Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fortum
3.3
777 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
777 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#19
Utmerket
Fortum er rangert
#19 av 88 strømselskaper
39%
Middels
39% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 771 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
206
95
51
50
369
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 771 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ingen angrefrist

Omtale av  Stein

Skrev under på avtale etter å bli presset av pågående selger. Sendte angreskjema dagen etterpå men har nå fått beskjed om at det er brudd gebyr på avtalen på 900,- kr hvis jeg ikke inngår avtale med dem.

Svar fra Fortum
03.01.2018 10:31

Hei Stein. Vi bestreber oss på å møte kundene våre på en god måte og holde det vi lover. På generell basis kan jeg si at når man skriver under på en avtale får man angreskjema, og har du sendt dette til oss innen 14 dager etter inngått avtale, skal det ikke være noe problem å angre. Det kan være vanskelig å si noe om din spesielle sak uten å vite fakta. Kan du ikke sende meg kunde nr. (ev. personalia) så skal jeg sjekke opp saken din og gi deg en tilbakemelding. Med ønsker om en god dag videre Fra Lise M-Paulsrud

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bruddgebyr på 900kr

Omtale av  Jonny

Jeg har vert kunde i Fortum i noen år så fikk jeg et bedre tilbud fra en annen leverandør. Da jeg byttet leverandør ble jeg oppringt fra Fortum og de informerte at det ville komme ett bruddgebyr på 900 kr. Fortum skulle selvfølgelig trekke tilbake gebyret hvis jeg ikke gikk til ny leverandør. Jeg ble utrolig skuffet og trakk avtalen med ny leverandør tilbake. Så til alle der ute. Hvis Fortum ringer og kommer med tilbud på gull og grønne skoger, så er sikkert avtalen god helt til du sier opp. Da får du en ekstra regning på 900kr for bruddgebyr.

Svar fra Fortum
30.10.2017 15:21

Hei Jonny. Alltid hyggelig med kunder som har vært trofast over mange år. Jeg antar at du den siste tiden har vært i kontakt med oss og gått over på ny avtale. Vi har flere avtaler å velge mellom. De avtalene vi har som har bindingstid har som regel en gode som f.eks. en gratis måned med strøm. Det er litt vanskelig for meg å uttale meg om din avtale, men send meg gjerne navn og adresse på mail så skal jeg ta en gjennomgang av avtalen din. Mvh Lise M-Paulsrud Fortum

Gjorde meg til kunde uten å spørre

Omtale av  Lene

Skulle melde meg inn hos annet strømselskap, hvor jeg fikk beskjed om å finne mitt målenummer ID. Var fersk her og googlet hva det var, og fortum sin side kom opp med svar. Spurte i chatten om de kunne spore mitt målenr-ID, de svarte ja, og sa de kunne sette den i mitt navn da den sto på gammel leier. Bruker så måle-nr til å melde meg hos planlagt leverandør men mottar aldri regning hos dem. Hvorfor? Fordi Fortum har skyndet seg inn og satt av noe random produkt i mitt navn og meldt meg som kunde hos netteier. Ringte og sa opp med det samme jeg fikk regninger. Kunne spurt meg om jeg ønsket produkt. Går ikke tilbake!

Både og

Omtale av  Mg

Må si meg enig i tidligere omtaler at markedsføringa er litt vel pågående. Ble møtt av ei meget blid dame utenfor en matbutikk som ble helt i fra seg da jeg sa at jeg hadde Trønder energi som strømleverandør. I følge henne var det helt krise og veldig synd på meg som ble ranet hver måned pga høy strømregning. I et svakt øyeblikk signerte jeg iPaden som plutselig hadde min mailadresse på seg, og jeg angret i et par dager etter. Bestemte meg for å gi det en sjanse og da regninga kom, så ser jeg faktisk at månedsprisen er vesentlig lavere. Så konklusjonen er - ja, billigere strøm, fin avtale. Men de kundebehandlerne som står på gata må faktisk bli flinkere til å prate ordentlig med folk, gi korrekt informasjon og opptre seriøst. Og ikke minst -ta nei for et nei.

Tar ikkke nei for ett svar

Omtale av  Thomas

Møtte noen selgere på horisont i Åsane i dag som overhodet ikke tok nei for ett svar, mistet faktisk tellingen på hvor mange ganger jeg sa at jeg ikke var interessert, ikke nok med det, men de fant frem informasjonen min på en på en eller annen nettside for registrering av bytte av strømleverandør hvor de sa at de skulle sjekke noe, da jeg så en tekstboks med tittelen signatur og en knapp med tittelen bestill fikk jeg nok og sa at jeg ikke hadde lyst til å kjøpe noe og gikk. Hvis fortum ønsker å bli en seriøs aktør en dag bør de kanskje ungå å lære opp sine folk til å forsøke å villede folk på denne måten.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

De lyver

Omtale av  Alex

Jeg og min samboer møtte 2 selgere på kiwi for 1 eller 2 uker siden. Disse sa til oss at fortum har kjøpt opp hafslund og at vår avtale kommer nå til å bli satt til dyr fortum avtale og rådet oss til å bytte raskt til fortum nå. Jeg har nå ringt til hafslund som sier at dette ikke stemmer, utrolig sleip måte å få nye kunder på. Har tatt kontakt med NVE og media.

Villedende

Omtale av  Mattias

Selger snakker om å gi bedre vilkår en konkurentene, dytter på deg medlemskap via telefon og hus oppsøk. Har kampanjer på det dyreste alternativet for å avslutte kampanjen og skru opp prisene igjen. Ikke bli lurt av markedsføringen deres..

Fortum har 771 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR