Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Vi blir oppringt i utide, selv om vi hver gang forteller de at vårt firma er leietaker med inkludert strøm. Denne uken er vi blitt oppringt 3 ganger fra forskjellige telefonnummer.
Jeg har aldri brydd med om hvilken strøm-leverandør jeg har fordi priser skiller seg normalt lite og strømmen er den samme uansett. Men ble overtalt av en fyr om å teste Hafslund en periode med innkjøpspris fordi jeg skulle få en detaljert rapport om mitt strømforbruk med en anbefaling om beste abonnement for meg. Jeg ba spekefikst om å få epost-faktura. Min rapport besto av en kort setning der det sto "Basert på ditt forbruk anbefaler vi følgende abonnement". Så kommer papirfaktura i posten. Med fakturagebyr. For det andre er det en fast pris på 59,- for å få spotpris (!). Det er også "miljøgebyr" der de skjenker penger til noe formål for fornybar energi. Dette skyldes at jeg i samtalen sa at miljø er viktig for meg (har mange strømsparende miljøtiltak hjemme, men nå skal jeg altså betale mer for strømmen fordi Hafslund skal støtte ikke-navngitte prosjekter innen strømproduksjon for meg???). Prisen på strømmen i testperioden var også 3 ganger så høy som etterpå. Regningen større enn noen gang, for en måned med mitt absolutt desidert laveste forbruk på året (Juli). Mulig det var ekstremt dyr strøm i sommer (??) men det henger jo ikke på greip å få en så dyr regning når jeg ikke har hatt noe forbruk.
Arroganse fra a til å. Elendig kundebehandling, og et system som virker utrolig tungrodd.
Umulig å få kontakt med på telefon. Respekterer ikke reservasjon mot telefonsalg. Ingen har tilsynelatende ansvar for noe!
WebSpot skulle være så billig og uten noe ekstra. De er absolutt ikke billige. Bare kaller påslag noe helt annet. Avgifter nok der også.
Hafslund har som politikk å flå eksisterende kunder. De sender krav til inkasso samme dag som betalingsfristen for purringen går ut og driter i om du ligger på sykehus eller hva som måtte være årsaken. Årsaken til denne iveren etter å behandle kundene dårlig er fordi de også eier inkassoselskapet. Sett på bakgrunn av at de er monopolister og har rett til å skru av strømmen om den ikke blir betalt, så er dette hårreisende at det kan påføre kunder denne "ekstra-kostnaden", Inkassolovens intesjon er jo å sikre at aktører i markedet har en innkrevingsmulighet dersom kunden ikke betaler og her kan de altså skru av strømmen. Det er jo umulig å klare seg uten strøm i dagens samfunn og jeg kan vanskelig se at selskapet noen gang har noe tap på fordringer til privatpersoner. Monopolisten Hafslund burde derfor ikke ha mulighet til denne "ekstrainntekten" fra kunder som "sover i timen" eller sliter økonomisk. I en normal verden ville man bare skiftet leverandør. Og det er også min oppfordring hver gang jeg får vite om noen som benytter Hafslund.
De ringte meg opp med en fantastisk avtale. Alt skulle komme på en regning (nettleie og kraft), jeg skulle få gratis nettleie de første 6 månedene (jeg spurte om igjen om dette stemte, fordi der var helt utrolig, er jo det som koster!), ingen bindingstid og fornøydgaranti. Jeg fikk IKKE gratis nettleie, det var en ubetydelig fastpris hos de jeg skulle få gratis, jeg fikk to fakturaer, en fra de og en fra det gamle strømselskapet på nettleie. Da jeg fikk det gamle strømselskapet til å sette meg tilbake på de fikk jeg telefon fra Hafslund. Da skulle de ha bruddgebyr, prøvde å lokke meg tilbake med en gratismåned. Jeg nevnte fornøydgarantien og at jeg ville ha tilbake penger, nei, det fikk jeg ikke for jeg var jo ikke kunde hos de lenger. Eeeer det mulig!? Aldri Hafslund igjen!! Useriøst selskap som har kostet meg MYE penger!!