Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Hafslund Strøm
2.6
334 verifiserte omtaler
Hafslund Strøm er nå blitt til Fortum
Hafslund Strøm og Fortum er nå samme selskap. Klikk her for å gå til Fortum.

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

Ingen trend

Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
334 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Hafslund Strøm trenger minimum 10 omtaler.
22%
Dårlig
22% anbefaler Hafslund Strøm
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 334 omtaler om Hafslund Strøm

FILTRER OMTALER
51
18
22
28
215
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Hafslund Strøm
Hafslund Strøm har 334 verifiserte omtaler på Bytt.no

Frekke og arrogante

Omtale av  Jorg K

Plutselig kunne ikke elvira bruke efaktura. Ingen informasjon I forkant. Faktura sent til inkasso med ekspressfart. Ingen hjelp på kundeservice. Masse ekstra arbeid og utgifter. De straffer kunder som bytter strømleverandør.

Svar fra Hafslund Strøm
28.07.2020 07:01

Hei Jorg K! Jeg forstår frustrasjonen din. Dessverre gjelder dette forhold knyttet til din netteier Elvia og jeg har ikke mulighet til å se hva som har skjedd da Elvia er et annet selskap enn oss i Hafslund Strøm. Vi i Hafslund Strøm er kun en strømleverandør. Her anbefaler jeg deg å ta direkte kontakt med Elvia. De kan nås på mail: [email protected] eller per tlf: 02024. Jeg vet også at de har en egen chat på sin hjemmeside: www.elvia.no :) Hilsen Emilie

Nyttig (1)

Nettleie

Omtale av  Ban

Jeg vet at dette er bortkastet tid for det er vel ingen hos Hafslund som egentlig bryr seg hva kundene mener og jeg ser på ratingen at det ikke er mye å skryte av. Dessverre er de blitt alfor store og arrogante med myndighetenes tillatelse. Det oppmuntres til å spare strøm, vel og bra det, men når nettleien ender opp på nesten 87% av en strømregning (ja du ser rett) må noe være fundamentalt galt. Hvor mye av dette går til utbygging og vedlikehold som dere argumenterer for i det kjedsommelige? Er det noe tall på dette ute i offentligheten eller blir det skjult i en suppe av diverse AS? Amerikanerne har et fantastisk ordtak: same sh#t new wrapping. Det sitter jeg igjen med og må betale 401,88 kr i nettleie og 61,01 kr i strømforbruk juni - 20!

Svar fra Hafslund Strøm
28.07.2020 06:59

Hei Ban! Jeg forstår frustrasjonen din. Dessverre er det vanskelig for meg å besvare dette da henvendelsen din gjelder nettleie og forhold knyttet til din netteier. Nettleie er det netteieren din som fakturerer for og er et annet selskap enn oss i Hafslund Strøm. Vi i Hafslund Strøm er kun en strømleverandør. Det er netteieren din som er ansvarlig for nettleien, strømmåleren din og strømnettet der du bor. Hilsen Emilie

Nyttig (0)

Hafslund strøm bedriver telefonterror, og svarer ikke på kundeservice

Omtale av  Tor S

Hafslund strøm, ringer flere ganger pr dag fra flere ulike mobilnummere, svarer ikke når jeg prøver å besvare. Det er heller ikke mulig å nå kundeservice for å klage på dette. Det sies også at det er stor trafikk og skylder på Corona for mangel på svar. Hvor smittefarlig kan det være å svare på henvendelser hjemmefra eller i et rom for seg selv? Jeg konkluderer med at adferden til Hafslund strøm, er uakseptabel og jeg forlanger opphør snarest.

Svar fra Hafslund Strøm
26.07.2020 20:24

Hei Tor! Det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med oss. Det stemmer at vi i Hafslund Strøm at gjort tiltak som bedrift for å begrense smitten av Covid-19, som kan føre til lenger behandlingstid på henvendelser til kundesenteret. Dette skal på den andre siden ikke bety at man ikke mottar svar fra oss i det hele tatt og dette beklager jeg på det sterkeste. Jeg vil gjerne rette opp dette og komme i kontakt med deg slik at vi kan løse saken. Send meg gjerne en e-post til [email protected] eller send meg en melding på FB-siden vår. Du kan også kontakte oss på chatten vår. Den er åpen fra 09.00-15.00. Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss. Jeg håper på å høre fra deg slik at vi kan komme til en løsning. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (1)

Dårlig erfaring

Omtale av  Kirils

Jeg brukt Hafslund strøm et år når vi flyttet til Lillestrøm og avtalt en fast pris 650 per måned (som er allerede ganske mye for 43 kvm leiligheten). Jeg registrert automatisk betaling hos AvtaleGiro. Siste måned fikk jeg regning på ca 960 nok fordi det var slutfaktura for hele perioden fra april til mars (et år totalt). Det gir ikke meningen, fordi sommer månedene bør dekke vinter månedene, når strømforbruk er høyere. Men den er ikke den værste. Faktura var selvfølgelig ikke betalt av Avtalegiro pga beløpsgrense, men fikk ingen beskjed om det skriftlig gjennom sms, e-mail eller post, ingen som ringt meg fra Hafslund heller. Etter to måneder sendte de saken til inkasso, isteden for å informere meg om regningen som var ikke betalt. Jeg har ringt flere ganger når jeg flyttet fra et sted til en annen sted for å høre at alt var i orden med ny adressen, så de hadde fult informasjon. Jeg er ikke person som betaler ikke regningene mine. Nå byttet jeg strømleverandør. Kjempe trist at jeg fikk ikke noe beskjed og de kunne ødelegge min kreditthistorie.

Nyttig (3)

Extreme prices

Omtale av  Nikoleta L

Horrible service extremely high prices double charging more than once I want to quit and I can't even do that

Nyttig (1)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Elendig service når strømmen blir kuttet på grunn av en missforståelse

Omtale av  Thor H. H

Vi er 4 i familien som alle har abbonementer i Hafslund. Vår datter har fått stengt strømmen pga. en missforståelse. Servicen i den forbindelse er så beklagelig dårlig at vi ikke lenger ser oss tjent med å fortsette kundeforholdet hos dere. Vi beklager dette men ser ingen annen løsning. Vi ser oss nå om etter en ny kraftleverandør. Mvh. Thor H. H.

Svar fra Hafslund Strøm
24.06.2020 09:37

Hei Thor! Det er veldig beklagelig å høre om opplevelsen dere har hatt med oss på kundesenteret til Hafslund Strøm. Slik skal det jo ikke være. Det er vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i denne situasjonen, men jeg håper du kan ta kontakt med oss på vår Facebook-side eller på chatten vår på www.hafslundstrom.no slik at vi får sett nærmere på saken og situasjonen som har oppstått. Jeg vil veldig gjerne komme til en løsning slik at dere blir fornøyde :) Jeg håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie

Nyttig (0)

Dårlig!

Omtale av  Joubert K

Fikk besøk av selger som sa jeg kunne lage en sammenligningsavtale med Hafslund og min daværende leverandør. Sa ok og bad om å få faktura pr post. Dette gjaldt både min hjemmeadresse og min hytte. Istedet for sammenligninger ble jeg automatisk inn meldt i Hafslund. De sendte meg så fakturaer på mail. Så dette og begynte å melde meg ut. Overså en mailfaktura til min hytte. Da ble purring sendt pr post til min hytteadresse. Var ikke på hytta så den så jeg ikke. Da sendte Hafslund denne til Innkasso! Dette til tross for at jeg allerede hadde fått og betalt opphørsfaktura fra dem. På denne sto det intet om at jeg var skyldig en tidligere faktura. Istedet får jeg en sms fra et inkassofirma at jeg skylder et mye større beløp en den opprinnelige fakturaen. Hafslund=Drittfirma!

Svar fra Hafslund Strøm
24.06.2020 09:37

Hei Joubert! Først og fremst vil jeg beklage så mye for opplevelsen du har hatt med oss i Hafslund Strøm. Vi benytter oss av eksterne byrå for utgående salg og tar tilbakemeldinger som dette svært alvorlig. Her kan det se ut som det er blitt feilinformert av selger og dette må jeg bare beklage. Når det gjelder fakturering sender vi opprinnelig originalfaktura på ønsket metode til våre kunder. Dersom opprinnelig faktura ikke blir betalt innen forfall sendes inkassovarsel alltid per post til adressen som er registrert på kundeforholdet. Her ser det ut til at det kan ha skjedd en systemfeil i utsendelsen av purringen da den ble sendt til din hytte og dette beklager jeg. Det er vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i denne situasjonen, men jeg vil gjerne komme til en løsning i denne saken. Jeg håper du vil kontakte oss på [email protected], tlf: 21494949, på vår Facebook-side eller ved hjelp av chatten vår på www.hafslundstrom.no. Jeg beklager opplevelsen. Håper å høre fra deg. Hilsen Emilie

Nyttig (0)
Hafslund Strøm har 334 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Hafslund Strøm mener

Hafslund Strøm

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR