Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Gudbrandsdal Energi
3.9
697 verifiserte omtaler

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

Negativ trend

Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.9
Bra
697 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#4
Utmerket
Gudbrandsdal Energi er rangert
#4 av 88 strømselskaper
74%
Utmerket
74% anbefaler Gudbrandsdal Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 699 omtaler om Gudbrandsdal Energi

FILTRER OMTALER
404
109
43
33
110
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Veldig fornøyd

Omtale av  Charlotte

Veldig god app med god oversikt, har hatt dem ett år med 1 øre påslag og ingen månedsavgift. Dette ble endret nå til 39 kr i månedsavgift og 3 øre påslag, så plutselig må jeg betale for helt grunnleggende funksjoner som jeg har hatt tilgang til hele tiden. Derfor bytter jeg. Synd.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.09.2023 11:25

Hei Charlotte! Det er veldig hyggelig å høre at du vært fornøyd med oss! Det er for oss som for andre bransjer; økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er prisøkningen en nødvendighet. Når det er sagt, så er våre priser fortsatt veldig konkurransedyktige :-) Og du er selvsagt hjertelig velkommen tilbake ved en senere anledning, om du skulle ønske det! Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig markedsføring og kommunikasjon

Kundeservice var bra. Nå kommer man ikke igjennom på tlf

Omtale av  Eirik

Overskriften forklarer alt. De legger på pris og i tillegg gebyr.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
07.09.2023 11:04

Hei! Takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre at du ikke er helt fornøyd. De siste tre månedene har vår svartid på telefon i snitt vært på cirka ett minutt, men det kan hende du prøvde å nå oss på en dag med mange henvendelser og derav påfølgende lengre svartid. Når det gjelder prisøkningen så er det med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å gjøre det. Det er for oss som for andre bransjer; økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig markedsføring og kommunikasjon

GE er ikke lenger konkurransedyktige på pris.

Omtale av  Stein G

Jeg har vært fornøyd kunde i GE i mange ti-. talls år. De har alltid vært konkurransedyktige på pris. Med den siste prisøkningen er det nå desverre slutt for min del.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
07.09.2023 10:53

Hei Stein! Takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre at du ikke er helt fornøyd. Det er for oss som for andre bransjer; økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er prisøkningen en nødvendighet. Du er velkommen tilbake ved en senere anledning :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig markedsføring og kommunikasjon

Dyr avtale og lite kundevennlig.

Omtale av  Agnethe T

Brukte GE på ny fritidsbolig på grunn av ok avtale fra før. Den nye avtalen er den dyreste og dårligste de kan tilby. De sender plutselig papirfaktura. Man må aktivt avbestille dette, noe som er lite miljøvennlig og de fakturerer 50 kr pr faktura. Styr unna! GE lurer deg med 1 mnd garanti. Bytt til annet selskap asap!

Svar fra Gudbrandsdal Energi
21.08.2023 09:09

Hei Agnethe! Takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Dersom du tidlgere har hatt eFaktura, og nå fått papirfaktura, kan det tyde på at det har skjedd endringer i betalingsavtalen du hadde. Har man takket ja til Alltid eFaktura så vil man få faktura i nettbanken, og ikke i posten. Det går også an å opprette epostfaktura. Håper du tar kontakt med kundeservice for å finne ut av det. Du når oss på e-post [email protected] eller telefon 612 94 700, hverdager mellom klokka 08.00 og 15.15 Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig for markedsføring og kommunikasjon

Ikke lenger en god deal

Omtale av  Tom

Disse pleide å være en bra deal, har vært kunde i mange år, men med siste prisøkning har de dessverre priset seg helt ut. Har byttet.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
21.08.2023 09:00

Hei Tom! Takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Slik strømmarkedet har utviklet seg, er dette fortsatt en konkurransedyktig strømavtale. Og det for oss som for andre bransjer; økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er prisøkningen en nødvendighet. Du er velkommen tilbake ved en senere anledning :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig for markedsføring og kommunikasjon

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Prisjusteringer!

Omtale av  Alex

Den siste tiden har jeg virkelig måttet se nøye på økonomien min, og det er med en viss frustrasjon jeg nå innser at jeg ikke lenger kan overse de stadig økende strømprisene. Disse nye prissjusteringene har virkelig satt meg i en utfordrende situasjon, og det virker som om jeg ikke har noe annet valg enn å vurdere å bytte strømleverandør.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
09.08.2023 13:01

Hei Alex! Takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Det er for oss som for andre bransjer; økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er prisøkningen en nødvendighet. Det er fortsatt en konkurransedyktig strømavtale :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig for markedsføring og kommunikasjon

GE er ikke lenger en rimelig strømleverandør.

Omtale av  Knut S. S

De hadde bra strømavtaler,men etter at Fjordkraft fikk innpass i selskapet har de gradvis priset seg ut av markedet.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
09.08.2023 13:04

Hei Knut! Takk for din tilbakemelding. Vi har fortsatt konkurransedyktige priser :-) Men det er for oss som for andre bransjer; økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er prisøkningen en nødvendighet. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig for markedsføring og kommunikasjon

Gudbrandsdal setter opp prisene på spotprisavtalen

Omtale av  Erling

Har vært GE kunde i flere tiår fordi jeg har erfart konkurransedyktige priser. GE er ikke like konkurransedyktige med nye prisjusteringer. Jeg vurderer derfor alternativer, feks Vibb.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
07.08.2023 10:49

Hei Erling! Takk for din tilbakemelding. Når det gjelder prisøkningen, så er det med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å gjøre det. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet. Bestemmer du deg for å bytte strømleverandør, er du selvsagt hjertelig velkommen tilbake ved en senere anledning :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kommunikasjon og markedsføring

Hva skjer med GE?

Omtale av  Arnes

Har vært kunde hos GE lenge, og har vært godt fornøyd med både pris, service og app. Men etter at Fjordkraft kjøpte GE har ting begynt å skje: Kundeservice har blitt mindre tilgjengelig, prisene øker stadig og gjentatte beskjeder om økte priser kommuniseres på en rotete måte (motstridende og stadig gjentakende beskjeder). I tillegg har Fjordkraft kannibalisert mobilabonnementet. Er Fjordkraft i ferd med å ødelegge selskapet? Kommer prisene til å øke videre til Fjordkraft-nivå?

Svar fra Gudbrandsdal Energi
06.07.2023 07:41

Hei Arnes Vi takker for din tilbakemelding. Det er kjedelig å høre at du har hatt problemer med å nå oss. Det har vært veldig stor pågang hos kundeservice særlig det siste året, som har medført lengre svartid enn vi normalt har hatt. Men nå er vi «back on track» og svarer raskt på henvendelser, - og ikke minst kan du nå oss i enda flere kanaler. Gudbrandsdal Energi et selvstendig selskap, med ansatte og kontor på Vinstra. Med tanke på prisøkningen er det med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å gjøre det. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig markedsføring og kommunikasjon

Topp kundeservice

Omtale av  Bjørg F

Prisen har gjennom mange år vært blant de ti beste

Svar fra Gudbrandsdal Energi
14.06.2023 09:44

Hei Bjørg! Tusen takk for fine ord, det setter vi stor pris på. Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig markedsføring og kommunikasjon

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Forvirrende prisendringer, kort prisgaranti og treg app

Omtale av  Emilie

Jeg har hatt flere frustrerende opplevelser med Gudbrandsdalen Energi de siste månedene. Det har vært mye rot og frem og tilbake rundt prisendringer og prisjusteringer, noe som har skapt forvirring og usikkerhet for meg som kunde. Tidligere hadde de kun et påslag uten månedlig kostnad, men nå har de innført en ny ordning med påslag pluss månedlig kostnad. I en kort periode ga de beskjed om at de ville ta betalt for appen, men så trakk de dette tilbake. Det virker som om de nå har funnet en måte å omgå dette ved å innføre en månedlig avgift i stedet. Dette har resultert i at andre selskaper nå er betydelig billigere og mer konkurransedyktige. En annen ulempe med Gudbrandsdalen Energi er deres korte prisgaranti sammenlignet med andre selskaper. Mens noen konkurrenter tilbyr prisgaranti i flere år, har Gudbrandsdalen Energi begrenset sin garanti til bare én måned. Selv om de selv hevder at en måneds prisgaranti ikke nødvendigvis betyr at prisene vil øke, gjør dette meg bekymret for fremtidige prisøkninger og manglende forutsigbarhet. En annen kilde til frustrasjon har vært deres WebView-baserte app. Den oppleves som utrolig treg, spesielt ved oppstart, men også i generell bruk. Det tar lang tid å laste inn, og appen kan til tider være så treg at det føles som om den står helt stille. Jeg har fibernett og en moderne smarttelefon fra 2022, så problemet bør ikke skyldes telefonen jeg har brukt appen på Jeg har selv brukt alternative apper for å sjekke strømpriser og for å ha oversikt over forbruket mitt, og forskjellen er betydelig. Disse alternative appene er mye mer responsive og brukervennlige, og de gir meg raskt informasjon om mitt forbruk og historiske og fremtidige priser sammenlignet med appen til Gudbrandsdalen Energi. Prisendringene og prisjusteringene har vært forvirrende, appen deres er treg og lite brukervennlig sammenlignet med alternativene på markedet, avtalene deres har blitt mindre konkurransedyktige, og prisgarantien er kortvarig. Jeg forstår at grunnet prisøkningen er det nødvendig for selskapet å øke prisene slik de selv mener er best for å kunne overleve, men den nylige prisendringen var den siste dråpen som nå fører til at jeg bytter til et annet selskap.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
02.06.2023 12:25

Hei! Vi takker for tilbakemeldingen din. Det er leit å høre at du ikke er helt fornøyd. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Helt greit strømselskap.

Omtale av  Kåre F

Veldig bra kundeservice, og lett å komme i kontakt med, men man må følge med. Forbedringspotensiale er avtalens varighet uten prisendringer for påslag. Ikke av de billigste, men det er ikke så mye å tjene på å bytte veldig ofte.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
26.05.2023 13:48

Hei Kåre! Takk for din tilbakemelding, det setter vi pris på! En kort prisgaranti betyr kun at prisen kan endres når denne utløper (dersom vi ser behov for det). Det betyr ikke nødvendigvis at den vil endres :-) Hvis vi må gjøre det, vil vi varsle deg minst 30 dager i forveien, både via sms, e-post og Min meldingsboks. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Fornøyd kunde

Omtale av  Ingrid L

Har bare godt å si etter 1 år som kunde. Trivelige folk på kundeservice . Har 1 øre påslag og det er ok. Etterskuddsbetaling og oversiktlig regning

Svar fra Gudbrandsdal Energi
26.05.2023 14:32

Hei Ingrid! Så hyggelig å høre at du er fornøyd og tusen takk for flott omtale. Det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Skrur opp prisen

Omtale av  Alex

Hatt GE en god stund nå, men nå skrur de opp påslag og fastbeløp. Siden de ble kjøpt opp av Fjordkraft som jeg mener er grunnen til oppjustering av prisene sine så trakk jeg meg ut til en billigere avtale. Det jeg derimot syntes var positivt er at de varslet meg oss på SMS at de justerer opp prisene, istedenfor å skjule det i meldingsboken på mine sider.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
12.05.2023 14:04

Hei Alex! Takk for din tilbakemelding. Vi varsler prisendringer både på e-post og sms, i tillegg til meldingsboksen på Min side. Når det gjelder prisøkningen, så er det med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å gjøre det. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet.  Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Veldig fornøyd, men nå har det økt prisen

Omtale av  Alexander

Har hatt kun gode erfaringer i 4 år som kunde, men var ikke villig til å godta siste prisøkning. Selv om jeg forstår hvorfor de gjør det.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
12.05.2023 14:07

Hei Alexander! Det er hyggelig å høre at du har vært fornøyd med å være kunde hos oss. Du er selvsagt velkommen tilbake om du måtte ønske det :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Innfrir mine ønsker

Omtale av  Anne K

De skuffer ikke.Du kan også dele opp fakturaen.Det er ikke månedsgebyr på strømmen 😁

Svar fra Gudbrandsdal Energi
08.05.2023 08:37

Hei Anne! Så hyggelig å høre at du er fornøyd :-) Og tusen takk for fin omtale, det setter vi stor pris på! Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Gudbrandsdal Energi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR