Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
Fortum
3.3
792 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
792 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#19
Utmerket
Fortum er rangert
#19 av 88 strømselskaper
40%
Middels
40% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 792 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
215
101
51
50
375
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 792 verifiserte omtaler på Bytt.no

Aggressive selgere med 0 oppfølging...

Omtale av  Øystein H

Ble oppringt av to aggressive Fortum selgere i dag som påsto at mange i nabolaget vårt hadde klaget til Fortum på at strømmålerene ikke måler riktig... Mente de hadde ryddet opp i all tidligere villedende markedsføring og ufordelaktige kontraktsvilkår og lovte dyrt og hellig å sende skriftlig tilbud på mail slik at jeg skulle kunne sammenligne med andre i markedet i ro og fred. Tilbudet kom aldri, så jeg må da konkludere med at Fortum for tiden ikke er konkurransedyktige...

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Styr UNNA !

Omtale av  Lina H

Var egentlig fornøyd i starten, men ble lurt til å velge noe som heter stabil, fikk plutselig en regning som var 3 doblet fra en måned til den andre! De påstod å ha sendt ut mail om anbefaling om å bytte avtale, noe de overhode ikke har fått. Sjekket både, søppelpost og primær mail. Ikke føl deg trygg hos Fortum! BTW for man heller ikke opp faktura på kundeservice siden!!

Pågående selger. Vanskelig å si opp

Omtale av  Thomas R

Mon svigermor ble overbevist av pågående selger om at hele borettslaget hadde byttet til Fortum. Det er ikke sant. Oppdaget skiftet da tidl selskap ringte meg og lurte på hvorfor avtalen var avsluttet. Også het i avtale unødige påslag for en pensjonist. Angreskjema ble sendt, signert av henne. Forum godtok ikke at det kom fra en annen Mail enn hennes. Ble bedt om å ringe. Da det ble påpekt ar angreskjema var signert av kunden selv hjalp ikke det. Jeg måtte ha fullmakt for å handle på hennes vegne. Så da måtte jeg bruke en gammel e-postadresse registrert på henne. Først da godtok de oppsigelsen. Makan ril krav til en 85-åring!

1 års oppsigelsestid skulle ikke vært lov

Omtale av  Nala

Vi ble meget overrasket over at Fortrum bedrift har 1 års oppsigelsestid. Dette ble ikke kommunisert når vi tegnet avtalen.

Dårlig kundeservice / Utilgjengelig

Omtale av  Odd

Pågående selgere pr.telefon som "unnlater" å fortelle ...alle detaljer, og selger "strømavtaler til privatpersoner ,,som har ett org. nr på små ENK

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Feil på faktura og elbillader som sluttet å fungere

Omtale av  Dole

Bare rot med faktura, efaktura som ikke fungerer med avtalegiro og ubrukelig kundeservice som ikke kan hjelpe. Har feks ikke mottatt efaktura eller faktura på mail uten å etterspørre dette når jeg har fått purring. Lovnad om bedring hver gang. Kjøpte itillegg til strøm abonnement wallbox ladder som sluttet å fungere. Meldte inn feil i august, nå er det oktober og de har aldri fulgt opp. Må ringe de for å få vite noe somhelst. Svaret er at jeg får beskjed fra elektriker når de har mulighet til å komme, dette har de sagt i 3 mnd.

Grønt valg er bare svindel

Omtale av  Robin

Dersom du har Fortum bør du sjekke faktura for om du abonnerer på tilleggstjenester; Jeg hadde, uten å vite det, abonnert på noe som kalles "Grønt valg". Bakgrunnen er at da jeg kjøpte leilighet jeg nå bor i ba megler meg om å oppgi hvilken strømleverandør jeg ønsket. Valget falt på Hafslund, som nå er Fortum. Megler fylte deretter inn informasjonen min. "Grønt valg" er noe som garanterer at strømmen du får er 100% fornybar. Når vi bor i Norge? Hvor nesten all energien vi bruker i husholdningen er fornybar i utgangspunktet?? Lite visste jeg at jeg hadde betalt 2kr per dag + 1.52øre ekstra per kWh. Som over en tidsperiode på over et år hadde bikket over 800kr i merkostnader før jeg merket det som et lite ledd i fakturaen. (Ja det er min egen feil at jeg ikke sjekket tidligere. Jeg var dum nok til å anta at strømleverandøren handlet i "good faith") Etter kontakt med kundeservice fikk jeg refundert 200kr, men er fortsatt over 600kr i minus. I etterkant av refusjon og avbestilling av "grønt valg" har telefonselgere ringt og prøvd å få meg til å "aktivere mine kundefordeler som grønt valg". Helt latterlig! Jeg vet også om andre bekjente som har abonnert på "Grønt valg" uten å vite om det, og det var nylig et avisoppslag med et tilsvarende tilfelle. Grønt valg bør IKKE være default settingen. Dette bør være noe man aktivt må inn og bestille via nettportalen/appen, hvor man skal signere med BankID for å godkjenne.

Fortum har 792 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR