Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
Fortum
3.3
792 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
792 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#19
Utmerket
Fortum er rangert
#19 av 88 strømselskaper
40%
Middels
40% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 792 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
215
101
51
50
375
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 792 verifiserte omtaler på Bytt.no

Middels

Omtale av  Thor J. D

Dere er kun et av mange el-selskaper. Dere er ikke den værste, men antagelig sånn midt på treet.

Svar fra Fortum
30.01.2024 09:07

Hei Thor, Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester og funksjoner , og setter derfor stor pris på at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Vi ønsker å være et strømselskap som kan tilby en rekke smarte kundefordeler for deg som er Fortum-kunde. I Mitt Fortum-appen og på Min side får du full oversikt over strømforbruk og kostnader. Hos Fortum har vi ververabatt hvor du har mulighet til å verve en venn og få 400 kr trukket fra din faktura. Vi tilbyr også flere tjenester for at du skal kunne få en strømavtale som virkelig passer deg og ditt behov. Du kan lese mer om dette på vår nettside fortum.no. Har du noen spørsmål er det bare å kontakte oss direkte på [email protected] eller på telefon 21494949. Vi står klare for å bistå. Vennlig hilsen, Fortum Strøm

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Strøm er urimelig dyrt. Strømselskaper gjør bare ting dyrere. Bidrar bare med økte kostnader.

Omtale av  Stein

Dyr strøm eneste bidrag. Strømselskapene et symptomet på at noe er galt. Vi klarte oss veldig bra uten dere

Svar fra Fortum
30.01.2024 10:00

Hei Stein, I motsetning til hva man kanskje skulle tro, tjener ikke Fortum mer penger når strømprisen er høy. Dette siden de fleste i Norge har spotprisavtaler. Det betyr at du som kunde betaler det samme for strømmen som det Fortum kjøper den inn for (tillagt mva). Strømprisen settes på kraftbørsen Nord Pool, og bestemmes av tilbud og etterspørsel. Gjerne ta direkte kontakt om du har flere spørsmål. Vennlig hilsen, Fortum Strøm

Knall bra

Omtale av  Bente G

Veldig god epp . Veldig godt forklart Nor å hvordan man kan følge med nor det e billigst å bruke strøm

Svar fra Fortum
06.02.2024 14:14

Hei Bente, Takk for din tilbakemelding. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med appen vår og at tjenesten er både nyttig og lettforståelig. Mvh Fortum Strøm //Bahar

Tenker at det er dyrt

Omtale av  Torhild

Fungerer greit nok. Men tror de har lurt meg på et tidspunkt. Samtidig fikk jeg strømavtale til tross for kreditt- uverdighet.

Svar fra Fortum
29.01.2024 08:51

Hei Torhild, Takk for at du delte din erfaring med oss. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger, da de er viktige for vår kontinuerlige forbedring. Hvis du har noen spesifikke bekymringer eller situasjoner du ønsker å diskutere, oppfordrer vi deg til å kontakte oss direkte, slik at vi kan ta en nærmere titt og tilby ytterligere støtte. Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar

Hjelpsomme med å dele opp faktura

Omtale av  Linn

De var litt masete i førsten når det gjaldt tilleggsting man kunne ha, måtte be de slutte å ringe, ellers byttet jeg selskap. Etter dette så har jeg vært fornøyd med service og app.

Svar fra Fortum
26.01.2024 12:27

Hei Linn, Tusen takk for din tilbakemelding. Vi beklager at du opplevde det var masete i starten angående tilleggstjenester. Vi vil ta med oss denne tilbakemeldingen og sørge for at våre ansatte er mer opprmerksomme på kundenes ønske og behov. Det er godt å høre du er fornøyd med servicen og appen. Vi setter pris på din tilbakemelding og håper du fortsetter å være fornøyd kunde hos oss:) Vennlig hilsen, Fortum Strøm

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Styr unna - unaturlige høy priser og tilleggstjenester som sniker seg på avtalen din.

Omtale av  Åsemarit

Styr unna #Fortum som kraftleverandør (…eller i det minste sjekk hva du betaler for…) De sniker på tilleggstjenester i abonnementet ditt. Jeg oppdaget 4 tjenester jeg aldri har bestilt som utgjør ca kr 260,- pr måned, i tillegg til unaturlige høye påslag (ift konkurrenter) på spotprisavtale, ca kr 220,- pr måned. ❌ Det er nesten kr 500 pr måned(!) i tillegg til strøm. Hvis du er kunde hos Fortum i dag: Sjekk faktura for tilleggstjenester. Sjekk også hvilken avtale du har. 1️⃣ Da jeg ringte og konfronterte med høye priser fikk jeg til svar: «…å ja, du har jo den DYRE spotprisavtalen…. Vi har laget en billigere nå som du kanskje vil ha….?» 2️⃣ Da jeg ba om dokumentasjon på at jeg AKTIVT hadde bestilt disse tilleggstjenestene fikk jeg til svar: «…det kan vi ikke gi, bekreftelsen på disse avtalene er slettet, dessuten har du STILLTIENDE akseptert….» ✅ Ny avtale er inngått med ny samarbeidspartner der faste kostnader er en mye mer enn halvert.

Svar fra Fortum
29.01.2024 09:19

Hei Åse Marit, Takk for at du deler din erfaring. Vi beklager dypt at du har hatt en negativ opplevelse med våre tjenester og ønsker å forsikre deg om at vi tar din tilbakemelding alvorlig. Vi ønsker å understreke at vi har strenge regler og prosedyrer på plass for avtaleinngåelse. Alle våre avtaler krever en skriftlig aksept, samt. muntlig aksept, for å sikre at våre kunder er fullt informert og enige i tjenestene de mottar. Hvis det har skjedd en feil eller misforståelse, er vi forpliktet til å rette opp i dette. Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar

Selger må tenke nøye om hva man selger for aktive bruker hos dere uten at man må lage nye avtale.

Omtale av  Elenita V

Jeg syns at selger prøver å selge strøm til andre ektefelle når man har huset en avtale med den andre ektefellen. Alt er bare sur fordi kun den ene som har oversikt til alle regningen men samtidig mister den ene tilganger på arkiv betalt fakturaer. Mutt synspunkter at dette er bare tull! Hvorfor man ikke kam gi bedre tilbud den aktivet abonnement som er allerede aktiv fra før og er ikke nødvendig å opprettet nye bruker på samme hus? Utenkelig!

Svar fra Fortum
29.01.2024 10:28

Hei Elenita, Takk for at du tok deg tid til å dele dine bekymringer med oss. Vi setter stor pris på din tilbakemelding, da den hjelper oss å forstå våre kunders behov bedre og forbedre vår service. Vi beklager eventuelle ulemper dette har medført. Vårt mål er alltid å tilby den beste mulige servicen, og i denne sammenhengen ser vi at det kan ha oppstått en misforståelse. Jeg vil gjerne informere deg om at det er fullt mulig å opprette en brukerkonto for din ektefelle eller samboer uten å måtte overføre anlegget. Dette vil gi begge parter innsyn i kontoen via vår MinSide eller App, og sørge for at dere begge har tilgang til viktig informasjon og oversikt over betalte regninger. Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar

Fortum har 792 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR