Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fortum
3.3
766 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
766 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#20
Bra
Fortum er rangert
#20 av 88 strømselskaper
39%
Middels
39% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 766 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
204
93
51
50
368
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 766 verifiserte omtaler på Bytt.no

Umulig å ta kontakt med dem

Omtale av  Øystein

Jeg får bare purringer eller inkassovarsler. ingen post eller noe. har prøvd å bli kvitt dem lenge men kommer bare flere regninger. Fint om jeg kunne fått kontakt med kundeservice, fått regningen på mail eller telefon så man kan betale. fått opprettet bruker hos fortum. styr unna

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Vanskelig oppsigelse og ræva kundeservice

Omtale av  Jenny

Vært i en oppsigelsesprosess i 2 måneder. Får fortsatt fakturaer. Kundeservice lover alt, men holder ingenting. ALDRI BRUK FORTUM

Elendig

Omtale av  Tonton

Jeg ble dessverre lurt av selger til å prøve fortum og «skreddersydd strømavtale». Jeg angret dagen etter og sendte angreskjema, men det ble ignorert. Snakket med dem flere ganger. Fikk strømregning selv om jeg bare skulle ha en slags overvåkning. Pushy og respektløse og masete selgere ringte meg. De sendte regningen til inkasso uten varsel. Dyr strøm, idiotisk konsept, grusom kunderservice. Føler meg lurt og manipulert. Styr unna.

Responstid hos kundeservice har forbedringspotensiale

Omtale av  Jon L

Fortum har stort sett datasystemene sine i orden. Fakturaer kommer når de skal, og Fortum er flinke til å informere om prisendringer på strømavtalene sine via (tilsynelatende) autogenererte nyhetsbrev på e-post. Og for den som har el-bil er det verdt å merke seg at man som ordinær strømkunde kan få rabatt på lading ved offentlige ladestasjoner hos ReCharge (Tidligere Fortum Charge & Drive), forutsatt at man etterspør rabatten. Men som eksisterende strømkunde har jeg kontaktet kundeservice hos Fortum ved noen anledninger det siste året, både via telefon og e-post. E-post har blitt besvart etter 1,5-2 uker. På telefon har Fortum riktig nok en funksjon som gjør at man kan bli ringt opp igjen når de har en ledig kundebehandler (hvis man ønsker), i stedet for å bli sittende og vente i telefonkø. Men det har gjerne tatt 2-3 timer før jeg har blitt ringt opp igjen. Jeg synes ikke dette er veldig imponerende.

Styr unna dette selskapet

Omtale av  Anette S

Hadde Lik betaling. Når det ble stilt spørsmål om vi kunne endre dette til et annet abonnement ble det fortalt at det ikke skulle være noe problem. En uke etterpå mottar vi en regning på 11 000 kr hvor det kun står på faktura, restsaldo lik betaling. Rett og slett svindelselskap, vi kommer til og bytte strømselskap snarest. Dårlig på kundeservice, du får kanskje svar etter ett par uker.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ble regelrett lurt!

Omtale av  Steinar

Jeg ble kontaktet forrige sommer av selger for Fortum og ble lovet kun en liten sum hver Mnd... Sjokket kom for ca 2 uker med en regning som dumpet plutselig i min postbox uten forvarsel! Reg ingen var på nærmere 9000kr!Jeg fikk selvfølgelig sjokk og tok kontakt med en kundebehandler som svarte resolutt:Ja men du har jo brukt mere strøm enn det du har betalt pr. Mnd derfor har du fått denne regningen nå! Jeg forklarte at jeg følte meg lurt samt at jeg ikke hadde mulighet for å betale hele dette beløpet nå uansett da jeg er uføre trygdet samt er Kreft syk. Jeg bad omstendig om å få delt dette opp i flere avdrag.. Fikk da et tørt svar om at dette kunne ikke deles opp mere enn 2 ganger.. Dette er en behandling som er helt hjerterått!!!

Svar fra Fortum
08.06.2021 10:47

Hei Steinar. Det er veldig beklagelig å høre om din opplevelse hos oss, og jeg har stor forståelse for frustrasjonen her. Det høres ut som om du har hatt Lik Betaling i din strømavtale. Lik Betaling er en betalingstjeneste som gjør at du får et satt fastbeløp du betaler hver måned. Vi utregner dette fastbeløpet ved å ta det stipulerte årsforbruket på målerene din, og dele på 12. I dette fastbeløpet inngår også nettleie fra netteieren din dersom vi gjennomfakturerer for dem. Tanken bak Lik Betaling er slik at ettersom man betaler samme fastbeløpet hele året vil man betale litt mer enn sitt reelle forbruk på sommeren, slik at man kan betale litt mindre på vinteren. Fakturaen er satt opp litt annerledes med fastbeløp på første side, men det reelle fakturagrunnlaget ligger alltid med i fakturaen slik at man kan ha oversikt over det reelle forbruket sitt. Det er også veldig beklagelig å høre om situasjonen din, og at du ble møtt med så lite forståelse, slik skal det absolutt ikke være. Vi har også mulighet til å dele opp en faktura i mer enn 2 avdrag, og skal være så behjelpelige vi kan for å finne beste løsning for deg som kunde. Vi ønsker veldig gjerne å få sett på denne saken slik at vi kan finne en hyggelige løsning. Ta derfor gjerne kontakt med oss på tlf 21496910, [email protected] eller via chat på vår hjemmeside: https://strom.fortum.no/kundeservice Vi håper å høre fra deg. Vennlig hilsen Celine Fortum

Udugelig kundeservice

Omtale av  Tormod

Vi fikk plutselig velkomstmail og telefon fra selger med takk for bestilling - 3.5.2021. Men jeg hadde ikke bestilt noe. Det viste seg at jeg hadde bestilt Obos medlemsstrøm 2.7.2020. Det tok altså TI MÅNEDER før vi hørte fra dem. Selger var sur. Da vi spurte kudneservice om hva som hadde skjedd, var det starten på en mailtråd med dårlige svar og surmuling fra Fortum. Vi har fått endret leverandør og kan virkelig ikke anbefale noen å gå for Fortum. De må ta tak i kundeservicen sin.

Svar fra Fortum
08.06.2021 10:44

Hei Tormod. Det er veldig beklagelig å høre om denne opplevelsen du har hatt hos oss som din strømleverandør. Det kan tenkes at når du bestilte Obos Medlemsstrøm i Juli i fjor ble det registrert med oppstart nå i Mai. Systemene våre sender ikke ut velkomstmail og bestillingsbekreftelse før en avtale er aktiv hos oss. Situasjonen du forklarer rundt både selger og kundeservice er imidlertid ikke bra, og vi vil gjerne se nærmere på dette, både hendelse rundt avtale og kundebehandlingen du har fått. Vi setter også pris på å få tilsendt slike klager, så vi kan rapportere det videre til rette vedkommende. Ta gjerne kontakt med oss igjen, slik at vi kan få sett på saken. Vi kan nås på tlf 21496910, [email protected] eller via chat på vår hjemmeside: https://strom.fortum.no/kundeservice Håper å høre fra deg! Vennlig hilsen Celine Fortum

Fortum har 766 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR