Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Hafslund Strøm
2.6
334 verifiserte omtaler
Hafslund Strøm er nå blitt til Fortum
Hafslund Strøm og Fortum er nå samme selskap. Klikk her for å gå til Fortum.

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

Ingen trend

Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
334 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Hafslund Strøm trenger minimum 10 omtaler.
22%
Dårlig
22% anbefaler Hafslund Strøm
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 334 omtaler om Hafslund Strøm

FILTRER OMTALER
51
18
22
28
215
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Hafslund Strøm
Hafslund Strøm har 334 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig tjeneste "Lik betaling"

Omtale av  Renate

Jeg ble ringt i av en litt overivrig selger i januar som foreslo tjenesten lik betaling. Han la det frem på en sånn måte at man ikke skulle havne i minus dersom man hadde denne tjenesten. Så vi har jo da betalt strømregningene som har kommet på 650 kr og ikke tenkt noe mer på det, det er ca samme prisen som vi hadde på spotpris hos Norges Energi. Etter noen mnd fikk jeg en epost om at beregningen var feil og at regningen min derfor også var feil, dette er jo greit nok, men så fikk jeg en ny epost etter et par dager om at det ikke var feil alikevel! Og nå sitter vi jo her etter nesten 8 mnd og skylder Hafslund 1800kr! Greit nok at det ikke er snakk om så veldig mye penger, men vi har ikke fått noen beskjed om det og synes det er ganske ufint at selgerene ikke nevner det når de prøver å selge dette inn hos folk.. Er ikke akkurat lønnsomt hvis man ender opp med mange tusen i minus. Denne tjenesten betaler vi også 45 kroner i måneden for, så vi har betalt 360 kroner for å skylde hafslund 1800 kroner på 8 mnd. Vi har byttet strømleverandør på flekken og skal ALDRI tilbake til Hafslund.. Hadde vært mye mer ålreit om man hadde fått beskjed når man begynte å skylde penger så man kunne endret på dette med en gang.

Svar fra Hafslund Strøm
31.07.2020 00:18

Hei Renate! Jeg forstår frustrasjonen din i denne situasjonen. Vi benytter oss av eksterne byråer for utgående salg og tar slike tilbakemeldinger svært alvorlig. Tanken vår bak Lik Betaling er at vi estimerer det gjennomsnittlige årsforbruket og gir et fast beløp å betale basert på dette. Beløpet inneholder også ofte nettleien fra netteieren dersom det er avtale med netteieren om gjennomfakturering. Tjenesten er tenkt slik at man betaler det samme hele året og er en tjeneste man har over lengre tid. Ettersom strømprisen varierer i henhold til vær og årstid vil man på sommeren betale litt mer enn sitt faktiske forbruk - og litt mindre på vinteren. Det er beklagelig å høre om opplevelsen og situasjonen som har oppstått. Jeg vil gjerne se nærmere på hva som har skjedd i denne saken og komme til en løsning. Samt at jeg også vil ta dette opp med vår salgs-og kvalitetsavdeling som melder dette videre til rette vedkommende. Vi kan nås på [email protected], tlf: 21494949 eller via chat på vår hjemmeside eller Facebook. Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss. Jeg håper å høre fra deg. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (1)

Vankelig å få kontakt på telefon. Følger ikke opp avtaler

Omtale av  Tor

Forferdelig kundeservice men dyr strøm. Har bedt om å få regning til en angitt adresse uten at de følger opp. Tar ikke telefon når jeg ringer opp. Ikke seriøst selskap.

Svar fra Hafslund Strøm
28.07.2020 06:57

Hei Tor! Jeg forstår at dette oppleves som frustrerende og det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med oss. Det er også beklagelig å høre om at du ikke har kommet i kontakt med oss per telefon når du har ringt oss. Her vil jeg veldig gjerne komme i kontakt med deg slik at jeg får sett nærmere på hva som har skjedd i denne saken og komme til en løsning. Vi kan nås på e-post: [email protected], på Facebook eller så kan du snakke med oss på chatten vår på vår nettside: www.hafslundstrom.no. Jeg beklager opplevelsen og håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie

Nyttig (1)

Frekke og arrogante

Omtale av  Jorg K

Plutselig kunne ikke elvira bruke efaktura. Ingen informasjon I forkant. Faktura sent til inkasso med ekspressfart. Ingen hjelp på kundeservice. Masse ekstra arbeid og utgifter. De straffer kunder som bytter strømleverandør.

Svar fra Hafslund Strøm
28.07.2020 07:01

Hei Jorg K! Jeg forstår frustrasjonen din. Dessverre gjelder dette forhold knyttet til din netteier Elvia og jeg har ikke mulighet til å se hva som har skjedd da Elvia er et annet selskap enn oss i Hafslund Strøm. Vi i Hafslund Strøm er kun en strømleverandør. Her anbefaler jeg deg å ta direkte kontakt med Elvia. De kan nås på mail: [email protected] eller per tlf: 02024. Jeg vet også at de har en egen chat på sin hjemmeside: www.elvia.no :) Hilsen Emilie

Nyttig (1)

Nettleie

Omtale av  Ban

Jeg vet at dette er bortkastet tid for det er vel ingen hos Hafslund som egentlig bryr seg hva kundene mener og jeg ser på ratingen at det ikke er mye å skryte av. Dessverre er de blitt alfor store og arrogante med myndighetenes tillatelse. Det oppmuntres til å spare strøm, vel og bra det, men når nettleien ender opp på nesten 87% av en strømregning (ja du ser rett) må noe være fundamentalt galt. Hvor mye av dette går til utbygging og vedlikehold som dere argumenterer for i det kjedsommelige? Er det noe tall på dette ute i offentligheten eller blir det skjult i en suppe av diverse AS? Amerikanerne har et fantastisk ordtak: same sh#t new wrapping. Det sitter jeg igjen med og må betale 401,88 kr i nettleie og 61,01 kr i strømforbruk juni - 20!

Svar fra Hafslund Strøm
28.07.2020 06:59

Hei Ban! Jeg forstår frustrasjonen din. Dessverre er det vanskelig for meg å besvare dette da henvendelsen din gjelder nettleie og forhold knyttet til din netteier. Nettleie er det netteieren din som fakturerer for og er et annet selskap enn oss i Hafslund Strøm. Vi i Hafslund Strøm er kun en strømleverandør. Det er netteieren din som er ansvarlig for nettleien, strømmåleren din og strømnettet der du bor. Hilsen Emilie

Nyttig (0)

Hafslund strøm bedriver telefonterror, og svarer ikke på kundeservice

Omtale av  Tor S

Hafslund strøm, ringer flere ganger pr dag fra flere ulike mobilnummere, svarer ikke når jeg prøver å besvare. Det er heller ikke mulig å nå kundeservice for å klage på dette. Det sies også at det er stor trafikk og skylder på Corona for mangel på svar. Hvor smittefarlig kan det være å svare på henvendelser hjemmefra eller i et rom for seg selv? Jeg konkluderer med at adferden til Hafslund strøm, er uakseptabel og jeg forlanger opphør snarest.

Svar fra Hafslund Strøm
26.07.2020 20:24

Hei Tor! Det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med oss. Det stemmer at vi i Hafslund Strøm at gjort tiltak som bedrift for å begrense smitten av Covid-19, som kan føre til lenger behandlingstid på henvendelser til kundesenteret. Dette skal på den andre siden ikke bety at man ikke mottar svar fra oss i det hele tatt og dette beklager jeg på det sterkeste. Jeg vil gjerne rette opp dette og komme i kontakt med deg slik at vi kan løse saken. Send meg gjerne en e-post til [email protected] eller send meg en melding på FB-siden vår. Du kan også kontakte oss på chatten vår. Den er åpen fra 09.00-15.00. Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss. Jeg håper på å høre fra deg slik at vi kan komme til en løsning. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (1)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig erfaring

Omtale av  Kirils

Jeg brukt Hafslund strøm et år når vi flyttet til Lillestrøm og avtalt en fast pris 650 per måned (som er allerede ganske mye for 43 kvm leiligheten). Jeg registrert automatisk betaling hos AvtaleGiro. Siste måned fikk jeg regning på ca 960 nok fordi det var slutfaktura for hele perioden fra april til mars (et år totalt). Det gir ikke meningen, fordi sommer månedene bør dekke vinter månedene, når strømforbruk er høyere. Men den er ikke den værste. Faktura var selvfølgelig ikke betalt av Avtalegiro pga beløpsgrense, men fikk ingen beskjed om det skriftlig gjennom sms, e-mail eller post, ingen som ringt meg fra Hafslund heller. Etter to måneder sendte de saken til inkasso, isteden for å informere meg om regningen som var ikke betalt. Jeg har ringt flere ganger når jeg flyttet fra et sted til en annen sted for å høre at alt var i orden med ny adressen, så de hadde fult informasjon. Jeg er ikke person som betaler ikke regningene mine. Nå byttet jeg strømleverandør. Kjempe trist at jeg fikk ikke noe beskjed og de kunne ødelegge min kreditthistorie.

Nyttig (3)

Extreme prices

Omtale av  Nikoleta L

Horrible service extremely high prices double charging more than once I want to quit and I can't even do that

Nyttig (1)
Hafslund Strøm har 334 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Hafslund Strøm mener

Hafslund Strøm

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR