Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fortum
3.3
777 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
777 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#19
Utmerket
Fortum er rangert
#19 av 88 strømselskaper
39%
Middels
39% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 771 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
206
95
51
50
369
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 771 verifiserte omtaler på Bytt.no

Pågående selgere, respekterer ikke angrerett

Omtale av  Robin

Ble prakket på en måneds testperiode av en selger jeg ikke kunne bli kvitt, hvor jeg ble fortalt at jeg hadde angrerett på 14 dager. Sendte inn angrerettsskjema i posten, men de overførte meg til Fortum uansett. Muligens et ok strømfirma sånn generelt, men med slik forretningsskikk så er det ikke noe for meg.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Useriøs og elendig kundebehandling. selger holder ikke det de lover og rot med faktura. Styr unna.

Omtale av  Ørjan

Useriøs og elendig kundebehandling. Selger holder ikke avtaler Rot med faktura. Ikke lydhør for egne feil og ikke løsningsorientert. Styr unna for alt i verden. Måtte de gå konkurs slik at ikke flere blir lurt.

Telefonsalg mas

Omtale av  Kjetil

Forferdelig, uønsket mas. De har ringt meg 10 ganger, med 5 forskjellige numre. Jeg har lagt på og blokkert alle sammen, de men ringer fortsatt. Vil ikke ha noe som helst med Fortum å gjøre!!

Useriøs bedrift

Omtale av  Helene

Jeg har nå fått flere Ubehagelige telefoner fra en som sier han er fra Fortum, noe jeg må spørre om flere ganger, for det sier han altfor fort. Han spurte om mange spørsmål om leiligheten som jeg synes er ubehagelig uten å få en sikker bekreftelse på at han er fra et seriøst selskap. Det er kanskje ikke den beste strategien å få en jente i 20 årene til å beskrive hele leiligheten sin til en vilt fremmed mann på telefonen??? Ekkelt var det! Jeg svarte at jeg ikke viste, siden jeg syntes hele samtalen var ubehagelig. Da ble han irritert... Jeg sa også at det ikke var jeg som håndterte strømavtalen og at han måtte snakke med min samboer, men det utnyttet han bare og slang på alt det dere kan tilby. Eneste måten å bli kvitt han var å si at han kan ringe senere. Jeg blokkerte dette nr da jeg ikke fikk noe treff på deres bedrift på gule sider eller 1881. Ble ringt opp i dag, og flere dager, av samme fyr, men annet nr, og han var unnvikende hvor han hadde informasjonen fra... disse nr er heller ikke oppført. Er det virkelig slik dere viser en «troverdighet« og skaffer dere nye kunder?

Villedende selger

Omtale av  Erlend B

Selger på døra påstår han kommer for å foreta en forbruksmåling på en måned. Jeg spør om han skal selge meg noe, noe han svarer nei på. Jeg sier jeg ikke er interessert flere ganger, men han gir seg ikke med å stille spørsmål. Jeg må tilslutt bare lukke døra.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ulovlig datainnsamling

Omtale av  Offerett

Selger utgir seg for å reise rundt å kartlegge strømforbruket i området. Sier flere ganger jeg ikke skal bytte men blir forklart masse ting. Er ulovlig å samle data om privatpersoner så kommer til å melde i fra om brudd på gpdr reglene.. Firmaer som selger på døren er som regel såpass desperate at med en gang dere ringer på min dør har dere bevist hvor dårlig produkt dere har og lastet bort både min og selgers energi. Selgers virket svært grei og hyggelig altså og unner han en god og seriøs salgsjobb. Hadde også krevet en viss dresscode og navneskilt samt noe materiale når man ringer på hos folk.

Svar fra Fortum
24.05.2021 17:46

Hei Offerett og takk for din anmeldelse! Vi har en avtale hvor ditt strømforbruk blir analysert og du vil få en anbefaling om hvilken avtale som passer deg og dine preferanser best. Ved en inngåelse av avtale så trenger vi informasjon fra deg for å kunne registrere avtalen. Våre selgere plikter å bære med ID kort som viser klart å tydelig bilde, navn og firma slik at du enkelt kan identifisere selger! Jeg skal melde dette videre! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Feil prising

Omtale av  Jannicke

Jeg ble kunde hos Fortum og fikk tilbud om å gå for fast betaling siden det ville gjøre at jeg ikke hadde noen overaskelser og lik pris hele året. De satt min månedpris alt for lav og da jeg tok opp dette med kundeservice gikk regningen opp 3 ganger fra en måned til en annen! Syntes dette er helt forferdelig og jeg lurer på hva som hadde skjedd hvis jeg ikke hadde fulgt opp! Jeg har nå byttet leverandør og har ett utestående beløp på 5000kr som må betales. Forstår at jeg skulle ant at min regning var veldig lav, men syntes det er håpløst at jeg som forbruker må sjekke at dette er riktig og ikke selskapet når de setter prisen på regning basert på mitt forbruk. Fikk også en frekk telefon fra Fortum som lurte på hvorfor jeg ville bytte. Da jeg sa det var pga feil pris på fast betaling, spurte han surt hvorfor jeg gikk for fast betaling og ikke flytende regning. Når jeg ble solgt denne avtalen fra en av deres selgere! Kommer adri til å bruke Fortum igjen.

Svar fra Fortum
24.05.2021 17:46

Hei Jannicke og takk for din anmeldelse! Når du har lik betaling så følger du ditt forbruk og pris per måned blir basert på historisk forbruk, det kan blir ført en reberegning hvis månedsprisen er feil i forhold til forbruket ditt over tid. Nå har ikke jeg sett på ditt tilfelle, men jeg vil tro månedssummen er blitt satt for lavt og vi har dermed ført en reberegning slik at du ikke skal sitte igjen med en saldo! Det at det er blitt økt så mye er leit, jeg håper du var i kontakt med oss for å se om vi kunne blitt enige om en sum som passer deg slik at det ikke blir for mye per måned. Vi setter veldig pris på at du gir oss en tilbakemelding rundt dette, vi har en policy om at vi alltid skal ha en hyggelig tone med våre kunder uansett hva det gjelder! Jeg skal melde dette videre! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Fortum har 771 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR