Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fortum
3.3
766 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
766 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#20
Bra
Fortum er rangert
#20 av 88 strømselskaper
39%
Middels
39% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 766 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
204
93
51
50
368
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 766 verifiserte omtaler på Bytt.no

Lureri av alle høyeste grad!

Omtale av  Kevin B

1) Var med på en konkurranse for å vinne en varmepumpe 2) Ble oppringt av Fortum i forbindelse med konkurransen som mente de kunne tilby en uslåelig strømavtale i 2 måneder med smartlading av elbil (noe min daværende strømselskap hadde) 3) Det viser seg at Fortum hadde ljuget og at elbil-lading ikke var mulig for min bil, og at jeg hadde fått tidenes strømregning- over kr10000 for tre uker (dobbelt så dyrt som jeg noen gang hadde betalt før) 4) Jeg klagde direkte til selskapet men fikk ikke svar. Måtte purre selskapet etter at jeg fikk innkassobrev og fikk svar til slutt om at saken var avsluttet. Kort fortalt- hold dere langt unna dette selskap! Selv om det er mange hyggelige kundebehandlere er dette lureri av alle høyeste grad, dessverre.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fantastisk selskap

Omtale av  Kjell A

I motsetning til de fleste andre omtaler her, har jeg ikke hatt noe negativ opplevelse med fortum. Greit fastbeløp, og helt greit påslag. Fortum er troverdig og holder seg til avtalen, kontra fjordkraft. Også utmerkete løsninger angående samlet faktura og et fantastisk såkalt "belønningsprogram", der man får tilbakebetalt 24 timer med strøm i måneden om man utfører en enkel miljøutfordring. Naboen min med likt forbruk betalte 600kr mer hos tibber enn jeg gjorde hos fortuum, han byttet selskap med en gang. Fortum er og et fantatisk selskap om du har en stor familie med høyt forbruk. Har spart opp mot 1000kr i måneden med den såkalte energirådgivningen deres. Godt oppsummert: Enkelt og greit selskap med gode priser og god oversikt i "Mitt Fortum" appen. Også eksemplarisk kuneservice.

Fortum bygger sin virksomhet skruppeløst på svindel og bedrag

Omtale av  Børre M

Styr unna dette selskapet hvis du ønsker å sove godt om natten, for dette er av verste sort svindlere. Fortum tilbudte meg en avtale som het Fotum Flyt, og som jeg trodde var en spotprisavtale, og svarte ja til. Forskrekkelsen ble stor når det viste seg at Fotum Flyt ikke er en spotprisavtale, men en fastprisavtale. Fastprisen hadde de heller ikke oppgitt, men blitt satt til 168 øre kw/t, mens normal fastpris i Nord Norge lå på45- 50 øre kw/t. Heldigvis hadde jeg ikke bindingstid og kunne bytte strømleverandør, slik at jeg for de 10 siste månedene for 2022 kun betalte tilsammen litt over 2000 kr for mitt stømforbruk, i stedet for 43000 hos Fortum.

Dårlig.

Omtale av  Barbro

Høyt påslag. Økt fast pris/mnd. Ved samtale/Tlf kontakt møte med kundebehandler som fastslo at jeg selv var skyldig i å ikke å ha oppfattet at Fortum marked var billigere enn Fortum flyt, at det var sendt ut mail om dette. Det er ikke sant. Appen henger også etter med ca 2 døgn.

Ble kunde selv om jeg sa at jeg ikke skulle bli kunde

Omtale av  Lena

Har helt samme erfaring som "Terje" under her. Ble oppringt av de og jeg spurte om de kunne sende det over på mail slik at jeg kunne se gjennom i ro og mak (etter arbeidstid i det minste) og sammenligne med min nåværende strømleverandør. Helt i orden. Jeg sa opptil flere ganger at jeg ikke skulle bli kunde, men måtte likevel skrive OK på melding. "Det er kun for at jeg skal kunne sende mailen til deg". Vipps så var jeg kunde. Og de fikk meg over til de på 1-2 dager, som i følge min nåværende strømleverandør ikke er lov (nye regler i 2023). Da skal det visst nok gå 2 uker før de kan bytte. Så nå gjenstår det å se om jeg får angret "bestillingen". Angrerettskjema er i alle fall sendt inn. Styr unna.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Så nærme svindel man kan komme.

Omtale av  Marcello

Føyer meg inn i rekken her. Har hatt mange strømselskap, og sammen med Norges Energi kan disse sies å drive med en praksis som er på grensen til svindel. Jeg ble lovet en super avtale, endte opp med å betale mye mer en jeg pleide og sa opp. I tillegg fikk jeg en regning ETT ÅR senere på en nettleie dem hadde glemt å sende, og i tillegg prøvde dem å ta 69 kr for å sende meg papirfaktura.

Min anmeldelse føyer seg inn sammen med en rekke andre grelle eksempler her ser jeg!

Omtale av  Terje

Ble kontaktet av dette selskapet på telefon 10. februar 2023. Mannlig bergenser i andre enden. Prater i vei på både innpust og utpust, vanskelig å slippe til i samtale. Sier fra at han er heldig som møter meg på en god dag, gjør det helt klart at alt han deler her og nå er for mye informasjon å ta inn og konvertere. Sier videre at han kan sende meg en e.post med det han i dag har ramset opp, så jeg kan få anlrdning til å sette meg inn i hva de prøver å selge. Bergenseren svarer da med at det er i orden, men at tilbudet er så spesielt at han må lese det inn på lydbånd for å verifisere det dersom jeg senere skulle takke ja. JEG FÅR EN DÅRLIG MAGEFØLELSE. Og jeg GJENTAR for selger. JEG GÅR IKKE, INN I NOEN AVTALE UTEN Å HA SATT MEG INN I HVA DU HER I DAG PRØVER Å SELGE. Er det forstått!? Spør jeg selger. Selger svarer "åja ja, det er så greit så. Men jeg vil likevel at du bekrefter/ avkrefter når jeg nå begynner å lese opp vilkårene for tilbudet". JEG SVARER; det er greit så lenge det ikke blir oppfattet som bekreftelse på en bestilling! SELGER går så i gang med opptak, begynner å lese opp tilbud. Jeg svarer underveis, og samtidig er tydelig på at dette IKKE er å anse som en bekreftelse fra meg på noen avtale. Etter opplesning av tilbud sier selger at han som lovet vil sende meg en e.post slik at jeg kan lese i ro og fred, for så siden å sende bekreftelse dersom jeg ønsker å inngå avtale. Jeg sjekker e.posten jevnt og trutt, ingen e.post med informasjon om tilbud dukker opp. I dag mandag 12. februar 2023 tikker det inn en e.post, og en SMS. I e.posten står det innledningsvis "HEI TERJE! Takk for din bestilling". Videre masse informasjon til meg som kunde med oppstart av ny avtale allerede om 2 dager! Altså 14. Februar! samt vedlegg av angrerettskjema. På SMS ligger det en hyperkobling til oppsett av app, smartlading, ja nær sagt alt de "har solgt" som koster ekstra. Magen min vrenger seg mildt sagt, dårlig magefølelse! Febrilsk roter jeg frem det nummeret jeg ble oppringt av. Ved oppkall på dette nummeret får jeg til svar at nummeret ikke er i bruk. Neivel, da får jeg bare i hive meg over telefonnummeret fortum har oppgitt på nett. Her blir jeg sittende i kø bortimot en time før jeg kommer gjennom. Og ganske riktig, damen i andre enden kunne bekrefte min frykt. Fortum har ganske enkelt tatt meg som kunde. Si meg en ting Fortum, er dette deres vanlige praksis? Hva hadde skjedd dersom jeg ikke hadde tatt affære? Hva med alle mennesker med nedsatt funkssjonssvikt som blir kontaktet av dere, som ikke evner å fange opp denne salgs strategien deres? Har dere jussen på deres side med denne fremgangsmåten? Deres tilnærming til potensielle kunder vil jeg gå så langt som å kalle for svindel og bedrag!. Jeg har kastet bort mye unødig tid på dette (2 timer), kan jeg sende regning?

Fortum har 766 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR