Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
Fortum
3.3
793 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
793 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#19
Utmerket
Fortum er rangert
#19 av 88 strømselskaper
40%
Middels
40% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 793 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
216
101
51
50
375
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 793 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig kundeservice.

Omtale av  Sverre

Alt fungerte greit, frem til jeg bestilte tjenesten smart lading av bil. Det virket ikke og jeg tok kontakt med kundeservice. De lovet meg tilbakemelding, men etter 3 ukers venting samt at jeg purret på dem 6 ganger, byttet jeg leverandør. Jeg ønsker ikke å være kunde hos noen som ikke verdsetter sin kunder.

Svar fra Fortum
06.02.2024 12:52

Hei Sverre, Takk for din tilbakemelding vedrørende tjenesten Smartlading. Vi beklager ulempene du opplevde og forsinkelsen i vår respons. Selv om vi bestreber oss på å tilby rettidig og effektiv support, ser det ut til at vi ikke møtte dine forventninger denne gangen. Din tilbakemelding er svært viktig for oss. Dersom du vurderer oss igjen ved en senere anledning håper vi at vi kan gjenopprette tilliten. Ønsker deg en fin dag! Mvh Fortum Strøm //Bahar

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Det finnes billigere og bedre alternativ. Dårlig kundeservice.

Omtale av  Jonathan M

Kundeservice tar deg ikke seriøst. Appen fungerte ikke før halvveis inn i måneden jeg skulle prøve Fortum. Jeg skulle bli ringt opp men det skjedde aldri. Jeg måtte purre på det før de endelig fikset det.

Svar fra Fortum
06.02.2024 12:40

Hei Jonathan, Vi har dessverre opplevd noen tekniske utfordringer ifm. med forbrukshistorikken på appen den siste tiden. Dette problemet skal nå være løst og forbruket skal nå være tilgjengelig. Vi beklager utfordringene du har møtt på med både appen og hos vår kundeservice. Takk for din ærlige tilbakemelding, den er avgjørende for vår kontinuerlige forbedring. Mvh Fortum Strøm //Bahar

Fortum helt OK

Omtale av  Erik L

Oversiktlig app og greit det meste. Hyggelig kundebsenter

Svar fra Fortum
06.02.2024 12:37

Hei Erik, Takk for din positive tilbakemelding! Vi er glade for å høre at du finner vår app oversiktlig og er fornøyd med servicen fra vårt kundesenter. Ønsker deg en fin dag! Mvh Fortum Strøm //Bahar

Grei leverandør

Omtale av  Rein L. S

Grei strømleverandør. Ingen overraskelser. Har ikke planer om å skifte

Svar fra Fortum
06.02.2024 12:36

Hei Rein, Takk for hyggelig omtale. Dersom det dukker opp spørsmål eller du ønsker å gi oss en tilbakemelding må du ikke nøle med å kontakte oss i fremtiden. Ønsker deg en riktig fin dag! Mvh Fortum Strøm //Bahar

uoversikelig

Omtale av  Gunnar R

ikke god avtale, får ikke opp årsforbruk. +++ får ikke opp app for mercedes eqa. ellading

Svar fra Fortum
05.02.2024 14:54

Hei Gunnar, Du finner årsforbruk i appen under energirapport. Der kan du velge dag, måned eller år. Velger du "år" kan du nederst velge året du ønsker forbrukstall fra. Det er flere biler som ikke støttes av Smartlading siden vi er avhengig av systemstøtte fra bilprodusenten sin side. Så fort produsenten har det nødvendige på plass vil vi lage støtte for smartlading for disse bilene. Vi jobber dermed med å få støttet flere biler, men vi kan dessverre ikke si sikkert når det blir enda. Vi beklager dersom våre eksisterende avtaler ikke har møtt dine forventninger. Vi ønsker å finne den beste avtalen som passer dine spesifikke behov. Vennligst ta kontakt med oss direkte på [email protected] eller på telefon 21494949. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Seriøst selskap

Omtale av  Jan P

Stort sett fungerer alt bra. Men når jeg spurte om avtalen «Spot smart» fikk jeg ikke godt nok svar

Svar fra Fortum
06.02.2024 14:08

Hei Jan, Takk for hyggelig tilbakemelding. Så leit å høre at du ikke fikk tilstrekkelig informasjon vedrørende våre tjenester. Kort fortalt er Sport Smart en spotprisavtale med kr. 99 i fastbeløp og 0øre/kWh i påslag. Tjenesten gir deg full tilgang til appens funksjoner og det er ingen bindingstid på avtalen. Håper dette ga noe klarhet i bilde. Mvh Fortum Strøm //Bahar

Ligg unna useriøse, juksende Fortum!!

Omtale av  Thor F

Jeg ville bytte strømleverandør på grunn av den fine appen til Fortum. Ble enig med selgeren om en spotprisavtale pluss fast lite månedlig påslag. Da regningen kom var det lagt til flere tjenester vi ikke var enige om. Da jeg ba om opptaket av salgssamtalen kunne jeg ikke få den, på grunn av personvernet! Personvernet til selgeren!!! Senere ble opptaket plutselig borte! Andre strømleverandører sier at det ikke er mulig uten aktive grep. Jeg spurte Fortum om hvilke goder jeg fikk ved de tjenestene de ekstrafakturerte. Jeg fikk aldri noe svar på det. Jeg har rettet mange spørsmål til Fortum, men får aldri svar. Utrolig arrogante. Da jeg sa opp avtalen fikk jeg "avbruddsgebyr" på flere tusen kroner fordi den avtalen jeg ble satt opp på (uten min vilje eller vitende) var en 12måneders avtale. Vi skal nå møtes i Forliksrådet. Det skal bli en deilig opplevelse! Hold deg unna Fortum. Det kan bli en tidkrevende, omfattende og dyr opplevelse for deg!! Nå du leser andre anmeldelser her inne, så ser du at jukset gjentar seg gang på gang. Det er altså en systematisk gjentagelse som viser at Fortum jukser når de kan! Ligg unna Fortum. Jukser systematisk. Ikke tro på forsikringene deres om seriøsitet. Det kan koste deg dyrt!

Svar fra Fortum
06.02.2024 12:35

Hei Thor, Vi beklager på det sterkeste de problemene du har opplevd og den frustrasjonen dette har medført. Det du beskriver, reflekterer ikke den standarden for kundeservice og transparens vi streber etter hos Fortum. Vi takker for din tilbakemelding og tar det med oss videre i vårt kontinuerlige forbedringsarbeid. Mvh Fortum Strøm //Bahar

Fortum har 793 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR