Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.3
1 306 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fjordkraft opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.3
Dårlig
1 306 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 306 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
723
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 306 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig!

Omtale av  Lucky D

Mangler totalt bakkekontakt og tror dem kan bare øke alle sine avgiter og tillegg. Nå er det fan meg nok!

Svar fra Fjordkraft
20.03.2023 14:58

Hei! Takk for din tilbakemelding. Beklager for at du har denne opplevelsen av oss. Ta gjerne kontakt med oss så vi kan gå nærmere inn på din sak . Ha en god dag

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Upolitelg

Omtale av  Sigurd

Desember 2022 Godtok spott pris avtale, Feb.2023-Regning 10 tusenKroner "Jeg hadde ikke noen ny avtale?"

Svar fra Fjordkraft
20.03.2023 14:57

Hei! Takk for din tilbakemelding. Nå kan ikke vi ser kundeforholdet ditt her, anbefaler deg at du tar kontakt med oss så vi kan se nærmere på saken din. Ha en god dag

Leverer som bestilt.

Omtale av  Ivar

Er godt fornøyd. Har både hus og hytte hos Fjordkraft. Billig telefon også.

Svar fra Fjordkraft
20.03.2023 14:54

Hei! Takk for din tilbakemelding. Dette var veldig kjekt å lese :) Ha en god dag.

Ikke bruk fjordkraft

Omtale av  Morten

Det negative: Ringte da jeg fikk nesten dobbel regning fra forrige måned og fikk beskjed fra kundeservice om at jeg hadde en avtale som hadde gjort det dårlig i flere måneder. Betalte da (som andre her påpeker) over tre ganger spotpris. Er smertefullt klar over at jeg må sjekke avtale, at målet er at de skal tjene penger osv, men de skryter jo ofte av å ville være de beste på pris. Kanskje de da ville ha tiltak som gjorde at vi betalte beste pris (siden jeg tydeligvis hadde en dårlig avtale). Dette var de veldig iherdige per telefon å rette opp i da jeg byttet selskap (merkelig det der). Sett på svarene de gir her inne der de sier at de gir tydelig beskjed mail, sms og via app om at prisene kan bli høyere. Så vidt jeg kan se er dette en vag mail om at prisene kanskje blir høyere etterfulgt av et lengere avsnitt der de forteller hvor flinke de er til å sette ned prisene. Stjernerangeringen på 2.2 syns jeg er veldig generøst. Det positive: De hadde iallefall vett nok til å skjønne at de skulle endre navnet på avtalen som het "garantert fornøyd"😂

Svar fra Fjordkraft
10.03.2023 15:23

Hei! Takk for din tilbakemelding. Strømavtalen du har hatt fungerer som sagt på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper da strømmen frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Samtidig ser vi på forventet strømpris for perioden som kommer. Da vi sikret prisen for feks oktober, var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet, ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Den variable Avtalen endrer ikke pris like ofte som feks. spotprisen og gir deg mer stabile strømpriser. Dersom du ser tilbake på tidligere fakturaer du har mottatt, vil du se at du fikk mer ut av strømstøtten, siden din sikringspris lå godt under den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde. Dette gjorde at du betalte mindre for selve strømmen enn markedsprisen, men fikk like mye strømstøtte som noen med en spotpris under disse periodene. Strømstøtten som staten tildeler oss via netteieren er basert på den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde, ikke din avtalte pris. Dette er grunnen til at din faktura er så stor og du har fått mindre ut av strømstøtten i motsetning til tidligere perioder. Prisendringer sendes 30 dager før til kunder på min side og på epost eller sms, ut i fra hva som er valgt av kunde på min side. Ønsker deg en god dag.

Dårlig

Omtale av  Daniel

Fjordkraft får deg inn med et lokkende tilbud, etter en stund gjør de om avtalen og legger på prisen. sikkert i håp om at man ikke skal merke det.

Svar fra Fjordkraft
10.03.2023 15:23

Hei! Takk for din tilbakemelding. I avtalene vår står det tydelig i vilkårene hvor lenge avtalen varer dersom det er en kampanje. På standard avtalene våre gjelder følgende vilkår "Fjordkraft kan etter denne avtale endre priselementene og avtalevilkårene med 30 dagers varsel, enten ved direkte skriv i kundens innboks i Min side og med varsel til kundens registrerte e-postadresse, eller på annen egnet måte valgt av kunde...." Ønsker deg en god dag :)

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Lurt av selger

Omtale av  Jokke

Ble overtalt av en selger som ringte meg opp, om å gå for Spot med forvaltning. Jeg skulle få rabatter per kWh utfra hvor godt de klarte forvalte kraft. Han viste til gode tall fra 2022. Det som ikke det ble opplyst om var at man måtte vente 3 mnd før denne rabatten ble gitt. Altså må man leve med en dårlig spot-avtale i 3 mnd før det lønner seg. Ble heller ikke opplyst om at man kan få påslag opp til 12øre kWh om forvaltning ikke går i pluss. Altså må man dekke Fjordkrafts underskudd. De tviholder uansett på sine oppsigelsesvilkår, om enten 3 mnd eller 500 kr i gebyr. Styr unna er mitt råd.

Svar fra Fjordkraft
10.03.2023 15:23

Hei! Takk for din tilbakemelding. Beklager for at du har hatt en slik opplevelse. Alt av vilkår med informasjon om blant annet oppsigelsestid, hvor lang tid det tar å komme inn i fondet og prissikring på 12.5 øre/kWh. Dette ligger også i sms som sendes og som må leses igjennom før du helt nederst i sms trykker bekreft. Ettersom vi ikke kan se hvem du er eller hvilken sak det gjelder så kan vi dessverre ikke uttale oss om din sak. Ta gjerne kontakt. Ha en god helg.

Trodde Norge var en rettsstat, det er skremmende at man kan bli lurt for tusenvis av kroner, ren svi

Omtale av  Anne

En påstått "forsikring" kalt "trippelgaranti" har lurt meg for 6000 kroner de siste ti åra

Svar fra Fjordkraft
10.03.2023 15:23

Hei! Takk for din tilbakemelding. Opplysninger om trippelgaranti står alltid på kontrakt ved inngåelse. Tilbake i tid stod det på papirkontrakten. Ettersom som vi ikke kan se din spesifike sak, anbefales det at du tar kontakt med oss.

Fjordkraft har 1 306 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR