Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
Fortum
3.3
796 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
796 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#19
Utmerket
Fortum er rangert
#19 av 88 strømselskaper
40%
Middels
40% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 796 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
218
102
51
50
375
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 796 verifiserte omtaler på Bytt.no

Svindel og lureri

Omtale av  Aj

Dårlig kundeservice! Og når jeg sa opp la de inn at jeg hadde flytta, så ringte nett eieren og sa de ville stenge strømmen min om 2 dager fordi jeg ikke hadde meldt inn ny eier, men jeg har jo ikke flytta?! Og etter det låste de slik at jeg ikke fikk bytte strømleverandør, så den nye strømleverandøren måtte legge inn det 2 ganger for å få det igjennom. Dessuten er de DRIT DYRE! Og selger det inn med at de er så billig!

Svar fra Fortum
31.08.2023 16:25

Hei Aj! Det er leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse som dette. Når vi mottar beskjed om oppsigelse direkte til oss vil vi sette første mulige termineringsdato, som er to dager frem i tid. Dette er grunnet informasjonsflyt i databaser, for å sikre at det ikke forekommer feil eller kluss. Man står alltid fritt til å endre avtale ved å bytte leverandør, men dersom man melder oppsigelse til oss vil både strøm- og nettleiekontrakt avsluttes. Dette kunne blitt hindret ved at du kontaktet din ønskede leverandør, og direkte overførte avtale til dem, uten å kontakte oss angående oppsigelse først. Dette er standard prosedyre hos alle strømleverandører. Vi har ingen mulighet til å "låse" strømmen, men dette kan oppstå hos netteier el. Vi er ikke kjent med dette som en etterfølge av oppsagt kontrakt. Kontakt oss gjerne direkte om du har spørsmål vi kan oppklare for deg i forbindelse med dette, også håper vi du får en bedre opplevelse neste gang du er i kontakt med oss. Vi kan nåes via tlf; 21494949 eller epost; [email protected]. Ønsker deg en fin dag videre! Vennlig hilsen Fortum

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Lokket med energirådgivning til en dyrere strøm.

Omtale av  Gabrielle

Ble lokket med tilbud om energirådgivning som skulle danne grunnlag for støtte fra det offentlige. Jeg fikk dermed avtalen som heter "grønt valg", som gir ekstra påslag på strømmen, i tillegg til en kostnad på 2kr per dag. Dette ble mye dyrere for meg enn den avtalen jeg hadde gjennom Polarkraft tidligere. Heldigvis ringte Polarkraft meg opp, og jeg har nå byttet tilbake. Det kan godt være dette var noe de opplyste om i telefonsamtalen, men det er umulig å få med seg alt når de selger på telefon.

Svar fra Fortum
31.08.2023 16:46

Hei Gabrielle! Dette var veldig leit å høre om! Vi ønsker gjerne å bistå deg med dette. Kontakt oss gjerne direkte via tlf; 21494949 eller epost; [email protected], men vi forstår det slik at dette allerede har blitt løst. Vi beklager denne feilinformasjonen, og håper du har en bedre opplevelse med oss neste gang vi er i kontakt. Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum

Ringer og ringer og ringer og ringer

Omtale av  Lise

Er reservert.. Etterhvert som jeg blokker så dukker det opp nye nummer... De må ha hundrevis av tilgjengelige nummer å ringe fra.. De gir seg aldri

Dårlig app, dyre og unyttige tilleggstjenester

Omtale av  Jojo

Lot meg prate rundt til å ta med en masse tilleggstjenester som kostet meg månedlig og ga meg cirka null uttelling. Appen er ikke god.

Lurt til å inngå svindelaktig avtale med telefonselger

Omtale av  Irritert K

Jeg ble ifjor oppringt av en ivrig telefonselger som ville selge meg strømavtale med Fortum. Til tross for at jeg ba om å få opplistet alle gebyrer i e-post, påløp det ukjente og skjulte gebyrer allerede i første faktura. Fortums svar er at disse er inkludert i vilkår jeg aldri har sett og aldri har godtatt. Jeg håper alle tenker nøye gjennom hva de begir seg ut på før de velger Fortum. Kundeservice kan dere glemme og bli ikke overrasket om det plutselig er skjulte gebyrer og avgifter.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Det er absolutt ingenting å klage på!

Omtale av  Kaj

1. Appen er gjennomtenkt og smart. Den forteller deg hvordan du bruker strømmen på detaljenivå samtidig som den estimerer ca pris for neste strømfaktura. 2. Ingen overraskelser. Nettleien inngår i strømregningen deres. 3. Gode betingelser dersom du har Obos-medlemskap. 4. Mulighet for smart elbil-ladning når strømmen er billig. 5. Smart varmestyring gjennom at du kobler elektrisk ovn til deres app. 6. Dersom du har solcellepanel har de muligheten til å kjøpe overskuddsstrømmen du produserer. 7. Sparetips i appen om hvordan du kan redusere strømforbruket/energieffektivisere boligen. Jeg har ikke hatt noe problem med Fortum som strømleverandør. Jeg sliter faktisk litt med å finne andre alternativer som kan matche godt for meg. Jeg håper Fortum kommer med flere måter å smart strømstyre boligen i appen deres.

Svar fra Fortum
20.03.2023 14:58

Hei Kaj! Takk for en utrolig hyggelig tilbakemelding, det setter vi veldig stor pris på! Smart varmestyring er den siste funksjonen vi jobber med å utvikle, så morsomt å høre at du er i gang med og bruke denne! Selv om den fortsatt er i en pilotfase så jobbes det kontinuerlig med å videreutvikle den, slik at vi kan tilby enda flere smarte løsninger og funksjoner til kundene våre :) Ikke nøl med å ta kontakt med oss om det er noe du lurer på! Vennlig hilsen Fortum

Svindel - Ble lokket med aktiv forvalting - Har tapt hver måned

Omtale av  Tom E. P

Ble lokket med aktiv forvaltingsavtale som skulle slå spotpris over tid. Sjekket nylig med kundeservice hva de i realiteten har oppnådd med forvaltningen. Etter lang tid fikk jeg svar. De har vært betydelig dyrere enn spotpris HVER MÅNED de siste 3 årene. Da jeg sa opp fikk jeg vite at jeg hadde 12mnd oppsigelsestid. Opplever selskapets praksis som uetisk. Noe postivt?: "Min side" på nettet virker OK

Svar fra Fortum
20.03.2023 14:57

Hei Tom E. P. Veldig beklagelig å høre at du er misfornøyd med strømavtalen du fikk hos oss. Ut i fra hva du beskriver så høres det ut som om du har hatt bedriftsavtale, og strømavtaler for bedriftskunder har andre vilkår enn for våre privatkunder. Vi aktiverer likevel aldri strømavtale på noen kunder uten å ha skriftlig informert om avtale og avtalevilkår, og mottatt aksept på dette, men det er likevel veldig beklagelig om du i utgangspunktet har fått anbefalt en avtale som vist seg og ikke være gunstig for deg. Selv om du har byttet selskap ønsker vi veldig gjerne å få kontakt med deg, slik at vi kan finne en hyggelig løsning på problemet. Ta gjerne kontakt på tlf 21 49 49 49 eller [email protected]. Håper å høre fra deg. Vennlig hilsen Fortum Strøm

Fortum har 796 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR