Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 309 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fjordkraft opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 309 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no

Har spart mye på strømavtale med fjordkraft

Omtale av  Finn

Fjordkraft spotpris og prisgaranti 6mnd har gjort att kun har jeg nesten kun betalt nettleie de siste 6 måneder Som fjordkraft kunde har jeg en billig mobilavtale .Skiftet fra Telenor 2 abonnmenter til fjordkraft Besparelsen er firesifret Fikk senket prisen på alarm jeg har hos en konkurrent av fjordkraft Besparelse nesten firesifret. Er veldig fornøyd med Fjordkraft Sett dere inn i avtalen dere inngår og bruk systemet til og konkurrere medvandrere selskaper så kan penger spares som kunde av Fjordkraft

Svar fra Fjordkraft
12.11.2020 15:06

Hei Finn. Tusen takk for den gode omtalen! Så gøy å høre at du har spart penger på å bytte til oss, det blir vi veldig glade for å høre. Vi vil alltid oppfordre til å benytte seg av våre gode tilbud, og huske at man kan bruke Prismatch (https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/) hvis man finner en billigere avtale hos en av våre konkurrenter :) Ønsker deg en god uke! Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Lurer deg med "trippelgaranti"

Omtale av  Lars

Lurte oss med dette trippelgaranti og hevder vi gjennom konkludent atferd, vi leste ikke en sms som vi fikk, hadde godtatt dette etter en telefonsamtale hvor dette ikke var nevnt. Vi har også en "garantert fornøyd" avtale hvor det er prisgaranti. Dette er også på kanten av bedrageri ettersom man må inn og fornye denne hver 6 måned. Dersom man ikke gjør sette taper man.

Svar fra Fjordkraft
12.11.2020 14:59

Hei Lars. Det stemmer som du sier at vi sender ut en SMS der vi informerer om avtalevilkår når man blir kunde hos oss. Vi vil alltid oppfordre til å sette seg inn i avtalevilkårene før man fullfører et kjøp. I avtalen Ganatert Fornøyd (https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/garantert-fornoyd/) sine vilkår står det tydelig at "Garantert Fornøyd gir kunden en garanti for at den totale strømprisen for leveransens første 6 måneder skal være den billigste målt mot fem av landets største leverandører av variabel strømpris", og "Med bakgrunn i Fjordkraft Garantert Fornøyd sin garanti, kan strømprisen endres umiddelbart etter at dette er varslet på Fjordkrafts nettsider. Konkurrentgarantien og kampanje fastbeløp utløper etter 6 mnd, etter dette må kunden aktivere ny garanti." Det er viktig at man leser villkårene, og heller velger en annen type avtale hvis man kommer frem til at de ikke passer til sine behov. Ønsker deg en god uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fikk en kjempe god pris ved strømbytte, for så å skru opp prisen til dyrere enn konkurentene senere.

Omtale av  Freddy H

Dette selskapet holder jeg meg langt unna! Byttet til Fjordkraft fordi at de klarte å overbevise meg om å være den billigste leverandøren i markedet, noe som kun varte i noen måneder før de begynte å skru opp prisene til dyrere enn konkurrentene. Jeg ringte inn slik at prisen ble satt ned igjen. Et halvt år senere så var prisen skrudd opp igjen. Da skiftet jeg tilbake til min opprinelige strømlevarandør Lyse som jeg alltid har kunnet stole på. Dette må jo være ulovlig, og gå under noen form for svindel?

Svar fra Fjordkraft
12.11.2020 14:54

Hei Freddy, og takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke vet hvem du er blir dette bare gjetting fra min side, men det her høres det ut som du kanskje kan ha blitt kunde hos oss via en kampanjeavtale? Hvis du har gått inn på en avtale med begrenset varighet er det naturlig at prisen endres når avtaleperioden er over, på samme måte som kampanjer fra andre bransjer. Det er heller ikke uvanlig at prisen på en strømavtale endres etter f.eks et halvt år, men man blir alltid varslet om prisendringer inne på Min side. Akkurat som med f.eks bank eller forsikring bør man med jevne mellomrom ta en kikk på strømavtalen sin for å se om den fortsatt passer til sine behov, eller om kanskje en annen avtale vil passe bedre. Hos oss har du uansett alltid Prismatch (https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/), som som betyr at vi matcher prisen hvis du finner en billigere avtale hos en av våre konkurrenter. Denne kan man bruke så ofte man vil. Jeg håper dette var oppklarende, selv om det ble litt generelt. Ønsker deg en fin uke! Med vennlig hilsen Fjordkraft

Styr langt unna Fjordkraft

Omtale av  Tore

Selger på døra opplyser lavere pris enn det vi hadde hos eksisterende selskap. Etter å ha lest meg opp på nettet angående selskapet velger jeg å benytte meg av angrefristen samme dag. Eposten sendes og ringer dagen derpå for å bekrefte at de ikke vil ta meg som kunde og at alt er ok. En måned etterpå får jeg en fin regning fra selveste Fjordkraft. Ringer Fjordkraft får forklart at de har drevet å oppdatert systemene sine og min angreskjema må ha da falt ut. Sitter da med en regning også som er høyere enn egentlig selgeren oppga. Vedkommende forteller om at prisene steg kort tid etter at jeg hadde skrevet kontrakten.

Garantert Minsfornøyd!

Omtale av  Stian

Mye dyrere enn jeg var lovet. Prisen øker og øker uten at jeg vet hvorfor. Hvordan man kan være garantert fornøyd med denne avtalen kan jeg ikke forstå... STYR UNNA!

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08:33

Hei Stian, og takk for tilbakemeldingen. Strømavtalen Garantert Fornøyd (https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/garantert-fornoyd/) garanterer at strømprisen alltid skal være lavere enn prisen på tilsvarende strømavtaler hos Norgesenergi (Topp10), Hafslund (Direkte Variabel), LOS (Flytende), Glitre Energi (Variabel) og Gudbrandsdal Energi (Variabel Kraftpris). Denne garantien varer i 6 mnd, i henhold til avtalens vilkår (https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/garantert-fornoyd/avtalevilkar/). Med bakgrunn i Fjordkraft Garantert Fornøyd sin garanti, kan strømprisen endres umiddelbart etter at dette er varslet på Fjordkrafts nettsider. Konkurrentgarantien og kampanje fastbeløp utløper etter 6 mnd, etter dette må kunden aktivere ny garanti. Også dette står i avtalens vilkår. Jeg håper dette var oppklarende. Vi anbefaler alltid å sette seg inn i hviken type avtale som passer best til eget behov og forbruk før man inngår en strømavtale. Ønsker deg en god uke! Med vennlig hilsen Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

helt forferdelig, foretrekker heller fortum sin bedrift avtale!

Omtale av  Tormod K

spotpris på en bedriftavtale blir for dyrt, byttet til fortum og ligger nå godt under spotpris med samme fastbeløp i mnd!

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08:32

Hei Tormod, så trist å høre at du ikke er fornøyd med bedriftsavtalen du har hatt hos oss. Jeg håper du tok en prat med våre bedriftskunderådgivere før du byttet, slik at vi fikk tatt en kikk på avtalen din med deg og sett om det var mulighet for forbedringer. Det er leit å høre at vi har mistet deg som kunde hos oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

They changed påslag from 5,49 to almost 9 øre.

Omtale av  Shiming Y

I have Spotpris from Fjordkraft, they changed påslag from 5,49 to almost 9 øre this july, informing me by only sending a message in my fjorkraft account, I didn't notice it until now. Very disspointed! I tried to contact them and ask for a reason, what I got is they change påslag with market bla bla bla... It's so strange that this change has only one single direction. I am switching to Tibber now, good luck to everyone with Fjordkraft!

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08:29

Hello Shiming, and thank you for your feedback. From the amounts mentioned I understand that you are talking about Enkel Spotpris. The terms and conditions for Enkel Spotpris can be found here: https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/strom/avtalevilkar/, and they clearly state the following: "Avtalen Enkel Spotpris har i tillegg et fast månedsbeløp som er uavhengig av strømforbruk og et variabelt påslag i øre per kWh. Det variable påslaget kan endres med 2 ukers varsel på Fjordkrafts internettsider eller i Min side. I samsvar med Lov om elsertifikater inneholder påslaget kostnader til kjøp av elsertifikater." When we changed the price in June of 2020 the price had been unchanged for at least a year. I hope this cleared things up! Sincerely, Fjordkraft

Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR