Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.3
1 304 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fjordkraft opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.3
Dårlig
1 304 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 304 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
721
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 304 verifiserte omtaler på Bytt.no

Bra, når du husker og betale til rett tid, men glemmer du 1 gang så er de ikke bra

Omtale av  Castlevania

Jeg glemte 1 mars regning, noe som man en gang i blandt gjør (jeg pga mitt første epilepsi anfall) og betalte april som normalt, nå er saken send til Lindorf, da jeg ikke hadde penger til den glemte mars regningen og april regningen på samme pensjonslønning, nå har jeg laget avtale med Lindorf om nedbetaling på 500 i måneden, dette varer helt til mars ÅR 2020!!! Må si de var raske med og straffe meg. Jeg har 1 regning og betale 22 mai, normalt kan man utsette med 14-30 dager hvis du gjør det før forfall, men ikke jeg, jeg må ringe og be pent om lov. De er kun bra vis du er helt perfekt og aldrig gjør en tabbe

Svar fra Fjordkraft
23.05.2019 21:40

Hei Castlevania, og takk for tilbakemeldingen. Hvilken nedbetalingsplan du har fått hos Lindorff kan vi dessverre ikke uttale oss om, siden dette settes av Lindorff. Men på generelt grunnlag går ikke en faktura til inkasso før det har gått en god stund. Faktura sendes ut 14 dager før forfall, og 17 dager etter forfall sender vi ut første purring. Den har 14 dagers betalingsfrist, og først etter dette går faktura til inkasso. Det stemmer at man ikke kan utsette faktura selv på Min side hvis fakturaen har forfalt, eller hvis man allerede har en eldre ubetalt faktura. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig informasjon og rot i systemet

Omtale av  Astrid M. W

Hva skal en si når en får en regning fra Fredrikstad energinett som jeg ikke er kunde hos og den regningen er på 1000 kr. mere enn i vintermånedene. På spørsmål til Fredrikstad energinett om hva som skjer siden jeg er kunde hos Fjordkraft, men får regning fra dem så bruker han bl.a ordet leveringsplikt og ber meg kontakte Fjordkraft. Jeg har vært kunde hos Fjordkraft siden januar. Så jeg ringer Fjordkraft og får en lang forklaring på at pga noe endring så ble det slik nå, men at dette vil bli rettet opp og at jeg da vil få penger tilbake. Jeg har ikke får noe informasjon om dette og jeg synes dette er rotete. På slutten av samtalen sier kundebehandleren at det er jo en god pris, regningen en familie får er mere. Da har jeg fått en regning for vår månedene som er 25 % høyere enn i vinter. Når jeg nå har sett på hvilken periode jeg har betalt for til Fjordkraft og hvilken periode regningen fra Fredrikstad energi nett er så ser jeg at det er en dobbelt fakturering for den ene måneden. Surr kaller jeg dette.

Svar fra Fjordkraft
23.05.2019 21:40

Hei Astrid, og tusen takk for tilbakemeldingen. Jeg skjønner godt at dette ikke fremstår som ryddig for deg som er kunde hos oss. Hvis kundebehandleren har fortalt deg at dette vil rettes opp på fremtidige faktura så antar jeg at dette stemmer, men hvis du er usikker er du selvsagt velkommen til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post. Vi er ikke fornøyde hvis ikke du er fornøyd, og det er viktig for oss at du føler at situasjonen har blitt ryddet opp i. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Klarer ikke å avslutte strømavtalen vår

Omtale av  Carina

Vi leide en leilighet en periode under oppussing. Når vi skulle flytte ut av denne leiligheten ringte jeg inn til Fjordkraft og avsluttet strømavtalen vår. Dette var 25 februar. I dag 10 mai står vi fortsatt registrert på denne strømmåleren. BKK levere leveringspliktig strøm på den og vi får regninger for et sted vi ikke bor. Huseier har bekreftet flere ganger til BKK og Fjordkraft at vi er flyttet, og han har opprettet strømavtale på måleren. Dvs at BKK levere strøm til måler og Fjordkraft. Ny leieboer flyttet inn for 1 mnd siden, så vi er vel en 3 personer som er involvert i denne strømmåleren etterhvert. Vi har vært i kontakt med Fjordkraft på chat, telefon og mail (her får vi aldri svar). Vi får bekreftet hver gang at dette er fikset, og gang på gang viser det seg at dette ikke er ordnet opp i... Fjordkraft bør bli bedre på å følge opp det de sier. Hvor er lederskapet på disse kundesentrene og hvem er det som kontrollerer at alt blir gjort på en riktig måte? Jeg har selv jobbet på kundesenter og alt ble kontrollert. Alle feil ble funnet og rettet opp i.

Svar fra Fjordkraft
23.05.2019 21:40

Hei Carina, og tusen takk for tilbakemeldingen. Her skulle jeg gjerne kunne kontaktet deg direkte for å rydde opp i dette, men siden jeg ikke vet hvem du er blir dette dessverre litt vanskelig. Jeg må bare beklage at du har hatt denne opplevelsen med oss, for slik skal det ikke være. Har du mulighet til å sende oss en melding på Facebook og fortelle oss hva som har skjedd? Henvis gjerne til at du har lagt igjen denne anmeldelsen på bytt.no. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Sender regninger og purringer i månedsvis etter at leilighet er solgt og avtale sagt opp

Omtale av  Astrid

Sender regninger og purringer i månedsvis etter at leilighet er solgt og avtale sagt opp. Roter med faktura. Gir ikke tilbakemelding etter at jeg har sagt i fra. Umulig å komme seg ut av.

Svar fra Fjordkraft
23.05.2019 21:39

Hei Astrid, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Slik skal det ikke være. Jeg kan dessverre ikke ta kontakt med deg direkte siden jeg ikke vet hvem du er, men hvis du tar kontakt med oss på telefon, chat eller e-post skal vi rydde opp i dette så godt vi kan. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Ble lurt trill rundt av Fjordkraft

Omtale av  Johannes

Hevdet at de hadde så billig strøm i forhold til hva jeg hadde, og ba om å få eksempler på priser de siste månedene. Så bra ut så jeg slo til. Da regninga kom viste det seg at de hadde gitt meg priser eks mva (uten å opplyse om at priser var uten mva) Kommer til å slenge på røret hver gang jeg hører Fjordkraft i andre enden av telefonen.

Svar fra Fjordkraft
13.05.2019 10:12

Hei, Johannes. Jeg skjønner godt at du er misfornøyd med dette, for dette er ikke slik vi skal opptre i en salgssamtale. Jeg beklager at du har hatt denne opplevelsen med oss. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med oss på telefon, chat eller e-post, slik at vi kan ta dette videre. Jeg kan ikke gjøre dette ettersom du er anonym på bytt.no, men hvis du kontakter oss kan vi ta en kikk på kundebildet ditt kan vi se nærmere på hva det er som har skjedd. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ikke gå i samme fella!

Omtale av  Toni N

Sky høye regninger vi betaler for disse mafijane. De fakturer deg for samme perioden flere ganger eksempel slik: 01 til18 januar, også 18 januar til 01 februar, også igjen 01 februar til 24 februar til 01 mars. Legg merke til at det tallene måneden begynner og slutter betales dobbelt opp, og i tillegg forskudd fakturerer oss, etter at de lover at det ikke skal forskudd faktureres på noe vi ikke har brukt. + sender ut regninger som blitt gjort klart på forkant at du skal betale gebyrer og forsinkelsesrenter når det er 14 dager igjen før forfall, i tillegg så står ikke fra hvilken periode gebyrene gjelder fra? Jeg følte meg lurt og begynte å se tidligere fakturaer, jeg kan ikke tru det jeg så, slik var de tidligere fakturaene også. Ta gjerne en titt dere også tilfelle det gjelder flere. Nå skal jeg kjøre på de tyver. Nå har jeg fått nok!

Svært mangelfull informasjon som grenser til svindel.

Omtale av  Jos

Gikk på limpinnen og takket ja til 500kr rabatt ved varekjøp hos Power. De garanterte at Fjordkraft var billigst uansett hvilken avtale jeg hadde fra før. Jeg hadde GE spot. Ved nærmere sjekk viser det seg at når alle gebyr og avgifter er tatt med så var Fjordkraft dyre, svært dyre. Hoppet av avtalen og fikk en sluttregningen på 2273kr for 1703kwh. Den skal dere få forklare da den er ubegripelig for meg. Mitt råd: Ligg unna tilbudet fra Power. Powerspot.

Svar fra Fjordkraft
13.05.2019 10:12

Hei, Jos. Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen. Uten at jeg vet detaljene her, kan jeg nok med sikkerhet si at her har selgeren hos Power tatt seg noen friheter når han har solgt deg inn på denne avtalen. Vi gir selgerne en veldig tydelig opplæring i hvordan denne avtalen skal beskrives, og det er på ingen måte greit å si at Fjordkraft er billigst uansett hvilken avtale du hadde fra før. Tusen takk for at du ga oss beskjed om dette, det er allerede meldt videre til vedkommende som er ansvarlig for opplæringen inn mot Power. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 304 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR