisk feil. Det gikk altså en hel uke før de fikk hue ut av ræva og informerte meg som kunde. Har etter dette gjort utallige forsøk å ringe de men de svarer ikke pr tlf. De svarer heller ikke pr mail. Jeg bytter og HÅPER VIRKELIG de ringer tilbake.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:55

Hei Dette må vi bare beklage. Her har vi hatt en teknisk feil som har gjort at du ikke ble kunde hos oss. At det tok en uke før vi fikk informert deg er vi enige i at er for lang ventetid. Det har vært en ekstremsituasjon i strømmarkedet den siste tiden, noe som dessverre har ført til lang ventetid til vårt kundesenter. Vi har jobbet med tiltak for å redusere vår ventetid til kundesenteret og svarer deg så snart vi har mulighet. Vi ønsker å ha deg som kunde og håper du vil gi oss en sjanse. Vennlig hilsen Fjordkraft

«Garantistrøm»

Omtale av  J

Selger inn avtale om «garanti» på strøm med pristak - for å så stadig øke pris og pristaket ut over spotpriser.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:55

Hei Tusen takk for din tilbakemelding Avtalen garantisstrøm har vært en god avtale i vinter. Den har hatt et pristak som har gitt garantier for at prisen ikke skal overstige pristaket. Pristaket har alltid hatt en utløpsdato. Dette fordi markedet er uforutsigbart. Garantisstrøm er videre en variabel strømavtale. Fordelen med variabelavtalene er at de gir en kjent, forhåndsdefinert pris gjennom døgnet, slik at man ikke behøver å ta hensyn til timespristopper. Prisendringer varsles 14 dager i forveien, på e-post og/eller SMS, i tillegg til Min side, slik at kundene har tilstrekkelig tid til å bytte produkt, avtaletype eller strømleverandør. Variabelprisene følger spotprisen/markedsprisen trinnvis. Det vil si at den ikke øker like raskt som markedsprisen når vi får brå prisoppganger, men den settes heller ikke ned like fort når vi spotprisen synker. Det gir økt forutsigbarhet sammenlignet med en spotprisavtale der strømprisen endres hver time, og er en slags mellomting mellom spot og fastpris. Til forskjell fra fastpris er det ingen bindingstid på variabelavtaler. Vennlig hilsen Fjordkraft

Feilinformasjon

Omtale av  Kirsti

Etter utallige mailer for å finne ut av hvilken strømavtale jeg hadde, svarte hver kundebehandler forskjellig og gav meg tilbud som jeg likevel ikke kunne få. Etter like mange telefoner, fikk jeg tilslutt et greit tilbud. Kundebehandlere må lære seg faget sitt, det er håpløst når de sier forskjellig. De påsto også at den avtalen de hadde gitt meg, ikke fantes. Jeg gav opp og byttet selskap. Da ringte de og spurte hvorfor, men var kun interessert i å få meg tilbake som kunde, ikke høre etter svaret på eget spørsmål.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:55

Hei Kirsti Takk for din tilbakemelding. Jeg kan ikke annet enn å beklage så mye for din opplevelse med oss. Det er ikke slik vi ønsker å oppleves. Mvh Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

variabel fastpris

Omtale av  Sveinung O

Dette var i utgangspunktet en "pristak avtale" Men ble endret til variable fast. Dette skjedde uten at jeg ble varslet verken inne på mine sider, på SMS eller på e-post. Jeg savner god kommunikasjon om hva prisene endres til uten at jeg må gå inn på mine sider og sjekke dette. Har tlf nr. registrert på mine sider, så skulle ikke være noe i veien for at de skulle kunne gjøre dette. Oppsummert: OK avtale, men savner info fra Fjorkraft om endringer i avtale.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:55

Hei Sveinung Tusen takk for din tilbakemelding. Vi har den siste tiden sett på hele kommunikasjons løpet vårt for å gjøre dette så kundevennlig som mulig. Du kan inne på appen eller på min side slå på at du ønsker varsel på SMS også. Mvh Fjordkraft

Norges værste kundeservice

Omtale av  Erik A. R. J

Totalt umulige å fa tak i. Svarer hverken på tlf,mail eller chat. I en periode på 14 dager er det blitt gjort forsøk 17 ganger pr.telefon med snitt ventetid på 30 min uten svar. 10 mails er sendt uten svar. Fjordkraft har bare helt elendig kundeservice. Eneste gang de ringer tilbake er vis du velger å gå over til annen strømleverandør og da kommer de med tilbud som du ikke kan stole på. Bandt strømmen 1 desember hos dem i en periode på 15 måneder. Denne ble det sendt bekreftelse på men nå er den ikke operativ på min hjemmeside. Den eksisterer ikke lenger........... avtalen ble fjernet av Fjordkraft. Slik kundebehandling ville i andre bedrifter ledet til konkurs,,men nei da Fjordkraft turer frem videre.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:55

Hei Erik, Takk for din tilbakemelding. Jeg må bare beklage den ekstremt dårlige opplevelsen du har hatt med oss. Det har vært en krevende tid og vi har opplevd veldig høy trafikk inn til oss. Hvis du har fått bekreftelse på avtalen fra oss så skal vi overholde denne. Igjen vil beklage så mye dine opplevelser med oss. Mvh Fjordkraft

Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR