Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fortum
3.3
777 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
777 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#19
Utmerket
Fortum er rangert
#19 av 88 strømselskaper
39%
Middels
39% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 771 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
206
95
51
50
369
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 771 verifiserte omtaler på Bytt.no

Gebyr på angrefrist

Omtale av  Lillian

Må betale 900,- i gebyr når man oppdager at de ikke er de billigste likevel, noe de påsto da vi inngikk avtalen...

Svar fra Fortum
02.10.2018 09:03

Hei Lillian. Vi kan ikke love at vi er billigst, men at vi er en av de billigste kan vi stå inne for. Vi synes selvsagt det er litt dumt om du er lovet noe annet, men vi sender også all informasjon om avtalen du skrev under på mail eller post i ettertid og i god tid før angrefrist skulle utgå. På den måten er vi sikker på at kommende kunder alltid vil få all informasjon og selv har valget om å gå fra avtalen ved bruk av angrefrist. Hvis du ikke har mottatt informasjon om angrefrist med mer, så tar vi gjerne en sjekk hos oss da alle utsendinger blir loggført. Ta da kontakt på [email protected] om merk henvendelsen 'Bytt.no - Trond' så skal undertegnede ta en nærmere sjekk. Ønsker deg en fin dag. Mvh Trond Fortum Kundeservice

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig

Omtale av  Kristofer

Ingen forklaring på fakturaer. da vi hadde lurte på hva vi skulle betale for så hadde dem null stilt registeret sitt på appen slik vi ikke hadde oversikt over hva vi hadde brukt av strøm så nektet dem å utgi den informasjonen til oss. Møkk dårlig kunde behandling og inn kompetente ansatte -10000

Svar fra Fortum
02.10.2018 08:57

Hei Kristofer. Ikke noe gøy å høre at du ikke fikk noen god forklaring på din faktura, men send oss gjerne en henvendelse på [email protected] hvis du fortsatt sitter igjen med noen uløste spørsmål, så skal vi forklare så godt vi kan. Når det gjelder appen og avlesninger, så er det slik at vi mottar alle avlesninger\målerstander fra de forskjellige netteierene. Alle slike spørsmål om nett og avlesninger må taes direkte dit, så er vi sikker på at du får gode svar hos din netteier. Ha en fin dag. Mvh Trond Fortum Kundeservice

Pågående selgere

Omtale av  Stensrud

Fy f**n så pågående selger skal man f**n lete lenge etter. Nytter f**n ikke å si nei. Dei går til og med på eldre mennesker og nærmest truer dem til å signere.

Svar fra Fortum
24.09.2018 11:44

Hei Stensrud. Det er leit å lese om denne opplevelsen og dette er selvsagt ikke slik våre representater skal vise frem Fortum. Dersom du sender oss en e-post ([email protected]) med informasjon om hvilket område dette gjelder så tar vi dette videre, da det selvsagt ikke skal forekomme. Vi ser frem til å høre fra deg. Mvh Trond Fortum Kundeservice

Fortum trenger ikke og ringe mer

Omtale av  Henrik W

Alt hva fortum sier er for godt til å være sant Skal aldri bruke de uansett pris

Svært pågående

Omtale av  Tor J

Fortum ringte meg som styremedlem i forkant av at de ønsket å gå runder i borettslaget. Fikk samme tilbakemelding som alle andre som tar kontakt - vi kan ikke nekte dere å ringe på dørene, men gi ut varsel på forhånd, og aller helst dropp forsalget til fordel for skriftlig informasjon. Det hørte de ikke på. I går dukket en utrolig påtrengende selger opp på døren min. Først ringte han på samtlige dører i oppgangen, midt i leggetiden for ungene i bygget. Til tross for at jeg var helt tydelig på at jeg ikke er interessert å inngå en avtale, presset han videre før å få til et salg. Det var enormt ubehagelig. Jeg var visst ikke alene om å ha den opplevelsen - i dag har det blitt gitt tilsvarende tilbakemeldinger fra andre i borettslaget. Fortum er i hvertfall garantert å aldri få meg som kunde med den opptredenen der. Kontakt med disse selgerens avbefales på det sterkeste.

Svar fra Fortum
21.09.2018 17:17

Hei Tor J. Takk for din tilbakemelding. Dette er noe vi selvsagt vil ta videre hos oss, slik at anbefalinger som kommer inn til oss blir hensynstatt før vi kommer på besøk. Det er også en selvfølge for oss at våre representanter ikke skal føre til at du og andre føler dere presset til å signere noe dere ikke ønsker. Dette vil kun da i de aller fleste tilfeller medføre at nye kunder benytter sin angrefrist som ikke er ønskelig for oss. Så dette er noe vi vil ta med oss videre i vårt forbedringsarbeid. Dersom dere skulle treffe på en representant fra oss igjen, håper vi at dere vil få en bedre opplevelse av Fortum. Ønsker deg en fin dag. Mvh Trond Fortum Kundeservice

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Godt tilbud på døren

Omtale av  Lillian

Fikk en dørselger på døren her om dagen i Bergen, jeg fikk mye god informasjon om hvordan strømmarkedet fungerer. Og et godt innsyn i hva slags avtaler som er gunstige, takk. Det er altfor få ganger dørselgere får takknemlighet. Selvsagt er det ikke alltid ærlige sørselgere, men til tider er det verdt å høre på.

Svar fra Fortum
21.09.2018 17:14

Hei Lillian. Dette var herlig lesning og vi tar det med oss tilbake til våre selgere :-) Ønsker deg en fin dag. Mvh Trond Fortum Kundeservice

Lyger om spotprisen

Omtale av  Ivar S

Ble oppsøkt av en omgjengelig selger på døren i Bergen. Han mente at Fortum kunne tilby en spotpris som var ca. 15 øre lavere enn min gjeldende spotprisavtale og viste til en spotpris han fant på deres konkurrent Los (!) sine sider. Ved en nærmere sjekk viser det seg at spotprisen han presenterte for meg som kunde i Bergen var spotpris for Nordland hvor strøm er fritatt for mva. Strømpris for Vestlandet på samme side var tilnærmet lik den jeg hadde fra før. Utrolig frekk markedsføring, han nevnte flere ganger i løpet av samtalen at prisen deres var 15 øre lavere enn den avtalen jeg hadde nå. Tilbudet var i utgangspunktet godt, men jeg kommer aldri til å bli kunde hos et selskap som lyger meg rett opp i trynet.

Svar fra Fortum
20.09.2018 12:15

Hei Ivar. Dette er selvsagt ikke noe som skal forekomme og våre selgere skal ha fått en god opplæring i hvordan de skal fremstå og vi er alle i Fortum opptatt av at vi alle skal være ærlige både utad og innad, da det fører til det beste kundeforholdet og det beste miljøet. Vi håper at dersom du treffer en selger fra oss igjen, at du ikke opplever det du gjorde, da de aller fleste fleste av våre selgere kommer med gode og ærlige hensikter. Skulle du revurdere tilbudet en gang så er du hjertelig velkommen til å ta kontakt og spør gjerne etter undertegnede for en hyggelig prat. Mvh Trond Fortum Kundeservice

Fortum har 771 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR