Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Etter mye krøll med faktura måtte jeg ringe kundeservice, der snakket jeg med en som forklarte meg at grunnet høy pågang ville de sannsynlig holde telefonen åpen noe lengre den dagen. Jeg ringte inn igjen, i god tid før regulær stengetid, men da hadde de stengt hele kundeservicen for alle privatkunder på grunn av høy pågang..
Meget skuffa.vi va vel kunde i 2 måna å var låft ingen påslag men det va vist kun 1 måne det va snakk om.so fekk absolutt ikkje det vi vart enig om pr telfon
Hei Torbjørn. Det er veldig beklagelig å høre at du ikke var fornøyd med din strømavtale hos oss. Vi ønsker selvfølgelig å gjøre det vi kan for at kundene våre skal være fornøyde, og derfor tilbyr vi også 100% Fornøydhetsgaranti som alle våre kunder kan benytte seg av. Ved å ta kontakt med vår kundeservice vil vi alltid gjøre det beste vi kan for å finne hyggelige løsninger, samt ta en dialog for å finne en annen avtale som passer deg og ditt behov bedre. Skulle du ønske å kontakte oss kan vi nås på tlf 21494949, [email protected] eller via vår Facebookside Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
Siden jeg driver et enkeltmannsforetak, fikk jeg for noen år siden et tilbud via telefon om å bytte til Hafslund bedriftsavtale. Selgeren ga meg inntrykk av at det var mye gunstigere enn en privatavtale. Jeg spurte om det var noe bindingstid, og fikk svar at "Nei da, overhodet ikke." Da jeg prøvde å bytte strømleverandør ca. ett år senere, fikk jeg opplyst at dette ikke var mulig før om ett år. Riktignok var det ingen bindingstid, men en *oppsigelsestid* på ett år, noe som selgeren aldri opplyste om! Jeg har sagt opp strømavtalen, og venter fortsatt på at oppsigelsesfristen går ut. Dette er ikke bare lek med ord, men ren lureri, etter min mening. Jeg skal aldri bruke Hafslund igjen.
Hei Thilo R. Det er svært beklagelig å høre at du ikke er fornøyd med oss som strømleverandør. Vi har ikke bindingstid/oppsigelsestid på noen av våre avtaler til privatkunder, men for bedriftskunde er det litt annerledes. For bedrifter og enkeltmannsforetak tar vi kontakt om forslag å endre avtalen til Aktiv Bedrift da denne avtalen er gunstigere for dem enn 'Strøm'-avtalen vår. Det skal imidlertidig selvfølgelig informeres om at det er oppsigelsestid på bedriftsavtalene våre, så dersom dette ikke ble kommunisert til deg beklager vi det. Vi vil gjerne komme i kontakt med deg slik at vi kan finne en hyggelig løsning på problemet. Vi kan nås på tlf 21494949 eller vi kontaktskjema på bedriftssiden vår: https://www.hafslundstrom.no/strom/bedrift/kundesenter_bedrift_strom/2026. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
Jeg liker ikke et stort firma som bruker andre firma for å fakturere kunder. Jeg synes at strømprisen er alt for høyt.
Hei Jose M. G. Som kunde i Hafslund Strøm blir du kun fakturert av oss for ditt strømforbruk, og vi bruker ingen andre firmaer for dette. Vi vil imidlertid hos flere kunder gjennomfakturere for netteieren din, dersom det er det du referer til. Ved å gjennomfakturere for netteieren mener vi det blir mye enklere for kundene våre, slik at de slipper å motta to forskjellige strømregninger hver måned. Så langt i år har strømprisene vært mye høyere enn i fjor. Samtidig har det kalde vinterværet gjort at vi også bruker mer strøm til oppvarming hjemme. Dette gjør at mange nå dessverre nå opplever å få en høyere strømregninger enn på en god stund. Alle strømleverandører i Norge kjøper strømmen vi leverer til deg på kraftbørsen Nord Pool, det er derfor ikke vi som bestemmer strømprisene. Våre avtalepriser, som fastbeløp per måned eller påslag per kilowattime, har ikke økt. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice dersom du har noen spørsmål, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan. Vi kan nås på tlf 21494949, [email protected] eller via vår Facebookside Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
Har en beløpsgrense som Hafslund/Fortum kan trekke fra. Grensen er 3000 kr. Har aldri vært i nærheten av denne grensen. I dag forlangte Fortum/Hafslund at jeg hever beløpsgrensen. Hvorfor skal man det, når man aldri har vært i nærheten av en slik månedspris ??
Hei Svein. På grunn av systembytte hos oss i Februar har fakturaproduksjonen blitt litt forsinket. For at vi skal kunne fortsette videre med normal fakturaproduksjon til samme tid som før var vi nødt for å sende to fakturaer ganske tett opp i hverandre. Dette har også ført til at flere av våre kunder har fått to fakturaer med forfall innenfor samme måned. Av den årsak har vi sendt ut varsel til kunder med AvtaleGiro om å sjekke, og om nødvendig, heve beløpsgrensen. Dette for å forhindre at fakturaer ikke blir betalt uten at kundene våre selv er klar over det. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice dersom du har noen spørsmål. Vi kan nås på tlf 21494949, [email protected] eller via vår Facebook side Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
Bestilte på nett, når avtalen kom opp på "Min Side" hadde de hengt på "Trygg Hverdag", derfor måtte de piskes!
Tegnet avtale da jeg kjøpte min førte leilighet for halvannet år siden. Uten å sette meg særlig inn i strømprisene godtok jeg et tilbud fra Hafslund hvor jeg skulle betale 450kr i mnd uansett hvor mye strøm jeg brukte. For et par måneder siden sjekket jeg litt nærmere hva andre strømleverandører kunne tilby. Med mitt forbruk på 200-250 kwt i timen skjønte jeg fort at jeg hadde betalt for mye. Byttet dermed til en annen leverandør, fikk spotpris og mer en halverte prisen. I dag fikk jeg plutselig ny faktura fra Hafslund på 1 859kr for "tidligere restanse". Ingen av summene er spesifisert i hva det er, når de er fra eller noe. Bare en lang oppramsing av masse småbeløp som jeg blir bedt om å betale. Dette opplever jeg som rett og slett useriøst og utrygt! Jeg kommer aldri til å tegne abonnement med Hafslund igjen, og kommer til å råde alle mine venner om å styre unna. Makan til svindel!