Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Hafslund Strøm
2.6
334 verifiserte omtaler
Hafslund Strøm er nå blitt til Fortum
Hafslund Strøm og Fortum er nå samme selskap. Klikk her for å gå til Fortum.

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

Ingen trend

Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
334 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Hafslund Strøm trenger minimum 10 omtaler.
22%
Dårlig
22% anbefaler Hafslund Strøm
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 334 omtaler om Hafslund Strøm

FILTRER OMTALER
51
18
22
28
215
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Hafslund Strøm
Hafslund Strøm har 334 verifiserte omtaler på Bytt.no

Useriøst

Omtale av  Bgs

Vi blir oppringt i utide, selv om vi hver gang forteller de at vårt firma er leietaker med inkludert strøm. Denne uken er vi blitt oppringt 3 ganger fra forskjellige telefonnummer.

Nyttig (2)

Lurt til å tegne et dyrt og dårlig abonnement.

Omtale av  David R

Jeg har aldri brydd med om hvilken strøm-leverandør jeg har fordi priser skiller seg normalt lite og strømmen er den samme uansett. Men ble overtalt av en fyr om å teste Hafslund en periode med innkjøpspris fordi jeg skulle få en detaljert rapport om mitt strømforbruk med en anbefaling om beste abonnement for meg. Jeg ba spekefikst om å få epost-faktura. Min rapport besto av en kort setning der det sto "Basert på ditt forbruk anbefaler vi følgende abonnement". Så kommer papirfaktura i posten. Med fakturagebyr. For det andre er det en fast pris på 59,- for å få spotpris (!). Det er også "miljøgebyr" der de skjenker penger til noe formål for fornybar energi. Dette skyldes at jeg i samtalen sa at miljø er viktig for meg (har mange strømsparende miljøtiltak hjemme, men nå skal jeg altså betale mer for strømmen fordi Hafslund skal støtte ikke-navngitte prosjekter innen strømproduksjon for meg???). Prisen på strømmen i testperioden var også 3 ganger så høy som etterpå. Regningen større enn noen gang, for en måned med mitt absolutt desidert laveste forbruk på året (Juli). Mulig det var ekstremt dyr strøm i sommer (??) men det henger jo ikke på greip å få en så dyr regning når jeg ikke har hatt noe forbruk.

Nyttig (5)

Elendig

Omtale av  Øyvind

Arroganse fra a til å. Elendig kundebehandling, og et system som virker utrolig tungrodd.

Nyttig (0)

Elendig - hold deg langt unna!

Omtale av  Ole T

Umulig å få kontakt med på telefon. Respekterer ikke reservasjon mot telefonsalg. Ingen har tilsynelatende ansvar for noe!

Nyttig (2)

De sier de er billige, men det stemmer ikke!!

Omtale av  Marit A

WebSpot skulle være så billig og uten noe ekstra. De er absolutt ikke billige. Bare kaller påslag noe helt annet. Avgifter nok der også.

Nyttig (2)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Det må være noe galt med lovverket og Hafslunds filosofi mht. hva som gir lojale kunder

Omtale av  Petter S

Hafslund har som politikk å flå eksisterende kunder. De sender krav til inkasso samme dag som betalingsfristen for purringen går ut og driter i om du ligger på sykehus eller hva som måtte være årsaken. Årsaken til denne iveren etter å behandle kundene dårlig er fordi de også eier inkassoselskapet. Sett på bakgrunn av at de er monopolister og har rett til å skru av strømmen om den ikke blir betalt, så er dette hårreisende at det kan påføre kunder denne "ekstra-kostnaden", Inkassolovens intesjon er jo å sikre at aktører i markedet har en innkrevingsmulighet dersom kunden ikke betaler og her kan de altså skru av strømmen. Det er jo umulig å klare seg uten strøm i dagens samfunn og jeg kan vanskelig se at selskapet noen gang har noe tap på fordringer til privatpersoner. Monopolisten Hafslund burde derfor ikke ha mulighet til denne "ekstrainntekten" fra kunder som "sover i timen" eller sliter økonomisk. I en normal verden ville man bare skiftet leverandør. Og det er også min oppfordring hver gang jeg får vite om noen som benytter Hafslund.

Nyttig (3)

Har lurt meg!

Omtale av  Siri

De ringte meg opp med en fantastisk avtale. Alt skulle komme på en regning (nettleie og kraft), jeg skulle få gratis nettleie de første 6 månedene (jeg spurte om igjen om dette stemte, fordi der var helt utrolig, er jo det som koster!), ingen bindingstid og fornøydgaranti. Jeg fikk IKKE gratis nettleie, det var en ubetydelig fastpris hos de jeg skulle få gratis, jeg fikk to fakturaer, en fra de og en fra det gamle strømselskapet på nettleie. Da jeg fikk det gamle strømselskapet til å sette meg tilbake på de fikk jeg telefon fra Hafslund. Da skulle de ha bruddgebyr, prøvde å lokke meg tilbake med en gratismåned. Jeg nevnte fornøydgarantien og at jeg ville ha tilbake penger, nei, det fikk jeg ikke for jeg var jo ikke kunde hos de lenger. Eeeer det mulig!? Aldri Hafslund igjen!! Useriøst selskap som har kostet meg MYE penger!!

Nyttig (7)
Hafslund Strøm har 334 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Hafslund Strøm mener

Hafslund Strøm

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR