Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Gudbrandsdal Energi
4.0
702 verifiserte omtaler

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

Negativ trend

Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

4.0
Bra
702 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#5
Utmerket
Gudbrandsdal Energi er rangert
#5 av 88 strømselskaper
74%
Utmerket
74% anbefaler Gudbrandsdal Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 701 omtaler om Gudbrandsdal Energi

FILTRER OMTALER
406
109
43
33
110
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Gudbrandsdal Energi
Gudbrandsdal Energi har 701 verifiserte omtaler på Bytt.no

Aaksjonærene vil nok ha sitt!

Omtale av  Endre

Vært kunde i 7 år hos GE, og vært superfornøyd med dem. Gode avtaler, og for oss som har vært kunde lenge, så har de beholdt gode vilkår - helt til nå. I det siste har de tullet det til, først med at de skulle begynne å ta betalt for appen sin, men da det ikke ble noe av (sannsynligvis pga. dårlig omtale i media), så gikk de rett på "gamle" kunder med "gunstige" avtaler i stedet, og innførte 39,- mnd. avgift og tredoblet påslaget på spotten - med 4 ukers varsel. I tillegg skal de pushe på deg puls-måler til 29,- mnd. (noe som kan være kjekt hvis du har smarthus med automatisk styring - hvis ikke er det egentlig ganske uinteressant). Kundeservice svarer bare i floskler (økte kostander) når du spør om begrunnelser, så den personlige kundeservicen er tydeligvis ute...Selskapet har sannsynligvis blitt for stort, og pådratt seg for store utgifter. Aksjonærene vil nå ha sin andel i pris-sirkuset, så da sier jeg farvel til GE...

Svar fra Gudbrandsdal Energi
25.04.2023 11:47

Hei Endre! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Det er med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å øke påslaget. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig strømleverandør

Omtale av  Petter

Middelmådig på pris. Må skjerpe opp sin kundebehandling, utilgjengelig.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.04.2023 10:20

Hei Petter! Vi takker for tilbakemeldingen din. Det er leit å høre at du ikke er helt fornøyd. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Påslag langt over konsumprisindeksen - GE ikke attraktiv lengre

Omtale av  Isabell L

Har i noen år hatt GE som strømleverandør i bolig og på hytte (tot ca 43 000 kWt pr år), vært fornøyd helt til påslaget som er varslet nå. Dere begrunner det med økte kostnader, men hviklen kalkyle opererer derEmed vedr økte kontnader? Konsumprisindeksten for 2022 var på 5,8% dere øker spotpris fra + 1 øre/kWt & 29 kr/mnd til + 3 øre/kWt & 39 kr/pr mnd. Dette er et påslag på 300% +1 til +3 øre /kWt og nesten 35% på 29 kr/mnd til 39 kr/mnd. Dette er signifikant over konsumprisindeksen og langt over både rente påslag, økte lønninger og f. eks gjennomsnittlig økte matvarepriser 2022-2023. Vinnerne når det kommer til energi er kraftselskaper og oljeindustrien. Så hva har dere lagt til grunn for deres påslag? Må nok ut på kraftmarkede nå da GE ikke er attraktiv lengre - oppfordring til alle - UNDERSØK KOSTNADER/PRIS ANDRE LEVERANDØRER

Svar fra Gudbrandsdal Energi
19.04.2023 08:32

Hei Isabell! Det er med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å øke påslaget. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Ble "lurt" for tusenvis av kroner

Omtale av  Misfornøyd

Variabel strømavtale etterskuddsvis. Fast kWh pris ble beholdt skyhøyt lenge etter at spotprisen gikk betydelig ned. Dette pågikk hele vinteren og kostet meg svært dyrt.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.04.2023 10:11

Hei! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Vi takker uansett for din tilbakemelding. I et såpass uforutsigbart marked, med kraftige prissvingninger er det krevende å operere denne type avtaler. Derfor besluttet vi i november å avvikle våre variable strømavtaler, og informerte våre kunder kort tid etter om dette, samt hvordan de enkelt kunne bytte til spotprisavtale allerede da. Det ble også sendt flere påminnelser til kundene for å sikre at alle fikk nødvendig informasjon. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Svært oppegående firma

Omtale av  Roger

Selskap som er meget seriøst, og har en god app, bryr meg lite om det legges på noen ører i påslag, alle skal overleve

Svar fra Gudbrandsdal Energi
19.04.2023 08:27

Hei Roger! Takk for fine ord, det setter vi stor pris på :-) Det er godt å høre at du er fornøyd! Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Sjokkending av pris

Omtale av  Gunnar

Jeg har to avtaler hos Gudbrandsdal, og har i flere år vært kunde både på bolig og fritidshus. Forbruk totalt ca 25 000 kWh. Med 1 øre påslag kostet dette ca 250,- i året. Nå må jeg ut med 2x39,-mndx12 + 25 000 kWh x 0,03 =1686,- for det samme. Veldig skuffende av GE dette.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
14.04.2023 11:50

Hei Gunnar! Det er med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å øke påslaget. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet.  Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Kunne vore lengre prisgaranti.

Omtale av  Magnar H

Eg har vore tidlegare kunde hos GE, og etter å ha prøvd fleire leverandører, er eg tilbake til GE, og er rimeleg godt nøgd med dei. Men dei burde ha lengre prisgaranti.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
11.04.2023 14:06

Hei Magnar! Velkommen tilbake :-) Takk for din tilbakemelding, det er hyggelig å høre at du er fornøyd. En kort prisgaranti betyr kun at prisen kan endres når denne utløper (dersom vi ser behov for det). Det betyr ikke nødvendigvis at den vil endres :-) Eventuelle prisendringer vil du få varsel om minst 30 dager i forveien! Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Gudbrandsdal Energi har 701 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Gudbrandsdal Energi mener

Gudbrandsdal Energi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR