Meny

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Hafslund Strøm
2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
101
av 106 innen
strømselskap
13%
anbefaler
Hafslund Strøm

"Stenger kundeservice pga høy pågang.."

Omtale om Hafslund Strøm skrevet av Espen for 15.04.2021 16:02

Hafslund Strøm har totalt 231 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hafslund Strøm?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Stenger kundeservice pga høy pågang.."
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter mye krøll med faktura måtte jeg ringe kundeservice, der snakket jeg med en som forklarte meg at grunnet høy pågang ville de sannsynlig holde telefonen åpen noe lengre den dagen. Jeg ringte inn igjen, i god tid før regulær stengetid, men da hadde de stengt hele kundeservicen for alle privatkunder på grunn av høy pågang..

Bytt.no
"Stenger kundeservice pga høy pågang.." skrev Espen om Hafslund Strøm

Har du en tilsvarende erfaring med Hafslund Strøm?
Gjør som Espen og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Hafslund Strøm du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Torbjørn
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Strøm"

Meget skuffa.vi va vel kunde i 2 måna å var låft ingen påslag men det va vist kun 1 måne det va snakk om.so fekk absolutt ikkje det vi vart enig om pr telfon

Svar fra Hafslund Strøm
16.04.2021 11:03
Hei Torbjørn. Det er veldig beklagelig å høre at du ikke var fornøyd med din strømavtale hos oss. Vi ønsker selvfølgelig å gjøre det vi kan for at kundene våre skal være fornøyde, og derfor tilbyr vi også 100% Fornøydhetsgaranti som alle våre kunder kan benytte seg av. Ved å ta kontakt med vår kundeservice vil vi alltid gjøre det beste vi kan for å finne hyggelige løsninger, samt ta en dialog for å finne en annen avtale som passer deg og ditt behov bedre. Skulle du ønske å kontakte oss kan vi nås på tlf 21494949, [email protected] eller via vår Facebookside Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ingen bindingstid, men ett års oppsigelsestid!"

Siden jeg driver et enkeltmannsforetak, fikk jeg for noen år siden et tilbud via telefon om å bytte til Hafslund bedriftsavtale. Selgeren ga meg inntrykk av at det var mye gunstigere enn en privatavtale. Jeg spurte om det var noe bindingstid, og fikk svar at "Nei da, overhodet ikke." Da jeg prøvde å bytte strømleverandør ca. ett år senere, fikk jeg opplyst at dette ikke var mulig før om ett år. Riktignok var det ingen bindingstid, men en *oppsigelsestid* på ett år, noe som selgeren aldri opplyste om! Jeg har sagt opp strømavtalen, og venter fortsatt på at oppsigelsesfristen går ut. Dette er ikke bare lek med ord, men ren lureri, etter min mening. Jeg skal aldri bruke Hafslund igjen.

Svar fra Hafslund Strøm
15.04.2021 10:18
Hei Thilo R. Det er svært beklagelig å høre at du ikke er fornøyd med oss som strømleverandør. Vi har ikke bindingstid/oppsigelsestid på noen av våre avtaler til privatkunder, men for bedriftskunde er det litt annerledes. For bedrifter og enkeltmannsforetak tar vi kontakt om forslag å endre avtalen til Aktiv Bedrift da denne avtalen er gunstigere for dem enn 'Strøm'-avtalen vår. Det skal imidlertidig selvfølgelig informeres om at det er oppsigelsestid på bedriftsavtalene våre, så dersom dette ikke ble kommunisert til deg beklager vi det. Vi vil gjerne komme i kontakt med deg slik at vi kan finne en hyggelig løsning på problemet. Vi kan nås på tlf 21494949 eller vi kontaktskjema på bedriftssiden vår: https://www.hafslundstrom.no/strom/bedrift/kundesenter_bedrift_strom/2026. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
Jose M. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Høyt strøm- og nettleie-pris"

Jeg liker ikke et stort firma som bruker andre firma for å fakturere kunder. Jeg synes at strømprisen er alt for høyt.

Svar fra Hafslund Strøm
15.04.2021 10:12
Hei Jose M. G. Som kunde i Hafslund Strøm blir du kun fakturert av oss for ditt strømforbruk, og vi bruker ingen andre firmaer for dette. Vi vil imidlertid hos flere kunder gjennomfakturere for netteieren din, dersom det er det du referer til. Ved å gjennomfakturere for netteieren mener vi det blir mye enklere for kundene våre, slik at de slipper å motta to forskjellige strømregninger hver måned. Så langt i år har strømprisene vært mye høyere enn i fjor. Samtidig har det kalde vinterværet gjort at vi også bruker mer strøm til oppvarming hjemme. Dette gjør at mange nå dessverre nå opplever å få en høyere strømregninger enn på en god stund. Alle strømleverandører i Norge kjøper strømmen vi leverer til deg på kraftbørsen Nord Pool, det er derfor ikke vi som bestemmer strømprisene. Våre avtalepriser, som fastbeløp per måned eller påslag per kilowattime, har ikke økt. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice dersom du har noen spørsmål, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan. Vi kan nås på tlf 21494949, [email protected] eller via vår Facebookside Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Beløpsgrense ???"

Har en beløpsgrense som Hafslund/Fortum kan trekke fra. Grensen er 3000 kr. Har aldri vært i nærheten av denne grensen. I dag forlangte Fortum/Hafslund at jeg hever beløpsgrensen. Hvorfor skal man det, når man aldri har vært i nærheten av en slik månedspris ??

Svar fra Hafslund Strøm
15.04.2021 10:12
Hei Svein. På grunn av systembytte hos oss i Februar har fakturaproduksjonen blitt litt forsinket. For at vi skal kunne fortsette videre med normal fakturaproduksjon til samme tid som før var vi nødt for å sende to fakturaer ganske tett opp i hverandre. Dette har også ført til at flere av våre kunder har fått to fakturaer med forfall innenfor samme måned. Av den årsak har vi sendt ut varsel til kunder med AvtaleGiro om å sjekke, og om nødvendig, heve beløpsgrensen. Dette for å forhindre at fakturaer ikke blir betalt uten at kundene våre selv er klar over det. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice dersom du har noen spørsmål. Vi kan nås på tlf 21494949, [email protected] eller via vår Facebook side Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
Hafslund Strøm har totalt 231 omtaler på Bytt.no
Hafslund Strøm strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til Hafslund Strøm
SJEKK OM HAFSLUND STRØM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
SVELVIK
Hafslund Strøm leverer strøm til SVELVIK
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
webSpot
Timespot - Hafslund Strøm
231 omtaler
Garantert pris i minst 12 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
835 kr /mnd
62,61 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Strøm
Timespot - Hafslund Strøm
231 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
957 kr /mnd
71,81 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Stabil
Variabel pris - Hafslund Strøm
231 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 018 kr /mnd
76,33 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Garantipris
Variabel pris - Hafslund Strøm
231 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 092 kr /mnd
81,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR