Meny

Fjordkraft omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
97
av 101 innen
strømselskap
13%
anbefaler
Fjordkraft

"Lite brukervennlig"

Omtale om Fjordkraft skrevet av Benjamin Ø for 17.05.2019 20.56

Fjordkraft har totalt 255 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Benjamin Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lite brukervennlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Frarådes på det sterkeste. Alt handler om å dra ut det de kan av kroner, med å legge på forskjellige tilbud og lignende som du selv må plukke av for å ikke bli fakturert for. Nevner ingenting om at et påslag på 49 kroner som de kaller "Diverse" er en ekstra-kostnad for å sende i papirfaktura, før du leser dette på baksiden.

Svar fra Fjordkraft
23.05.2019 21.40
Hei Benjamin. Det stemmer at det koster 49 kroner å motta faktura i posten. Heldigvis er det lett å bestille fakturalevering per e-post eller via e-Faktura/AvtaleGiro.

Når du betaler regningen fra oss første gang, vil du i mange tilfeller få spørsmål i nettbanken om å opprette Avtalegiro eller eFaktura. Hvis ikke kan du søke opp Fjordkraft som tilbyder i nettbanken din. Da kan du benytte et referansenummer som du finner på fakturaen din. Husk at det kan gå litt tid fra du inngår Avtalegiro eller eFaktura til avtalen trer i kraft.

Merk at dersom du kun velger Avtalegiro, vil vi fortsatt sende deg en kopi av strømregningen din i posten og du vil bli fakturert for fakturabegyr på 49 kroner. Om du vil unngå å få fakturagebyr er det altså en forutsetning at du velger enten eFaktura eller e-postfaktura.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Bytt.no
"Lite brukervennlig" skrev Benjamin Ø om Fjordkraft

Har du en tilsvarende erfaring med Fjordkraft?
Gjør som Benjamin Ø og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fjordkraft du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Bjarne H
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bortkastet tid i telefonkø"
1 syns denne omtalen er nyttig

Av alle kundesentre vi kommer i kontakt med gjennom livet, er dette det verste jeg har opplevd. Sitte og vente i 30 min uten respons, tilbud om å bli oppringt, men da kun 1 tilbakering, som gjør at vi må være knyttett til mobilen hele tiden uansett! Min kontakt var anng. strøm, må jeg tilbake vedrørende mobil abonnementet tar jeg heller og skifter mobilleverandør. MAKAN!

Svar fra Fjordkraft
23.05.2019 21.40
Hei Bjarne, og tusen takk for tilbakemeldingen. Det stemmer at vi har utfordringer vedrørende telefonkøen vår for tiden, og det beklager vi veldig. Vi jobber for å få dette under kontroll, og det har heldigvis blitt betydelig bedre siden du la igjen denne anmeldelsen, men vi er enda ikke helt der vi bør være. Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen med oss. Vi jobber med saken.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Castlevania
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bra, når du husker og betale til rett tid, men glemmer du 1 gang så er de ikke bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg glemte 1 mars regning, noe som man en gang i blandt gjør (jeg pga mitt første epilepsi anfall) og betalte april som normalt, nå er saken send til Lindorf, da jeg ikke hadde penger til den glemte mars regningen og april regningen på samme pensjonslønning, nå har jeg laget avtale med Lindorf om nedbetaling på 500 i måneden, dette varer helt til mars ÅR 2020!!! Må si de var raske med og straffe meg. Jeg har 1 regning og betale 22 mai, normalt kan man utsette med 14-30 dager hvis du gjør det før forfall, men ikke jeg, jeg må ringe og be pent om lov. De er kun bra vis du er helt perfekt og aldrig gjør en tabbe

Svar fra Fjordkraft
23.05.2019 21.40
Hei Castlevania, og takk for tilbakemeldingen. Hvilken nedbetalingsplan du har fått hos Lindorff kan vi dessverre ikke uttale oss om, siden dette settes av Lindorff. Men på generelt grunnlag går ikke en faktura til inkasso før det har gått en god stund. Faktura sendes ut 14 dager før forfall, og 17 dager etter forfall sender vi ut første purring. Den har 14 dagers betalingsfrist, og først etter dette går faktura til inkasso. Det stemmer at man ikke kan utsette faktura selv på Min side hvis fakturaen har forfalt, eller hvis man allerede har en eldre ubetalt faktura.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Astrid M. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig informasjon og rot i systemet"

Hva skal en si når en får en regning fra Fredrikstad energinett som jeg ikke er kunde hos og den regningen er på 1000 kr. mere enn i vintermånedene. På spørsmål til Fredrikstad energinett om hva som skjer siden jeg er kunde hos Fjordkraft, men får regning fra dem så bruker han bl.a ordet leveringsplikt og ber meg kontakte Fjordkraft. Jeg har vært kunde hos Fjordkraft siden januar. Så jeg ringer Fjordkraft og får en lang forklaring på at pga noe endring så ble det slik nå, men at dette vil bli rettet opp og at jeg da vil få penger tilbake. Jeg har ikke får noe informasjon om dette og jeg synes dette er rotete. På slutten av samtalen sier kundebehandleren at det er jo en god pris, regningen en familie får er mere. Da har jeg fått en regning for vår månedene som er 25 % høyere enn i vinter. Når jeg nå har sett på hvilken periode jeg har betalt for til Fjordkraft og hvilken periode regningen fra Fredrikstad energi nett er så ser jeg at det er en dobbelt fakturering for den ene måneden. Surr kaller jeg dette.

Svar fra Fjordkraft
23.05.2019 21.40
Hei Astrid, og tusen takk for tilbakemeldingen. Jeg skjønner godt at dette ikke fremstår som ryddig for deg som er kunde hos oss. Hvis kundebehandleren har fortalt deg at dette vil rettes opp på fremtidige faktura så antar jeg at dette stemmer, men hvis du er usikker er du selvsagt velkommen til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post. Vi er ikke fornøyde hvis ikke du er fornøyd, og det er viktig for oss at du føler at situasjonen har blitt ryddet opp i.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Klarer ikke å avslutte strømavtalen vår"

Vi leide en leilighet en periode under oppussing. Når vi skulle flytte ut av denne leiligheten ringte jeg inn til Fjordkraft og avsluttet strømavtalen vår. Dette var 25 februar. I dag 10 mai står vi fortsatt registrert på denne strømmåleren. BKK levere leveringspliktig strøm på den og vi får regninger for et sted vi ikke bor. Huseier har bekreftet flere ganger til BKK og Fjordkraft at vi er flyttet, og han har opprettet strømavtale på måleren. Dvs at BKK levere strøm til måler og Fjordkraft. Ny leieboer flyttet inn for 1 mnd siden, så vi er vel en 3 personer som er involvert i denne strømmåleren etterhvert. Vi har vært i kontakt med Fjordkraft på chat, telefon og mail (her får vi aldri svar). Vi får bekreftet hver gang at dette er fikset, og gang på gang viser det seg at dette ikke er ordnet opp i... Fjordkraft bør bli bedre på å følge opp det de sier. Hvor er lederskapet på disse kundesentrene og hvem er det som kontrollerer at alt blir gjort på en riktig måte? Jeg har selv jobbet på kundesenter og alt ble kontrollert. Alle feil ble funnet og rettet opp i.

Svar fra Fjordkraft
23.05.2019 21.40
Hei Carina, og tusen takk for tilbakemeldingen. Her skulle jeg gjerne kunne kontaktet deg direkte for å rydde opp i dette, men siden jeg ikke vet hvem du er blir dette dessverre litt vanskelig. Jeg må bare beklage at du har hatt denne opplevelsen med oss, for slik skal det ikke være. Har du mulighet til å sende oss en melding på Facebook og fortelle oss hva som har skjedd? Henvis gjerne til at du har lagt igjen denne anmeldelsen på bytt.no.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft har totalt 255 omtaler på Bytt.no
Fjordkraft strømpriser
SJEKK OM FJORDKRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fjordkraft leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Spot Web
Innkjøpspris - Fjordkraft
255 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
728 kr
43,69 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spot Web
Timespot - Fjordkraft
255 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
728 kr
43,69 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spotpris Online
Timespot - Fjordkraft
255 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
762 kr
45,69 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Innkjøpspris
Innkjøpspris - Fjordkraft
255 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
806 kr
48,33 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Enkel Spotpris
Innkjøpspris - Fjordkraft
255 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Ingen betalingskrav
814 kr
48,81 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Enkel Spotpris
Timespot - Fjordkraft
255 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Ingen betalingskrav
814 kr
48,81 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spotpris Online
Innkjøpspris - Fjordkraft
255 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
816 kr
48,93 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Eurobonus-avtalen
Innkjøpspris - Fjordkraft
255 omtaler
Etterskuddsvis betaling
90 dager bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
842 kr
50,53 øre/kWt
Detaljer
Les mer
PowerSpot
Innkjøpspris - Fjordkraft
255 omtaler
Etterskuddsvis betaling
3 måneder bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
842 kr
50,53 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Topp 3
Variabel pris - Fjordkraft
255 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
852 kr
51,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Industri Energi Topp 3 Garanti
Variabel pris - Fjordkraft
255 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
852 kr
51,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Garantistrøm
Variabel pris - Fjordkraft
255 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
854 kr
51,24 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Elbil-avtalen
Variabel pris - Fjordkraft
255 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
983 kr
58,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR