Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.3
1 306 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fjordkraft opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.3
Dårlig
1 306 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 306 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
723
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 306 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ble oppringt og lurt til å tro at min nye strømleverandør ikke hadde overført abonnementet mitt

Omtale av  Håvard

Ble oppringt og lurt til å tro at min nye strømleverandør ikke hadde overført abonnementet mitt, deretter lurt til å godta 6 mnd bindingstid med Fjordkraft.

Svar fra Fjordkraft
25.07.2019 09:20

Hei Håvard. Dette høres ikke bra ut, og jeg vil virkelig beklage hvis du har opplevd dette hos oss. Dette skal ikke skje, og det er ikke en oppførsel som vi anser som greit. Jeg vet ikke hvem du er, så jeg kan dessverre ikke sørge for at du blir kontaktet av oss, men jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å ta kontakt med vår kundeservice. Fortell hva som har skjedd, og inkluder informasjon om når det skjedde. På denne måten kan vi ta dette videre inn i bedriften vår og informere den riktige ansvarlige. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Avtale inngått uten at jeg hadde takket ja

Omtale av  Marte

Ble oppsøkt hjemme av dørselger som kom med mange lovnader om billigere strømpris og at jeg kom til å spare masse om jeg byttet til Fjordkraft. Dette var et tilbud som "ikke fantes på nett", og måtte derfor inngås direkte med selger. Jeg ville ikke inngå noen avtale uten å ha forhørt meg med andre, så derfor ble vi enige om at han skulle sende meg en mail, der jeg i løpet av fjorten dager kunne trykke på en knapp som sa at jeg ikke ville inngå avtale. Fikk aldri noen mail, men sms som sa "Takk for din bestilling av Fjordland garantistrøm osv.". Etter å ha forhørt meg med andre og lest omtaler på nett, fant jeg raskt ut at dette ikke var noe jeg ville gamble på, så sendte straks angreskjema. Forhåpentligvis blir det behandlet raskt og uten problemer.

Svar fra Fjordkraft
25.07.2019 09:19

Hei Marte, og takk skal du ha for tilbakemeldingen din. Jeg beklager at vår selger i dette tilfellet har fullført bestillingen uten ditt samtykke. Dette skal ikke skje, og jeg har full forståelse for at du opplever dette som ugreit. Jeg håper du vil kontakte vår kundeservice og opplyse om hva som har skjedd, samt når og hvor hendelsen fant sted, slik at vi kan ta dette videre internt hos oss. Vi ønsker aldri at noen skal føle seg lurt etter å ha vært i kontakt med oss. Angreskjemaet vil du ikke få noen problemer med, det vil bli behandlet fortløpende. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

De sletter loggen på samtaler.

Omtale av  Karen

Snakket med kunderådgiver som erkjente at de hadde rot/feil i faktureringen. Ble lovet å få e-post med oversikt over fakturaer og at purring og inkasso-omkostninger ville bli slettet. Jeg fikk ingen e-post. Jeg tok kontakt igjen en uke senere, og da fantes det ingen logg på samtalen eller skrevet noe som helst om samtalen. Fikk beskjed på å henvende meg til inkassobyrået å gjøre opp der. Det har jeg gjort, og omgående skiftet til ny utbyder. Borettslaget jeg er styreleder i har også avtale med Fjordkraft. Her avventer vi nå ny utbyder.

Svar fra Fjordkraft
25.07.2019 09:17

Hei Karen, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er veldig trist å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss, og jeg har full forståelse for at du synes dette er ugreit. Vi beklager det som har skjedd, og at du ikke føler deg tilstrekkelig ivaretatt. Slik skal det ikke være. Jeg kan forsikre deg om at vi ikke sletter kundelogger, men det kan nok tenkes at konsulenten du har snakket med har glemt å loggføre den første samtalen dere hadde. Dette skal selvsagt ikke skje. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Strøm er strøm, men.....

Omtale av  Haakon

Fjordkraft hevder de har den billigste strømmen. Derimot har aldri jeg hatt høyere kostnader enn da jeg byttet til Fjordkraft. Det antas at de avregner forbruket på en annen måte enn konkurrentene. I tillegg benytter de Kredinor som inkasso-partner. Det er grunn god nok til å holde seg unna!

Svar fra Fjordkraft
18.07.2019 16:34

Hei Haakon, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Jeg kan forsikre deg om at vi ikke avregner forbruk på en annen måte enn konkurrentene våre. Det er det lokale nettselskapet ditt som er ansvarlig for måleravlesningene dine. Disse gjøres helt automatisk nå som de fleste av oss har fått AMS-målere, og nettselskapet ditt videresender disse avlesningene til oss. Det er disse avlesningene vi bruker når vi skal fakturere strømforbruket ditt. Siden jeg ikke vet hvilken strømavtale du har hatt med oss kan jeg ikke svare mer utfyllende enn dette, men jeg vil oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post hvis du ønsker hjelp med fakturaen din. Vi vil veldig gjerne få lov til å rette opp i eventuelle misforståelser som har oppstått. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Villedende priser

Omtale av  Alexander O

Har alltid vært strømkunde hos Fjordkraft. Etter jeg byttet til et annet selskap ringte en selger fra Fjordkraft og ville ha meg tilbake som kunde. Fikk et "bra" tilbud av han. Han opplyste hva det ville koste hos det nye selskapet, og at det tilbudet jeg fikk var bedre. Jeg byttet tilbake til fjordkraft. Når første faktura kom fikk jeg meg et sjokk. Det var dyrere enn det jeg hadde forventet, samt et månedlig påslag. Anbefales IKKE!

Svar fra Fjordkraft
16.07.2019 08:52

Hei Alexander. Her må jeg bare beklage at avtalen du fikk fra oss ikke stod til forventningene. Jeg vet ikke hvilken avtale du har fått, men hvis det var en spotprisavtale må jeg informere om dette: Fakturalinjen på fakturaen din er en snittpris for hva strømmen din kostet gjennom måneden. Det vil si: Det blir presentert en snittpris for hele perioden. Siden alle med AMS-målere (altså de fleste av oss) nå får strømmen sin avlest per time, opererer man med en mye mer varierende spotpris gjennom døgnet og måneden enn det man gjorde før. En time kan spotprisen ha vært lav, mens noen timer senere kan den ha vært høy. For at vi skal slippe å sende ut en faktura på flere sider, med hver eneste timesmåling gjennom måneden og hvilken spotpris det var som var gjeldende i det tidspunktet, viser vi heller et gjennomsnitt. Om det er dette som er grunnen til at din faktura har fremstått som høyere enn forventet vet jeg ikke, men jeg tenkte det kunne være greit å nevne dette sånn i tilfelle. Et påslag er også helt normalt på alle spotpris-avtaler, for å dekke bl.a elsertifikater og andre avgifter. Hvis du ønsker mer informasjon rundt din konkrete faktura er du hjertelig velkommen til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Feilfakturering. Behandler ikke klager.

Omtale av  Anne

Fakturerer for et mye høyere forbruk enn nettselskapet sender dem info om. Behandler ikke klager. De har stengt tilgangen min til Min side.

Svar fra Fjordkraft
05.07.2019 11:41

Hei Anne, og takk for tilbakemeldingen din. Dette høres veldig rart ut. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg dessverre ikke mulighet til å kontakte deg for å høre hva det er som har skjedd i denne saken. Jeg vil derfor på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post slik at vi kan finne ut av dette sammen. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Dårlig servise og feil fakturaer

Omtale av  Xenia

De har registrert feil målernummer på meg, og sendte meg faktura med fakturagebyr. Jeg har bestilt faktura på mail uten fakturagebyr, men dette var egnorert. Deretter ringte sendte jeg mail ang. feil, som ble aldri besvart, og saken ble sendt automatisk til innkasso. Jeg ringte da og vi ble enig at målernummer er feil og kravet er feil. Etter en uke får jeg en ny faktura med samme feil målernummer og i tillegg Lindorff krav på forrige feil faktura. Forferdelig service, jeg måtte bytte til en annen strømsleverandør.

Svar fra Fjordkraft
05.07.2019 11:38

Hei Xenia, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Jeg skjønner godt at det du beskriver oppleves som frustrerende. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg dessverre ikke mulighet til å se hva som har skjedd i denne saken. Jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post hvis det er noe som er uklart eller virker feil. Vi vil veldig gjerne forsøke å rette opp i inntrykket som du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 306 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR