Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fortum
3.3
766 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
766 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#20
Bra
Fortum er rangert
#20 av 88 strømselskaper
39%
Middels
39% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 766 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
204
93
51
50
368
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 766 verifiserte omtaler på Bytt.no

Pågående selger

Omtale av  Gro B

Ble spurt om jeg ville la dem måle strømforbruket mitt en måned, jeg skulle så få et tilbud fra fortum. Plutselig hadde jeg byttet leverandør fra dag en og de begynte å ringe i tide og utide for å selge inn andre produkter i tillegg. Jeg bytter tilbake ferdig jeg føler meg grundig lurt.

Svar fra Fortum
27.11.2020 15:19

Hei Gro og takk for din anmeldelse! Vår avtale skredderstrøm går ut på at ditt forbruk og preferanser blir analysert gjennom en måned, gjennom denne perioden så blir du kunde hos oss. Du betaler da samme innkjøpspris som vi kjøper strømmen for. Deretter får du en anbefaling av den avtalen som er best tilpasset deg! Det er veldig leit å høre at du føler deg lurt, vi har med hensikt om å gi deg en god avtale! Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Pågående selger

Omtale av  Ragnhild V. B. T

Jeg fikk en fortvila telefon fra min gamle far dom har hatt drypp. Han hadde besøk fra en utrolig frekk selger fra dere. Først kom hun for to dager siden og han svarte at han var ikke interessert og er midt i middagen. Dagen etter så han hun kom gående opp bakken og han løp å låste døra. Hun ringte på flere ganger og gikk. En time etter kom hun igjen!! Ringte på og han hadde ikke sett ho, åpner døra og der er hun så påtrengende. Han sier han har hatt drypp (hjerneslag) og sliter med å prate. Hun sier det er ingen problem og tar telefonen hans!!! Og plutselig er han blitt kunde mot sin vilje. Pappa fikk ikke sove om natta. Var helt i fra seg og følte seg så lurt. Dette kommer vi til å gå ut i avisa med å advare. For makan til oppførsel!!!

Svar fra Fortum
11.11.2020 08:24

Hei Ragnhild og takk for din anmeldelse! Dette er absolutt ikke greit å lese og ikke sånn våre selgere skal fremtre ovenfor potensielle kunder! Vi er veldig opptatt av at kunder skal være fornøyde, særlig i kontakt med våre selgere, uavhengig om det er et salg eller ikke! Så slike tilbakemeldinger setter vi veldig pris på! Kan du sende oss en epost eller melding per facebook med informasjon om når og hvor dette skjedde. Slik at vi får tatt dette videre og angret avtale om det ønskes! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Altfor pågående selger

Omtale av  Christian

Selgeren mistet meg etter 20 sekunder, på grunn av at han var altfor pågående. Som selger, skal man huske at man har 2 ører og 1 munn -av en grunn.

Svar fra Fortum
11.11.2020 08:23

Hei Christian og takk for din anmeldelse! Jeg er helt enig i deg, det skal være toveis kommunikasjon og det er viktig å huske at kunden er først :) Det er veldig leit å lese at du opplevde det slik, du må gjerne sende oss en epost eller en melding per facebook med litt informasjon om når du ble kontaktet så vi kan melde det videre her! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Tvilsomt salg

Omtale av  Johan E

Selger på døra sa de drev med kartlegging av strømforbruk og gav inntrykk av å være fra en eller annen offentlig instans. Ble så vagt forklart at jeg kunne velge pakken som passet meg best, etter å ha blitt kartlagt i tre uker. Svarte "ok" på sms, og var da blitt kunde hos Fortum. Satt igjen med en dårlig følelse og googlet dem etterpå. Benyttet meg av angrefristen etter å ha lest her i to minutter. Tydelig at Fortum har satset knallhardt på kursing i hurtigsalg. Blir heller ikke overrasket om det brukes 100% provisjonslønn, for her brukes alle triks i boka for å lande salg! :D Takket være Internett og en god angrefristlov kan jeg le av denne parodien av et luresalg. Men det må være frustrerende å bli bondefanget av denne gjengen.

Svar fra Fortum
11.11.2020 08:21

Hei Johan og takk for din anmeldelse! Det er veldig leit å høre at du føler det sånn. Nå vet jeg ikke hva som har blitt sagt av selger i samtale, men alle våre selgere skal være tydelig på hva det går utpå og det skal ikke være noe tvil om det :) Vi er veldig opptatt av at våre kunder skal være fornøyde så om man ikke ønsker prøveperiode så er det enkelt å bytte. Jeg hadde satt veldig pris på om du kunne sendt oss en privatmelding per facebook eller epost, med litt info om hvordan og når du var i kontakt med selger så vi får tatt dette videre! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Jeg var kunde, men selgeren til Fortum fikk meg til å bytte!

Omtale av  Jef W

Jeg inngikk avtale med Fortum gjennom nettsiden deres tidligere denne sommeren med tilbud fra OBOS. Var raskt og sette opp, men tok en del tid å få bekreftet bytte fra Fortum sin side. Det går helt fint. Hvorfor jeg går vekk fra Fortum skyldes det frekkeste møte min samboeren hadde med selger jeg har noen sinne hørt. Det hele begynner med en telefon fra Fortum til min samboer, hvor vedkommende utgir seg for å være fra kundeservice hos Fortum. Han spør om vi er fornøyd så langt og vil bare gå igjennom et par ting med henne angående avtalen vår. Samboeren ber han pent ringe meg i stedet og gir han nummeret mitt. Jeg er den som tar meg av strømavtaler. Selgeren er helt uinteressert i å ringe meg, og sier at det er hun han har ringt og bare hun han vil snakke med. Så samboeren min fortsetter å høre på hva selgeren sier. Selgeren utnytter hardt at samboeren min ikke vet så mye om strømavtaler og prakker på henne alle slags tillegg og forsikringer, alt i påskudd av at det er gratis. Gratis i 30 dager kanskje, men åpenbart dyrere for oss når prøvetiden er over. Frustrende at Fortum sender selgerene sine på oss som allerede er blitt kunder. Takk og forvell til dere. Jeg er blitt meget fornøyd med min nye strømleverandør.

Svar fra Fortum
07.10.2020 11:18

Hei Jef og takk for din anmeldelse! Dette er ikke hyggelig å lese, det er ikke slikt selgere skal opptre ovenfor nye kunder. Må beklage så mye for at din samboer fikk lite forståelse, dere ble kontaktet angående fordelsprodukter og hvis det ikke er av interesse så skal det være en enkel sak. Vi takker så mye for din tilbakemelding, jeg håper du kan sende oss en epost eller privat melding per facebook med litt nærmere detaljer om når du ble kontaktet og fra hvilket nummer. Slik at vi kan melde det videre og sjekke opp dette! Ønsker deg en god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Fornøyd

Omtale av  Andre

Stort sett fornøyd med Fortum. Men, som jeg erfarte selv (og som jeg leste i media) er "trygg hverdag" på kanten med svindel/verdiløst.

Svar fra Fortum
17.08.2020 13:13

Hei Andre og takk for din henvendelse! Det er veldig hyggelig å lese at du er fornøyd med ditt kundeforhold hos oss! Trygg Hverdag fungerer utrolig bra for de som har benyttet seg av det og ser at mange er fornøyde med tjenesten. Det er ikke noe hyggelig å lese at det blir omtalt slikt, jeg håper du kan sende oss en epost med tankene dine rundt dette til oss :) Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Dårlig service. Høye priser.

Omtale av  Grethe

Går altfor lang tid før man får svar på mail. Utrolig høy pris. Finn en annen strømleverandør.

Fortum har 766 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR